Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Atragem atentia asupra faptului ca declaratia 112 mai poate fi depusa doar pana la data de 27 februarie a.c. inclusiv, potrivit calendarului de obligatii fiscale pentru anul in curs.
Astfel, pana la aceasta data trebuie efectuata depunerea formularului 112 "Declaratie privind obligatia de plata a contributiei sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor
asigurate" cu termen lunar si plata acestor obligatii de catre:
- persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajator;
- entitatile asimilate angajatorului care au calitatea de platitori de venituri din activitati dependente, venituri de natura salariala si asimilate salariilor;
- platitorii de venituri de natura profesionala, altele decat cele salariale si pentru care exista obligatia platii contributiei individuale de asigurari sociale si asigurari pentru somaj;
- institutiile publice care calculeaza, retin, platesc si dupa caz suporta contributii sociale obligatorii in numele asiguratului. [art. 29619 Cod fiscal si HG 1397/2010]
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
- a se vedea materialul informativ "Impozitarea veniturilor din activitati cu caracter ocazional, desfasurate de zilieri", publicat pe site-ul: www.finantepublice.ro, la sectiunea "Noutati".
ATENTIE ! Impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare cu minimum 5 salariati, care detin cod fiscal pentru impozitul pe salarii, se declara si se platesc de societatea mama la organul fiscal la care aceasta este inregistrata.
Codul fiscal al fiecarui sediu secundar si impozitul pe salarii aferent (0 sau suma de plata se declara la sectiunea F.2. a formularului 112. Pentru plata impozitului societatea mama va intocmi cate un ordin de plata distinct pentru fiecare sediu secundar, la codul de identificare fiscala al beneficiarului
inscriindu-se codul fiscal al sediului secundar.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Declaratii fiscale octombrie 2014. Ce termenele-limita sunt stabilite de Fisc?Contract de arenda cu PFA nerezident. Care sunt obligatiile declarative?Declaratia 311. In ce conditii se depune de catre contribuabil?Venituri din activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri. Regim FISCALCalcul numar efectiv de salariati. Cum procedam in ce priveste DECLARATIA 112?Ultimele articole
Cum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Indemnizatii de delegare. In ce luna se declara diurna in D112Reminder ANAF! Incepand cu declararea veniturilor aferente lunii noiembrie 2023, se utilizeaza un nou formular 112DECLARATIA 112 a fost modificata prin Ordinul 1994/2023. De cand se aplica schimbarileRevisal in 2023: Este OBLIGATORIE inregistrarea absentelor nemotivate si suspendarea CIM in sistem?Articole similare
Este obligatorie utilizarea caselor de marcat in cazul prestarii de servicii catre alte entitati?Atentie la obligatiile sediilor secundare! Vezi ce trebuie respectat urgentDocumente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeZoom fiscal: Noul formular 088 utilizat pentru inregistrarea in scopuri de TVAInfiintarea unui SEDIU SECUNDAR. Obligatii declarativeUltimele articole
Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativRegistrul unic de control. Cine are obligatia achizitionarii registrului unic de controlActivitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?Reminder ANAF! 26 octombrie - termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale -Inregistare fiscala in cazul unui punct de lucru cu mai mult de 5 salariati. Formularul 060Articole similare
TVA stabilit suplimentar in urma inspectiei fiscale. Cum procedam?Cum se face IMPOZITarea veniturilor din transferul de moneda virtualaStudiu de caz:Sediu social in apartament de bloc. Cum procedam cu cheltuielile?Mai multe acte FISCALE pot fi emise de ANAF fara a fi semnate si stampilate( Ordinul 362/2022)Discutiile despre reintroducerea supraaccizei la combustibili au majorat deja preturileUltimele articole
Declaratia Unica in 2025. Principalele modificari fata de vechiul formularFormularele de inregistrare fiscala vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua IMPOZITe noiNOUTATE! A reintrat in vigoare, din 1 ianuarie 2025, taxa pe stalpPlatitor de IMPOZIT pe profit cu 1 ianuarie 2023. Poate trece la IMPOZITarea micro din 2025?PFA care a estimat alte venituri pentru 2024. In ce conditii se depune Declaratia Unica rectificativaAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"