Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Un nou proiect publicat recent de MFP aduce mai multe modificari prin care se doreste imbunatatirea relatiei contribuabililor cu organele fiscale, prin introducerea posibilitatii comunicarii in format electronic, precum si masuri de sprijin pentru agricultorii care au inregistrat pierderi din cauza unor calamitati provocate de conditiile meteorologice nefavorabile.
Astfel, in scopul dezvoltarii unui sistem de comunicare electronica intre contribuabili si organele fiscale, proiectul de act normativ introduce posibilitatea emiterii si comunicarii actelor administrative fiscale si a altor acte procedurale (notificari, instiintari, certificate de atestare fiscala, etc.) si in forma electronica. Rolul acestei masuri este de a crea posibilitatea comunicarii in timp real a declaratiilor, a cererilor si a altor documente pe care contribuabilii le depun la organele fiscale, precum si asigurarea unei procesari mai rapide a acestora, comparativ cu cele depuse in format pe hartie.
De asemenea, proiectul de act normativ prevede transmiterea, in format electronic, de catre ANAF, la solicitarea altor autoritati publice, a documentelor privind situatia fiscala a contribuabililor. Astfel, nu va mai fi necesara deplasarea contribuabilului pentru preluarea si depunerea documentelor solicitate de autoritatile publice. De exemplu, in anul 2013, administratiile fiscale au eliberat contribuabililor aproximativ 5,5 milioane de adeverinte de venit tiparite. Aceasta masura are ca efect reducerea costurilor de administrare fiscala si asigurarea celeritatii in solutionarea cererilor contribuabililor.
Pentru persoanele fizice, se creeaza baza legala in vederea dezvoltarii procedurilor de utilizare a altor instrumente de identificare decat certificatul digital calificat, respectiv, cele de tip utilizator parola, telefon mobil, digipass sau alte dispozitive stabilite ulterior la nivel de ordin al ministrului. Aceste mijloace de comunicare electronica vor putea fi folosite si de catre administratia locala in relatia cu contribuabilul.
"Simplificarea procedurilor administrative si imbunatatirea relatiei contribuabililor cu Fiscul sunt masuri necesare pentru sprijinirea mediului de afaceri prin diminuarea costurilor de conformare la plata”, considera ministrul Finantelor Publice, Ioana-Maria Petrescu.
Un alt capitol al proiectului de act normativ vizeaza sprijinirea agricultorilor si a asociatiilor agricole care au inregistrat pagube, in cursul anului 2013, din cauza fenomenelor meteorologice nefavorabile sau extreme.
Astfel, se diminueaza, proportional cu gradul de calamitate al productiei agricole, impozitul pe venitul din activitati agricole datorat pentru anul fiscal 2013 de contribuabilii care au desfasurat activitati agricole individual sau in asociere, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

Cartea neagra a controlului fiscal

Manual de inventariere Societati comerciale PFA ONG

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2023 varianta tiparita
a) impozitul a fost stabilit pe baza de norme de venit;
b) pentru productia agricola nu au fost incheiate polite de asigurare;
c) productia a fost calamitata in proportie de peste 30%. Gradul de calamitate se dovedeste cu documentul emis de autoritatea competenta, in conditiile legii.
Un alt punct al proiectului de act normativ se refera la flexibilizarea conditiilor de acordare si mentinere a esalonarilor la plata a obligatiilor bugetare. Proiectul prevede extinderea ariei creantelor care pot fi esalonate la plata, incluzand in aceasta categorie:
- Creantele stabilite de alte organe si transmise spre recuperare ANAF
- Diferentele de obligatii fiscale stabilite prin declaratii rectificative.
Aceasta masura reprezinta o relaxare a conditiilor de acordare si mentinere a esalonarii la plata. Scopul acestei masuri este, pe de o parte, cresterea gradului de recuperare a obligatiilor fiscale detinute de catre contribuabil, iar pe de alta parte, sprijina mentinerea activitatii contribuabililor viabili din punct de vedere economic.
De asemenea, vor fi reglementare situatiile in care contribuabilul solicita inlocuirea sau redimensionarea garantiei, iar soldul sumelor ramase din esalonare este inferior plafonului reglementat de ordonanta (de pana la 5.000 lei in cazul persoanelor fizice si, respectiv, 20.000 lei in cazul persoanelor juridice). Astfel, se propune ca in aceste situatii, organul fiscal sa procedeze la eliberarea garantiilor, intrucat contribuabilii aflati in situatii similare care solicita esalonarea sumelor al caror cuantum este sub plafon, nu trebuie sa depuna garantii.
Prin eliberarea garantiilor de catre organul fiscal, acestea pot fi utilizate de catre contribuabili pentru dezvoltarea activitatii.
Totodata, proiectul de act normativ reglementeaza o exceptie in privinta obligatiei de desemnare a unui imputernicit de catre contribuabilii care au obligatii declarative si nu au un domiciliu fiscal in Romania. Masura adoptata are ca efect reducerea costurilor administrative pentru investitorii transfrontalieri, care au o pondere importanta pe piata de capital .
Proiectul de Ordonanta de Urgenta propune ca platile efectuate in contul de venituri al bugetului local in perioada 2009-2012, pentru impozitul pe onorariul avocatilor si notarilor publici, sa stinga obligatiile fiscale inregistrate in evidentele ANAF, datorate de catre acesti contribuabili pentru venitul din activitatea independenta respectiva.
Ministerul Finantelor Publice se va consulta cu reprezentantii mediului de afaceri si cu cei ai structurilor asociative asupra proiectului de Ordonanta de Urgenta pentru modificarea unor acte normative si reglementarea unor masuri fiscale.
Sursa: MFP

