Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ionut Udriste
la 12 Apr. 2017 Exclusiv
Cand sunteti obligat sa depuneti un formular privind sediile secundare? Ce termene-limita trebuie sa aveti in vedere si care sunt criteriile care va conditioneaza unele obligatii declarative? Materialul urmator explica in detaliu aceste criterii si obligatii de care trebuie sa tineti cont in 2017.
Potrivit art.85, alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, contribuabilul/platitorul are obligatia de a declara organului fiscal central infiintarea de sedii secundare (sucursala, birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea).Termen: 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.
Potrivit art.32, alin.(7) din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati.
Termen : 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.
Astfel, orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, are urmatoarele obligatii:
In cazul infiintarii de sedii secundare care au sub 5 angajati, contribuabilii/platitorii care infiinteaza sedii secundare care au sub 5 angajati au obligatia de a declara infiintarea acestora (art.85, alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala) fara a se atribui cod de identificare fiscala (nu se inregistreaza fiscal ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor).
In acest sens, se depune formularul 061 "Declaratie privind sediile secundare" (Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal).

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Cartea neagra a controlului fiscal

Agricultura Noutati fiscal-contabile Monografii contabile specifice
Formularul 061 se completeaza de catre contribuabilii care infiinteaza aceste sedii secundare care, potrivit legii, nu au obligatia inregistrarii fiscale.
Formularul 061 se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care infiinteaza sediile secundare.
In cazul infiintarii de sedii secundare stabile care au minimum 5 angajati, contribuabilii/platitorii care infiinteaza sedii secundare care au minimum 5 angajati nu au obligatia declararii acestora in baza formularului 061, dar au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatilor respective, ca platitoare de impozit pe veniturile din salarii sau asimilate salariilor (conform art.32, alin.(7) din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale si art.85, alin.(5) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala).
In acest sens se depune formularul 060 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare" (Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal).
Formularul 060 se completeaza cu ocazia infiintarii/modificarii datelor declarate anterior/radierii inregistrarii fiscale.
Formularul 060 se completeaza de catre contribuabilii care, potrivit Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 angajati.
Formularul 060 se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru.
Sursa: AJFP Arges

Editor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Obligatii fiscale privind sediile secundare in 2017. Cand sunteti obligat sa depuneti declaratii?":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 3 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 3 voturi
Articole similare
Informatii privind beneficiarul pe facturi. Ce date sunt suficiente si obligatorii?Criterii din formularul cod 088. Beneficii deschidere punct de lucru in raport cu deducerea TVAInregistrarea punctului de lucru la organele competente. Cum procedam?MFP a publicat proiectul privind platile in numerar intr-o noua forma. Noi plafoane!Procedura de administrare si monitorizare a marilor contribuabiliUltimele articole
ANAF: Lista contribuabililor care NU au obligatii fiscale restante se publica TRIMESTRIALArt. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliIntocmire factura in baza bonurilor fiscale. Clientii trebuie sa transmita CIF al societatii mama, nu al punctului de lucruGHID de plata pentru intreprinderile care beneficiaza de scheme de ajutor de stat, elaborat in baza Hotararii 807/2014Clarificari ONRC cu privire la aplicarea Legii 206/2021. Au fost eliminate anumite obligatii care reveneau institutiei
Mai multe articole despre sedii secundare
Articole similare
Ministerul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiConditii minime de indeplinit la deschiderea unui punct de lucruDocumente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeDocumentar fiscal: Administrarea fiscala a creantelor sediilor secundare ale contribuabililor mijlociiDeclaratia 061. Cine are obligatia depunerii?Ultimele articole
Activitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?Inregistare fiscala in cazul unui punct de lucru cu mai mult de 5 salariati. FORMULARUL 060Atentie la noua procedura de inregistrare fiscala a contribuabililor nerezidenti si Formularul 013
Mai multe articole despre formularul 060
Articole similare
Documente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeANAF modifica formularul 700! Efectuarea mentiunilor ulterioare inregistrarii fiscale se poate face prin mijloace electronice pentru toti contribuabiliiDeclaratia 061. Cine are obligatia depunerii?
Mai multe articole despre formularul 061
Articole similare
Vectorul fiscal modificat de impozitul pe venitCompetitia Afacerea ta ofera finantare si consultanta micilor antreprenoriInregistare fiscala in cazul unui punct de lucru cu mai mult de 5 salariati. Formularul 060Activitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?REVISAL: Abia din ianuarie 2025 ANGAJATIi sau fostii angajati pot avea acces la datele din registruUltimele articole
Documente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeFinantele actualizeaza din oficiu vectorul fiscal
Mai multe articole despre 5 angajati

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA in 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"