Tags: spatiul privat virtual, certificatul calificat, fara personalitate juridica
Din 1 iunie serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil atat pentru persoanele fizice, direct sau prin imputernicit cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica prin reprezentant legal, prin reprezentant desemnat sau prin imputernicit.
In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 368/17.05.2017 a fost publicat O.M.F.P. nr. 660/2017 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre MFP/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica. Acest act normativ intra in vigoare la 1 iunie 2017.
Serviciile de comunicare electronica, respectiv, Comunicarea prin "Spatiul privat virtual" si Comunicarea prin serviciul "Buletinul informativ" sunt gratuite si disponibile 24 de ore din 24. Persoanele juridice sau alte entitati fara personalitate juridica se pot identifica in Spatiul Privat Virtual astfel:
a) cu certificatul calificat al persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica;
b) cu certificatul calificat detinut de persoana fizica reprezentant legal al persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica;
c) cu certificatul calificat detinut de reprezentantul desemnat al persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica;
d) cu certificatul calificat detinut de imputernicitul persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica.
Prin Spatiul Privat Virtual contribuabilii au acces la urmatoarele informatii:
> declaratii fiscale intocmite de persoana fizica, persoana juridica sau alta entitate fara personalitate juridica, potrivit legii;
> cereri adresate de persoana fizica, persoana juridica sau alta entitate fara personalitate juridica Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru obtinerea unor informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala, cum ar fi: cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala, cerere de eliberare a cazierului fiscal, cerere de eliberare a unei adeverinte de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale, cereri de audienta, sesizari, petitii, reclamatii, solicitari privind informatiile publice si altele asemenea;
> acte administrative fiscale, acte de executare si alte acte emise de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala in executarea legii, cum ar fi: decizii de impunere, notificari, somatii si altele asemenea;
> documente sau acte emise de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de
Administrare Fiscala la cererea persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entitati fara personalitate juridica, cum ar fi: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit si altele asemenea;
> registrul documentelor electronice comunicate in ultimii 2 ani;
> informatii referitoare la istoricul actiunilor;
> informatii cu privire la obligatiile de plata ale persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entitati fara personalitate juridica;
> informatii cu privire la livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national, conform datelor preluate din declaratiile informative 394;
> informatii relevante, rezultate ca urmare a analizei de risc, in vederea instiintarii contribuabililor in scopul conformarii voluntare.
De asemenea prin Spatiul Privat Virtual contribuabilii au acces la "Situatia obligatiilor de plata la data de ....." - date ce sunt disponibile in SPV dupa data de 10 a lunii curente pentru luna anterioara.
Prin intermediul serviciului Buletin Informativ sunt comunicate o serie de informatii publice cum ar fi: Calendarul obligatiilor fiscale, Noutati legislative, Campanii derulate, Ghiduri fiscale, Comunicate de presa, Anunturi privind actele administrativ-fiscale, Anunturi de valorificare de bunuri din proprietatea privata a statului prin licitatie, Anunturi de valorificare a bunurilor sechestrate prin licitatie, vanzare directa etc., Anunturi de achizitii bunuri si servicii, Anunturi de angajare, Anunturi de interes general.
Pentru o lansare a serviciului pentru persoanele juridice in conditii optime precizam ca in perioada 29 mai 2017 ora 9:00 pina in 30 mai 2017 ora 12:00 Spatiul Privat Virtual se va afla in proces de mentenanta.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Transfer imobil din patrimoniu de afectatiune in patrimoniu personal. TVA
Intrebare:
In decembrie 2024 pe un PFA s-a cumparat un imobil cu valoare mare 500.000 eur. Acum persoana respectiva vrea sa treaca din patrimoniul de afectatiune al PFA-ului in patrimoniul comunitatii de bunuri al lui si al sotiei. Cum pot face asta, trebuie platit tva (bineinteles pana la 31.07.2025). Fac factura, cum ajung sumele in decontul de tva? Eu as face factura, dar nu stiu daca este bine. Ei au o declaratie notariala cu acest aspect de transfer. Va multumesc.
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Corectie facturi energie electrica
Intrebare:
O societate comerciala a emis in luna iulie facturi pentru energie electrica catre consumatorii finali, cu TVA de 19%. In luna august s-au constatat erori de facturare privind cantitatile, iar societatea doreste sa storneze facturile emise in iulie si sa refactureze corect in august.
Cum trebuie tratate, din punct de vedere al TVA aceste facturi storno?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Monografie vanzare bilete prin intermediul unei platforme
Intrebare:
Suntem un club sportiv platitior de tva ce vindem bilete de intrare la meciurile de fotbal sustinute pe teren propriu online prin intermediul unei platforme: entertix.
Incasarea de la persoanele fizice se face de catre platforma apoi ei vireaza banii catre noi dupa ce ne opresc comisionul aferent, facturat catre noi. Am nevoie sa stiu ce document trebuie emis pentru sumele incasate. Factura? Daca da se fac facturi catre toate persoanele fizice sau catre firma ce se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Acoperire pierdere fiscala
Intrebare:
Am primit de la ANAF notificare de conformare pentru calculul impozitului pe profit prin declaratia 101. In anul 2024 am avut un profit de 5.000.000 lei, in 2023 o pierdere de 700.000 lei. In declaratia 101 la randul 39 si 39.1 am completat suma de 700.000 (am considerat ca este mai mica decat 70% din 5.000.000 lei). Anaful zice ca la randul 39.1 trebuia sa completez 70% din pierdere, adica 490.000, si imi zice in notificare suma estimata aferenta riscului 34.600 (adica 16% din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<