Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Potrivit prevederilor din Ordinul 3001/2014 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.582/2013 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii, publicat in Monitorul Oficial nr. 733 din 7 octombrie 2014, sediile secundare ale contribuabililor mijlocii sunt administrate de administratiile judetene ale finantelor publice si de Directia generala regionala a finantelor publice Bucuresti, prin Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii, dupa caz, in a caror raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul care le-a infiintat.
Modificarea a fost facuta in corelatie cu prevederile art. 34 din O.G. nr. 92/2003 republicata, privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.Aceasta nu presupune pentru contribuabilii in cauza nicio obligatie fiscala declarativa, fiind vorba despre un transfer din oficiu al creantelor fiscale ale acestora, de la Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii in a caror raza teritoriala sediile secundare isi desfasoara activitatea, care le-a administrat intre 01.01.2014"06.10.2014, la Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii in a carei raza teritoriala isi are domiciliul fiscal societatea-mama.
Trebuie distins, in cazul sediilor secundare, intre competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea si competenta pentru inregistrarea fiscala.
Potrivit art. 34 din Codul de procedura fiscala, in cazul sediilor secundare inregistrate fiscal, potrivit legii (cele cu mai mult de 5 salariati), competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de contribuabilul care le-a infiintat, in timp ce competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor (prin formularul 060), revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate acestea.
Ca si pâna la aceasta modificare, declararea impozitului pe veniturile din salarii pentru sediile secundare cu minimum 5 salariati se face de catre societatea-mama, prin declaratia 112, defalcat pe fiecare cod de inregistrare fiscala al sediilor secundare in cauza (se completeaza sectiunea F.2. a formularului 112).
Plata acestui impozit se face in contul unic 20.47.01.01 "Venituri ale bugetului de stat " sume incasate pentru bugetul de stat in contul unic, in curs de distribuire" deschis la trezoreria la care este arondata societatea mama, cu ordin de plata intocmit de societatea mama, distinct pentru fiecare sediu secundar, la codul de identificare fiscala al beneficiarului inscriindu-se codul fiscal al sediului secundar.
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Sursa: Finante Publice Brasov
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Firmele care NU mai sunt incadrate la contribuabili mijlocii din 1 ianuarie 2023 vor putea transmite D406 abia din 2025Organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili si contribuabililor mijlocii incepand cu data de 1 ianuarie 2015Pana la ce termen vor fi inlocuite casele de marcat cu cele cu jurnal electronic?SAF-T in 2023: Pana pe 28 februarie 2023 trebuie depusa D406 de CONTRIBUABILII MIJLOCIIIntreprinderile din domeniul turismului afectate de pandemia Covid-19 vor beneficia de inca 500 de milioane de euroUltimele articole
Din 1 ianuarie 2025 contribuabilii mici vor avea OBLIGATIA de a depune D406 SAF-TSistemul RO e-TVA: Noul regim al amenzilor in sistemul E-TVASAF-T: D406 trebuie depusa de anumiti contribuabili pana pe 2 septembrie 2024Se aplica amenzi pentru inregistrarea facturii in E-Factura cu o data ANTERIOARA primirii prin SPV?Miercuri, 31 ianuarie 2024, termenul limita pentru depunerea D406Articole similare
Nu uitati de termenul de 25 octombrie 2016: impozitul pe venit si din CASS pentru veniturile din activitati agricoleE lege: puteti accesa situatia fiscala din evidentele ANAFNoutati legislative cu incidenta fiscala. Explicatii punctualeSe apropie termenul pentru Declaratia 204. Vezi procedura depuneriiOUG nr.53/2020- Noi masuri cu impact fiscal. Prelungirea perioadei de acordare a indemnizatiei de somajUltimele articole
Declaratia 070. Termen depunere si instructiuni de completareImplementare sistem E-Sigiliu. Este deja in vigoare din ianuarie 2024?Parteneriat intre MF/ANAF si Posta Romana pentru promovarea facilitatilor fiscale ale OUG 107/2024Masuri de sprijin pentru populatie si pentru mediul de afaceri, adoptate de GuvernDecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneArticole similare
ANAF anuleaza anumite datoriiTermenul limita pentru indeplinirea obligatiilor fiscale pe luna noiembrie: 21 decembrieCum accesam informatiile cuprinse in dosarul fiscal online?Nou! Procedura repartizarii sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor localePersoanele identificate prin CUI/CIF pot solicita Fisa pe platitor simplificata prin platforma SPVUltimele articole
Eroare privind anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale exista?ANAF reaminteste care sunt obligatiile fiscale scandente ale contribuabililor pe final de 2021Contribuabilii trebuie sa depuna 3 documente pentru a recupera de la ANAF sumele platite fara a fi datorateIn atentia contribuabililor! Consecinte privind nedepunerea declaratiilor fiscaleNeconcordante intre evidenta contabila si cea fiscala. Declaratii rectificativeArticole similare
Ministerul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiDocumente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeInfiintarea unui sediu secundar. Obligatii declarativeCine va depune obligatoriu formularul 208?Plata obligatiilor fiscale in contul unicUltimele articole
Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativActivitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?ANAF: Lista contribuabililor care NU au obligatii fiscale restante se publica TRIMESTRIALDeclaratia 208 a fost modificata. Cand, cum si de cine trebuie depus formularul?ANAF modifica modelul, continutul si instructiunile de completare ale formularului 208Articole similare
Declaratia 061. Cine are obligatia depunerii?Atentie la noua procedura de inregistrare fiscala a contribuabililor nerezidenti si Formularul 013Documente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeMinisterul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiObligatii fiscale privind sediile secundare in 2017. Cand sunteti obligat sa depuneti declaratii?Ultimele articole
Activitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?Inregistare fiscala in cazul unui punct de lucru cu mai mult de 5 salariati. FORMULARUL 060Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"