Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Informam contribuabilii care au de incasat sume autorizate la plata aferente cererilor de rambursare depuse de la autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene in baza unor contracte de finantare notificarea ca, in Monitorul Oficial nr. 583/13.09.2013, a fost publicat Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1.520/2013 prin care a fost aprobata Procedura de aplicare a prevederilor art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013 privind reglementarea unor masuri fiscale, pe care o prezentam in documentarul de mai jos.
Actul normativ mentionat mai sus reglementeaza:
- stabilirea atributiilor fiecarei autoritati competente implicate in acordarea inlesnirilor la plata;
- informatiile pe care contribuabilul le va inscrie in cerere, precum si documentele care trebuie sa insoteasca cererea;
- modelul certificatului de atestare fiscala care va fi eliberat contribuabililor care solicita inlesnirile la plata, precum si procedura de eliberare a acestuia;
- modul de obtinere a atestatului de la autoritatile de management prin care acestea confirma sumele certe, lichide si exigibile pe care le datoreaza contribuabilului, in scopul solicitarii, de catre acesta, a inlesnirilor;
- procedura prin care sumele amanate la plata se achita din sumele platite de autoritatile de management;
![Manualul Contabilului Incepator - stick USB](https://www.rs.ro/dbimg/product/2581-manualul-contab.png)
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
![Manual de politici contabile - Stick USB](https://www.rs.ro/dbimg/product/1934-manual-de-polit.png)
Manual de politici contabile - Stick USB
![Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari](https://www.rs.ro/dbimg/product/173-consilier-taxe-.jpg)
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
- procedura de constatare a suspendarii executarii silite a obligatiilor fiscale ale contribuabililor care depun la autoritatile de management o cerere de rambursare;
- colaborarea dintre organele fiscale si autoritatile de management in interesul acordarii facilitatilor prevazute de art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013.
Obiectul inlesnirilor la plata
Potrivit prevederilor actului normativ mentionat contribuabilii care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritatile de management si/sau organismele intermediare pot beneficia de inlesniri la plata a obligatiilor fiscale principale si accesorii administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala sau alte sume datorate bugetului general consolidat si transmise spre recuperare acestei autoritati. Organul fiscal competent poate acorda urmatoarele inlesniri la plata:
a. amanarea la plata a obligatiilor fiscale principale, precum si a obligatiilor fiscale accesorii in situatia in care contribuabilii au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene in baza contractelor de finantare incheiate cu acestea;
b. anularea obligatiilor fiscale accesorii, in situatia in care contribuabilul a renuntat la dreptul de a percepe ori de a incasa dobanzi, penalitati sau accesorii de orice natura aferente creantelor de incasat de la autoritatile competente, iar amanarea la plata a fost finalizata;
c. scutirea la plata a obligatiilor fiscale accesorii aferente obligatiilor fiscale principale scadente pentru perioada cuprinsa intre data la care trebuia efectuata plata de catre autoritatea competenta potrivit termenelor stabilite in contractul de finantare ca urmare a unei cereri de rambursare si data efectuarii platii, in cazul contribuabililor care au incasat dupa termenul contractual sume aferente cererilor de rambursare autorizate la plata inainte de data de 3 iunie 2013, daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:
- obligatiile fiscale principale care au generat dobanzi, penalitati de intarziere sau accesorii de orice natura sunt validate de catre autoritatea competenta;
- dobanzile, penalitatile de intarziere sau accesoriile de orice natura sunt datorate si nestinse la data depunerii cererii;
- contribuabilii au renuntat la dreptul de a percepe sau incasa dobanzi, penalitati sau accesorii de orice natura, aferente creantelor de incasat de la autoritatea competenta in cauza;
d. amanarea la plata, in vederea scutirii, a obligatiilor fiscale accesorii aferente obligatiilor fiscale principale scadente dupa data depunerii cererii de rambursare la autoritatea competenta, in cazul contribuabililor care au de incasat sume ca urmare a unei cereri de rambursare cu termenul de plata depasit, daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:
- obligatiile fiscale principale care au generat dobanzi, penalitati de intarziere sau accesorii de orice natura sunt stinse la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta;
- dobanzile, penalitatile de intarziere sau accesoriile de orice natura sunt datorate si nestinse la data depunerii cererii;
- contribuabilii au renuntat la dreptul de a percepe sau incasa dobanzi, penalitati sau accesorii de orice natura, aferente creantelor de incasat de la autoritatea competenta in cauza.
