Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Potrivit prevederilor din Ordinul 3001/2014 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.582/2013 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii, publicat in Monitorul Oficial nr. 733 din 7 octombrie 2014, sediile secundare ale contribuabililor mijlocii sunt administrate de administratiile judetene ale finantelor publice si de Directia generala regionala a finantelor publice Bucuresti, prin Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii, dupa caz, in a caror raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul care le-a infiintat.
Modificarea a fost facuta in corelatie cu prevederile art. 34 din O.G. nr. 92/2003 republicata, privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.Aceasta nu presupune pentru contribuabilii in cauza nicio obligatie fiscala declarativa, fiind vorba despre un transfer din oficiu al creantelor fiscale ale acestora, de la Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii in a caror raza teritoriala sediile secundare isi desfasoara activitatea, care le-a administrat intre 01.01.2014"06.10.2014, la Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii in a carei raza teritoriala isi are domiciliul fiscal societatea-mama.
Trebuie distins, in cazul sediilor secundare, intre competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea si competenta pentru inregistrarea fiscala.
Potrivit art. 34 din Codul de procedura fiscala, in cazul sediilor secundare inregistrate fiscal, potrivit legii (cele cu mai mult de 5 salariati), competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de contribuabilul care le-a infiintat, in timp ce competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor (prin formularul 060), revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate acestea.
Ca si pâna la aceasta modificare, declararea impozitului pe veniturile din salarii pentru sediile secundare cu minimum 5 salariati se face de catre societatea-mama, prin declaratia 112, defalcat pe fiecare cod de inregistrare fiscala al sediilor secundare in cauza (se completeaza sectiunea F.2. a formularului 112).
Plata acestui impozit se face in contul unic 20.47.01.01 "Venituri ale bugetului de stat " sume incasate pentru bugetul de stat in contul unic, in curs de distribuire" deschis la trezoreria la care este arondata societatea mama, cu ordin de plata intocmit de societatea mama, distinct pentru fiecare sediu secundar, la codul de identificare fiscala al beneficiarului inscriindu-se codul fiscal al sediului secundar.

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor

Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Sursa: Finante Publice Brasov

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Procedura privind rambursarea TVA. Cand se poate face solicitarea?Noutati Legislatie Fiscala 03 - 07 august 2009 - Monitorul OficialZoom fiscal: Procedura privind eliberarea certificatelor de atestare fiscalaArt. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliDecontul de TVA pentru anul 2011 - completare si depunereUltimele articole
SAF-T: De cand depun D406 firmele incadrate in categoria contribuabililor mijlocii din 1 ianuarie 2023?SAF-T in 2023: Pana pe 28 februarie 2023 trebuie depusa D406 de CONTRIBUABILII MIJLOCIISAF-T in 2023: Termen limita de depunere D 406 pentru CONTRIBUABILII MIJLOCIISAF-T contribuabili mijlocii. Obligatia pentru depunerea D406 incepe din 1 ianuarie 2023Firmele care NU mai sunt incadrate la contribuabili mijlocii din 1 ianuarie 2023 vor putea transmite D406 abia din 2025Articole similare
Atentie la obligatiile privind declararea castigurilor din transferul titlurilor de valoareGHID de plata pentru intreprinderile care beneficiaza de scheme de ajutor de stat, elaborat in baza Hotararii 807/2014Nou! Declaratii fiscale privind contributiile socialePFA: Completarea Registrului de Evidenta Fiscala. Informatii actualizate in 2020TOATE actele administrativ fiscale emise electronic se comunica contribuabililor/platitorilor prin intermediul SPVUltimele articole
Declaratia 230 in 2023: Formularul poate fi depus pana pe 23 MAI. Ce metode au la dispozitie contribuabilii?Formularul 168 se depune la fisc pana pe 31 martie 2023 pentru contractele de locatiune incheiate din 1 ianuariePersoanele nerezidente sunt obligate sa declare si sa plateasca contributia la Fondul de Tranzitie Energetica, conform OUG 119/2022Ordinul 1679/2022: Cum se face redirectionarea impozitului pe profit/pe veniturile micro pentru efectuarea de sponsorizariProcedura de eliberare a certificatelor privind TVA, in cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace de transportArticole similare
Declararea semestriala a impozitului specific se face prin Formularul 100!Actualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea II.3)Newsletter 11/03/2008Actualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea II.4)Actualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea II.2)Ultimele articole
Eroare privind anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale exista?ANAF reaminteste care sunt obligatiile fiscale scandente ale contribuabililor pe final de 2021Contribuabilii trebuie sa depuna 3 documente pentru a recupera de la ANAF sumele platite fara a fi datorateIn atentia contribuabililor! Consecinte privind nedepunerea declaratiilor fiscaleNeconcordante intre evidenta contabila si cea fiscala. Declaratii rectificativeArticole similare
Administrarea contribuabililor mijlocii. Ce prevederi se aplica de la 1 ianuarie 2014?Schimbari pentru microintreprinderile fara salariati: impozit suplimentar, cu suma fixa trimestrialaIn atentia celor care au sume de recuperat aferente contractelor de finantare UE. Noi facilitati!Sistemul optional anual de declarare si plata a impozitului pe profit cu plati anticipate efectuate trimestrialDeclaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitareUltimele articole
Activitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?ANAF: Lista contribuabililor care NU au obligatii fiscale restante se publica TRIMESTRIALDeclaratia 208 a fost modificata. Cand, cum si de cine trebuie depus formularul?ANAF modifica modelul, continutul si instructiunile de completare ale formularului 208Documente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeArticole similare
Obligatii fiscale privind sediile secundare in 2017. Cand sunteti obligat sa depuneti declaratii?Inregistare fiscala in cazul unui punct de lucru cu mai mult de 5 salariati. FORMULARUL 060Documente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeAtentie la noua procedura de inregistrare fiscala a contribuabililor nerezidenti si Formularul 013Conditii minime de indeplinit la deschiderea unui punct de lucruUltimele articole
Activitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?Ministerul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiDeclaratia 061. Cine are obligatia depunerii?
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA in 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"