Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

ANAF a anunta unele modificari care vizeaza formularele privind deciziile de impunere anuala pentru venituri realizate de persoane fizice si pentru contributiile de asigurari sociale de sanatate datorate de acestea, transmise contribuabililor incepand cu 1 iulie 2014. Aceste formulare vor contine o serie de informatii care sa faciliteze plata obligatiilor fiscale.
Aceasta masura face parte din strategia Ministerului Finantelor Publice si ANAF de imbunatatire a relatiei cu contribuabilul si de incurajare a conformarii la plata.
"Avem o noua abordare in relatia contribuabilului cu administratia fiscala, bazata pe deschidere institutionala, respect si flexibilitate. Prin masurile de simplificare a modalitatilor de plata si incurajarea utilizarii mijloacelor alternative, moderne, de plata a obligatiilor fiscale suntem consecventi strategiei stabilite la inceputul mandatului de promovare a unei relatii corecte cu contribuabilul, a afirmat ministrul Finantelor Publice, Ioana-Maria Petrescu.
Astfel, fiecare decizie de impunere va contine informatii privind: codul de identificare fiscala a beneficiarului, contul de venituri bugetare corespunzatoare obligatiei de plata, codul IBAN in care trebuie efectuata plata, suma pe care contribuabilul o are de platit si o rubrica de explicatii.
De asemenea, pe decizia de impunere vor fi incluse informatii privind modalitatile de plata:
- in numerar, la Trezorerie;
- prin mandat postal, la subunitatile postale ale CN Posta Romana S.A;

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Examen Consultant Fiscal 2025

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
- prin virament, utilizand ordinul de plata, din contul propriu deschis la o institutie de credit din Romania, inclusiv cel emis prin sisteme de plata electronica de tip "internet banking";
- prin virament, utilizand contul tranzitoriu deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice. Nomenclatorul conturilor de venituri bugetare in care pot fi achitate sume prin intermediul contului tranzitoriu de catre persoanele fizice se regaseste pe site-ul ANAF.
Aceste reglementari fac referire la urmatoarele formulare:
250 "Decizie de impunere anuala pentru veniturile realizate din Romania de persoanele fizice"
251 "Decizie de impunere anuala pentru veniturile realizate din strainatate de persoanele fizice"
260 "Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/ contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale"
630 "Decizie de impunere anuala pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate"
650 "Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor".
Informatii de background
Modificarile introduse vizeaza imbunatatirea relatiei cu contribuabilul si simplificarea modalitatilor de plata.
In acest context, a fost promovata de MFP, OUG 40/2014, care stabileste premisele comunicarii in format electronic intre contribuabil si autoritatile fiscale. In scopul dezvoltarii unui sistem de comunicare electronica intre contribuabili si organele fiscale, actul normativ introduce posibilitatea emiterii si comunicarii actelor administrative fiscale si a altor acte procedurale (notificari, instiintari, certificate de atestare fiscala, etc.) si in forma electronica.
Un alt element de noutate al actului normativ vizeaza transmiterea, in format electronic, de catre ANAF, la solicitarea altor autorita?i publice, a documentelor privind situatia fiscala a contribuabililor. Astfel, nu va mai fi necesara deplasarea contribuabilului pentru preluarea si depunerea documentelor solicitate de autoritatile publice. De exemplu, in anul 2013, administratiile fiscale au eliberat contribuabililor aproximativ 5,5 milioane de adeverinte de venit tiparite. Printre efectele acestei masuri se regasesc reducerea costurilor de administrare fiscala si asigurarea celerita?ii in solutionarea cererilor contribuabililor.
MFP si ANAF au in lucru, de asemenea, un proiect care sa permita accesul rapid si fara costuri al persoanelor fizice la propriile informatii fiscale virtuale, prin intermediul unei aplicatii care va fi pusa la dispozitia contribuabilului. Intr-o prima etapa, va fi implementat un proiect-pilot pentru regiunea Bucuresti-Ilfov, urmand ca ulterior acesta sa fie extins la nivel national. Prin intermediul acestei aplicatii, contribuabilul - persoana fizica va putea afla obligatiile de plata catre fisc si, in acelasi timp, va avea posibilitatea de a verifica daca angajatorul a declarat sumele datorate catre bugetele de asigurari sociale aferente nivelului veniturilor pe care le-a primit.
Pana in acest moment, accesarea propriilor informatii fiscale virtuale se putea face utilizand certificatele digitale calificate.
Sursa: Ministerul Finantelor Publice

