Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Informam contribuabilii care au de incasat sume autorizate la plata aferente cererilor de rambursare depuse de la autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene in baza unor contracte de finantare notificarea ca, in Monitorul Oficial nr. 583/13.09.2013, a fost publicat Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1.520/2013 prin care a fost aprobata Procedura de aplicare a prevederilor art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013 privind reglementarea unor masuri fiscale, pe care o prezentam in documentarul de mai jos.
Actul normativ mentionat mai sus reglementeaza:
- stabilirea atributiilor fiecarei autoritati competente implicate in acordarea inlesnirilor la plata;
- informatiile pe care contribuabilul le va inscrie in cerere, precum si documentele care trebuie sa insoteasca cererea;
- modelul certificatului de atestare fiscala care va fi eliberat contribuabililor care solicita inlesnirile la plata, precum si procedura de eliberare a acestuia;
- modul de obtinere a atestatului de la autoritatile de management prin care acestea confirma sumele certe, lichide si exigibile pe care le datoreaza contribuabilului, in scopul solicitarii, de catre acesta, a inlesnirilor;
- procedura prin care sumele amanate la plata se achita din sumele platite de autoritatile de management;
- procedura de constatare a suspendarii executarii silite a obligatiilor fiscale ale contribuabililor care depun la autoritatile de management o cerere de rambursare;
- colaborarea dintre organele fiscale si autoritatile de management in interesul acordarii facilitatilor prevazute de art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013.
Obiectul inlesnirilor la plata
Potrivit prevederilor actului normativ mentionat contribuabilii care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritatile de management si/sau organismele intermediare pot beneficia de inlesniri la plata a obligatiilor fiscale principale si accesorii administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala sau alte sume datorate bugetului general consolidat si transmise spre recuperare acestei autoritati. Organul fiscal competent poate acorda urmatoarele inlesniri la plata:
a. amanarea la plata a obligatiilor fiscale principale, precum si a obligatiilor fiscale accesorii in situatia in care contribuabilii au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene in baza contractelor de finantare incheiate cu acestea;
b. anularea obligatiilor fiscale accesorii, in situatia in care contribuabilul a renuntat la dreptul de a percepe ori de a incasa dobanzi, penalitati sau accesorii de orice natura aferente creantelor de incasat de la autoritatile competente, iar amanarea la plata a fost finalizata;
c. scutirea la plata a obligatiilor fiscale accesorii aferente obligatiilor fiscale principale scadente pentru perioada cuprinsa intre data la care trebuia efectuata plata de catre autoritatea competenta potrivit termenelor stabilite in contractul de finantare ca urmare a unei cereri de rambursare si data efectuarii platii, in cazul contribuabililor care au incasat dupa termenul contractual sume aferente cererilor de rambursare autorizate la plata inainte de data de 3 iunie 2013, daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:
- obligatiile fiscale principale care au generat dobanzi, penalitati de intarziere sau accesorii de orice natura sunt validate de catre autoritatea competenta;
- dobanzile, penalitatile de intarziere sau accesoriile de orice natura sunt datorate si nestinse la data depunerii cererii;
- contribuabilii au renuntat la dreptul de a percepe sau incasa dobanzi, penalitati sau accesorii de orice natura, aferente creantelor de incasat de la autoritatea competenta in cauza;
d. amanarea la plata, in vederea scutirii, a obligatiilor fiscale accesorii aferente obligatiilor fiscale principale scadente dupa data depunerii cererii de rambursare la autoritatea competenta, in cazul contribuabililor care au de incasat sume ca urmare a unei cereri de rambursare cu termenul de plata depasit, daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:
- obligatiile fiscale principale care au generat dobanzi, penalitati de intarziere sau accesorii de orice natura sunt stinse la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta;
- dobanzile, penalitatile de intarziere sau accesoriile de orice natura sunt datorate si nestinse la data depunerii cererii;
- contribuabilii au renuntat la dreptul de a percepe sau incasa dobanzi, penalitati sau accesorii de orice natura, aferente creantelor de incasat de la autoritatea competenta in cauza.
