Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV).
La randul lor, contribuabilii pot transmite organului fiscal, prin intermediul SPV: declaratiile fiscale, contractele de cedare a folosintei bunurilor, precum si diverse cereri sau sesizari.
Prin SPV se pot comunica urmatoarele categorii de documente:
● automat: actele administrative fiscale (decizii de impunere, decizii referitoare la obligatii de plata accesorii, decizii privind modificarea bazei de impozitare ca urmare a inspectiei fiscale, etc.), actele de executare (somatii) si alte acte emise de MFP - ANAF in executarea legii, cum ar fi: notificari, instiintari, aviz de inspectie fiscala etc;
● documentele sau alte acte emise de MFP - ANAF la cererea solicitantului cum sunt: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit, certificatul de cazier fiscal si altele asemenea;
● informatii cu privire la obligatiile de plata ale persoanei fizice, juridice sau ale unei entitati fara personalitate juridica;
● declaratiile fiscale sau diverse cereri adresate MFP - ANAF: cerere de informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala (cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale, cereri de audienta, sesizari, petitii, reclamatii, solicitari de informatii publice etc);
● "Buletinul informativ" , care contine informatii publice atat cu caracter fiscal, cat si nefiscal, dar care sunt de interes pentru contribuabili (anunturi de valorificare a bunurilor, anunturi de achizitii de bunuri si servicii etc.).
Prelucrarile de date cu caracter personal, efectuate potrivit scopului comunicarii prin mijloace electronice de transmitere la distanta, se fac cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.
Serviciile de comunicare electronica oferite prin SPV sunt gratuite si disponibile 24 de ore din 24.
Pentru inrolarea in SPV, persoanele juridice, entitatile fara personalitate juridica, imputernicitii persoanelor fizice, precum si persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere care in relatia cu organul fiscal se identifica prin codul de inregistrare fiscala sau codul unic de inregistrare completeaza un formular electronic si se identifica electronic cu ajutorul certificatelor digitale calificate.
In acelasi scop, celelalte persoane fizice trebuie sa completeze online un formular intr-o pagina web securizata (https) si, din motive de securitate si protectie a datelor personale, sa isi certifice identitatea prin indicarea unei informatii fiscale cunoscute numai de ANAF si persoana respectiva, asa cum este ceruta de aplicatia informatica, respectiv numarul de inregistrare al unei decizii emise de ANAF pe numele sau.
In cazul in care contribuabilul nu este in posesia unei decizii primite anterior de la ANAF, este necesara deplasarea la ghiseul oricarui organ fiscal din cadrul ANAF pentru verificarea datelor declarate cu cele din actul de identitate
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Ce documente noi puteti transmite electronic in 2017?":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
TVA pentru servicii intracomunitareNoile obligatii modificate in Ordin 2994/2016 in ce priveste inregistrarea contractelorAtentie! Se prelungeste cu 30 de zile termenul pentru marii contribuabili privind depunerea formularului de inregistrare TVAOMFP 1354 din 2013: Noile reguli privind exercitarea controlului de tip preventivCodul fiscal 2011 - Titlul IIUltimele articole
Decontarea a 41,5% din salariu de baza. Perioada de aplicareFormulare necesare obtinerii subventiei conform OUG 220/2020 - incadrare in munca in anul 2021-Monografie contabila pentru suma de 400 lei acordata salariatilor aflati in telemunca. Cum se recupereaza acesti bani?Serie de intrebari si raspunsuri MEEMA privind acordarea de granturi. Codul CAEN 6920 pentru PFA este eligibil?Modificare norme OUG 37/2020. Noi prevederi pentru anumite categorii de debitori care solicita suspendarea platii ratelor( Proiect de Hotarare MFP)
Mai multe articole despre documente
Articole similare
Certificatul de atestare fiscala. Vezi procedura completa!Sustinerea entitatilor non profit, a unitatilor de cult si acordarea de burse private de catre persoanele fizice care realizeaza venituri impozabile (informare ANAF)ANAF ramburseaza TVA de peste 760 de milioane de leiInformatii de ultima ora privind SPATIUL PRIVAT VIRTUALANAF: Termenul-limita pentru formularul 200 este 25 mai 2016Ultimele articole
Reminder ANAF! Contribuabilii au la dispozitie 6 servicii electronice moderne pe care le pot folosi in aceasta perioadaREMINDER ANAF! Au fost puse in functiune doua noi servicii pentru contribuabiliANAF implementeaza o noua facilitate pentru persoanele fizice: identificarea vizuala online in SVPPersoanele identificate prin CUI/CIF pot solicita Fisa pe platitor simplificata prin platforma SPVANAF pune la dispozitia contribuabililor un nou serviciu electronic, programarea ONLINE
Mai multe articole despre spatiul privat virtual
Articole similare
Noutati privind cazierul fiscal. A fost publicat Ordinul nr. 2594/2015Examenul pentru dobandirea calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistentANAF: Noile reguli privind cazierul fiscalZoom fiscal: CAZIERUL FISCAL in 2015. Aspecte de interes!Buletin noutati legislative: Acte importante din perioada 12-16 octombrie 2015Ultimele articole
Cazierul fiscal: Prevederi OG 39 explicate prin comparatie cu noutatile aduse de OANAF 2594/2015Eliberarea certificatului de cazier fiscalExamen consultant fiscal sau consultant fiscal asistent 7 noiembrie 201515 modificari de ultima ora. Cazierul fiscal va putea fi solicitat si eliberat in format electronicPe 5 octombrie are loc examenul de atribuire a calitatii de consultant fiscal
Mai multe articole despre certificatul de cazier fiscal
Articole similare
Ce documente si informatii de natura fiscala obtineti prin Spatiul Privat VirtualDin 1 iunie serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil si pentru persoanele juridiceAcces la situatia fiscala a persoanelor fizice. Un nou serviciu ANAFANAF: Spatiul Privat Virtual va fi indisponibil pana marti la pranzCe beneficii au persoanele fizice prin Spatiul privat virtual si BULETINUL INFORMATIV fiscal?Ultimele articole
SPV: Noul canal de depunere a declaratiilor de venit pentru contribuabilii persoane fizice cu termen 25 mai 2016Noutati Legislatie Fiscala 24 martie - 30 martie
Mai multe articole despre buletinul informativ

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"