Tags: infiintare sediu secundar, obligatii declarative
O societate cu punct de lucru la care sunt 4 salariati vrea sa angajeze al 5-lea salariat. Daca punctul de lucru este in aceeasi localitate cu sediul social, la angajarea celui de-al 5-lea salariat se cere CIF diferit de cel al sediului social?
Raspunsul consultantului fiscal Dani Cucu:
Desfasurarea de activitati in alt spatiu decat cel inregistrat ca sediu social indiferent cat de mica este diferenta, daca adresa este distincta, face obiectul declararii in conformitate cu prevederile art. 85 alin. (1) din Codul de procedura fiscala, in termen de 30 de zile de la infiintarea sediului secundar. Alin. (3) al acestui articol stabileste in mod expres faptul ca prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea.
Inregistrarea sediilor secundare ale contribuabililor ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor (in conformitate cu prevederile art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale), cu exceptia sucursalelor care se inregistreaza conform procedurilor speciale in materie de inregistrare a comerciantilor, se face prin completarea si depunerea formularului „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare (060)”, la organul fiscal central competent in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea sediul secundar. Solutia este in concordanta cu dispozitiile exprese ale art. 33 alin. (2) din Codul de procedura fiscala potrivit carora competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal central in a carui raza teritoriala se afla situate acestea.
Din perspectiva evolutiei numarului de salariati indicati in intrebarea dumneavoastra, intr-adevar, in conformitate cu prevederile art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea ANAF in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Raspuns la notificare de conformare. TVA
Intrebare:
Am primit o notificare de conformare emisa de organul de inspectie fiscala in care ni se comunica ca datoram tva aferente veniturilor din perioada iunie 2024-mai 2025. Societatea nu apare ca platitoare de tva, dar am aflat, dupa ce am sunat la ANAF, ca fusese platitoare de tva in perioada 2003-2009, iar la 31.05.2009 i s-a anulat din oficiu codul de tva datorita inactivitatii (declarata la registrul comertului). Cum credeti ca putem rezolva aceasta problema? Credeti ca este normal ca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Refacturare costuri de cazare si transport
Intrebare:
Firma noastra platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor obtine venituri din servicii prestate clientilor. In cadrul activitatii de prestari de servicii firma noastra este chemata la client si pentru cheltuielile efectuate cu ocazia acestei deplasari, emite factura de decontare a acestor cheltuieli (refactureaza costurile de transport si cazare).
Va rog sa-mi spuneti daca evaluati ca acest venit obtinut din refacturarea cheltuielilor cu deplasarea intra...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regim contabil productie externalizata
Intrebare:
O firma achizitioneaza din import o cantitate de carne pe care doreste sa o dea spre prelucrare la o alta firma specializata, pentru portionare si ambalare.
In acest sens trimite spre prelucrare o cantitate de carne si ambalajul necesar.
Care este monografia contabila la momentul returnarii marfii prelucrate, avand in vedere ca se trimit materii prime si ambalaje si se primesc la final marfuri, si nu se poate inregistra ca si productie pentru ca nu are...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cota impozitare dividende 2025
Intrebare:
Impozitul pe dividende de 16% se aplica incepand cu distribuirea lor si plata lor din 01.01.2026?
Daca avem profit din 2024 nedistribuit sau profit in 2025 putem sa distribuim si platim dividende cu impozit pe dividende cu 10% pana in data de 25.01.2026?
Pentru profitul din 2025 - dupa bilant interimar, distribuim cu 10% pana la nivleul profitului din trim III, iar diferenta din trim IV, cu 16% in 2026 dupa bilantul final?
Multumim!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Vanzare cu discount prin Trendyol
Intrebare:
Suntem o firma care comercializeaza produse pe platforma Trendyol. In acesta perioada exista o campanie acordata de acestia clientilor, respectiv 20% discount doar ca nu ne este clara procedura.
Noi, firma X facturam catre client 100 lei, clientul plateste (am testat si ca persoana fizica) 80 lei catre Trendyol. Firma incaseaza 100 lei, direct de la Trendyol, doar ca nu ne este clar cum se inchide suma la nivel de client.
Noi ca vanzatori, din punct de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<