Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV).
La randul lor, contribuabilii pot transmite organului fiscal, prin intermediul SPV: declaratiile fiscale, contractele de cedare a folosintei bunurilor, precum si diverse cereri sau sesizari.
Prin SPV se pot comunica urmatoarele categorii de documente:
â— automat: actele administrative fiscale (decizii de impunere, decizii referitoare la obligatii de plata accesorii, decizii privind modificarea bazei de impozitare ca urmare a inspectiei fiscale, etc.), actele de executare (somatii) si alte acte emise de MFP - ANAF in executarea legii, cum ar fi: notificari, instiintari, aviz de inspectie fiscala etc;
â— documentele sau alte acte emise de MFP - ANAF la cererea solicitantului cum sunt: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit, certificatul de cazier fiscal si altele asemenea;
â— informatii cu privire la obligatiile de plata ale persoanei fizice, juridice sau ale unei entitati fara personalitate juridica;
â— declaratiile fiscale sau diverse cereri adresate MFP - ANAF: cerere de informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala (cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale, cereri de audienta, sesizari, petitii, reclamatii, solicitari de informatii publice etc);
â— "Buletinul informativ" , care contine informatii publice atat cu caracter fiscal, cat si nefiscal, dar care sunt de interes pentru contribuabili (anunturi de valorificare a bunurilor, anunturi de achizitii de bunuri si servicii etc.).
Prelucrarile de date cu caracter personal, efectuate potrivit scopului comunicarii prin mijloace electronice de transmitere la distanta, se fac cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Contractul de mandat Optimizare fiscala Avantaje si dezavantaje
Serviciile de comunicare electronica oferite prin SPV sunt gratuite si disponibile 24 de ore din 24.
Pentru inrolarea in SPV, persoanele juridice, entitatile fara personalitate juridica, imputernicitii persoanelor fizice, precum si persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere care in relatia cu organul fiscal se identifica prin codul de inregistrare fiscala sau codul unic de inregistrare completeaza un formular electronic si se identifica electronic cu ajutorul certificatelor digitale calificate.
In acelasi scop, celelalte persoane fizice trebuie sa completeze online un formular intr-o pagina web securizata (https) si, din motive de securitate si protectie a datelor personale, sa isi certifice identitatea prin indicarea unei informatii fiscale cunoscute numai de ANAF si persoana respectiva, asa cum este ceruta de aplicatia informatica, respectiv numarul de inregistrare al unei decizii emise de ANAF pe numele sau.
In cazul in care contribuabilul nu este in posesia unei decizii primite anterior de la ANAF, este necesara deplasarea la ghiseul oricarui organ fiscal din cadrul ANAF pentru verificarea datelor declarate cu cele din actul de identitate
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Cum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariNoua sesiune de inregistrare a cererilor de acord, anuntata de MFPNoile conditii de emitere a facturilor in 2013Obligatii declarative la incetarea activitatiiEste OFICIAL! Procedura de acordare a esalonarii la plata de catre organul fiscal central a fost publicata in Monitor (OPANAF 3896/2020)Ultimele articole
SAF-T in 2024. ONG-urile nonprofit sunt obligate sa depuna D406?Controale ANAF la persoanele fizice. Ce probleme au gasit inspectorii in sem. I din 2024Amenzi RO e-Transport. Exemplu util de monografie contabilaE-Factura in 2024. Mai poate fi dedus TVA-ul din facturile primite in sistem clasic?Firme care depasesc plafonul de 300.000 lei. De cand trebuie solicitata inregistrarea in scopuri de TVAArticole similare
Cazierul fiscal poate fi solicitat de contribuabili si in mod electronic, prin SPVANAF reaminteste contribuabililor ce documente ce se pot obtine prin intermediul SPVFormularul Declaratiei unice a fost aprobatFormularul 600 poate fi depus electronic prin SPATIUL PRIVAT VIRTUALCum pot accesa persoanele fizice si juridice serviciul de programari online la ANAFUltimele articole
Clarificari ANAF privind transmiterea Notificarii de conformare RO e-TVAServiciul Programari online ANAF. Ce recomanda institutia contribuabililorE-Factura: Poti transmite facturile in sistem si fara sa fii inregistrat?e-Factura: Ghid Complet pentru 2024Formularul c801 – Ghidul CompletArticole similare
Legislatie: modificarea si completarea Ghidului de finantare a Programului de inlocuire sau de completare a sistemelor clasice de incalzire cu sisteme care utilizeaza energie solara, energie geotermalNoua formularistica a cazierului fiscalPe 5 octombrie are loc examenul de atribuire a calitatii de consultant fiscalExamenul pentru dobandirea calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistentMFP: Noul cazier fiscalUltimele articole
ANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceCazierul fiscal poate fi solicitat de contribuabili si in mod electronic, prin SPVANAF: Doua milioane de contribuabili folosesc deja SPV. Care sunt avantajele serviciului electronic?ANAF: Noile reguli privind cazierul fiscalCazierul fiscal: Prevederi OG 39 explicate prin comparatie cu noutatile aduse de OANAF 2594/2015Articole similare
Acces la situatia fiscala a persoanelor fizice. Un nou serviciu ANAFDin 1 iunie serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil si pentru persoanele juridiceMaterial ANAF: Cum se face inregistrarea in SPV a persoanelor fizice si ce servicii au la dispozitie contribuabiliiSPV: Noul canal de depunere a declaratiilor de venit pentru contribuabilii persoane fizice cu termen 25 mai 2016Prin Ordinul 1090/2022 a fost aprobata o noua Procedura de comunicare prin mijloace electronice intre ANAF si contribuabiliUltimele articole
ANAF ofera 8 servicii electronice adaptate diferitelor categorii de contribuabiliANAF: Spatiul Privat Virtual va fi indisponibil pana marti la pranzCe documente si informatii de natura fiscala obtineti prin Spatiul Privat VirtualCe beneficii au persoanele fizice prin Spatiul privat virtual si BULETINUL INFORMATIV fiscal?Noutati Legislatie Fiscala 24 martie - 30 martieAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"