Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Conform Codului de procedura fiscala aprobat prin Legea 207/2015, contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal central, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare. Sunt sedii secundare sediile permanente definite potrivit Codului fiscal.
Declaratia privind sediile secundare (OPANAF 3725/2017) se completeaza si se depune de catre contribuabilii care infiinteaza puncte de lucru, la organul fiscal competent, fara a se atribui cod de identificare fiscala.
Declaratia se completeaza cu ocazia infiintarii punctului de lucru si se depune direct sau prin imputernicit/reprezentant legal la registratura organului fiscal competent sau la posta prin scrisoare recomandata.
Organul fiscal competent reprezinta organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care infiinteaza punctul de lucru.
D061 se completeaza in doua exemplare, inscriind cu majuscule, citet si corect, toate datele prevazute. Un exemplar se pastreaza la contribuabil, iar celalalt exemplar se depune la organul fiscal competent.
Cum se completeaza formularul?

Ghidul practic al contabilitatii 2022 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2023 varianta tiparita

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
I. Date de identificare ale contribuabilului
Randul 1 - Cod de identificare fiscala
Randul 2 - Denumire/Nume, Prenume
Randul 3. Date privind domiciliul fiscal al contribuabilului
In cazul in care declaratia este completata de imputernicitul/reprezentantul legal al contribuabilului, se vor inscrie datele de identificare ale contribuabilului pe care il reprezinta.
II. Date de identificare ale sediului secundar
Randul - Sediu secundar infiintat in - se marcheaza cu "X" una din cele doua rubrici.
Randul - Denumire - se completeaza cu denumirea punctului de lucru.
Randul - Cod CAEN al obiectului principal de activitate - se va inscrie codul CAEN al obiectului principal de activitate desfasurata de punctul de lucru.
III. Reprezentare prin:
Se completeaza in cazul in care in relatiile cu organul fiscal contribuabilul este reprezentat prin imputernicit/reprezentant legal si se inscriu numarul si data inregistrarii la organul fiscal, de catre imputernicit, a actului de imputernicire, in forma autentica si in conditiile prevazute de lege.
IV. Date privind starea sediului secundar
Se marcheaza cu "X" randul corespunzator si se inscrie data la care contribuabilul isi incepe activitatea sau isi inceteaza activitatea.
Puteti consulta aici formularul 061!
Sursa: ANAF

Editor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Rating:
Nota: 4.04 din 5 din 42 voturi
Articole similare
Ce inseamna sa fii platitor de TVA ca firma mica?Procedura de administrare si monitorizare a marilor contribuabiliInfiintarea unui sediu secundar. Obligatii declarativeArticole similare
Ministerul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiObligatii fiscale privind sediile secundare in 2017. Cand sunteti obligat sa depuneti declaratii?Inregistare fiscala in cazul unui punct de lucru cu mai mult de 5 salariati. FORMULARUL 060Activitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?Conditii minime de indeplinit la deschiderea unui punct de lucruUltimele articole
Documente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeAtentie la noua procedura de inregistrare fiscala a contribuabililor nerezidenti si Formularul 013Documentar fiscal: Administrarea fiscala a creantelor sediilor secundare ale contribuabililor mijlociiArticole similare
Cum impozitam venitul din vanzarea unor actiuni primite cu titlu gratuit?Cine va depune formularul 204 pana la 15 martie?Cursuri tinute de un trainer din strainatate. Ce obligatii are firma din Romania?Norme 2013: Totul despre esalonarea la plata a obligatiilor fiscaleBuletin informativ ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 16-22 ianuarie 2016Ultimele articole
Contribuabilii au la dispozitie 15 zile pentru a depune Notificarea privind intentia de mediere in cazul executarii silitePrincipalele modificari aduse Codului Fiscal incepand cu 1 ianuarie 2023Modificari asupra CAS si CASS din 2023 pentru veniturile din activitati independente si drepturile de proprietate intelectualaDeclaratia 205: Cum a fost modificat formularul prin Ordinul 18/2023Situatii financiare anuale: Care este termenul pentru depunere in 2023
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA în 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"