Amanarea la plata se acorda in limita sumei de incasat de la autoritatile competente si in ordinea vechimii obligatiilor fiscale.
Beneficiari
Contribuabilii care pot beneficia de aceste inlesniri la plata sunt:
- beneficiari ai finantarii nerambursabile, pentru obligatiile datorate de acestia;
- partenerii beneficiarilor finantarilor nerambursabile potrivit acordului de parteneriat, anexa la contractul de finantare, pentru obligatiile datorate de acestia.
Amanarea la plata nu se acorda:
- contribuabililor pentru care s-a deschis procedura insolventei;
- contribuabililor pentru care a inceput executarea silita de catre un alt creditor prin poprirea sumelor de incasat de la autoritatile competente;
- contribuabililor care au in derulare o esalonare la plata in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordarii esalonarilor la plata, aprobata prin Legea nr. 15/2012, cu modificarile si completarile ulterioare.
Procedura de solicitare a inlesnirilor la plata
inlesnirile la plata se solicita de catre contribuabilii care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritatile competente in baza unei cereri care se depune la registratura organului fiscal competent sau se transmit prin posta cu scrisoare recomandata, cu confirmare de primire. in cazul depunerii cererii prin imputernicit, aceasta va fi insotita de dovada imputernicirii/reprezentarii.
Competenta de acordare a inlesnirilor revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului.
Cererea cuprinde urmatoarele elemente:
a) datele de identificare a contribuabilului: denumirea/numele si prenumele acestuia, a/ale reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului, daca este cazul, domiciliul fiscal/sediul social/domiciliul, codul de identificare fiscala, numarul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail, precum si numele, prenumele si calitatea celor care reprezinta contribuabilul in relatiile cu tertii, inclusiv datele de identificare pentru sediile secundare inregistrate fiscal, potrivit legii;
b) tipul inlesnirii la plata solicitat;
c) suma totala pentru care se solicita inlesnirea la plata, defalcata pe tipuri de impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat si, in cadrul acestora, pe obligatii fiscale principale si accesorii. in cazul contribuabililor care au infiintate sedii secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, impozitul pe venitul din salarii se mentioneaza separat pentru contribuabil si separat pentru fiecare dintre sediile sale secundare;
d) data si semnatura contribuabilului/ reprezentantului legal/ reprezentantului fiscal/imputernicitului, precum si stampila, daca este cazul.
Important! Contribuabilii pot depune una sau mai multe cereri de amanare la plata, ori de cate ori este cazul, in limita sumei de incasat de la autoritatile competente.
Odata cu depunerea cererii de acordare a amanarii la plata contribuabilul depune, in original, si atestatul eliberat de autoritatea de management prin care sunt certificate sumele certe, lichide si exigibile pe care le are de incasat de la autoritatea competenta. Atestatul este valabil 20 de zile de la data emiterii si trebuie sa fie in termenul de valabilitate la data depunerii cererii de acordare a amanarii la plata.
Dupa primirea cererii, organul fiscal competent elibereaza, din oficiu, certificatul de atestare fiscala, pe care il comunica contribuabilului. Eliberarea certificatului de atestare fiscala in scopul acordarii amanarii la plata nu este supusa taxei extrajudiciare de timbru si cuprinde obligatiile fiscale exigibile existente in sold la data eliberarii acestuia.
Efectele amanarii la plata a obligatiilor fiscale principale
Pe perioada amanarii la plata, pentru obligatiile fiscale principale amanate la plata contribuabilii nu datoreaza dobanzi, penalitati sau accesorii de orice natura, daca au renuntat la perceperea sau incasarea de dobanzi, penalitati sau accesorii de orice natura, aferente creantelor de incasat de la autoritatea competenta in cauza.
in situatia in care contribuabilii nu au renuntat la perceperea sau incasarea de dobanzi, penalitati sau accesorii de orice natura, aferente creantelor de incasat de la autoritatea competenta in cauza, acestia datoreaza dobanzi, penalitati de intarziere sau accesorii, pentru obligatiile fiscale principale amanate la plata, potrivit legii.
