Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Conform Codului de procedura fiscala aprobat prin Legea 207/2015, contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal central, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare. Sunt sedii secundare sediile permanente definite potrivit Codului fiscal.
Declaratia privind sediile secundare (OPANAF 3725/2017) se completeaza si se depune de catre contribuabilii care infiinteaza puncte de lucru, la organul fiscal competent, fara a se atribui cod de identificare fiscala.
Declaratia se completeaza cu ocazia infiintarii punctului de lucru si se depune direct sau prin imputernicit/reprezentant legal la registratura organului fiscal competent sau la posta prin scrisoare recomandata.
Organul fiscal competent reprezinta organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care infiinteaza punctul de lucru.
D061 se completeaza in doua exemplare, inscriind cu majuscule, citet si corect, toate datele prevazute. Un exemplar se pastreaza la contribuabil, iar celalalt exemplar se depune la organul fiscal competent.
Cum se completeaza formularul?

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Operare SAGA Exemple practice si recomandari
I. Date de identificare ale contribuabilului
Randul 1 - Cod de identificare fiscala
Randul 2 - Denumire/Nume, Prenume
Randul 3. Date privind domiciliul fiscal al contribuabilului
In cazul in care declaratia este completata de imputernicitul/reprezentantul legal al contribuabilului, se vor inscrie datele de identificare ale contribuabilului pe care il reprezinta.
II. Date de identificare ale sediului secundar
Randul - Sediu secundar infiintat in - se marcheaza cu "X" una din cele doua rubrici.
Randul - Denumire - se completeaza cu denumirea punctului de lucru.
Randul - Cod CAEN al obiectului principal de activitate - se va inscrie codul CAEN al obiectului principal de activitate desfasurata de punctul de lucru.
III. Reprezentare prin:
Se completeaza in cazul in care in relatiile cu organul fiscal contribuabilul este reprezentat prin imputernicit/reprezentant legal si se inscriu numarul si data inregistrarii la organul fiscal, de catre imputernicit, a actului de imputernicire, in forma autentica si in conditiile prevazute de lege.
IV. Date privind starea sediului secundar
Se marcheaza cu "X" randul corespunzator si se inscrie data la care contribuabilul isi incepe activitatea sau isi inceteaza activitatea.
Puteti consulta aici formularul 061!
Sursa: ANAF

Editor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ce inseamna sa fii platitor de TVA ca firma mica?Infiintarea unui sediu secundar. Obligatii declarativeProcedura de administrare si monitorizare a marilor contribuabiliArticole similare
Inregistare fiscala in cazul unui punct de lucru cu mai mult de 5 salariati. FORMULARUL 060Ministerul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiDocumentar fiscal: Administrarea fiscala a creantelor sediilor secundare ale contribuabililor mijlociiObligatii fiscale privind sediile secundare in 2017. Cand sunteti obligat sa depuneti declaratii?Activitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?Ultimele articole
Documente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeAtentie la noua procedura de inregistrare fiscala a contribuabililor nerezidenti si Formularul 013Articole similare
Punct de lucru cu adresa modificata. Cum se actualizeaza aceasta la FinanteUtilizare SAF-T: Ce sanctiuni se acorda pentru nedepunerea D406?Spatiul Privat Virtual, canal de comunicare securizat in relatia cu ANAF. Cum se efectueaza inregistrarea in sistemGuvernul a aprobat reintroducerea SOMAJULUI TEHNIC in 2022 pentru angajati si profesionistiCalendar ANAF. Pana pe 25 iunie 2024 trebuie depuse la fisc 10 declaratii importanteUltimele articole
Factura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + documente necesareD300 ANAF. Cum tratezi in D300 TVA-ul fara drept de deducereEsalonare clasica la plata in 2025: ANAF simplifica proceduraSemnatura electronica si olografa: Ce accepta ANAF la bilanturiDeclaratie Unica. Formularul poate fi depus pana pe 26 mai 2025
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"