Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Cand sunteti obligat sa depuneti un formular privind sediile secundare? Ce termene-limita trebuie sa aveti in vedere si care sunt criteriile care va conditioneaza unele obligatii declarative? Materialul urmator explica in detaliu aceste criterii si obligatii de care trebuie sa tineti cont in 2017.
Potrivit art.85, alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, contribuabilul/platitorul are obligatia de a declara organului fiscal central infiintarea de sedii secundare (sucursala, birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea).Termen: 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.
Potrivit art.32, alin.(7) din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati.
Termen : 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.
Astfel, orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, are urmatoarele obligatii:
In cazul infiintarii de sedii secundare care au sub 5 angajati, contribuabilii/platitorii care infiinteaza sedii secundare care au sub 5 angajati au obligatia de a declara infiintarea acestora (art.85, alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala) fara a se atribui cod de identificare fiscala (nu se inregistreaza fiscal ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor).
In acest sens, se depune formularul 061 "Declaratie privind sediile secundare" (Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal).

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Formularul 061 se completeaza de catre contribuabilii care infiinteaza aceste sedii secundare care, potrivit legii, nu au obligatia inregistrarii fiscale.
Formularul 061 se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care infiinteaza sediile secundare.
In cazul infiintarii de sedii secundare stabile care au minimum 5 angajati, contribuabilii/platitorii care infiinteaza sedii secundare care au minimum 5 angajati nu au obligatia declararii acestora in baza formularului 061, dar au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatilor respective, ca platitoare de impozit pe veniturile din salarii sau asimilate salariilor (conform art.32, alin.(7) din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale si art.85, alin.(5) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala).
In acest sens se depune formularul 060 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare" (Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal).
Formularul 060 se completeaza cu ocazia infiintarii/modificarii datelor declarate anterior/radierii inregistrarii fiscale.
Formularul 060 se completeaza de catre contribuabilii care, potrivit Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 angajati.
Formularul 060 se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru.
Sursa: AJFP Arges

Editor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Clarificari ONRC cu privire la aplicarea Legii 206/2021. Au fost eliminate anumite obligatii care reveneau institutieiDeclaratia 400 are o noua versiune care trebuie descarcataIn atentia celor cu datorii restante catre bugetul general consolidat la data de 30 septembrie 2015Certificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]In atentia celor care au sume de recuperat aferente contractelor de finantare UE. Noi facilitati!Ultimele articole
Plafon plati numerar 2023: Noul plafon de casierie care se aplica din noiembrie 2023Ce este o persoana fizica independenta (PFI), cum poate functiona si ce impozite platesteANAF: Lista contribuabililor care NU au obligatii fiscale restante se publica TRIMESTRIALArt. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliIntocmire factura in baza bonurilor fiscale. Clientii trebuie sa transmita CIF al societatii mama, nu al punctului de lucruArticole similare
Declaratia 061. Cine are obligatia depunerii?Activitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?Documentar fiscal: Administrarea fiscala a creantelor sediilor secundare ale contribuabililor mijlociiAtentie la noua procedura de inregistrare fiscala a contribuabililor nerezidenti si Formularul 013Inregistare fiscala in cazul unui punct de lucru cu mai mult de 5 salariati. FORMULARUL 060Ultimele articole
Documente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeMinisterul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiArticole similare
Declaratia 061. Cine are obligatia depunerii?ANAF modifica formularul 700! Efectuarea mentiunilor ulterioare inregistrarii fiscale se poate face prin mijloace electronice pentru toti contribuabiliiDocumente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeArticole similare
Deschidere punct de lucru. Procedura de urmat pentru infiintarea unui sediu secundarREVISAL: Abia din ianuarie 2025 ANGAJATIi sau fostii angajati pot avea acces la datele din registruFinantele actualizeaza din oficiu vectorul fiscalActivitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?Inregistare fiscala in cazul unui punct de lucru cu mai mult de 5 salariati. Formularul 060Ultimele articole
Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativDocumente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeCompetitia Afacerea ta ofera finantare si consultanta micilor antreprenoriVectorul fiscal modificat de impozitul pe venit
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"