Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV).
La randul lor, contribuabilii pot transmite organului fiscal, prin intermediul SPV: declaratiile fiscale, contractele de cedare a folosintei bunurilor, precum si diverse cereri sau sesizari.
Prin SPV se pot comunica urmatoarele categorii de documente:
â— automat: actele administrative fiscale (decizii de impunere, decizii referitoare la obligatii de plata accesorii, decizii privind modificarea bazei de impozitare ca urmare a inspectiei fiscale, etc.), actele de executare (somatii) si alte acte emise de MFP - ANAF in executarea legii, cum ar fi: notificari, instiintari, aviz de inspectie fiscala etc;
â— documentele sau alte acte emise de MFP - ANAF la cererea solicitantului cum sunt: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit, certificatul de cazier fiscal si altele asemenea;
â— informatii cu privire la obligatiile de plata ale persoanei fizice, juridice sau ale unei entitati fara personalitate juridica;
â— declaratiile fiscale sau diverse cereri adresate MFP - ANAF: cerere de informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala (cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale, cereri de audienta, sesizari, petitii, reclamatii, solicitari de informatii publice etc);
â— "Buletinul informativ" , care contine informatii publice atat cu caracter fiscal, cat si nefiscal, dar care sunt de interes pentru contribuabili (anunturi de valorificare a bunurilor, anunturi de achizitii de bunuri si servicii etc.).
Prelucrarile de date cu caracter personal, efectuate potrivit scopului comunicarii prin mijloace electronice de transmitere la distanta, se fac cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

SAF-T Ghid de raportare corecta

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Serviciile de comunicare electronica oferite prin SPV sunt gratuite si disponibile 24 de ore din 24.
Pentru inrolarea in SPV, persoanele juridice, entitatile fara personalitate juridica, imputernicitii persoanelor fizice, precum si persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere care in relatia cu organul fiscal se identifica prin codul de inregistrare fiscala sau codul unic de inregistrare completeaza un formular electronic si se identifica electronic cu ajutorul certificatelor digitale calificate.
In acelasi scop, celelalte persoane fizice trebuie sa completeze online un formular intr-o pagina web securizata (https) si, din motive de securitate si protectie a datelor personale, sa isi certifice identitatea prin indicarea unei informatii fiscale cunoscute numai de ANAF si persoana respectiva, asa cum este ceruta de aplicatia informatica, respectiv numarul de inregistrare al unei decizii emise de ANAF pe numele sau.
In cazul in care contribuabilul nu este in posesia unei decizii primite anterior de la ANAF, este necesara deplasarea la ghiseul oricarui organ fiscal din cadrul ANAF pentru verificarea datelor declarate cu cele din actul de identitate
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Studiu de caz - Locul prestarii serviciului de intermediereMinisterul Finantelor Publice da startul unei sesiuni de inregistrare a cererilor pentru stimularea investitiilorCum arata TVA-ul dupa noile modificari ale Codului FiscalNoutati in Monitorul Oficial, Partea I numerele 803, 804, 805, 806, 807Transfer de active si regim TVA. Ce DOCUMENTE se intocmesc?Ultimele articole
Platitor de TVA. Conditii, DOCUMENTE si ajustare TVA pentru trecere la neplatitor de TVAMijloace fixe. Tratament TVA in cazul vanzarilor de masini in UEPFA si drepturile de autor. DOCUMENTE necesare dupa inregistrarea ca platitor de TVAFactura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + DOCUMENTE necesareEsalonare clasica la plata in 2025: ANAF simplifica proceduraArticole similare
Ghid util pentru a beneficia de indrumare si asistenta telefonica ANAFTOT ce trebuie sa stiti despre Chestionarele de rezidenta fiscalaANAF ramburseaza TVA in valoare de aproape 1 miliard de leiO noua sesiune de asistenta online pentru contribuabili, pe tema "Case de marcat - obligatii si termene"Material ANAF: Cum se face inregistrarea in SPV a persoanelor fizice si ce servicii au la dispozitie contribuabiliiUltimele articole
Declaratia D100. Aveti la dispozitie 2 variante pentru corectarea IMCAPersoanele care NU au depus D212 pentru 2023 vor primi Notificari de la ANAF. Cat timp au pentru a indrepta situatiaAmnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazClarificari ANAF privind transmiterea Notificarii de conformare RO e-TVAServiciul Programari online ANAF. Ce recomanda institutia contribuabililorArticole similare
Examenul pentru dobandirea calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistentExamen 2012 pentru cei care vor sa devina consultanti fiscali!Noutati privind cazierul fiscal. A fost publicat Ordinul nr. 2594/201515 modificari de ultima ora. Cazierul fiscal va putea fi solicitat si eliberat in format electronicNoua formularistica a cazierului fiscalUltimele articole
ANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceCazierul fiscal poate fi solicitat de contribuabili si in mod electronic, prin SPVANAF: Doua milioane de contribuabili folosesc deja SPV. Care sunt avantajele serviciului electronic?ANAF: Noile reguli privind cazierul fiscalCazierul fiscal: Prevederi OG 39 explicate prin comparatie cu noutatile aduse de OANAF 2594/2015Articole similare
ANAF ofera 8 servicii electronice adaptate diferitelor categorii de contribuabiliDin 1 iunie serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil si pentru persoanele juridiceANAF: Spatiul Privat Virtual va fi indisponibil pana marti la pranzPrin Ordinul 1090/2022 a fost aprobata o noua Procedura de comunicare prin mijloace electronice intre ANAF si contribuabiliMaterial ANAF: Cum se face inregistrarea in SPV a persoanelor fizice si ce servicii au la dispozitie contribuabiliiUltimele articole
SPV: Noul canal de depunere a declaratiilor de venit pentru contribuabilii persoane fizice cu termen 25 mai 2016Ce documente si informatii de natura fiscala obtineti prin Spatiul Privat VirtualCe beneficii au persoanele fizice prin Spatiul privat virtual si BULETINUL INFORMATIV fiscal?Acces la situatia fiscala a persoanelor fizice. Un nou serviciu ANAFNoutati Legislatie Fiscala 24 martie - 30 martie
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"