Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Vom analiza mai jos cazul unei societati care in 2012 a emis facturi pentru manopera si piese de schimb. Unele facturi au fost incasate partial, astfel ca vom stabili daca pentru diferenta ramasa se poate face stornare si daca este posibila aceasta operatiune in 2013 pentru facturile emise in 2012, dupa depunerea situatiilor financiare si a declaratiilor fiscale aferente.
De asemenea, vom stabili care va fi modalitate de a reduce valoarea facturilor emise pana la valoarea totala incasata.
Solutia consultantului:
Neincasarea sau incasarea partiala a unei facturi nu reprezinta un motiv legal de stornare a unei livrari de bunuri/prestari de servicii deja efectuate.
Stornarea trebuie sa aiba un motiv economic, fie reglementat contractual, fie o cauza de forta majora, cum ar fi servicii sau bunuri prestate/livrate necorespunzator, situatii de lucrari ce nu s-au realizat in totalitate, bunuri sau servicii cu defecte calitative sau ce nu corespund standardelor normative sau deduceri de pret agreate de parti, ulterior emiterii facturii, iar reducerile de pret nu trebuie sa conduca la incalcarea reglementarilor privind vanzarea de bunuri sau prestarea de servicii.
In aceste situatii, se pot emite facturi de stornare, iar procedura estre reglementata de art. 138 din Codul fiscal.
Desigur, situatiile financiare anuale sunt deja depuse, nu se poate afecta rezultatul anterior iar corectarea se va face in contabilitatea exercitiului 2013, cand s-au emis facturile de stornare.
Pentru corectiile de venituri si cheltuieli aferente exercitiilor anterioare va recomandam sa utilizati contul 117 "Rezultatul reportat", conform pct. 63 din OMFP 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Alte considerente in legatura cu situatia descrisa de dvs.:
-veti ajusta TVA in decontul lunii aferent datei la care veti emite factura;
-se necesita declaratii rectificative pentru impozitul pe profit, la anul la care se refera facturile emise initial; dupa caz, veti depune declaratiile 710 si 101;
-autoritatile fiscale nu agreeaza eventualele diminuari de venituri, astfel va recomandam sa detineti o documentatie foarte clara pentru a justifica reducerea veniturilor.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
S-a modificat declaratia recapitulativaCe va insemna liberalizarea pietei de energie pentru companiiDrept de autor obtinut de la o persoana fizica. Ce contributii retinem?Codul Fiscal 2016 - norme de aplicare si consultanta specializataIn august se da startul pentru cererile de ajutoare de minimisUltimele articole
SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieCum se declara TVA-ul de import in SAF-TTAXE SI IMPOZITE 2024. La ce sa te astepti anul acestaManualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziContabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilArticole similare
Depasire plafon TVA la incasare. Trecerea la impozit pe profitRegularizarea avansurilor incasate pentru livrarea cerealelor si plantelor tehniceCum se determina TVA exigibila daca exista plati partiale ale facturiiTaxa pe valoarea adaugata. Aspecte aplicabile in 2013Regularizarea avansurilor achitate pentru serviciile prestateUltimele articole
TVA la incasare. Daca firma a iesit din sistem, cand intervine exigibilitatea TVA?Elementele obligatorii care trebuie sa apara pe factura de avans, conform Codului fiscalBuletin informativ: Split TVA, 20 raspunsuri sesiune online ANAF si explicatiile consultantului fiscalVanzare teren cu antecontract din 2015. Cum procedam privind regularizarea cotei de TVA in 2016?Regularizare avans. Cum procedam cu factura pentru lucrari executate?Articole similare
Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatiiArticole similare
Sponsorizare in bunuri si facturi de achizitie. Cum inregistram si care e regimul TVA?Inlesniri la plata creantelor bugetare. Care sunt inregistrarile contabile?Deductibilitate TVA pentru factura (valoare reziduala) leasingCe obligatii TVA in ce priveste o achizitie intracomunitara de bunuri second-handDeclarare achizitie autoturism nou. Decont TVAUltimele articole
TVA respins la rambursare. Cum intocmim monografia contabila?TVA respins la rambursare. Cum procedam?SNC. Transfer active. Ce documente sunt necesare?Investitii efectuate asupra unui drum de acces. Ce tratament contabil aplicam?Inregistrare contract leasing financiar. Cum procedam?Articole similare
Ultimele actualizari: Declaratiile 100, 112, 300, 394, 390, 710. Descarca aiciDeclaratii electronice: DECLARATIA 710 actualizata: ultima versiuneUltima versiune pentru DECLARATIA 710 e disponibila pentru downloadA aparut noul model al Declaratiei 100 (OPANAF nr. 935/2020)DECLARATIA 710 a fost actualizata recentUltimele articole
Microintreprindere in 2022. Firma depune D710 sau D100 pentru declararea impozitului pe veniturile micro?Repartizarea DIVIDENDELOR. Declaratia rectificativa 710 si 205. Completarea Declaratiei Unice (Studiu de caz)Declaratia rectificativa 710. Descarcati ultima actualizare!DECLARATIA 710 actualizata: ultima versiune pentru Soft A si Soft JAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"