keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Pentru depunerea formularului 395 platitorul trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Stancu Alina la 26 Sep. 2022
Pentru depunerea formularului 395 platitorul trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001
Tags: formularul 395, depunere formular, formular electronic

Modelul si continutul formularului 395 "Declaratie informativa privind trimiterile postale contra ramburs efectuate de catre furnizorii de servicii postale pe teritoriul national" s-a aprobat prin O.P.A.N.A.F. Nr. 1644 din 13 septembrie 2022, publicat in Monitorul Oficial nr. 926 din 21 septembrie 2022.

Prevederile Ordinului 1644/2022 se aplica pentru trimiterile postale contra ramburs efectuate pe teritoriul national incepand cu luna urmatoare de la implinirea unui termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a ordinului. In acest sens trebuie depus Formularul 395.

Atentie! Pentru depunerea formularului 395, platitorul trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Formularul 395


Formularul se completeaza si se depune de catre persoanele autorizate pentru activitatea de furnizare a serviciilor postale definite la art. 2 punctul 20 din Ordonanta de urgenta nr. 13/2013 privind serviciile postale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 187/2013 cu modificarile si completarile ulterioare, pentru trimiterile postale contra ramburs efectuate pe teritoriul national.(Art. 2 punctul 20. serviciu de trimitere contra ramburs - serviciul postal a carui particularitate consta in achitarea de catre destinatar expeditorului, prin intermediul retelei postale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii postale inregistrate;)

Nu fac obiectul prezentei declaratii trimiterile de corespondenta, asa cum sunt definite la art. 2 punctul 11 din Ordonanta de urgenta nr. 13/2013 privind serviciile postale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.187/2013, cu modificarile si completarile ulterioare.

Pentru trimiterile postale contra ramburs efectuate pe teritoriul national, persoanele autorizate pentru activitatea de furnizare a serviciilor postale definite la art. 2 punctul 20 din Ordonanta de urgenta nr. 13/2013 privind serviciile postale, aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr.187/2013 cu modificarile si completarile ulterioare au obligatia transmiterii informatiilor prevazute in formularului 395 "Declaratie informativa privind trimiterile postale contra ramburs efectuate de catre furnizorii de servicii postale pe teritoriul national" lunar, pana in ultima zi calendaristica a lunii urmatoare perioadei de raportare.

Rectificarea formularului 395


In situatia in care furnizorul de servicii postale constata anumite erori in declaratia depusa initial, acesta poate rectifica informatiile referitoare la documentul de transport.

Declaratia se depune in format electronic sub forma unui fisier PDF, cu fisier xml atasat, semnat electronic. Programele de asistenta si specificatiile tehnice sunt disponibile pe portalul ANAF.


Depunerea formularului 395


Declaratia se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e- guvernare. Formularul circula in format electronic la organ fiscal central - Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin structurile de specialitate. Se arhiveaza, in format electronic, in arhiva electronica centralizata. Perioada de stocare a datelor este de 5 ani, calculata de la data primirii de catre organul fiscal central, urmand ca datele sa fie sterse automat dupa implinirea acestui termen.

Baza legala:
O.P.A.N.A.F. Nr. 1644 din 13 septembrie 2022 privind declararea serviciilor de trimitere contra ramburs efectuate de catre furnizorii de servicii postale pe teritoriul national si pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatilor de depunere pentru declaratia informativa privind trimiterile postale contra ramburs efectuate de catre furnizorii de servicii postale pe teritoriul national (Monitorul Oficial nr. 926 din 21 septembrie 2022)


Sursa: ANAF
Stancu Alina de Stancu Alina
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016