Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Comunicat ANAF privind importurile si achizitiile in alt stat UE in 2012

de InfoTva.ro la 01 Oct. 2013 Exclusiv
Tags: taxe si impozite, achizitii bunuri, importuri, stat ue, semnatura electronica, formularul 318

Prevederi esentiale sunt aduse in atentia contribuabililor persoane impozabile inregistrate in scopuri de TVA care au efectuat importuri si achizitii de bunuri/servicii in alt stat membru al Uniunii Europene, in anul 2012.



Astfel, persoanele impozabile din punct de vedere al taxei pe valoare adaugata, stabilite in Romania, care au efectuat importuri respectiv achizitii intracomunitare de bunuri/servicii in alt stat membru al Uniunii Europene, in anul 2012, potrivit art. 147^2 alin. (2) din Legea 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au posibilitatea solicitarii rambursarii taxei pe valoarea adaugata achitata in acel stat, pana la data de 30 septembrie 2013, asa cum a fost prezentat si in Calendarul obligatiilor fiscale pe anul 2013 postat pe site-ul ANAF www.anaf.ro, sectiunea Asistenta contribuabili.

Pentru a obtine rambursarea TVA in statul membru de rambursare, persoana impozabila stabilita in Romania completeaza si transmite, statului membru respectiv, pe cale electronica, prin intermediul portalului electronic pus la dispozitie de ANAF formularul 318 "Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, depusa potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal.

Perioada de rambursare este de maximum un an calendaristic si de minimum 3 luni calendaristice. Cererile de rambursare pot insa viza o perioada mai mica de 3 luni, in cazul in care aceasta reprezinta perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic.

In cazul in care cererea de rambursare vizeaza o perioada de rambursare mai mica de un an calendaristic, dar mai mare de 3 luni, cuantumul TVA pentru care se solicita o rambursare nu poate fi mai mic de 400 euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului de rambursare.

In cazul in care cererea de rambursare se refera la o perioada de rambursare de un an calendaristic sau la o perioada ramasa dintr-un an calendaristic, cuantumul TVA nu poate fi mai mic de 50 euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului de rambursare.
Totul despre controlul TVA
Totul despre controlul TVA

Vezi detalii

Achizitii si livrari intracomunitare de bunuri
Achizitii si livrari intracomunitare de bunuri

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!

Vezi detalii



Formatul electronic al formularul 318 "Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, depusa potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal” se obtine prin folosirea programului de asistenta, care poate fi descarcat de pe portalul ANAF, sectiunea Declaratii electronice/Rambursare TVA din UE.

Pentru transmiterea cererii, contribuabilii trebuie sa detina un certificat digital calificat obtinut in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica de la furnizorii acreditati sau sa benficieze de serviciile unui detinator de certificat digital calificat.

Informatii suplimentare se pot obtine:

- accesand pagina de Internet, www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice/Rambursare TVA din UE unde sunt postate atat Ghidul privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii Europene cat si instructiunile de completare ale formularului 318;
- birourile pentru asistenta contribuabililor din cadrul administratiilor finantelor publice;
- apeland Biroul central de asistenta telefonica a contribuabililor la nr. de telefon 031.403.91.60

Sursa: ANAF


Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Comunicat ANAF privind importurile si achizitiile in alt stat UE in 2012":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016