Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Conform Codului de procedura fiscala aprobat prin Legea 207/2015, contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal central, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare. Sunt sedii secundare sediile permanente definite potrivit Codului fiscal.
Declaratia privind sediile secundare (OPANAF 3725/2017) se completeaza si se depune de catre contribuabilii care infiinteaza puncte de lucru, la organul fiscal competent, fara a se atribui cod de identificare fiscala.
Declaratia se completeaza cu ocazia infiintarii punctului de lucru si se depune direct sau prin imputernicit/reprezentant legal la registratura organului fiscal competent sau la posta prin scrisoare recomandata.
Organul fiscal competent reprezinta organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care infiinteaza punctul de lucru.
D061 se completeaza in doua exemplare, inscriind cu majuscule, citet si corect, toate datele prevazute. Un exemplar se pastreaza la contribuabil, iar celalalt exemplar se depune la organul fiscal competent.
Cum se completeaza formularul?
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
I. Date de identificare ale contribuabilului
Randul 1 - Cod de identificare fiscala
Randul 2 - Denumire/Nume, Prenume
Randul 3. Date privind domiciliul fiscal al contribuabilului
In cazul in care declaratia este completata de imputernicitul/reprezentantul legal al contribuabilului, se vor inscrie datele de identificare ale contribuabilului pe care il reprezinta.
II. Date de identificare ale sediului secundar
Randul - Sediu secundar infiintat in - se marcheaza cu "X" una din cele doua rubrici.
Randul - Denumire - se completeaza cu denumirea punctului de lucru.
Randul - Cod CAEN al obiectului principal de activitate - se va inscrie codul CAEN al obiectului principal de activitate desfasurata de punctul de lucru.
III. Reprezentare prin:
Se completeaza in cazul in care in relatiile cu organul fiscal contribuabilul este reprezentat prin imputernicit/reprezentant legal si se inscriu numarul si data inregistrarii la organul fiscal, de catre imputernicit, a actului de imputernicire, in forma autentica si in conditiile prevazute de lege.
IV. Date privind starea sediului secundar
Se marcheaza cu "X" randul corespunzator si se inscrie data la care contribuabilul isi incepe activitatea sau isi inceteaza activitatea.
Puteti consulta aici formularul 061!
Sursa: ANAF
Editor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ce inseamna sa fii platitor de TVA ca firma mica?Infiintarea unui sediu secundar. Obligatii declarativeProcedura de administrare si monitorizare a marilor contribuabiliArticole similare
Documentar fiscal: Administrarea fiscala a creantelor sediilor secundare ale contribuabililor mijlociiAtentie la noua procedura de inregistrare fiscala a contribuabililor nerezidenti si Formularul 013Ministerul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiDocumente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeObligatii fiscale privind sediile secundare in 2017. Cand sunteti obligat sa depuneti declaratii?Ultimele articole
Activitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?Inregistare fiscala in cazul unui punct de lucru cu mai mult de 5 salariati. FORMULARUL 060Articole similare
Buletin informativ ANAF: 4 noutati in materie fiscala publicate in Monitor in perioada 31 iulie - 4 august 2023Cum se declara in declaratia 300 si 394 achizitia de marfa de la un furnizor declarat inactiv pe site-ul ANAF?ANAF va restitui timbrul de mediu. Procedura implica mai multe etapeLista seminariilor web pentru luna ianuarie 2023 a fost publicata pe portalul ANAFCum va arata noul proces verbal utilizat de inspectorii antifrauda?Ultimele articole
A fost prelungit termenul pentru acordarea facilitatilor fiscale introduse prin OUG 107/2024E-TVA: Ar putea fi PROROGATA pana la 1 iulie 2025 obligatia de transmitere a verificarii diferentelor la RO e-TVAMicrointreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024[MODEL] Cerere compensare ANAF si reglementari cheieCe modificari au fost aduse contributiilor sociale obligatorii prin OUG 128/2024Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"