Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva
la 13 Ian. 2023
Declaratia 150 se utilizeaza pentru obtinerea dreptului de acces la serviciul de depunere online a declaratiilor fiscale.
Declaratia 150 in 2023
Reamintim ca incepand cu 1 martie 2022, au intrat in vigoare anumite prevederi ale Codului de procedura fiscala, asa cum au fost completate acestea de O.G. nr. 11/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala si reglementarea unor masuri fiscale.
Astfel, urmatorii contribuabilii: persoanele juridice, asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, persoanele fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent (PFA, II, IF) vor fi obligati sa transmita organului fiscal central (ANAF) cereri, inscrisuri sau orice alte documente, numai prin mijloace electronice de transmitere la distanta (Spatiul Privat Virtual – SPV).
Depunere online declaratia 150
Depunere online declaratia 150
Formularul 150 Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat (OMFP 847/2009) se utilizeaza pentru obtinerea dreptului de acces la serviciul de depunere on line a declaratiilor fiscale.
In situatia in care contribuabilii nu isi indeplinesc obligatia comunicarii prin intermediul SPV a diverselor cereri, iar acestea sunt depuse in format letric (pe suport de hartie), nu vor fi luate in considerare, urmand ca ANAF sa notifice contribuabilii cu privire la obligativitatea comunicarii prin intermediul SPV.
In situatia in care contribuabilii nu isi indeplinesc obligatia comunicarii prin intermediul SPV a diverselor cereri, iar acestea sunt depuse in format letric (pe suport de hartie), nu vor fi luate in considerare, urmand ca ANAF sa notifice contribuabilii cu privire la obligativitatea comunicarii prin intermediul SPV.
Avand in vedere cele de mai sus, contribuabilii care inca nu s-au inregistrat in SPV sunt obligati sa efectueze acest demers cat de curand posibil pentru a nu risca eventualele efecte negative care pot aparea prin nedepunerea unui document intr-un anume termen (prescrierea unui drept, pierderea dreptului de a beneficia de o facilitate fiscala, aparitia unor amenzi etc.).
Declaratia 150 si procedura de inregistrare certificate calificate persoane juridice
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Contabilitatea HORECA Monografii contabile si cazuri practice
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Declaratia 150 reprezinta cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat (OMFP 847/2009) Formular 150.
Se utilizeaza pentru obtinerea dreptului de acces la serviciul de depunere on line a declaratiilor fiscale. Cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat se completeaza, se transmite electronic si se listeaza prin functionalitatile puse la dispozitie de serviciul "Depunere declaratii on-line".
Se utilizeaza pentru obtinerea dreptului de acces la serviciul de depunere on line a declaratiilor fiscale. Cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat se completeaza, se transmite electronic si se listeaza prin functionalitatile puse la dispozitie de serviciul "Depunere declaratii on-line".
ATENTIE! Acest formular este inclus in aceasta pagina doar pentru informare, si nu pentru utilizare, deoarece el se obtine in urma procedurii explicate in instructiunile aferente depunerii on-line
Dupa digitalizare acesta se va depune online, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul site-ului anaf.ro - Spatiul Privat Virtual, portal www.e-guvernare.ro, fiind obligatoriu insotite de documente justificative, atasate, in formatele «PDF», sau intr-o arhiva zip care nu poate depasi 5 MB.
Pentru a nu exista dificultati in transmiterea cererilor, inscrisurilor sau a oricaror alte documente catre organele fiscale, s-a procedat la ridicarea limitei maxime a fisierelor ce pot fi atasate formularului de contact, de la 5MB la 10MB. Se recomanda urmatoarele: rezolutie de maxim 300dpi, eliminarea automata a paginilor albe(goale), scanarea alb-negru, scanarea in fisier format pdf., comprimare fisier pdf.
”Certificatul calificat - certificat calificat eliberat de furnizorii de servicii de certificare, acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata, si ale Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronica si serviciile de incredere pentru tranzactiile electronice pe piata interna si de abrogare a Directivei 1999/93/CE, denumit in continuare Regulamentul (UE) nr. 910/2014”. (art. 5, lit. B din OMFP 660/2017 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica).
Formular 150 pentru inregistrare certificate calificate persoane juridice
Cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat se completeaza on-line, se listeaza si se depune impreuna cu documentele necesare:
- documentul de identitate a solicitantului, in original si in copie,
- documentul eliberat de contribuabil, din care rezulta dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil
Cererea se obtine numai in urma completarii formularului on-line de pe site-ul oficial al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (A.N.A.F.), accesand urmatoarele sectiuni: www.anaf.ro → asistenta contribuabili→declararea obligatiilor fiscale→toate formularele cu explicatii→formularele fiscale ordonate dupa numar→150→formular on-line→introducere date identificare→obtinere formular 150.
In cazul in care nu sunteti inregistrati in SPV, va informam ca pasii de urmat pentru inregistrarea in spatiul privat virtual, sunt prevazuti de OMFP 660/2017 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica, cu modificarile si completarile ulterioare.
Documentele se depun de titularul certificatului calificat, pentru fiecare contribuabil reprezentat, la oricare unitate fiscala.
