Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Potrivit prevederilor din Ordinul 3001/2014 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.582/2013 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii, publicat in Monitorul Oficial nr. 733 din 7 octombrie 2014, sediile secundare ale contribuabililor mijlocii sunt administrate de administratiile judetene ale finantelor publice si de Directia generala regionala a finantelor publice Bucuresti, prin Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii, dupa caz, in a caror raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul care le-a infiintat.
Modificarea a fost facuta in corelatie cu prevederile art. 34 din O.G. nr. 92/2003 republicata, privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.Aceasta nu presupune pentru contribuabilii in cauza nicio obligatie fiscala declarativa, fiind vorba despre un transfer din oficiu al creantelor fiscale ale acestora, de la Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii in a caror raza teritoriala sediile secundare isi desfasoara activitatea, care le-a administrat intre 01.01.2014"06.10.2014, la Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii in a carei raza teritoriala isi are domiciliul fiscal societatea-mama.
Trebuie distins, in cazul sediilor secundare, intre competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea si competenta pentru inregistrarea fiscala.
Potrivit art. 34 din Codul de procedura fiscala, in cazul sediilor secundare inregistrate fiscal, potrivit legii (cele cu mai mult de 5 salariati), competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de contribuabilul care le-a infiintat, in timp ce competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor (prin formularul 060), revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate acestea.
Ca si pâna la aceasta modificare, declararea impozitului pe veniturile din salarii pentru sediile secundare cu minimum 5 salariati se face de catre societatea-mama, prin declaratia 112, defalcat pe fiecare cod de inregistrare fiscala al sediilor secundare in cauza (se completeaza sectiunea F.2. a formularului 112).
Plata acestui impozit se face in contul unic 20.47.01.01 "Venituri ale bugetului de stat " sume incasate pentru bugetul de stat in contul unic, in curs de distribuire" deschis la trezoreria la care este arondata societatea mama, cu ordin de plata intocmit de societatea mama, distinct pentru fiecare sediu secundar, la codul de identificare fiscala al beneficiarului inscriindu-se codul fiscal al sediului secundar.

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Sursa: Finante Publice Brasov

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
MFP modifica structura si functionarea ANAFDecontul de TVA pentru anul 2011 - completare si depunereSplit TVA. Ce ii nemultumeste pe agentii economiciSAF-T: De cand trebuie depusa D406 de CONTRIBUABILII MIJLOCII care sunt obligati sa isi auditeze Situatiile Financiare incepand cu 2022?Ordinul 1926/2020: Scutiri de taxe si exonerarea de TVA la importuri pentru combaterea efectelor epidemieiUltimele articole
De la 1 ianuarie 2025 declaratia D406 devine obligatorie si pentru firmele miciDin 1 ianuarie 2025 contribuabilii mici vor avea OBLIGATIA de a depune D406 SAF-TSistemul RO e-TVA: Noul regim al amenzilor in sistemul E-TVASAF-T: D406 trebuie depusa de anumiti contribuabili pana pe 2 septembrie 2024Se aplica amenzi pentru inregistrarea facturii in E-Factura cu o data ANTERIOARA primirii prin SPV?Articole similare
Cererea de restituire privind taxa auto 2012Indeplinirea unor obligatii de plata. OANAF 3093/2014Documentar fiscal: Ce reguli respectam privind depunerea formularului 221?Ce trebuie sa stii despre stabilirea din oficiu a CAS si a CASS (informare ANAF)Impozitarea veniturilor din salarii obtinute de persoanele detasate. Cum evitam dubla impunereUltimele articole
Declaratia 070. Termen depunere si instructiuni de completareImplementare sistem E-Sigiliu. Este deja in vigoare din ianuarie 2024?Parteneriat intre MF/ANAF si Posta Romana pentru promovarea facilitatilor fiscale ale OUG 107/2024Masuri de sprijin pentru populatie si pentru mediul de afaceri, adoptate de GuvernDecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneArticole similare
Cum se pot compensa platile si cum se calculeaza? Caz concret pentru PFADeblocarea financiara a unor unitati administrativ-teritoriale. Ce a modificat OG 99 din 2013?Cum accesam informatiile cuprinse in dosarul fiscal online?Neconcordante intre evidenta contabila si cea fiscala. Declaratii rectificativeNoua anulare de creante fiscale din partea ANAFUltimele articole
Eroare privind anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale exista?ANAF reaminteste care sunt obligatiile fiscale scandente ale contribuabililor pe final de 2021Contribuabilii trebuie sa depuna 3 documente pentru a recupera de la ANAF sumele platite fara a fi datorateIn atentia contribuabililor! Consecinte privind nedepunerea declaratiilor fiscaleIn atentia contribuabililor! Precizari ANAF cu privire la competentele de verificare documentaraArticole similare
Finantele actualizeaza din oficiu vectorul fiscalSistemul optional anual de declarare si plata a impozitului pe profit cu plati anticipate efectuate trimestrialCare sunt cele mai importante obligatii din Codul de procedura fiscala? Ce amenzi riscam?Declaratia cod 088 si operatiuni pe teritoriul Romaniei. Cum completam locul desfasurarii activitatii cand aceasta se deruleaza la terti?Infiintarea unui sediu secundar. Obligatii declarativeUltimele articole
Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativActivitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?ANAF: Lista contribuabililor care NU au obligatii fiscale restante se publica TRIMESTRIALDeclaratia 208 a fost modificata. Cand, cum si de cine trebuie depus formularul?ANAF modifica modelul, continutul si instructiunile de completare ale formularului 208Articole similare
Atentie la noua procedura de inregistrare fiscala a contribuabililor nerezidenti si Formularul 013Ministerul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiDocumente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeObligatii fiscale privind sediile secundare in 2017. Cand sunteti obligat sa depuneti declaratii?Activitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?Ultimele articole
Inregistare fiscala in cazul unui punct de lucru cu mai mult de 5 salariati. FORMULARUL 060Declaratia 061. Cine are obligatia depunerii?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"