Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Potrivit prevederilor din Ordinul 3001/2014 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.582/2013 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii, publicat in Monitorul Oficial nr. 733 din 7 octombrie 2014, sediile secundare ale contribuabililor mijlocii sunt administrate de administratiile judetene ale finantelor publice si de Directia generala regionala a finantelor publice Bucuresti, prin Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii, dupa caz, in a caror raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul care le-a infiintat.
Modificarea a fost facuta in corelatie cu prevederile art. 34 din O.G. nr. 92/2003 republicata, privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.Aceasta nu presupune pentru contribuabilii in cauza nicio obligatie fiscala declarativa, fiind vorba despre un transfer din oficiu al creantelor fiscale ale acestora, de la Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii in a caror raza teritoriala sediile secundare isi desfasoara activitatea, care le-a administrat intre 01.01.2014"06.10.2014, la Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii in a carei raza teritoriala isi are domiciliul fiscal societatea-mama.
Trebuie distins, in cazul sediilor secundare, intre competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea si competenta pentru inregistrarea fiscala.
Potrivit art. 34 din Codul de procedura fiscala, in cazul sediilor secundare inregistrate fiscal, potrivit legii (cele cu mai mult de 5 salariati), competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de contribuabilul care le-a infiintat, in timp ce competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor (prin formularul 060), revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate acestea.
Ca si pâna la aceasta modificare, declararea impozitului pe veniturile din salarii pentru sediile secundare cu minimum 5 salariati se face de catre societatea-mama, prin declaratia 112, defalcat pe fiecare cod de inregistrare fiscala al sediilor secundare in cauza (se completeaza sectiunea F.2. a formularului 112).
Plata acestui impozit se face in contul unic 20.47.01.01 "Venituri ale bugetului de stat " sume incasate pentru bugetul de stat in contul unic, in curs de distribuire" deschis la trezoreria la care este arondata societatea mama, cu ordin de plata intocmit de societatea mama, distinct pentru fiecare sediu secundar, la codul de identificare fiscala al beneficiarului inscriindu-se codul fiscal al sediului secundar.
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Sursa: Finante Publice Brasov
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Proiect pentru modificarea OANAF 3582/2013. CONTRIBUABILII MIJLOCIISplit TVA. Ce ii nemultumeste pe agentii economiciMFP: Reducerea CAS-ului platit de catre angajatorBuletin informativ ANAF. Acte normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitor in perioada 21-25 martie 2022Procedeul rambursarii TVA catre persoane inregistrate in scopuri de taxa in RomaniaUltimele articole
Miercuri, 31 ianuarie 2024, termenul limita pentru depunerea D406SAF-T si D406: Termenele de depunere a D406 pentru CONTRIBUABILII MIJLOCII incadrati la aceasta categorie din ianuarie 2023Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna IULIE 2023Rambursarea de TVA: cine o poate solicita si cum se calculeaza valoarea TVA-ului rambursatReminder ANAF! Pana pe 2 mai 2023 trebuie depuse la ANAF mai multe declaratii fiscaleArticole similare
Cum se aplica accizele de la 1 septembrie si cum vor proceda intreprinderile?Ce venituri declaram prin formularul 200Decontul de TVAAnaliza: Noi pasi catre reglementarea completa a procedurii de stabilire a rezidentei persoanelor fiziceZoom fiscal: Reglementarea unor aspecte privind rezidenta fiscala in Romania a persoanelor fiziceUltimele articole
Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativCum este acordata asistenta fiscala contribuabililor de catre ANAFContract prestari servicii de contabilitate incheiat. Cum poate fi revocat accesul in SPV?Contribuabili care aplica regimuri speciale. Au fost aduse modificari asupra procedurilor de colectare a TVAPersoanele fizice care sosesc/pleaca, in/din Romania si au o sedere mai mare de 183 de zile au obligatia de a completa anumite formulareArticole similare
Verificare stare d112: Ce trebuie sa stii in ceea ce priveste verificarea depunerii Declaratiei 112Reglementarea acordarii esalonarilor la plataANAF reaminteste care sunt obligatiile fiscale scandente ale contribuabililor pe final de 2021Sistemul optional anual de declarare si plata a impozitului pe profit cu plati anticipate efectuate trimestrialNoutati Legislatie Fiscala 24-28 mai 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
Eroare privind anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale exista?Contribuabilii trebuie sa depuna 3 documente pentru a recupera de la ANAF sumele platite fara a fi datorateIn atentia contribuabililor! Consecinte privind nedepunerea declaratiilor fiscaleNeconcordante intre evidenta contabila si cea fiscala. Declaratii rectificativeIn atentia contribuabililor! Precizari ANAF cu privire la competentele de verificare documentaraArticole similare
Se modifica Ordinul 1847 din 2014 privind verificarea contribuabililor cu domiciliu fiscalObligatii noi pentru platitorii de impozit pe profit din 2013Infiintarea unui sediu secundar. Obligatii declarativeDeclararea contribuabililor inactivi/ reactivati si evidenta acestoraVectorul fiscal modificat de impozitul pe venitUltimele articole
Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativActivitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?ANAF: Lista contribuabililor care NU au obligatii fiscale restante se publica TRIMESTRIALDeclaratia 208 a fost modificata. Cand, cum si de cine trebuie depus formularul?ANAF modifica modelul, continutul si instructiunile de completare ale formularului 208Articole similare
Obligatii fiscale privind sediile secundare in 2017. Cand sunteti obligat sa depuneti declaratii?Documente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeInregistare fiscala in cazul unui punct de lucru cu mai mult de 5 salariati. FORMULARUL 060Activitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?Declaratia 061. Cine are obligatia depunerii?Ultimele articole
Ministerul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiAtentie la noua procedura de inregistrare fiscala a contribuabililor nerezidenti si Formularul 013Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"