Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Potrivit unui nou comunicat emis recent de Ministerul Finantelor, persoanele fizice vor putea comunica electronic cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala cu privire la propria situatie fiscala, prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual", oferit de sistemul informatic al Ministerului Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
Serviciile de comunicare electronica puse la dispozitie de ANAF vor fi disponibile in mod gratuit, 24 din 24 de ore.
Prevederile referitoare la utilizarea serviciului se regasesc in proiectul de Ordin al ministrului finantelor publice privind procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF si persoanele fizice, postat astazi, spre dezbatere publica, pe site-ul MFP. Dupa aprobare, Ordinul va face parte din legislatia secundara necesara pentru punerea in aplicare a unora dintre prevederile OUG 40/2014, care stabilesc premisele comunicarii in format electronic intre contribuabil si autoritatile fiscale.
"Mi-am propus sa promovam o noua abordare in relatia contribuabilului cu administratia fiscala, bazata pe flexibilitate si deschidere institutionala. Masurile incluse in proiectul de ordin contribuie la cresterea gradului de informatizare a activitatilor desfasurate de organele fiscale si incurajeaza contribuabilii sa depuna la ANAF documente prin mijloace electronice", considera ministrul Finantelor Publice, Ioana-Maria Petrescu.
Intr-o prima etapa, serviciul "Spatiul privat virtual" va fi disponibil in sistem pilot incepand cu luna septembrie 2014 pana la sfarsitul anului, pentru un anumite documente si informatii destinate contribuabililor persoane fizice cu domiciliul fiscal in Bucuresti si in judetul Ilfov. Potrivit proiectului de act normativ, pentru a accesa "Spatiul privat virtual", persoanele fizice se vor putea identifica electronic prin certificate digitale calificate (eliberate de furnizorii de servicii de certificare acreditati in conditiile Legii nr.455/2001) sau prin credentiale de tip nume/parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP.
Comunicarea electronica in Spatiul privat virtual se va face atat dinspre contribuabil catre ANAF, cat si dinspre organul fiscal catre contribuabil.
Documente ce pot fi comunicate prin serviciul "Spatiul privat virtual" pentru perioada septembrie-decembrie, in care se va aplica proiectul pilot:
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
A) documente emise de organul fiscal si comunicate contribuabilului
Automat
Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anul 2013 si emise dupa data de 1 septembrie 2014;
La cererea contribuabilului
1. "Situatia obligatiilor fiscale de plata",
2. "Foaie de varsamant";
3. "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori";
B) documente emise de contribuabil si comunicate organului fiscal
1. cerere privind "Situatia obligatiilor fiscale de plata";
2. cerere privind ,,Foaie de varsamant";
3. cerere privind ,Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori";
Incepand de anul viitor, proiectul pilot pentru Regiunea Bucuresti-Ilfov va fi dezvoltat la nivel national si se vor extinde categoriile documentelor si informatiilor comunicate spre si dinspre contribuabili. Persoanele fizice se vor putea identifica si cu alte tipuri de credentiale cum sunt telefonul mobil sau cardul de sanatate.
Potrivit proiectului de Ordin, categoriile de documente care privesc situatia fiscala proprie referitoare la impozitul pe venit al persoanei fizice, documentele ce pot face obiectul comunicarii prin "Spatiul privat virtual" sunt:
- declaratii fiscale intocmite de persoana fizica, potrivit legii;
- cereri adresate de persoana fizica organului fiscal pentru obtinerea unor informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala: cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale;
- acte administrative fiscale, acte de executare si alte acte emise de organul fiscal in executarea legii, de exemplu decizii de impunere, notificari, somatii;
- documente sau acte emise de organul fiscal la cererea persoanei fizice, cum ar fi: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit;
- registrul documentelor electronice comunicate in ultimii 2 ani.
Proiectul de act normativ stabileste o serie de reguli privind utilizarea "Spatiului privat virtual", in conditiile in care este asigurata securitatea datelor de identificare ale contribuabililor.
De asemenea, potrivit proiectului de act normativ, ANAF va pune la dispozitia contribuabilului serviciul "Buletinul informativ fiscal", inclusiv in perioada de aplicare a proiectului pilot, prin intermediul caruia va oferi informatii publice cu caracter fiscal, in scopul indrumarii acestora in indeplinirea obligatiilor fiscale, respectiv: calendarul obligatiilor fiscale, noutati legislative, ghiduri fiscale, campanii derulate, comunicate de presa.
Informatii de context:
Proiectul Ordinului ministrului finantelor publice supus consultarii publice face parte dintr-un set de masuri promovate de catre Ministerul Finantelor Publice si de catre ANAF, in scopul imbunatatirii relatiei contribuabilului cu fiscul si simplificarii modalitatilor de plata.