ATENTIE!
Reinnoirea certificatului NU se face din sectiunea https://www.anaf.ro/inregcalificat/
Procedura de fata NU se aplica in urmatoarele situatii:
- cand ati reinnoit certificatul (dupa expirarea valabilitatii initiale);
- cand ati schimbat furnizorul de certificate calificate, dar datele de inregistrare ale persoanei (adresa de e-mail, nume, prenume, .....) sunt aceleasi;
- cand ati primit un token nou (in caz de pierdere, reinnoire, deteriorare).
Pentru mai multe informatii privind reinnoirea certificatului, click AICI!
Reinnoirea certificatului digital calificat
In cazul in care certificatul digital a fost reinnoit, nu mai este necesara depunerea de acte suplimentare.
Descarcati documentul de confirmare la adresa: http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf.
Completati documentul de confirmare, aplicati semnatura dvs. digitala si trimiteti acest fisier prin e-mail la firma care v-a eliberat certificatul. Aceasta va aplica semnatura electronica in casuta Semnatura autoritate de certificare, dupa care va inapoia pe adresa dvs. de e-mail documentul confirmat.
Accesati portalul ANAF, pagina Declaratii electronice, meniul Reinnoire certificate calificate si transmiteti documentul de confirmare. Veti primi un e-mail din partea noastra anuntandu-va ca noul numar al certificatului a fost introdus in baza de date a ANAF.
Procedura de fata se aplica in urmatoarele situatii:
- cand ati reinnoit certificatul (dupa expirarea valabilitatii initiale);
- cand ati schimbat furnizorul de certificate calificate, dar datele de inregistrare ale persoanei (adresa de e-mail, nume, prenume, ...) sunt aceleasi;
- cand ati primit un token nou (in caz de pierdere, reinnoire, deteriorare).
de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Votati articolul "Declaratia 150 in 2023: Documentatia necesara pentru inregistrarea formularului":
Rating:
Nota: 4.23 din 5 din 72 voturi
Rating:
Nota: 4.23 din 5 din 72 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Articole similare
Pentru a transmite declaratii on-line, persoanele autorizate trebuie sa se inregistreze in sistem si sa depuna D150Norme actuale: Obtinerea certificatului digital calificat pentru semnatura electronicaMinisterul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiObligatoriu online: Depunerea formularului 112De la 25 iulie, depunem formularul 112 exclusiv onlineUltimele articole
Depunere declaratii ANAF: procedura de transmitere si ce formulare poti depune onlineCum obtineti certificatul digital in 2014?Pentru sediile secundare: Declaratii fiscale prin transmitere la distantaDeclaratia 112 trebuie depusa numai onlineNu uitati sa depuneti Declaratia 112 pe Internet pana la 26 septembrie, inclusiv
Mai multe articole despre formularul 150
Articole similare
Veniturile de pe primul semestru determina noi declaratii din partea premieruluiAlocatiile de stat pentru copii, majorate din luna ianuarie 2024Masuri intensificate de control in ce priveste emiterea de bonuri fiscale. Ce pregateste ANAF?Buletin ANAF: Acte normative noi, cu incidenta fiscala, din perioada 3-9 aprilie 2017Declaratia 390. Regimul TVA. Impozitul pe veniturile nerezidentilorUltimele articole
Informare ANAF. Cum se face raportarea informatiilor referitoare la finantarile primite de persoanele juridiceANAF a transmis contribuabililor informari cu privire la raportarea facturilor in E-FacturaCum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativReminder ANAF! Duminica, 31 martie 2024, termen limita pentru depunerea Declaratiei Speciale de TVAFime care platesc impozit pe venit. Daca raman la acelasi impozit, mai trebuie depusa D700 in 2024?
Mai multe articole despre ANAF
Articole similare
Raspuns oficial ANAF: Specificatii privind inregistrarea unei persoane juridice in SPVDepunere declaratii ANAF: procedura de transmitere si ce formulare poti depune onlineDeclaratii fiscale 2011DGRFP: Eliberarea de extrase de cont in format electronic de la Trezorerie, fara perceperea de comisioaneDECLARATIA 150
Mai multe articole despre declaratia 150
Articole similare
Descarcati ultima versiune pentru Declaratia 112Venituri cu regim de retinere la sursa. Ce obligatii fiscale apar?Noua versiune disponibila pentru Declaratia 112Ce modifica Legea nr. 148 din 2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electroniceCe categorii de contribuabili depun formularul 112Ultimele articole
Reminder ANAF! 31 ianuarie 2023 este termenul limita pentru depunerea formularului 395In atentia contribuabililor! Aplicarea stampilei pe inscrisuri este voluntara, NU obligatoriePentru depunerea formularului 395 platitorul trebuie sa detina un CERTIFICAT CALIFICAT, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001Furnizorii de servicii postale vor declara serviciile de trimitere contra ramburs prin F395. Instructiuni de completareDin 1 iulie 2022 Declaratia de mediu nu mai poate fi transmisa in format hartie (Ordinul 1642/2022)
Mai multe articole despre certificat calificat
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"