Amanarea la plata se acorda in limita sumei de incasat de la autoritatile competente si in ordinea vechimii obligatiilor fiscale.
Beneficiari
Contribuabilii care pot beneficia de aceste inlesniri la plata sunt:
- beneficiari ai finantarii nerambursabile, pentru obligatiile datorate de acestia;
- partenerii beneficiarilor finantarilor nerambursabile potrivit acordului de parteneriat, anexa la contractul de finantare, pentru obligatiile datorate de acestia.
Amanarea la plata nu se acorda:
- contribuabililor pentru care s-a deschis procedura insolventei;
- contribuabililor pentru care a inceput executarea silita de catre un alt creditor prin poprirea sumelor de incasat de la autoritatile competente;
- contribuabililor care au in derulare o esalonare la plata in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordarii esalonarilor la plata, aprobata prin Legea nr. 15/2012, cu modificarile si completarile ulterioare.
Procedura de solicitare a inlesnirilor la plata
inlesnirile la plata se solicita de catre contribuabilii care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritatile competente in baza unei cereri care se depune la registratura organului fiscal competent sau se transmit prin posta cu scrisoare recomandata, cu confirmare de primire. in cazul depunerii cererii prin imputernicit, aceasta va fi insotita de dovada imputernicirii/reprezentarii.
Competenta de acordare a inlesnirilor revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului.
Cererea cuprinde urmatoarele elemente:
a) datele de identificare a contribuabilului: denumirea/numele si prenumele acestuia, a/ale reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului, daca este cazul, domiciliul fiscal/sediul social/domiciliul, codul de identificare fiscala, numarul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail, precum si numele, prenumele si calitatea celor care reprezinta contribuabilul in relatiile cu tertii, inclusiv datele de identificare pentru sediile secundare inregistrate fiscal, potrivit legii;
b) tipul inlesnirii la plata solicitat;
c) suma totala pentru care se solicita inlesnirea la plata, defalcata pe tipuri de impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat si, in cadrul acestora, pe obligatii fiscale principale si accesorii. in cazul contribuabililor care au infiintate sedii secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, impozitul pe venitul din salarii se mentioneaza separat pentru contribuabil si separat pentru fiecare dintre sediile sale secundare;
d) data si semnatura contribuabilului/ reprezentantului legal/ reprezentantului fiscal/imputernicitului, precum si stampila, daca este cazul.
Important! Contribuabilii pot depune una sau mai multe cereri de amanare la plata, ori de cate ori este cazul, in limita sumei de incasat de la autoritatile competente.
Odata cu depunerea cererii de acordare a amanarii la plata contribuabilul depune, in original, si atestatul eliberat de autoritatea de management prin care sunt certificate sumele certe, lichide si exigibile pe care le are de incasat de la autoritatea competenta. Atestatul este valabil 20 de zile de la data emiterii si trebuie sa fie in termenul de valabilitate la data depunerii cererii de acordare a amanarii la plata.
Dupa primirea cererii, organul fiscal competent elibereaza, din oficiu, certificatul de atestare fiscala, pe care il comunica contribuabilului. Eliberarea certificatului de atestare fiscala in scopul acordarii amanarii la plata nu este supusa taxei extrajudiciare de timbru si cuprinde obligatiile fiscale exigibile existente in sold la data eliberarii acestuia.
Efectele amanarii la plata a obligatiilor fiscale principale
Pe perioada amanarii la plata, pentru obligatiile fiscale principale amanate la plata contribuabilii nu datoreaza dobanzi, penalitati sau accesorii de orice natura, daca au renuntat la perceperea sau incasarea de dobanzi, penalitati sau accesorii de orice natura, aferente creantelor de incasat de la autoritatea competenta in cauza.
in situatia in care contribuabilii nu au renuntat la perceperea sau incasarea de dobanzi, penalitati sau accesorii de orice natura, aferente creantelor de incasat de la autoritatea competenta in cauza, acestia datoreaza dobanzi, penalitati de intarziere sau accesorii, pentru obligatiile fiscale principale amanate la plata, potrivit legii.
