Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

ANAF a anunta unele modificari care vizeaza formularele privind deciziile de impunere anuala pentru venituri realizate de persoane fizice si pentru contributiile de asigurari sociale de sanatate datorate de acestea, transmise contribuabililor incepand cu 1 iulie 2014. Aceste formulare vor contine o serie de informatii care sa faciliteze plata obligatiilor fiscale.
Aceasta masura face parte din strategia Ministerului Finantelor Publice si ANAF de imbunatatire a relatiei cu contribuabilul si de incurajare a conformarii la plata.
"Avem o noua abordare in relatia contribuabilului cu administratia fiscala, bazata pe deschidere institutionala, respect si flexibilitate. Prin masurile de simplificare a modalitatilor de plata si incurajarea utilizarii mijloacelor alternative, moderne, de plata a obligatiilor fiscale suntem consecventi strategiei stabilite la inceputul mandatului de promovare a unei relatii corecte cu contribuabilul, a afirmat ministrul Finantelor Publice, Ioana-Maria Petrescu.
Astfel, fiecare decizie de impunere va contine informatii privind: codul de identificare fiscala a beneficiarului, contul de venituri bugetare corespunzatoare obligatiei de plata, codul IBAN in care trebuie efectuata plata, suma pe care contribuabilul o are de platit si o rubrica de explicatii.
De asemenea, pe decizia de impunere vor fi incluse informatii privind modalitatile de plata:
- in numerar, la Trezorerie;
- prin mandat postal, la subunitatile postale ale CN Posta Romana S.A;

Examen Consultant Fiscal 2025

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
- prin virament, utilizand ordinul de plata, din contul propriu deschis la o institutie de credit din Romania, inclusiv cel emis prin sisteme de plata electronica de tip "internet banking";
- prin virament, utilizand contul tranzitoriu deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice. Nomenclatorul conturilor de venituri bugetare in care pot fi achitate sume prin intermediul contului tranzitoriu de catre persoanele fizice se regaseste pe site-ul ANAF.
Aceste reglementari fac referire la urmatoarele formulare:
250 "Decizie de impunere anuala pentru veniturile realizate din Romania de persoanele fizice"
251 "Decizie de impunere anuala pentru veniturile realizate din strainatate de persoanele fizice"
260 "Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/ contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale"
630 "Decizie de impunere anuala pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate"
650 "Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor".
Informatii de background
Modificarile introduse vizeaza imbunatatirea relatiei cu contribuabilul si simplificarea modalitatilor de plata.
In acest context, a fost promovata de MFP, OUG 40/2014, care stabileste premisele comunicarii in format electronic intre contribuabil si autoritatile fiscale. In scopul dezvoltarii unui sistem de comunicare electronica intre contribuabili si organele fiscale, actul normativ introduce posibilitatea emiterii si comunicarii actelor administrative fiscale si a altor acte procedurale (notificari, instiintari, certificate de atestare fiscala, etc.) si in forma electronica.
Un alt element de noutate al actului normativ vizeaza transmiterea, in format electronic, de catre ANAF, la solicitarea altor autorita?i publice, a documentelor privind situatia fiscala a contribuabililor. Astfel, nu va mai fi necesara deplasarea contribuabilului pentru preluarea si depunerea documentelor solicitate de autoritatile publice. De exemplu, in anul 2013, administratiile fiscale au eliberat contribuabililor aproximativ 5,5 milioane de adeverinte de venit tiparite. Printre efectele acestei masuri se regasesc reducerea costurilor de administrare fiscala si asigurarea celerita?ii in solutionarea cererilor contribuabililor.
MFP si ANAF au in lucru, de asemenea, un proiect care sa permita accesul rapid si fara costuri al persoanelor fizice la propriile informatii fiscale virtuale, prin intermediul unei aplicatii care va fi pusa la dispozitia contribuabilului. Intr-o prima etapa, va fi implementat un proiect-pilot pentru regiunea Bucuresti-Ilfov, urmand ca ulterior acesta sa fie extins la nivel national. Prin intermediul acestei aplicatii, contribuabilul - persoana fizica va putea afla obligatiile de plata catre fisc si, in acelasi timp, va avea posibilitatea de a verifica daca angajatorul a declarat sumele datorate catre bugetele de asigurari sociale aferente nivelului veniturilor pe care le-a primit.
Pana in acest moment, accesarea propriilor informatii fiscale virtuale se putea face utilizand certificatele digitale calificate.
Sursa: Ministerul Finantelor Publice

