Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cand sunteti obligat sa depuneti un formular privind sediile secundare? Ce termene-limita trebuie sa aveti in vedere si care sunt criteriile care va conditioneaza unele obligatii declarative? Materialul urmator explica in detaliu aceste criterii si obligatii de care trebuie sa tineti cont in 2017.
Potrivit art.85, alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, contribuabilul/platitorul are obligatia de a declara organului fiscal central infiintarea de sedii secundare (sucursala, birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea).Termen: 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.
Potrivit art.32, alin.(7) din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati.
Termen : 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.
Astfel, orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, are urmatoarele obligatii:
In cazul infiintarii de sedii secundare care au sub 5 angajati, contribuabilii/platitorii care infiinteaza sedii secundare care au sub 5 angajati au obligatia de a declara infiintarea acestora (art.85, alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala) fara a se atribui cod de identificare fiscala (nu se inregistreaza fiscal ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor).
In acest sens, se depune formularul 061 "Declaratie privind sediile secundare" (Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal).
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Manual de politici contabile - Stick USB
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Formularul 061 se completeaza de catre contribuabilii care infiinteaza aceste sedii secundare care, potrivit legii, nu au obligatia inregistrarii fiscale.
Formularul 061 se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care infiinteaza sediile secundare.
In cazul infiintarii de sedii secundare stabile care au minimum 5 angajati, contribuabilii/platitorii care infiinteaza sedii secundare care au minimum 5 angajati nu au obligatia declararii acestora in baza formularului 061, dar au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatilor respective, ca platitoare de impozit pe veniturile din salarii sau asimilate salariilor (conform art.32, alin.(7) din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale si art.85, alin.(5) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala).
In acest sens se depune formularul 060 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare" (Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal).
Formularul 060 se completeaza cu ocazia infiintarii/modificarii datelor declarate anterior/radierii inregistrarii fiscale.
Formularul 060 se completeaza de catre contribuabilii care, potrivit Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 angajati.
Formularul 060 se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru.
Sursa: AJFP Arges
Editor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Inregistrarea in scopuri de TVA la depasirea plafonului de scutire - documentar fiscalPunct de lucru cabinet medicalCe schema aplica firmele care fac evaziune fiscalaIncep controalele Fiscului! Sunt vizate companiile nerezidente si firmele romanesti care fac tranzactii cu acesteaANAF: Procedura raportarii creantelor fiscale ref SEDII SECUNDAREUltimele articole
Certificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]Plafon plati numerar 2023: Noul plafon de casierie care se aplica din noiembrie 2023Ce este o persoana fizica independenta (PFI), cum poate functiona si ce impozite platesteANAF: Lista contribuabililor care NU au obligatii fiscale restante se publica TRIMESTRIALArt. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliArticole similare
Ministerul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiInregistare fiscala in cazul unui punct de lucru cu mai mult de 5 salariati. FORMULARUL 060Documentar fiscal: Administrarea fiscala a creantelor sediilor secundare ale contribuabililor mijlociiDeclaratia 061. Cine are obligatia depunerii?Documente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeUltimele articole
Activitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?Atentie la noua procedura de inregistrare fiscala a contribuabililor nerezidenti si Formularul 013Articole similare
Documente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeDeclaratia 061. Cine are obligatia depunerii?ANAF modifica formularul 700! Efectuarea mentiunilor ulterioare inregistrarii fiscale se poate face prin mijloace electronice pentru toti contribuabiliiArticole similare
Documente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeDeschidere punct de lucru. Procedura de urmat pentru infiintarea unui sediu secundarActivitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?Vectorul fiscal modificat de impozitul pe venitREVISAL: Abia din ianuarie 2025 ANGAJATIi sau fostii angajati pot avea acces la datele din registruUltimele articole
Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativInregistare fiscala in cazul unui punct de lucru cu mai mult de 5 salariati. Formularul 060Competitia Afacerea ta ofera finantare si consultanta micilor antreprenoriFinantele actualizeaza din oficiu vectorul fiscalAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"