Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV).
La randul lor, contribuabilii pot transmite organului fiscal, prin intermediul SPV: declaratiile fiscale, contractele de cedare a folosintei bunurilor, precum si diverse cereri sau sesizari.
Prin SPV se pot comunica urmatoarele categorii de documente:
â— automat: actele administrative fiscale (decizii de impunere, decizii referitoare la obligatii de plata accesorii, decizii privind modificarea bazei de impozitare ca urmare a inspectiei fiscale, etc.), actele de executare (somatii) si alte acte emise de MFP - ANAF in executarea legii, cum ar fi: notificari, instiintari, aviz de inspectie fiscala etc;
â— documentele sau alte acte emise de MFP - ANAF la cererea solicitantului cum sunt: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit, certificatul de cazier fiscal si altele asemenea;
â— informatii cu privire la obligatiile de plata ale persoanei fizice, juridice sau ale unei entitati fara personalitate juridica;
â— declaratiile fiscale sau diverse cereri adresate MFP - ANAF: cerere de informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala (cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale, cereri de audienta, sesizari, petitii, reclamatii, solicitari de informatii publice etc);
â— "Buletinul informativ" , care contine informatii publice atat cu caracter fiscal, cat si nefiscal, dar care sunt de interes pentru contribuabili (anunturi de valorificare a bunurilor, anunturi de achizitii de bunuri si servicii etc.).
Prelucrarile de date cu caracter personal, efectuate potrivit scopului comunicarii prin mijloace electronice de transmitere la distanta, se fac cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Serviciile de comunicare electronica oferite prin SPV sunt gratuite si disponibile 24 de ore din 24.
Pentru inrolarea in SPV, persoanele juridice, entitatile fara personalitate juridica, imputernicitii persoanelor fizice, precum si persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere care in relatia cu organul fiscal se identifica prin codul de inregistrare fiscala sau codul unic de inregistrare completeaza un formular electronic si se identifica electronic cu ajutorul certificatelor digitale calificate.
In acelasi scop, celelalte persoane fizice trebuie sa completeze online un formular intr-o pagina web securizata (https) si, din motive de securitate si protectie a datelor personale, sa isi certifice identitatea prin indicarea unei informatii fiscale cunoscute numai de ANAF si persoana respectiva, asa cum este ceruta de aplicatia informatica, respectiv numarul de inregistrare al unei decizii emise de ANAF pe numele sau.
In cazul in care contribuabilul nu este in posesia unei decizii primite anterior de la ANAF, este necesara deplasarea la ghiseul oricarui organ fiscal din cadrul ANAF pentru verificarea datelor declarate cu cele din actul de identitate
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Conditii obligatorii la inregistrarea in scopuri de TVAErori, erori, erori …TVA, taxe, impozite, contributii…buget de statVioleta Alexandru: Vor fi verificate companiile care au avut fonduri europene, dar au incasat si somaj tehnicTVA pentru transport de marfaNerezidenti si certificat de nerezidenta. Ce DOCUMENTE sunt necesare?Ultimele articole
Diurna administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialistDiurna. DOCUMENTE justificative pentru firmele care acorda diurna angajatilorCare este cel mai bun Service laptop Acer si ofera reparatii rapidee-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa DOCUMENTElorTVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneArticole similare
Coronavirus trimite contribuabilii acasa. ANAF recomanda interactiunea la distantaTermen limita si conditii legale pentru utilizarea sistemului E-Factura de microentitatiANAF ofera 8 servicii electronice adaptate diferitelor categorii de contribuabiliAproape 100.000 de apeluri, solutionate de agentii Call Center in trimestrul I din 2023E-Factura: Poti transmite facturile in sistem si fara sa fii inregistrat?Ultimele articole
Declaratia D100. Aveti la dispozitie 2 variante pentru corectarea IMCAPersoanele care NU au depus D212 pentru 2023 vor primi Notificari de la ANAF. Cat timp au pentru a indrepta situatiaAmnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazClarificari ANAF privind transmiterea Notificarii de conformare RO e-TVAServiciul Programari online ANAF. Ce recomanda institutia contribuabililorArticole similare
15 modificari de ultima ora. Cazierul fiscal va putea fi solicitat si eliberat in format electronicBuletin noutati legislative: Acte importante din perioada 12-16 octombrie 2015ANAF: Doua milioane de contribuabili folosesc deja SPV. Care sunt avantajele serviciului electronic?Cazierul fiscal poate fi solicitat de contribuabili si in mod electronic, prin SPVExamen consultant fiscal 2024. Grile actualizate si cum sa devii consultant fiscalUltimele articole
ANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceExamenul pentru dobandirea calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistentANAF: Noile reguli privind cazierul fiscalCazierul fiscal: Prevederi OG 39 explicate prin comparatie cu noutatile aduse de OANAF 2594/2015Noutati privind cazierul fiscal. A fost publicat Ordinul nr. 2594/2015Articole similare
ANAF ofera 8 servicii electronice adaptate diferitelor categorii de contribuabiliCe documente si informatii de natura fiscala obtineti prin Spatiul Privat VirtualANAF: Spatiul Privat Virtual va fi indisponibil pana marti la pranzNoutati Legislatie Fiscala 24 martie - 30 martieMaterial ANAF: Cum se face inregistrarea in SPV a persoanelor fizice si ce servicii au la dispozitie contribuabiliiUltimele articole
Prin Ordinul 1090/2022 a fost aprobata o noua Procedura de comunicare prin mijloace electronice intre ANAF si contribuabiliDin 1 iunie serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil si pentru persoanele juridiceSPV: Noul canal de depunere a declaratiilor de venit pentru contribuabilii persoane fizice cu termen 25 mai 2016Ce beneficii au persoanele fizice prin Spatiul privat virtual si BULETINUL INFORMATIV fiscal?Acces la situatia fiscala a persoanelor fizice. Un nou serviciu ANAF
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"