Atentie contabili!


Modificari importante privind cotele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Ce documente noi puteti transmite electronic in 2017?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Miruna Petrache la 23 Ian. 2017 Exclusiv
Tags: documente, spatiul privat virtual, certificatul de cazier fiscal, buletinul informativ

Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV).


La randul lor, contribuabilii pot transmite organului fiscal, prin intermediul SPV: declaratiile fiscale, contractele de cedare a folosintei bunurilor, precum si diverse cereri sau sesizari.

Prin SPV se pot comunica urmatoarele categorii de documente:

● automat: actele administrative fiscale (decizii de impunere, decizii referitoare la obligatii de plata accesorii, decizii privind modificarea bazei de impozitare ca urmare a inspectiei fiscale, etc.), actele de executare (somatii) si alte acte emise de MFP - ANAF in executarea legii, cum ar fi: notificari, instiintari, aviz de inspectie fiscala etc;
● documentele sau alte acte emise de MFP - ANAF la cererea solicitantului cum sunt: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit, certificatul de cazier fiscal si altele asemenea;
● informatii cu privire la obligatiile de plata ale persoanei fizice, juridice sau ale unei entitati fara personalitate juridica;
● declaratiile fiscale sau diverse cereri adresate MFP - ANAF: cerere de informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala (cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale, cereri de audienta, sesizari, petitii, reclamatii, solicitari de informatii publice etc);
● "Buletinul informativ" , care contine informatii publice atat cu caracter fiscal, cat si nefiscal, dar care sunt de interes pentru contribuabili (anunturi de valorificare a bunurilor, anunturi de achizitii de bunuri si servicii etc.).

Prelucrarile de date cu caracter personal, efectuate potrivit scopului comunicarii prin mijloace electronice de transmitere la distanta, se fac cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.

Serviciile de comunicare electronica oferite prin SPV sunt gratuite si disponibile 24 de ore din 24.

Pentru inrolarea in SPV, persoanele juridice, entitatile fara personalitate juridica, imputernicitii persoanelor fizice, precum si persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere care in relatia cu organul fiscal se identifica prin codul de inregistrare fiscala sau codul unic de inregistrare completeaza un formular electronic si se identifica electronic cu ajutorul certificatelor digitale calificate.

In acelasi scop, celelalte persoane fizice trebuie sa completeze online un formular intr-o pagina web securizata (https) si, din motive de securitate si protectie a datelor personale, sa isi certifice identitatea prin indicarea unei informatii fiscale cunoscute numai de ANAF si persoana respectiva, asa cum este ceruta de aplicatia informatica, respectiv numarul de inregistrare al unei decizii emise de ANAF pe numele sau.

In cazul in care contribuabilul nu este in posesia unei decizii primite anterior de la ANAF, este necesara deplasarea la ghiseul oricarui organ fiscal din cadrul ANAF pentru verificarea datelor declarate cu cele din actul de identitate
Miruna Petrache de Miruna Petrache
Redactor Contabilul.ro, InfoTva si Fiscalitatea.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Ce documente noi puteti transmite electronic in 2017?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016