Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Legea poate sa nu fie in favoarea noastra daca nu o interpretam corect sau daca nu respectam normele in vigoare si nu suntem la punct cu ultimele actualizari si modificari. Sa vedem, asadar, cum putem sa beneficiem de deducerea de 50% a cheltuielilor cu combustibilul si TVA. Acest lucru este posibil daca justificam in mod corect cheltuielile si daca stim ce documente trebuie sa intocmeasca administratorul unei societati comerciale in acest sens. Vom exemplifica si prin cazul in care s-a incheiat un contract de comodat intre societate si administrator pentru automobilul care se afla in proprietatea administratorului.
Raspuns:
Justificarea efectuarii cheltuielilor cu benzina in scopul realizarii de venituri se face in functie de conditiile concrete in care-si desfasoara activitatea societatea, documentatia necesara fiind diferita de la caz la caz.
De regula, intr-un astfel de caz justificarea cheltuielilor cu combustibilul se realizeaza cu ajutorul foilor de parcurs. In legatura cu aceste documente, reglementarile fiscale si contabile (Codul fiscal , normele metodologice de aplicare, Reglementarile contabile conforme cu directivele europene aprobate prin OMFP 3055/2009, OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile etc.) nu contin prevederi in legatura cu folosirea folilor de parcurs.
In schimb, reglementarile privind circulatia pe drumurile publice stipuleaza obligatia persoanelor juridice detinatoare de vehicule de a elibera foi de parcurs pentru vehiculele care se deplaseaza in cursa (art. 27 alin. 2 lit. b din Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, aprobat prin HG 1391/2006 ). Din acest punct de vedere nu conteaza ca autoturismul nu este in proprietatea societatii comerciale intrucat se considera ca este detinut in parcul propriu al societatii in temeiul contractului de comodat.
Astfel, desi nu exista insa reglementari contabile sau fiscale care sa prevada obligativitatea intocmirii foilor de parcurs, in practica organele fiscale solicita asemenea documente in vederea justificarii cheltuielilor cu combustibilul inregistrate in evidenta societatii si pentru a face diferentierea intre km parcursi in interesul societatii si km parcursi in interes personal.

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Daca aveti intrebari legate de activitatea firmei dvs., click AICI pentru un raspuns oferit de specialistii nostri!

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Documentar fiscal: Deductibilitate TVA conform modificarilor in vigoare de la 1 iulieSolicitarile de rambursare TVA pentru importuri si achizii intracomunitare se depun pana la 30 septembrieCum alegi sistemul de incalzire adecvat? AMASS raspunde intrebarilor tale!PFA in 2023: Care sunt cheltuielile deductibile pentru PFA-uri si ce conditii trebuie sa indeplineascaNoutati legislatie Fiscala 23-27 februarie 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
TVA si cheltuielile auto: Cand ai deducere integralaTVA deductibil. Cum se deduc bonurile fiscale de COMBUSTIBILNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileCotele TVA pentru 2025, aplicabile in RomaniaControale ANAF august 2024. 5 situatii in care au fost verificate persoanele juridiceArticole similare
Preluare leasing. Cum deducem TVA-ul la suma care acopera debitul firmei partenere?Reduceri financiare. Ce obligatii declarative are societatea?Cursul valutar utilizat la stabilirea bazei de impozitare a taxei pe valoare adaugataConstituirea de provizioane pentru datoriiCompletare decont TVA. La ce sa fim atenti!Ultimele articole
TVA respins la rambursare. Cum intocmim monografia contabila?TVA respins la rambursare. Cum procedam?SNC. Transfer active. Ce documente sunt necesare?Investitii efectuate asupra unui drum de acces. Ce tratament contabil aplicam?Inlesniri la plata creantelor bugetare. Care sunt inregistrarile contabile?Articole similare
Foaia de parcurs nesemnata | Aviz de insotire marfa neconfirmat prin semnaturaCe obligatii apar la achizitia unor produse de la persoane fizice?Achizitie bunuri de la o persoana fizica. Ce documente justificative sunt necesare?Evidentierea platilor efectuate de PFA. Cum se determina pierderea fiscala?Avans pentru servicii 2010. Regim TVAUltimele articole
Casare obiecte de inventar si mijloace fixe. Cum procedam cu procesul-verbal de casare?Bunuri acordate gratuit. Cum intocmim facturile?Studiu de caz: Situatii problematice la inventariere si procesul-verbal de aprobareGestiune societate. Comert cu amanuntul si comert cu ridicata al produselorCum se exercita deducerea TVA-ului si a cheltuielilor, in baza documentelor de la furnizori?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"