Daca, anterior finalizarii amanarii la plata, autoritatile competente in gestionarea fondurilor europene notifica organului fiscal ca suma inscrisa in documentul emis de autoritatea competenta nu mai este datorata, in intregime sau in parte, amanarea la plata isi pierde valabilitatea, total sau partial, dupa caz, iar contribuabilul datoreaza dobanzi, penalitati de intarziere sau accesorii de orice natura, potrivit legii, pe intreaga perioada de amanare la plata.
Pe perioada amanarii la plata:
- nu incepe sau se suspenda, dupa caz, procedura de executare silita pentru obligatiile fiscale amanate la plata;
- nu se sting obligatiile fiscale principale si accesorii ce fac obiectul amanarii la plata, cu exceptia situatiei in care contribuabilul opteaza pentru stingerea acestora.
Scutirea la plata a obligatiilor fiscale accesorii
Contribuabilul care a incasat, dupa termenul contractual, sume aferente cererilor de rambursare autorizate la plata de la autoritatile competente, inainte de data de 3 iunie 2013, poate solicita organului fiscal competent scutirea la plata obligatiilor fiscale accesorii aferente obligatiilor fiscale principale scadente in perioada cuprinsa intre data la care trebuia efectuata plata de catre autoritatea competenta potrivit termenelor stabilite in contractul de finantare si data efectuarii platii, daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:
- obligatiile fiscale principale care au generat obligatii fiscale accesorii au fost autorizate la plata de catre autoritatea de management;
- obligatiile fiscale accesorii sunt datorate si nestinse la data depunerii cererii;
- contribuabilul a renuntat la dreptul de a percepe sau incasa dobanzi, penalitati ori accesorii de orice natura, aferente creantelor de incasat de la autoritatea competenta in cauza.
Contribuabilul care are de incasat sume sau a incasat sume dupa data de 3 iunie 2013, ca urmare a unei cereri de rambursare cu termenul de plata depasit, de la autoritatile competente, poate solicita organului fiscal competent amanarea la plata, in limita sumei solicitate la rambursare, in vederea scutirii, a obligatiilor fiscale accesorii aferente obligatiilor fiscale principale scadente dupa depunerea cererii de rambursare in cauza, daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:
- obligatiile fiscale principale care au generat obligatii fiscale accesorii sunt stinse la data de 3 iunie 2013;
- obligatiile fiscale accesorii sunt datorate si nestinse la data depunerii cererii la organul fiscal competent;
- contribuabilul a renuntat la dreptul de a percepe sau incasa dobanzi, penalitati ori accesorii de orice natura, aferente creantelor de incasat de la autoritatea competenta in cauza.
Scutirea la plata obligatiilor fiscale accesorii se acorda dupa autorizarea si efectuarea platii cheltuielii reprezentand obligatia fiscala principala care a generat obligatia fiscala accesorie, pentru perioada cuprinsa intre data la care trebuia efectuata plata de catre autoritatea competenta potrivit termenelor stabilite in contractul de finantare si data efectuarii platii.