In acest context, a fost promovata de MFP, OUG 40/2014, publicata in Monitorul Oficial in data de 23 iunie 2014, care stabileste premisele comunicarii in format electronic intre contribuabil si autoritatile fiscale.
De asemenea, incepand cu 1 iulie 2014, formularele privind deciziile de impunere anuala pentru venituri realizate de persoane fizice si pentru contributiile de asigurari sociale de sanatate datorate de acestea, contin o serie de informatii care sa faciliteze plata obligatiilor fiscale. Astfel, fiecare decizie de impunere contine informatii privind: codul de identificare fiscala a beneficiarului, contul de venituri bugetare corespunzatoare obligatiei de plata, codul IBAN in care trebuie efectuata plata, suma pe care contribuabilul o are de platit si o rubrica de explicatii. De asemenea, pe decizia de impunere sunt incluse informatii privind modalitatile de plata.
Sursa: MFP
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Fiscul informeaza contribuabilii ca au fost efectuate mai multe modificari pe portalul ANAF si/sau in cadrul SPVE lege: puteti accesa SITUATIA FISCALA din evidentele ANAFANAF ramburseaza TVA in cuantum de 1,44 miliarde de leiNoi metode de verificare a celor care nu-si pot justifica averileSistemul TVA la incasare, anularea dreptului de deducere TVAUltimele articole
Posta Romana va trimite Notificarile de informare cu privire la amnistia fiscala introdusa prin OUG 107/2024Proiect: Finantele introduc numarul de identificare digitala, alternativ CNP-ului clasicAdeverinta de venit, cazierul fiscal si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFANAF reaminteste contribuabililor ce documente ce se pot obtine prin intermediul SPVDin 1 iulie 2024 va fi introdus un impozit de 70% pentru veniturile care NU pot fi justificate de persoanele fiziceArticole similare
Regulamentul european privind imbunatatirea decontarii instrumentelor financiare a fost aprobat de PE si Consiliul UETransmiterea facturilor in format electronic. Ce autorizatii sunt necesare?Procedura privind organizarea Registrului achizitiilor de locuinte cu cota redusa de TVA de 5%, incepand cu 1 ianuarie 2023 (Proiect)Noutati legislatie Fiscala 09-13 iunie 2008 - Monitorul OficialStudiu de caz: Regimul de deducere TVA in cazul unui leasing financiarUltimele articole
Declaratia 100 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareFacturi care NU au fost trimise in SPV in termen de 5 zile. Se aplica sanctiuni?Noua modificare asupra procedurii de aplicare a amnistiei fiscale (Ordinul 6438/2024)A fost publicat calendarul seminariilor web ANAF pentru luna NOIEMBRIE 2024E-Factura in 2024. Este obligatorie atasarea PDF-ului facturii dupa transmiterea acesteia in sistem?Articole similare
Noi documente vor putea fi comunicate prin intermediul SPVVIDEO ANAF - Inrolarea In SPATIUL PRIVAT VIRTUAL a persoanelor fizice, pas cu pasREMINDER ANAF! Au fost puse in functiune doua noi servicii pentru contribuabiliPFA in 2023: Care sunt obligatiile fiscale si termenele de plata specifice unei persoane fizice autorizate?Declaratia Unica in 2023: ANAF recomanda ca documentul sa fie depus prin mijloace electronice de transmitere la distantaUltimele articole
Amnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazClarificari ANAF privind transmiterea Notificarii de conformare RO e-TVAServiciul Programari online ANAF. Ce recomanda institutia contribuabililorE-Factura: Poti transmite facturile in sistem si fara sa fii inregistrat?e-Factura: Ghid Complet pentru 2024Articole similare
MFP modifica deciziile de impunere. Ce informatii noi contin?Impozitele vor putea fi platite cu cardul de catre persoanele fizicePlatim taxele mai usor. ANAF modifica unele formulareObligatii fiscale si transmiterea in format electronic. Ultimele noutatiArticole similare
SPV: Noul canal de depunere a declaratiilor de venit pentru contribuabilii persoane fizice cu termen 25 mai 2016Material ANAF: Cum se face inregistrarea in SPV a persoanelor fizice si ce servicii au la dispozitie contribuabiliiCe beneficii au persoanele fizice prin Spatiul privat virtual si BULETINUL INFORMATIV FISCAL?ANAF ofera 8 servicii electronice adaptate diferitelor categorii de contribuabiliCe documente si informatii de natura fiscala obtineti prin Spatiul Privat VirtualAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"