Daca, anterior finalizarii amanarii la plata, autoritatile competente in gestionarea fondurilor europene notifica organului fiscal ca suma inscrisa in documentul emis de autoritatea competenta nu mai este datorata, in intregime sau in parte, amanarea la plata isi pierde valabilitatea, total sau partial, dupa caz, iar contribuabilul datoreaza dobanzi, penalitati de intarziere sau accesorii de orice natura, potrivit legii, pe intreaga perioada de amanare la plata.
Pe perioada amanarii la plata:
- nu incepe sau se suspenda, dupa caz, procedura de executare silita pentru obligatiile fiscale amanate la plata;
- nu se sting obligatiile fiscale principale si accesorii ce fac obiectul amanarii la plata, cu exceptia situatiei in care contribuabilul opteaza pentru stingerea acestora.
Scutirea la plata a obligatiilor fiscale accesorii
Contribuabilul care a incasat, dupa termenul contractual, sume aferente cererilor de rambursare autorizate la plata de la autoritatile competente, inainte de data de 3 iunie 2013, poate solicita organului fiscal competent scutirea la plata obligatiilor fiscale accesorii aferente obligatiilor fiscale principale scadente in perioada cuprinsa intre data la care trebuia efectuata plata de catre autoritatea competenta potrivit termenelor stabilite in contractul de finantare si data efectuarii platii, daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:
- obligatiile fiscale principale care au generat obligatii fiscale accesorii au fost autorizate la plata de catre autoritatea de management;
- obligatiile fiscale accesorii sunt datorate si nestinse la data depunerii cererii;
- contribuabilul a renuntat la dreptul de a percepe sau incasa dobanzi, penalitati ori accesorii de orice natura, aferente creantelor de incasat de la autoritatea competenta in cauza.
Contribuabilul care are de incasat sume sau a incasat sume dupa data de 3 iunie 2013, ca urmare a unei cereri de rambursare cu termenul de plata depasit, de la autoritatile competente, poate solicita organului fiscal competent amanarea la plata, in limita sumei solicitate la rambursare, in vederea scutirii, a obligatiilor fiscale accesorii aferente obligatiilor fiscale principale scadente dupa depunerea cererii de rambursare in cauza, daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:
- obligatiile fiscale principale care au generat obligatii fiscale accesorii sunt stinse la data de 3 iunie 2013;
- obligatiile fiscale accesorii sunt datorate si nestinse la data depunerii cererii la organul fiscal competent;
- contribuabilul a renuntat la dreptul de a percepe sau incasa dobanzi, penalitati ori accesorii de orice natura, aferente creantelor de incasat de la autoritatea competenta in cauza.
Scutirea la plata obligatiilor fiscale accesorii se acorda dupa autorizarea si efectuarea platii cheltuielii reprezentand obligatia fiscala principala care a generat obligatia fiscala accesorie, pentru perioada cuprinsa intre data la care trebuia efectuata plata de catre autoritatea competenta potrivit termenelor stabilite in contractul de finantare si data efectuarii platii.
Sursa: DGFP Valcea
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "In atentia celor care au sume de recuperat aferente contractelor de finantare UE. Noi facilitati!":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Contributie sanatate venituri din dobanzi si salarii. Cand se platesc?MFP estimeaza ca 13 comune ar fi in stare de insolventaTVA vanzare imobil. Cum procedam la facturare?PFA: impozite si declaratii. Contributii sociale. Organizarea evidentei pentru PFA inregistrata in scopuri de TVAIata normele de venit pentru activitati independente pentru anul 2014!Ultimele articole
Revista de TAXE SI IMPOZITE vine cu ACCES la stagiul CECCAR 2021Sunteti profesionist cu experienta in sectorul public?TAXE SI IMPOZITE MINIME! Solutiile sunt disponibile pe un stick de memorieTOT ce trebuie sa stii despre PFA/II/IF in 2021. Taxe, impozite, deduceriNOU! Consultanta CONTABILA: 125 de specialisti sunt de garda in 2021!
