Tags: spatiul privat virtual, certificatul calificat, fara personalitate juridica
Din 1 iunie serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil atat pentru persoanele fizice, direct sau prin imputernicit cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica prin reprezentant legal, prin reprezentant desemnat sau prin imputernicit.
In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 368/17.05.2017 a fost publicat O.M.F.P. nr. 660/2017 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre MFP/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica. Acest act normativ intra in vigoare la 1 iunie 2017.
Serviciile de comunicare electronica, respectiv, Comunicarea prin "Spatiul privat virtual" si Comunicarea prin serviciul "Buletinul informativ" sunt gratuite si disponibile 24 de ore din 24. Persoanele juridice sau alte entitati fara personalitate juridica se pot identifica in Spatiul Privat Virtual astfel:
a) cu certificatul calificat al persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica;
b) cu certificatul calificat detinut de persoana fizica reprezentant legal al persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica;
c) cu certificatul calificat detinut de reprezentantul desemnat al persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica;
d) cu certificatul calificat detinut de imputernicitul persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica.
Prin Spatiul Privat Virtual contribuabilii au acces la urmatoarele informatii:
> declaratii fiscale intocmite de persoana fizica, persoana juridica sau alta entitate fara personalitate juridica, potrivit legii;
> cereri adresate de persoana fizica, persoana juridica sau alta entitate fara personalitate juridica Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru obtinerea unor informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala, cum ar fi: cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala, cerere de eliberare a cazierului fiscal, cerere de eliberare a unei adeverinte de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale, cereri de audienta, sesizari, petitii, reclamatii, solicitari privind informatiile publice si altele asemenea;
> acte administrative fiscale, acte de executare si alte acte emise de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala in executarea legii, cum ar fi: decizii de impunere, notificari, somatii si altele asemenea;
> documente sau acte emise de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de
Administrare Fiscala la cererea persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entitati fara personalitate juridica, cum ar fi: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit si altele asemenea;
> registrul documentelor electronice comunicate in ultimii 2 ani;
> informatii referitoare la istoricul actiunilor;
> informatii cu privire la obligatiile de plata ale persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entitati fara personalitate juridica;
> informatii cu privire la livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national, conform datelor preluate din declaratiile informative 394;
> informatii relevante, rezultate ca urmare a analizei de risc, in vederea instiintarii contribuabililor in scopul conformarii voluntare.
De asemenea prin Spatiul Privat Virtual contribuabilii au acces la "Situatia obligatiilor de plata la data de ....." - date ce sunt disponibile in SPV dupa data de 10 a lunii curente pentru luna anterioara.
Prin intermediul serviciului Buletin Informativ sunt comunicate o serie de informatii publice cum ar fi: Calendarul obligatiilor fiscale, Noutati legislative, Campanii derulate, Ghiduri fiscale, Comunicate de presa, Anunturi privind actele administrativ-fiscale, Anunturi de valorificare de bunuri din proprietatea privata a statului prin licitatie, Anunturi de valorificare a bunurilor sechestrate prin licitatie, vanzare directa etc., Anunturi de achizitii bunuri si servicii, Anunturi de angajare, Anunturi de interes general.
Pentru o lansare a serviciului pentru persoanele juridice in conditii optime precizam ca in perioada 29 mai 2017 ora 9:00 pina in 30 mai 2017 ora 12:00 Spatiul Privat Virtual se va afla in proces de mentenanta.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Transport prin curier, declarare in e-Transport
Intrebare:
Suntem un furnizor de bunuri, in cazul in care valoarea unei livrari de bunuri (intracomunitar, export) este mai mica de 10.000 lei si greutatea mai mica de 500 kg, iar transportul se face in regim de grupaj (firma de transport, curierat) avem obligatia intocmirii UIT? Sau cui revine aceasta obligatie in cazul in care cele doua conditii sunt depasite per total transport?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Importator din UE cu locul de import Romania
Intrebare:
O societate poloneza trebuie sa importe marfuri de la un furnizor turc pentru a le vinde unui client roman care este clientul final.
Vamuirea marfurilor se face in Romania iar plata tva-ului si a taxelor vamale este suportata de societatea poloneza.
Cum poate societatea din Polonia sa nu plateasca tva-ul si taxele vamale fara a se inregistra in scopuri de tva in Romania?
Multumesc si toate cele bune!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Descresterea valorii contabile nete
Intrebare:
Societatea a achizitionat un teren, clasificat ca investitie imobiliara, la pretul 3.000.000 lei. Dupa 3 ani se face evaluarea terenului la valoarea de 1.900.000 lei, data la care societatea este platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor.
Peste 5 ani se vinde terenul la valoarea de 1.200.000 lei, data la care societatea este platitoare de impozit pe profit.
Care este baza de calcul a impozitului pe profit pentru aceasta tranzactie la momentul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Societati legate. Incadrare la impozit pe profit
Intrebare:
Sunt asociat la 3 societati cu procent de 75%, societati care sunt platitoare de impozit pe profit.
De asemenea, sunt asociat unic la o microintreprindere (1%).
Detin si un pfa functional.
Intrebarea este:
Ca sa nu depasesc pragul de 250.000 Euro trebuie sa adun CA din toate societatile inclusiv PFA, sau doar de la microintreprindere si PFA, tanand cont ca celelalte 3 sunt platitoare de impozit pe profit?
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Impozit pe resursele naturale
Intrebare:
Suntem o companie cu cod CAEN 0811, si am achizitionat cu factura 45000 to dolerit - piatra sort 0 - 1000 cm in luna 09.2024 de la o companie care are licenta de exploatare si cariera in zona montana. In luna 12/2024 am prelucrat din aceasta cantitate de 45000 to, doar o parte concasand 3000 to si obtinand tot 3000 to sort 0-63 piatra, din care am vandut doar 15.18 to in luna 12/2024. Intrebarea este, daca noi firma care am vandut acesta cantitate de 15.18 to trebuia sa calculam,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<