Tags: spatiul privat virtual, certificatul calificat, fara personalitate juridica
Din 1 iunie serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil atat pentru persoanele fizice, direct sau prin imputernicit cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica prin reprezentant legal, prin reprezentant desemnat sau prin imputernicit.
In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 368/17.05.2017 a fost publicat O.M.F.P. nr. 660/2017 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre MFP/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica. Acest act normativ intra in vigoare la 1 iunie 2017.
Serviciile de comunicare electronica, respectiv, Comunicarea prin "Spatiul privat virtual" si Comunicarea prin serviciul "Buletinul informativ" sunt gratuite si disponibile 24 de ore din 24. Persoanele juridice sau alte entitati fara personalitate juridica se pot identifica in Spatiul Privat Virtual astfel:
a) cu certificatul calificat al persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica;
b) cu certificatul calificat detinut de persoana fizica reprezentant legal al persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica;
c) cu certificatul calificat detinut de reprezentantul desemnat al persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica;
d) cu certificatul calificat detinut de imputernicitul persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica.
Prin Spatiul Privat Virtual contribuabilii au acces la urmatoarele informatii:
> declaratii fiscale intocmite de persoana fizica, persoana juridica sau alta entitate fara personalitate juridica, potrivit legii;
> cereri adresate de persoana fizica, persoana juridica sau alta entitate fara personalitate juridica Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru obtinerea unor informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala, cum ar fi: cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala, cerere de eliberare a cazierului fiscal, cerere de eliberare a unei adeverinte de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale, cereri de audienta, sesizari, petitii, reclamatii, solicitari privind informatiile publice si altele asemenea;
> acte administrative fiscale, acte de executare si alte acte emise de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala in executarea legii, cum ar fi: decizii de impunere, notificari, somatii si altele asemenea;
> documente sau acte emise de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de
Administrare Fiscala la cererea persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entitati fara personalitate juridica, cum ar fi: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit si altele asemenea;
> registrul documentelor electronice comunicate in ultimii 2 ani;
> informatii referitoare la istoricul actiunilor;
> informatii cu privire la obligatiile de plata ale persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entitati fara personalitate juridica;
> informatii cu privire la livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national, conform datelor preluate din declaratiile informative 394;
> informatii relevante, rezultate ca urmare a analizei de risc, in vederea instiintarii contribuabililor in scopul conformarii voluntare.
De asemenea prin Spatiul Privat Virtual contribuabilii au acces la "Situatia obligatiilor de plata la data de ....." - date ce sunt disponibile in SPV dupa data de 10 a lunii curente pentru luna anterioara.
Prin intermediul serviciului Buletin Informativ sunt comunicate o serie de informatii publice cum ar fi: Calendarul obligatiilor fiscale, Noutati legislative, Campanii derulate, Ghiduri fiscale, Comunicate de presa, Anunturi privind actele administrativ-fiscale, Anunturi de valorificare de bunuri din proprietatea privata a statului prin licitatie, Anunturi de valorificare a bunurilor sechestrate prin licitatie, vanzare directa etc., Anunturi de achizitii bunuri si servicii, Anunturi de angajare, Anunturi de interes general.
Pentru o lansare a serviciului pentru persoanele juridice in conditii optime precizam ca in perioada 29 mai 2017 ora 9:00 pina in 30 mai 2017 ora 12:00 Spatiul Privat Virtual se va afla in proces de mentenanta.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Dare in plata autoturism
Intrebare:
Daca se doreste efectuarea unei operatiuni de dare in plata, in urma imprumutului unei sume intre o persoana fizica si o societate, care este tratamentul contabil al operatiunii si ce sume ajung sa se plateasca si de catre cine (cu referire la TVA platita de SRL pentru masina respectiva, precizam ca SRL este proprietara autoturismului) si va rugam si o monografie contabila.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie autoturism din Romania
Intrebare:
O societate platitoare de TVA din Romania achizitioneaza o masina second-hand de la o alta societate din Romania. Care este perioada pe care se amortizeaza aceasta masina si care este limita de deductibilitate? Masina va fi folosita pentru deplasarea de la servici acasa de catre unul dintre directori. Care este regimul de deducere pentru carburantul aferent utilizarii autovehiculului?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Facturare taxa de drum. TVA
Intrebare:
Intermediem pentru societatea X Lichiorul Romania niste curse cu incarcare din Constanta si descarcari in diferite zone ale tarii. Pentru aceasta luam subcontractori din Romania.
La societatea X Lichiorul Romania, de ceva vreme, pe strada care duce la fabrica, s-a pus o taxa de trama stradala pentru vehicule grele in valoare de 60 de lei/camion.
Adica orice camion care vrea sa mearga spre fabrica trebuie sa plateasca catre primaria o taxa de 60 de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Bonifocatie 3%. Declaratii rectificative
Intrebare:
O societate platitoare de impozit pe profit a depus la iunie si septembrie 2024 declaratii rectificative la impozit pe profit iar in noiembrie a depus declaratie rectificativa pentru salarii- D112.
Societatea a platit debitele, dobanzile si penalitatile aferente acestor rectificative.
Avand in vedere ca la data depunerii declaratiei 101- 25.06.2025 are debitele achitate poate beneficia de bonificatia de 3% conform OUG 107?
Va...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<