Mai multe articole despre Taxe si Impozite
Articole similare
Beneficiezi de scutirea de penalitati daca aplici corect OG 30 din 2011Se apropie termenul-limita pentru depunerea cererilor de anulare accesorii aferente restantelor din 30 septembrie 2015Decontarea procentului de 41,5% din salariul de baza, in cazul in care debitorul datoreaza mai multe obligatii fiscale statuluiIndeplinirea unor obligatii de plata. OANAF 3093/2014Legea 209/2015 privind anularea unor obligatii fiscaleUltimele articole
Este OFICIAL! Procedura de acordare a esalonarii la plata de catre organul fiscal central a fost publicata in Monitor (OPANAF 3896/2020)Obligatii fiscale suplimentare. Incadrare in prevederile OUG 69/2020Anulare accesorii conform OUG nr. 69/2020. Posibilitatea de acordare a amnistiei fiscale in cazul unei inspectii fiscale in cursInterpretarea OUG 69/2020 privind anularea accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale. Debite stinse la data de 31 martie 2020ATENTIE! Dupa data de 25 iunie se vor emite deciziile privind dobanzile si penalitatile de intarziere (Comunicat de presa ANAF)
Mai multe articole despre obligatiile fiscale accesorii
Articole similare
MFP propune SCUTIREA LA PLATA impozitului specific unor activitati in domeniul HoReCa, dar si alte masuri fiscale pentru contribuabiliNormele Codului fiscal, modificate din nou. Noile exemple date de legiuitor cu privire la impozitul pe constructiiFirmele scapa de datorii! Vezi Ordinul 1520 publicat de MFP!OUG nr. 50 din 2013: noutati privind plata obligatiilor datorateConditii de scutire a impozitului si taxelor localeUltimele articole
Informatii noi privind plata CASS pentru persoanele fara venituriNoile norme modificate din Codul fiscal privind TVA-ul la alimenteOpinia consultantului: Noi reglementari privind indemnizatia pentru cresterea copilului
Mai multe articole despre scutirea la plata
Articole similare
Interpretarea OUG 69/2020 privind anularea accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale. Debite stinse la data de 31 martie 2020Remuneratii primite de nerezidenti ce au calitatea de administrator. Ce FACILITATI impun conventiile intre state?ORDIN nr. 570 din 23 octombrie 2009 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 289 pe 2004 privind regimul juridic al contractelor de credit pentru consum destinate consumatorilor, persoane fizNou! In anul 2021 nu se datoreaza impozit specific pentru o perioada de 90 de zile, calculate incepand cu data de 1 ianuarie (OUG 226/2020)FACILITATI fiscale in 2012: vezi ce categorii se inscriuUltimele articole
Achizitie intracomunitara de masti de protectie pentru salariati. Firma este scutita de TVA?OUG 8/2021. Guvernul NU mai acorda vouchere de vacanta si nici transport gratuit pentru eleviNeconcordante intre evidenta contabila si cea fiscala. Declaratii rectificativeTelemunca si suma de 400 lei din partea angajatorului. Banii trebuie acordati tuturor angajatilor?Munca prin agent de munca temporara VS. Contract „clasic” de munca pe perioada determinata
Mai multe articole despre facilitati
Articole similare
Proiect cu FONDURI EUROPENE nefinalizat. Impozit pe profit si TVANoi finantari de 190 milioane de euro pentru romanii din fostele zone industrializateUE a rambursat Romaniei peste 10 miliarde euroAprilie 2015: Contracte de cca. 587 mil. lei finantare nerambursabila, cu beneficiari publici si privatiPrograme Operationale 2014-2020. Ce fonduri sunt oferite Romaniei?Ultimele articole
OFICIAL! Starea de alerta a fost prelungita cu 30 de zile in RomaniaMicrogranturi pentru PFA/CMI. Doar aplicantii care pot face dovada unei adeverinte emise si semnate de catre DSP pot beneficia de facilitateSerie de intrebari si raspunsuri MEEMA privind acordarea de granturi. Codul CAEN 6920 pentru PFA este eligibil?Solutii de FINANTARE pentru stabilitatea financiara si profitabilitatea firmei in 2021Schema de ajutor de stat pentru sprijinirea IMM-urilor a fost modificata (Ordinul 1586/3678/2020)
Mai multe articole despre fonduri europene

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"