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Formularul 230 pentru redirectionarea a 2% din impozitul pe venit se depune pana la 25 maiDosar fiscal: Veniturile impozabile din cedarea folosintei bunurilorCine depune formularul 602 si cine nu plateste CASS?Impozitele vor putea fi platite cu cardul de catre persoanele fiziceDocumentele care pot fi comunicate prin Spatiul privat virtual de la 1 iulieUltimele articole
Noua modificare asupra procedurii de aplicare a amnistiei fiscale (Ordinul 6438/2024)Export de bunuri. Care sunt documentele justificative pentru aplicarea regimului de scutireOrdinul 906/2023. Procedura privind anularea anumitor obligatii fiscale rezultate din reincadrarea tichetelor cadouA fost aprobata procedura de anulare a obligatiilor fiscale ce fac obiectul prevederilor art. I din legea nr. 72/2022Procedura privind stabilirea din oficiu a impozitului anual pe veniturile persoanelor fizice (publicata in M. Of.)Articole similare
Aplicarea legislatiei privind microintreprinderile incepand cu anul 2010Blocarea sistemului informatic ANAF schimba regulile jocului! Declaratia unica s-ar putea depune pe format hartie!FORMULARE pentru persoane inregistrate sau neinregistrate in scopuri TVAAtentie! Se apropie termenul limita pentru Declaratiile 392A si 392BMiercuri, 25 septembrie, expira termenul pentru unele declaratiiUltimele articole
Depasire plafon de 100.000 euro. Trecere la impozit pe profit si TVA lunarAchizitii intracomunitare. Declararea transportului in D300 si D390Situatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024D101 si D101 grup fiscal. FORMULAREle au fost modificate prin Ordinul 206/2025ONG in 2025. Ce declaratii trebuie sa depuna un ONG catre autoritatiArticole similare
Top MODIFICARI fiscale aduse de Legea 186/2015. Cele 7 schimbari care schimba domeniul fiscalAtentie la noile reglementari privind controlul financiarNoile MODIFICARI care privesc scutirea de TVAOG 42/2011 a fost aprobata. Ce se schimba in domeniul fiscalIntocmire bilant de lichidareUltimele articole
Comertul cu amanuntul. Cum sa procedezi daca ai declarat ERONAT cota de TVA la vanzareBon fiscal: ce este, ce trebuie sa contina si ce amenzi risti daca nu il emitiDepasire plafon TVA de 395.000 lei. Pana cand trebuie sa solicitati inregistrarea in scop de TVAMODIFICARI aduse TVA prin OG 22/2025: locul prestarii, plafonul si RO e-TVAIngrediente si alte produse alimentare. Cota TVA aplicabila din august 2025Articole similare
Firmele care au o cifra de afaceri anuala mai mica de 300.000 lei pot aplica scutirea de TVAJoi, 25 mai 2023, termenul de depunere a 9 declaratii fiscaleMFP: Reducerea CAS-ului platit de catre angajatorLimitarea dreptului de deducere - documentar fiscalCod TVA anulat pentru o microintreprindere. Care sunt declaratiile obligatorii?Ultimele articole
TVA locuinte 2025. Pana cand putea fi aplicata cota TVA de 9% la vanzarea de locuinteCodul TVA in 2025. EXEMPLU practic pentru obtinerea luiAi primit Notificare de conformare de la ANAF? Cum sa eviti o eventuala decizie de impunereActivitate de Uber si Bolt in Romania. Cum si in ce conditii pot deduce cheltuielilee-TVA. Cum sa procedati daca aveti cod de TVA anulat si ati primit Notificarea de conformareArticole similare
Actualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea II.1)ANAF a actualizat Formularul electronic al declaratiei 100. Descarca ultimele versiuni!Ultima versiune pentru declaratia 710 e disponibila pentru downloadImpozitare venituri din cedarea folosintei bunurilor. Cum procedam pentru cetatenii straini?Atentie! La 30 iunie expira facilitatea privind reducerea penalitatilor de intarziereUltimele articole
Declaratia 390. Cum sa declari in D390 achizitiile de servicii scutite de TVA din UEFirme neplatitoare de TVA, servicii din UE. Ce trebuie sa stie despre codul TVA, D301 si D390 VIESAnulare cod TVA din oficiu. Are implicatii diferite fata de anularea lui din initiativa societatii?Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorAnularea din oficiu a codului de TVA. Obligatii fiscale TVA pentru firme
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"