Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Prin OANAF 467/2015 a fost aprobata Procedura de administrare si monitorizare a marilor contribuabili cuprinzand proceduri privind: inregistrarea fiscala, obligatii declarative, solutionarea deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, solicitarea si eliberarea documentelor solicitate de marii contribuabili, plata obligatiilor fiscale la marii contribuabili, procedura de inspectie fiscala a marilor contribuabili, activitatea de supraveghere fiscala, monitorizare si autorizare, procedura de compensare si de restituire a obligatiilor bugetare, executarea silita a marilor contribuabili, dispozitii tranzitorii.
Conform procedurii, modificarile intervenite in datele declarate initial de marii contribuabili si inscrise in certificatul de inregistrare fiscala se fac prin depunerea cererii de preschimbare a certificatului de inregistrare la biroul unic din cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, in a carui raza teritoriala marele contribuabil isi are sediul social.
Modificarile intervenite in datele declarate initial de marii contribuabili in vectorul fiscal vor fi declarate de catre acestia la Directia generala de administrare a marilor contribuabili.
Inregistrarea sediilor secundare ale marilor contribuabili, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, cu exceptia sucursalelor care se inregistreaza conform procedurilor speciale in materie de inregistrare a comerciantilor, se face prin completarea si depunerea formularului "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare (060)" la organul fiscal competent din cadrul directiei generale regionale a finantelor publice, in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea sediul secundar.
Marii contribuabili depun declaratiile fiscale la organul fiscal competent cu obligatiile aferente lunii ianuarie a anului urmator in care devin mari contribuabili.
In cazul marilor contribuabili care au infiintate sedii secundare, declararea impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor, inclusiv pentru impozitul pe venitul din salarii datorat de salariatii care isi desfasoara activitatea la sediile secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, se face la Directia generala de administrare a marilor contribuabili.
Indrumarea si asistenta marilor contribuabili in aplicarea prevederilor legislatiei fiscale se asigura de catre Directia generala de administrare a marilor contribuabili. Indrumarea si asistenta se fac fie ca urmare a solicitarii contribuabililor, fie din initiativa organului fiscal. Indrumarea si asistenta ca urmare a solicitarii marilor contribuabili se realizeaza in mod prioritar prin e-mail sau telefonic. De asemenea, marii contribuabili pot solicita asistenta prin e-mail sau telefonic Centrului de asistenta a contribuabililor din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Indrumarea si asistenta din initiativa organului fiscal se asigura atat prin elaborarea si distribuirea de materiale de informare (ghiduri, brosuri, pliante, afise etc.), cat si prin orice alte mijloace care pot asigura transmiterea corespunzatoare a informatiilor si mesajelor.

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Cartea verde a Contabilitatii varianta online
In situatia in care, din motive tehnice, Sistemul Electronic National nu este operational pentru toti marii contribuabili, indrumarea si asistenta acestora in ceea ce priveste depunerea si primirea declaratiilor fiscale se asigura si de catre compartimentele de specialitate din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice pe a caror raza teritoriala se afla sediul social al contribuabilului.
Autor: Irina Dumitrescu

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Case de marcat electronice. Cum verificati daca sunt conectate la ANAF si daca transmit date catre serverANAF: Proiect privind modificarea procedurii de rambursare a TVAMasuri de sprijin pentru populatie si pentru mediul de afaceri, adoptate de GuvernDin 1 ianuarie 2025 contribuabilii mici vor avea OBLIGATIA de a depune D406 SAF-TDe la 1 ianuarie 2025 declaratia D406 devine obligatorie si pentru firmele miciUltimele articole
ATENTIE maxima la controalele fiscale pe TVA: tu stii care sunt ultimele reglementari legislative?Sistemul RO e-TVA: Noul regim al amenzilor in sistemul E-TVAParteneriat intre MF/ANAF si Posta Romana pentru promovarea facilitatilor fiscale ale OUG 107/2024SAF-T si D406: Termenele de depunere a D406 pentru contribuabilii mijlocii incadrati la aceasta categorie din ianuarie 2023SAF-T: Cand trebuie depusa D406 de contribuabilii mari care au facut parte din aceasta categorie si in 2021Articole similare
Noutati legislatie Fiscala 15-19 decembrie 2008 - Monitorul OficialDeclaratia recapitulativa de TVAANAF: Declaratia 390 VIES trebuie depusa. Sanctiunile se vor aplicaTot ce trebuie stiut despre procedura rambursarii TVADe cand se vor putea depune declaratiile fiscale in format electronic?Ultimele articole
Noutati privind procedura de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursareSolutionarea deconturilor cu sume negative de TVA aduce noi prevederi! Aflati noutatile!Procedura de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursareNoutati legislatie fiscala 1-5 iunie - Monitorul OficialDecontul de TVAArticole similare
Asociatia de proprietari: lista impozitelor si contributiilor datorateScutiri fiscale in IT. Cum se determina impozitul scutit in cazul salariilor peste plafonul de 10.000 lei?Criterii din formularul cod 088. Beneficii deschidere punct de lucru in raport cu deducerea TVANoutati ANAF: Aprobare formulare de inregistrare fiscala si obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscalTelemunca in strainatate. Ce obligatii are angajatorul in acest cazUltimele articole
Impozit pe veniturile salariale. Cum se poate evita dubla impunere?Contracte de mandat. Modificare vector fiscal. Formular 010Cererea de esalonare la plata si documentele justificative, modificate! (OPANAF 1960/2019)Activitate prestata pentru un angajator din UE: Ce declaratii trebuie depuse? Tratament TVAAchizitie produse de la societatile protejate. Se depune Declaratia 100?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"