Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Potrivit prevederilor din Ordinul 3001/2014 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.582/2013 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii, publicat in Monitorul Oficial nr. 733 din 7 octombrie 2014, sediile secundare ale contribuabililor mijlocii sunt administrate de administratiile judetene ale finantelor publice si de Directia generala regionala a finantelor publice Bucuresti, prin Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii, dupa caz, in a caror raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul care le-a infiintat.
Modificarea a fost facuta in corelatie cu prevederile art. 34 din O.G. nr. 92/2003 republicata, privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.Aceasta nu presupune pentru contribuabilii in cauza nicio obligatie fiscala declarativa, fiind vorba despre un transfer din oficiu al creantelor fiscale ale acestora, de la Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii in a caror raza teritoriala sediile secundare isi desfasoara activitatea, care le-a administrat intre 01.01.2014"06.10.2014, la Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii in a carei raza teritoriala isi are domiciliul fiscal societatea-mama.
Trebuie distins, in cazul sediilor secundare, intre competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea si competenta pentru inregistrarea fiscala.
Potrivit art. 34 din Codul de procedura fiscala, in cazul sediilor secundare inregistrate fiscal, potrivit legii (cele cu mai mult de 5 salariati), competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de contribuabilul care le-a infiintat, in timp ce competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor (prin formularul 060), revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate acestea.
Ca si pâna la aceasta modificare, declararea impozitului pe veniturile din salarii pentru sediile secundare cu minimum 5 salariati se face de catre societatea-mama, prin declaratia 112, defalcat pe fiecare cod de inregistrare fiscala al sediilor secundare in cauza (se completeaza sectiunea F.2. a formularului 112).
Plata acestui impozit se face in contul unic 20.47.01.01 "Venituri ale bugetului de stat " sume incasate pentru bugetul de stat in contul unic, in curs de distribuire" deschis la trezoreria la care este arondata societatea mama, cu ordin de plata intocmit de societatea mama, distinct pentru fiecare sediu secundar, la codul de identificare fiscala al beneficiarului inscriindu-se codul fiscal al sediului secundar.
![Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari](https://www.rs.ro/dbimg/product/173-consilier-taxe-.jpg)
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
![Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita](https://www.rs.ro/dbimg/product/2850-cartea-verde-a-.jpg)
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
![Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS](https://www.rs.ro/dbimg/product/2976-declaratia-unic.jpg)
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
Sursa: Finante Publice Brasov
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Buletin informativ ANAF. Acte normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitor in perioada 21-25 martie 2022ANAF aminteste ca din aprilie incep controalele la firmele care depun D 101!Declaratia 390 VIESSplit TVA. Ce ii nemultumeste pe agentii economiciProiect pentru modificarea OANAF 3582/2013. CONTRIBUABILII MIJLOCIIUltimele articole
Se aplica amenzi pentru inregistrarea facturii in E-Factura cu o data ANTERIOARA primirii prin SPV?Miercuri, 31 ianuarie 2024, termenul limita pentru depunerea D406SAF-T si D406: Termenele de depunere a D406 pentru CONTRIBUABILII MIJLOCII incadrati la aceasta categorie din ianuarie 2023Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna IULIE 2023Rambursarea de TVA: cine o poate solicita si cum se calculeaza valoarea TVA-ului rambursatArticole similare
Procedura de infiintare a unei PFA in 2020. Formular 070Se modifica Ordinul 1847 din 2014 privind verificarea contribuabililor cu domiciliu fiscalObligatii fiscale aferente inchiderii exercitiului din punct de vedere al TVASituatii care genereaza inactivitatea fiscala. Consecinte si conditii de reactivareInscriere pe factura adresa sediului social si punctul de lucruUltimele articole
Decont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneGhid ANAF privind tratamentul fiscal pentru veniturile obtinute din prestarea activitatilor de infrumusetareCum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativCum este acordata asistenta fiscala contribuabililor de catre ANAFContract prestari servicii de contabilitate incheiat. Cum poate fi revocat accesul in SPV?Articole similare
Se modifica prevederile pentru transferul dosarului fiscal. Proiect ANAFCei care au de luat bani de la stat scapa de taxeControlul preventiv si platile restante. Noile prevederi MFP!Ordonanta 29 din 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea III.2)OPANAF 3357/2017. Procedura cesiune drept de restituire creante fiscaleUltimele articole
Eroare privind anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale exista?ANAF reaminteste care sunt obligatiile fiscale scandente ale contribuabililor pe final de 2021Contribuabilii trebuie sa depuna 3 documente pentru a recupera de la ANAF sumele platite fara a fi datorateIn atentia contribuabililor! Consecinte privind nedepunerea declaratiilor fiscaleNeconcordante intre evidenta contabila si cea fiscala. Declaratii rectificativeArticole similare
Declararea contribuabililor inactivi/ reactivati si evidenta acestoraPlasarea fortei de munca. Obligatii si conditiiProcedura de administrare si monitorizare a marilor contribuabiliObligatii si documente necesare privind delegarea in strainatate a angajatilorFirmele scapa de datorii! Vezi Ordinul 1520 publicat de MFP!Ultimele articole
Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativActivitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?ANAF: Lista contribuabililor care NU au obligatii fiscale restante se publica TRIMESTRIALDeclaratia 208 a fost modificata. Cand, cum si de cine trebuie depus formularul?ANAF modifica modelul, continutul si instructiunile de completare ale formularului 208Articole similare
Documente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeActivitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?Inregistare fiscala in cazul unui punct de lucru cu mai mult de 5 salariati. FORMULARUL 060Obligatii fiscale privind sediile secundare in 2017. Cand sunteti obligat sa depuneti declaratii?Ministerul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiUltimele articole
Atentie la noua procedura de inregistrare fiscala a contribuabililor nerezidenti si Formularul 013Declaratia 061. Cine are obligatia depunerii?![Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB cop rap231108160950.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"