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Nou comunicat ANAF privind Spatiul privat virtualExport de bunuri. Care sunt documentele justificative pentru aplicarea regimului de scutireInformatii actualizate privind Spatiul Virtual PrivatFormular 602 si exceptarea de la plata CASS pentru venituri din chirii. Zoom fiscalMFP propune o serie de masuri legislative importante pentru mediul economic: Reducerea birocratiei ANAF si scaderea TVA la alimenteUltimele articole
Noua modificare asupra procedurii de aplicare a amnistiei fiscale (Ordinul 6438/2024)Ordinul 906/2023. Procedura privind anularea anumitor obligatii fiscale rezultate din reincadrarea tichetelor cadouA fost aprobata procedura de anulare a obligatiilor fiscale ce fac obiectul prevederilor art. I din legea nr. 72/2022Procedura privind stabilirea din oficiu a impozitului anual pe veniturile persoanelor fizice (publicata in M. Of.)ANULAREA contributiilor recalculate de ANAF, pentru aproape 5 milioane de romani! (Propunere legislativa)Articole similare
OFICIAL: Procedura de mediere si actele pe care debitorii trebuie sa le prezinte pentru sustinerea situatiei economice (OPANAF 1757)Achizitie intracomunitara de servicii electronice. Regim fiscal TVA si raportareANAT: Nivel record al valorii voucherelor de vacanta – De 42 de ori mai mare, fata de perioada similara din 2017Amenzi de 500 lei de la Fisc! Declara veniturile pana la 25 maiRaportare DAC7. Firmele trebuie sa depuna F7000 daca comercializeaza produse online?Ultimele articole
Situatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024D101 si D101 grup fiscal. FORMULAREle au fost modificate prin Ordinul 206/2025ONG in 2025. Ce declaratii trebuie sa depuna un ONG catre autoritatiLegi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024Plafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaArticole similare
Impozitare rezerve din reevaluare. Cum se impoziteaza si cum procedeaza societatea?In august puteti participa la o intalnire directa cu ANAFProiect de ordin – implementarea prevederilor privind repartizarea trimestriala a dividendelorFurnizorii de servicii postale vor declara serviciile de trimitere contra ramburs prin F395. Instructiuni de completareObligativitatea depunerii electronice a formularului 112 incepand cu urmatorul termenUltimele articole
Piata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilor Impozit venituri din pensii. MODIFICARI importante aduse de OUG 11/2025CCF propune MODIFICARI asupra proiectului pe TVA al Finantelor. Firmele mici ar putea fi afectateSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorDeclaratia 406 SAF-T: Cum arata modelul formularului, cine trebuie sa il depuna si care sunt termenele limitaArticole similare
Legea 52/2023 a modificat Codul Muncii. Angajatii vor beneficia de doua zile libere noiNoua tentativa de inselaciune in numele ANAF! Ce contin emailurile primite de contribuabiliDescarca noile programe pentru formularele 100 si 101Cota redusa 9% legume. Corectarea facturii emise de furnizor. Cum recuperam diferenta de TVA?Reminder ANAF: Persoanele fizice si juridice sa acceseze serviciul electronic SPV, avand in vedere avantajele luiUltimele articole
D406 in 2025. Cum se inregistreaza in D406 serviciile intracomunitareSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorSemnatura electronica. Ce valabilitate are semnatura electronicaControale ANAF pe TVA. In ce conditii poate fi ANULAT un act fiscal impus de autoritatiDecont precompletat E-TVA: Brosura ANAF contine modelul decontului si a raportului + alte date esentialeArticole similare
Anulare dobanzi si penalitati conform OUG 69/2020. Termen pentru depunerea documentelorLista contribuabililor bun-platnici aferenta sem. I 2023 a fost publicata pe portalul ANAFANAF: Lista contribuabililor care NU au obligatii fiscale restante se publica TRIMESTRIALSocietate inactiva si decizia de reactivare. Ce cheltuieli sunt deductibile?OBLIGATIILE FISCALE ale partilor unui contract de sponsorizareUltimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorAnularea din oficiu a codului de TVA. Obligatii fiscale TVA pentru firmeImpozit dividende. TOT ce trebuie sa stii despre impozitul pe dividende in 2025PFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Facilitatile fiscale pentru constructii, eliminate in 2025
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"