Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Conform Codului de procedura fiscala aprobat prin Legea 207/2015, contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal central, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare. Sunt sedii secundare sediile permanente definite potrivit Codului fiscal.
Declaratia privind sediile secundare (OPANAF 3725/2017) se completeaza si se depune de catre contribuabilii care infiinteaza puncte de lucru, la organul fiscal competent, fara a se atribui cod de identificare fiscala.
Declaratia se completeaza cu ocazia infiintarii punctului de lucru si se depune direct sau prin imputernicit/reprezentant legal la registratura organului fiscal competent sau la posta prin scrisoare recomandata.
Organul fiscal competent reprezinta organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care infiinteaza punctul de lucru.
D061 se completeaza in doua exemplare, inscriind cu majuscule, citet si corect, toate datele prevazute. Un exemplar se pastreaza la contribuabil, iar celalalt exemplar se depune la organul fiscal competent.
Cum se completeaza formularul?
![Dosarul Permanent al Clientului Model Editabil si Recomandari](https://www.rs.ro/dbimg/product/3210-dosarul-permane.jpg)
Dosarul Permanent al Clientului Model Editabil si Recomandari
![Manualul Contabilului Incepator - stick USB](https://www.rs.ro/dbimg/product/2581-manualul-contab.png)
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
![Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita](https://www.rs.ro/dbimg/product/2850-cartea-verde-a-.jpg)
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
I. Date de identificare ale contribuabilului
Randul 1 - Cod de identificare fiscala
Randul 2 - Denumire/Nume, Prenume
Randul 3. Date privind domiciliul fiscal al contribuabilului
In cazul in care declaratia este completata de imputernicitul/reprezentantul legal al contribuabilului, se vor inscrie datele de identificare ale contribuabilului pe care il reprezinta.
II. Date de identificare ale sediului secundar
Randul - Sediu secundar infiintat in - se marcheaza cu "X" una din cele doua rubrici.
Randul - Denumire - se completeaza cu denumirea punctului de lucru.
Randul - Cod CAEN al obiectului principal de activitate - se va inscrie codul CAEN al obiectului principal de activitate desfasurata de punctul de lucru.
III. Reprezentare prin:
Se completeaza in cazul in care in relatiile cu organul fiscal contribuabilul este reprezentat prin imputernicit/reprezentant legal si se inscriu numarul si data inregistrarii la organul fiscal, de catre imputernicit, a actului de imputernicire, in forma autentica si in conditiile prevazute de lege.
IV. Date privind starea sediului secundar
Se marcheaza cu "X" randul corespunzator si se inscrie data la care contribuabilul isi incepe activitatea sau isi inceteaza activitatea.
Puteti consulta aici formularul 061!
Sursa: ANAF
![Ionut Udriste](https://infotva.manager.ro/images/autori//ionut-udristeautor_avatar.jpg)
Editor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.05 din 5 din 43 voturi
Articole similare
Procedura de administrare si monitorizare a marilor contribuabiliCe inseamna sa fii platitor de TVA ca firma mica?Infiintarea unui sediu secundar. Obligatii declarativeArticole similare
Ministerul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiAtentie la noua procedura de inregistrare fiscala a contribuabililor nerezidenti si Formularul 013Inregistare fiscala in cazul unui punct de lucru cu mai mult de 5 salariati. FORMULARUL 060Documente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeActivitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?Ultimele articole
Obligatii fiscale privind sediile secundare in 2017. Cand sunteti obligat sa depuneti declaratii?Documentar fiscal: Administrarea fiscala a creantelor sediilor secundare ale contribuabililor mijlociiArticole similare
Efecte negative posibile dupa reducerea TVA. Care sunt concluziile dupa noile preturi?Factura inregistrata de doua ori. Corectie decont TVACertificatul de atestare fiscala pentru persoane juridiceFirmele de munca temporara dau in judecata ANAFANAF a publicat Ordinul privind analiza de risc si selectarea persoanelor supuse verificarii fiscaleUltimele articole
Operatiuni scutite de TVA, reglementate de art. 294 din Legea 227/2015Cum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariD216 in 2024: Au fost publicate instructiunile de completare prin Ordinul 3738/2024E-Factura: Care este modalitatea prin care poate fi corectata o factura incarcata in SPVMarti, 30 iulie 2024, termen limita pentru depunerea Formularului 394![Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB0724b240722141113.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"