Atentie contabili!


Modificari importante privind TVA in 2023!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Declaratia 150 in 2023: Documentatia necesara pentru inregistrarea formularului

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 13 Ian. 2023
Documentatia necesara pentru inregistrarea formularului 150
Tags: formularul 150, anaf, declaratia 150, certificat calificat

Declaratia 150 se utilizeaza pentru obtinerea dreptului de acces la serviciul de depunere online a declaratiilor fiscale.

Declaratia 150 in 2023


Reamintim ca incepand cu 1 martie 2022, au intrat in vigoare anumite prevederi ale Codului de procedura fiscala, asa cum au fost completate acestea de O.G. nr. 11/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala si reglementarea unor masuri fiscale.
 
Astfel, urmatorii contribuabilii: persoanele juridice, asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, persoanele fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent (PFA, II, IF) vor fi obligati sa transmita organului fiscal central (ANAF) cereri, inscrisuri sau orice alte documente, numai prin mijloace electronice de transmitere la distanta (Spatiul Privat Virtual – SPV).
 

Depunere online declaratia 150
 

Formularul 150 Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat (OMFP 847/2009) se utilizeaza pentru obtinerea dreptului de acces la serviciul de depunere on line a declaratiilor fiscale.

In situatia in care contribuabilii nu isi indeplinesc obligatia comunicarii prin intermediul SPV a diverselor cereri, iar acestea sunt depuse in format letric (pe suport de hartie), nu vor fi luate in considerare, urmand ca ANAF sa notifice contribuabilii cu privire la obligativitatea comunicarii prin intermediul SPV.
 
Avand in vedere cele de mai sus, contribuabilii care inca nu s-au inregistrat in SPV sunt obligati sa efectueze acest demers cat de curand posibil pentru a nu risca eventualele efecte negative care pot aparea prin nedepunerea unui document intr-un anume termen (prescrierea unui drept, pierderea dreptului de a beneficia de o facilitate fiscala, aparitia unor amenzi etc.).

Declaratia 150 si procedura de inregistrare certificate calificate persoane juridice

 
Declaratia 150 reprezinta cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat (OMFP 847/2009) Formular 150.

Se utilizeaza pentru obtinerea dreptului de acces la serviciul de depunere on line a declaratiilor fiscale. Cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat se completeaza, se transmite electronic si se listeaza prin functionalitatile puse la dispozitie de serviciul "Depunere declaratii on-line".
 
 
 
ATENTIE! Acest formular este inclus in aceasta pagina doar pentru informare, si nu pentru utilizare, deoarece el se obtine in urma procedurii explicate in instructiunile aferente depunerii on-line
 
 
Dupa digitalizare acesta se va depune online, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul site-ului anaf.ro - Spatiul Privat Virtual, portal www.e-guvernare.ro, fiind obligatoriu insotite de documente justificative, atasate, in formatele «PDF», sau intr-o arhiva zip care nu poate depasi 5 MB.
 
Pentru a nu exista dificultati in transmiterea cererilor, inscrisurilor sau a oricaror alte documente catre organele fiscale, s-a procedat la ridicarea limitei maxime a fisierelor ce pot fi atasate formularului de contact, de la 5MB la 10MB. Se recomanda urmatoarele: rezolutie de maxim 300dpi, eliminarea automata a paginilor albe(goale), scanarea alb-negru, scanarea in fisier format pdf., comprimare fisier pdf.
 
”Certificatul calificat - certificat calificat eliberat de furnizorii de servicii de certificare, acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata, si ale Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronica si serviciile de incredere pentru tranzactiile electronice pe piata interna si de abrogare a Directivei 1999/93/CE, denumit in continuare Regulamentul (UE) nr. 910/2014”. (art. 5, lit. B din OMFP 660/2017 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica).

Formular 150 pentru inregistrare certificate calificate persoane juridice

 
Cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat se completeaza on-line, se listeaza si se depune impreuna cu documentele necesare:
  • documentul de identitate a solicitantului, in original si in copie,
  • documentul eliberat de contribuabil, din care rezulta dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil
la sediul organului fiscal.
 
Cererea se obtine numai in urma completarii formularului on-line de pe site-ul oficial al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (A.N.A.F.), accesand urmatoarele sectiuni: www.anaf.ro → asistenta contribuabili→declararea obligatiilor fiscale→toate formularele cu explicatii→formularele fiscale ordonate dupa numar→150→formular on-line→introducere date identificare→obtinere formular 150.
 
In cazul in care nu sunteti inregistrati in SPV, va informam ca pasii de urmat pentru inregistrarea in spatiul privat virtual, sunt prevazuti de OMFP 660/2017 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica, cu modificarile si completarile ulterioare.

Documentele se depun de titularul certificatului calificat, pentru fiecare contribuabil reprezentat, la oricare unitate fiscala.
 
ATENTIE!
Reinnoirea certificatului NU se face din sectiunea https://www.anaf.ro/inregcalificat/
 
Procedura de fata NU se aplica in urmatoarele situatii:
  • cand ati reinnoit certificatul (dupa expirarea valabilitatii initiale);
  • cand ati schimbat furnizorul de certificate calificate, dar datele de inregistrare ale persoanei (adresa de e-mail, nume, prenume, .....) sunt aceleasi;
  • cand ati primit un token nou (in caz de pierdere, reinnoire, deteriorare).
 
Pentru mai multe informatii privind reinnoirea certificatului, click AICI!
 

Reinnoirea certificatului digital calificat

 
In cazul in care certificatul digital a fost reinnoit,  nu mai este necesara depunerea de acte suplimentare.
 
Descarcati documentul de confirmare la adresa: http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf.
 
Completati documentul de confirmare, aplicati semnatura dvs. digitala si trimiteti acest fisier prin e-mail la firma care v-a eliberat certificatul. Aceasta va aplica semnatura electronica in casuta Semnatura autoritate de certificare, dupa care va inapoia pe adresa dvs. de e-mail documentul confirmat.
 
Accesati portalul ANAF, pagina Declaratii electronice, meniul Reinnoire certificate calificate si transmiteti documentul de confirmare. Veti primi un e-mail din partea noastra anuntandu-va ca noul numar al certificatului a fost introdus in baza de date a ANAF.
 
Procedura de fata se aplica in urmatoarele situatii:
 
  • cand ati reinnoit certificatul (dupa expirarea valabilitatii initiale);
  • cand ati schimbat furnizorul de certificate calificate, dar datele de inregistrare ale persoanei (adresa de e-mail, nume, prenume, ...) sunt aceleasi;
  • cand ati primit un token nou (in caz de pierdere, reinnoire, deteriorare).

 
 
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul "Declaratia 150 in 2023: Documentatia necesara pentru inregistrarea formularului":
Rating:

Nota: 4.32 din 5 din 65 voturi



Noutati TVA în 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2023!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA în 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Noutati TVA în 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate Modificari importante privind TVA in 2023!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"Noutati TVA în 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016