Sursa: DGFP Valcea
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Creante incerte si ajustari pentru pierdere de valoare. Cum deducem si constituim provizion?Venituri din cedarea folosintei bunurilor. Care sunt obligatiile declarative si de plata?De ce a amendat ANPC bancileNu va fi redus impozitul pentru cladirile si terenurile din turismDocumentar fiscal: Atragerea raspunderii solidare. Ce implica procedura recuperarii creantelor fiscale?Ultimele articole
TAXE SI IMPOZITE 2024. La ce sa te astepti anul acestaManualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziContabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilEsti specialist in domeniul fiscal-contabil? Cunosti la perfectie legislatia? Rentrop& Straton te asteapta in echipa!Ce taxe trebuie sa platesti in Romania daca ai o afacere. Lista COMPLETAArticole similare
Ordinul 2202/2015 include Procedura de anulare a obligatiilor fiscale prevazute de Legea 209/2015Ordinul 906/2023. Procedura privind anularea anumitor obligatii fiscale rezultate din reincadrarea tichetelor cadouAtentie! La 30 iunie expira facilitatea privind reducerea penalitatilor de intarziere9 modele noi de formulare de la ANAF au fost publicate in Monitorul OficialDeductibilitate cheltuieli. TVA vs. impozit pe profitUltimele articole
Nou in Monitor! Prin Legea 43/2023 vor fi anulate anumite obligatii fiscaleA fost aprobata procedura de anulare a obligatiilor fiscale ce fac obiectul prevederilor art. I din legea nr. 72/2022Mai multe acte FISCALE pot fi emise de ANAF fara a fi semnate si stampilate( Ordinul 362/2022)Esalonarea la plata NU se acorda pentru obligatiile fiscale sub 500 lei in cazul persoanelor fizice si 5.000 lei in cazul persoanelor juridiceContribuabilii pot beneficia, prin intermediul unei cereri, de esalonarea la plata a obligatiilor fiscaleArticole similare
OUG nr. 50 din 2013: noutati privind plata obligatiilor datorateMFP propune SCUTIREA LA PLATA impozitului specific unor activitati in domeniul HoReCa, dar si alte masuri fiscale pentru contribuabiliFirmele scapa de datorii! Vezi Ordinul 1520 publicat de MFP!Normele Codului fiscal, modificate din nou. Noile exemple date de legiuitor cu privire la impozitul pe constructiiNoile norme modificate din Codul fiscal privind TVA-ul la alimenteUltimele articole
Informatii noi privind plata CASS pentru persoanele fara venituriOpinia consultantului: Noi reglementari privind indemnizatia pentru cresterea copiluluiConditii de scutire a impozitului si taxelor localeArticole similare
Ministerul Finantelor mentine in continuare esalonarea simplificata pentru sume de peste 500 de lei, respectiv 5.000 de leiAchizitie intracomunitara de masti de protectie pentru salariati. Firma este scutita de TVA?Am preluat contabilitatea unei firme: folosim Excelul sau un soft specializat?Salariati care lucreaza pe teritoriul unui stat membru: Tratament fiscal, conform OUG 114/2018Avansuri la export si TVA. Ce tratament fiscal si contabil se aplica?Ultimele articole
Noi modificari asupra e-Transport, e-TVA si e-Factura, in urma consultarii cu reprezentantii mediului de afaceriFinantele introduc obligatoriu, de la 1 ianuarie 2025, facturarea electronica pentru relatia B2CMicrointreprinderi in 2024. De cand se aplica cotele de 1% sau de 3%Cum a fost modificat impozitul micro prin OUG 115/2023 si ce trebuie sa stie firmeleIMM Plus a fost aprobat de Guvern: Bugetul de 12,5 miliarde lei va sprijini 11.500 companiiArticole similare
Prioritatile IMM-urilor pentru noul Guvern in 2016MADR: Rectificarea bugetara din 2019 NU afecteaza nicio categorie de cheltuieliMinistrul Muncii a anuntat MAJORAREA salariului minim de la 1 iulie 2024!TVA are o pondere importanta in cresterea veniturilor la BGCRESTANTE ale AJOFM la plata conventiilor pentru angajatori. Ce masuri va lua in acest caz Violeta AlexandruUltimele articole
Combaterea contrabandei si fraudei la granita continua. Doua noi scanere au fost puse in functiune la Albita Certificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]Controale mai aprige in vama din 2024! Birourile vor fi dotate cu 26 noi sisteme de scanare, pentru monitorizarea marfurilor care intra in taraMinistrul Finantelor, 3 directii prioritare asumate pentru noul mandat. Printre acestea, reforma sistemului fiscal si crearea de locuri de muncaMIPE anunta inceperea emiterii si distribuirii a peste 2,5 milioane de vouchere sociale la 1 iunie 2022![Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB cop rap231108160950.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"