Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Legea poate sa nu fie in favoarea noastra daca nu o interpretam corect sau daca nu respectam normele in vigoare si nu suntem la punct cu ultimele actualizari si modificari. Sa vedem, asadar, cum putem sa beneficiem de deducerea de 50% a cheltuielilor cu combustibilul si TVA. Acest lucru este posibil daca justificam in mod corect cheltuielile si daca stim ce documente trebuie sa intocmeasca administratorul unei societati comerciale in acest sens. Vom exemplifica si prin cazul in care s-a incheiat un contract de comodat intre societate si administrator pentru automobilul care se afla in proprietatea administratorului.
Raspuns:
Justificarea efectuarii cheltuielilor cu benzina in scopul realizarii de venituri se face in functie de conditiile concrete in care-si desfasoara activitatea societatea, documentatia necesara fiind diferita de la caz la caz.
De regula, intr-un astfel de caz justificarea cheltuielilor cu combustibilul se realizeaza cu ajutorul foilor de parcurs. In legatura cu aceste documente, reglementarile fiscale si contabile (Codul fiscal , normele metodologice de aplicare, Reglementarile contabile conforme cu directivele europene aprobate prin OMFP 3055/2009, OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile etc.) nu contin prevederi in legatura cu folosirea folilor de parcurs.
In schimb, reglementarile privind circulatia pe drumurile publice stipuleaza obligatia persoanelor juridice detinatoare de vehicule de a elibera foi de parcurs pentru vehiculele care se deplaseaza in cursa (art. 27 alin. 2 lit. b din Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, aprobat prin HG 1391/2006 ). Din acest punct de vedere nu conteaza ca autoturismul nu este in proprietatea societatii comerciale intrucat se considera ca este detinut in parcul propriu al societatii in temeiul contractului de comodat.
Astfel, desi nu exista insa reglementari contabile sau fiscale care sa prevada obligativitatea intocmirii foilor de parcurs, in practica organele fiscale solicita asemenea documente in vederea justificarii cheltuielilor cu combustibilul inregistrate in evidenta societatii si pentru a face diferentierea intre km parcursi in interesul societatii si km parcursi in interes personal.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Cartea Verde a Contabilitatii
Daca aveti intrebari legate de activitatea firmei dvs., click AICI pentru un raspuns oferit de specialistii nostri!
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Codul fiscal 2011 - Titlul VIJustificare cheltuieli si TVA cu COMBUSTIBILul in baza unui contract de comodat. Documente justificative necesareAchizitie COMBUSTIBIL: Exercitarea dreptului de deducere pe baza bonului fiscalAchizitii efectuate cu bonuri fiscale. Cum, deducem in baza bonului?Ultima zi pentru declaratiile cu termen la 15 octombrieUltimele articole
Cotele TVA pentru 2024, aplicabile in RomaniaControale ANAF august 2024. 5 situatii in care au fost verificate persoanele juridiceFirme care inchiriaza autoturisme catre actionari. Care este tratamentul fiscal in acest cazFinantele propun cresterea subventiei la acciza pentru COMBUSTIBIL de la 13 la 20 de baniDecont precompletat e-TVA. Patronii IMM-urilor din Romania cer amanarea e-TVAArticole similare
Datorii si creante ale societatii catre o societate radiata. Cum procedam la scoaterea din evidenta?Studiu de caz: Modalitatea de facturare a discounturilor comercialeTVA respins la rambursare. Cum procedam?Client in insolventa. Cum procedam in ce priveste scoaterea din evidenta?Sponsorizare in bunuri si facturi de achizitie. Cum inregistram si care e regimul TVA?Ultimele articole
TVA respins la rambursare. Cum intocmim monografia contabila?SNC. Transfer active. Ce documente sunt necesare?Investitii efectuate asupra unui drum de acces. Ce tratament contabil aplicam?Inlesniri la plata creantelor bugetare. Care sunt inregistrarile contabile?Inregistrare contract leasing financiar. Cum procedam?Articole similare
Deducere TVA din factura completata eronatNota de debitare creditare poate fi document decontare intre societatea mama si sucursala?Care este tratamentul fiscal al asocierilor in participatiune?Cum procedam privind exigibilitatea TVA pentru achizitii intracomunitare de bunuri?Gestiune societate. Comert cu amanuntul si comert cu ridicata al produselorUltimele articole
Casare obiecte de inventar si mijloace fixe. Cum procedam cu procesul-verbal de casare?Bunuri acordate gratuit. Cum intocmim facturile?Ce obligatii apar la achizitia unor produse de la persoane fizice?Evidentierea platilor efectuate de PFA. Cum se determina pierderea fiscala?Studiu de caz: Situatii problematice la inventariere si procesul-verbal de aprobareAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"