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Economia la nivel european are nevoie de industrie pentru a prosperaS-a votat limitarea comisioanelor interbancare la operatiunile cu carduri​Schimbari in mediul financiar. Noile taxe si impozite pana in 2016Studiu de caz: Infiintarea unei intreprinderi individuale si calificarea intreprinzatoruluiSe aplica protocolul dintre ANAF si banci pentru poprirea electronicaUltimele articole
Transferul activitatilor de inmatriculare auto ar putea trece in competenta RAR, incepand cu data de 1 ianuarie 2022Alegerea codului CAEN pentru servicii de informare economice, fiscale si juridice prestate clientilorMFP propune un nou mecanism pentru automatizarea infiintarii si ridicarii popririlorOptam pentru o aplicatie de resurse umane sau pentru un software de personal?Noile contributii, impozite si deduceri valabile din 2018. Anuntul facut de GuvernArticole similare
Obligatii declarative cu termen la 10 iunie 2012Cesiune de parti sociale. In ce conturi se platesc impozitele si ce declaratii se depun?Calendar obligatii fiscale pentru luna august 2012Proiect OPANAF privind inregistrarea in scopuri de TVA. Modificarea art. 153ANAF atentioneaza: Se trimit e-mailuri FALSE in numele institutiei. Nu le deschideti!Ultimele articole
Contribuabilii au la dispozitie 15 zile pentru a depune Notificarea privind intentia de mediere in cazul executarii silitePrincipalele modificari aduse Codului Fiscal incepand cu 1 ianuarie 2023Modificari asupra CAS si CASS din 2023 pentru veniturile din activitati independente si drepturile de proprietate intelectualaDeclaratia 205: Cum a fost modificat formularul prin Ordinul 18/2023Situatii financiare anuale: Care este termenul pentru depunere in 2023Articole similare
Nou PROIECT MFP privind declaratia pentru contributii, impozit si evidenta persoanelor asigurateCe modificari aduce noul PROIECT MFP in Codul fiscal?PROIECT MFP: plata facturilor catre asociati sau furnizori, reglementata de autoritatiCNIPMMR nu sustine masura platii defalcate a TVAPROIECT MFP pentru modificarea OG privind cazierul fiscalUltimele articole
PROIECT MFP privind normele metodologice de calcul a taxei pe activePROIECT MFP: Mecanismul platilor defalcate de TVA poate intra in vigoare de la 1 septembrieSe modifica regimul de TVA prin noul PROIECT MFP! Codul fiscal cu noile propuneriMinisterul Finantelor: Proiect pentru dezvoltarea unui sistem electronic de management al documentelor in cadrul ANAFMFP vrea sa dubleze CASS-ul. Sindicatele ameninta cu proteste la nivel nationalArticole similare
Emiterea si TRANSMITEREA ELECTRONICA a facturilorNorme actuale privind adeverinta existenta spatiu destinat sediului socialIn atentia contribuabililor: Depunerea electronica a declaratiilor fiscaleStudiu de caz: Deducerea TVA in cazul facturilor trimise electronicControlul fiscal si controlul tehnic al operatiunilor de exportUltimele articole
Modificare capital social neefectuata in contabilitate. Ce sanctiuni se aplica in acest caz?Erori constatate la depunerea situatiilor financiare anuale. Cum se corecteaza acestea?Obligatia inregistrarii pentru declaratia Intrastat. Care sunt etapele I.N.S.?Ce modifica OANAF nr. 205 din 2012 privind adeverinta existenta spatiu destinat sediului socialComunicat ANAF: Depunerea electronica a declaratiilor fiscaleArticole similare
ANAF: Ghid depunere declaratii electroniceProcedura recuperarii TVA platita in alte state membre ale Uniunii EuropeneA fost promulgata legea care prevede amanarea chiriilor in perioada starii de urgentaVenituri din dividende. Care sunt obligatiile declarative?Procedura de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursareUltimele articole
Monografie contabila PFA. Evidenta de gestiuneCONTRIBUABILIi au la dispozitie 15 zile pentru a depune Notificarea privind intentia de mediere in cazul executarii silitePrincipalele modificari aduse Codului Fiscal incepand cu 1 ianuarie 2023OFICIAL! Incepand cu 1 februarie 2023, certificatul de cazier judiciar poate fi obtinut online prin platformele ghiseul.ro si hub.mai.gov.roVenituri din mai multe surse in 2022. In aceasta situatie se calculeaza CASS?
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA în 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"