Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Proiectul de act normativ extinde competentele C.N.V.M. in ceea ce priveste monitorizarea abuzului pe piata in situatia in care certificatele de emisii de gaze cu efect de sera vor fi licitate sau tranzactionate pe o piata reglementata din Romania.
Modificari privind aplicarea Directivei referitoare la pietele de instrumente financiare (MiFID)Procedurile de achizitie publica comune pentru desemnarea autoritatii unice de monitorizare a licitatiilor si a platformelor de licitatie comune se vor desfasura in cadrul unei actiuni comune in temeiul art. 91 alin. (1) al treilea paragraf din Regulamentul (CE, Euratom) nr. 1605/2002 al Consiliului din 25 iunie 2002 privind Regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunitatilor Europene („Regulamentul financiar") si al articolului 125 c din Regulamentul (CE, Euratom) nr. 2342/2002 al Comisiei din 23 decembrie 2002 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE, Euratom) nr. 1605/2002 al Consiliului privind Regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunitatilor Europene („normele de aplicare").
Conform dispozitiilor Regulamentului privind licitatiile, licitatiile se pot desfasura in cadrul unei piete reglementate autorizate in temeiul Directivei privind pietele de instrumente financiare. O astfel de piata reglementata trebuie autorizata in conformitate cu o procedura de achizitie publica conforma cu legislatia Uniunii.
Atunci cand, in conformitate cu art. 26 din Regulamentul privind licitatiile, statele membre desemneaza piata reglementata in cadrul unei actiuni comune cu Comisia, in conformitate cu art. 91 alin.(1) al treilea paragraf din Regulamentul financiar, dispozitiile procedurale aplicabile Comisiei se aplica procedurii de achizitii publice, in temeiul articolului 125c primul paragraf din normele de aplicare.
Atunci cand, in conformitate cu art. 30 din Regulamentul privind licitatiile, statele membre isi desemneaza propria platforma de licitatie, ele trebuie sa aplice o procedura de selectie care sa fie compatibila cu legislatia Uniunii sau nationala aplicabila privind achizitiile publice. Germania, Polonia si Marea Britanie au decis sa-si desemneze propriile platforme de licitatie. Conform art. 35 (4) din Regulamentul privind licitatiile, „O platforma de licitatie care liciteaza produsele licitate prevazute la art.4 alin. (3) din prezentul regulament este desemnata numai dupa ce statul membru in care sunt stabiliti piata reglementata candidata si operatorul sau de piata a asigurat cu suficient timp inainte de deschiderea primei ferestre de licitatie faptul ca masurile nationale de implementare a dispozitiilor titlului III din Directiva 2004/39/CE se aplica licitatiilor produselor prevazute la art. 4 alin. (3) din prezentul regulament, in masura in care este relevant.
O platforma de licitatie care liciteaza produsele licitate prevazute la art.4 alin. (3) din prezentul regulament este desemnata numai dupa ce statul membru in care sunt stabiliti piata reglementata candidata si operatorul sau de piata a asigurat cu suficient timp inainte de deschiderea primei ferestre de licitatie faptul ca autoritatile nationale competente ale statului membru respectiv pot sa ii autorizeze si sa ii supravegheze in conformitate cu masurile nationale de implementare a titlului IV din Directiva 2004/39/CE, in masura in care este relevant.
In cazul in care piata reglementata candidata si operatorul sau de piata nu sunt stabiliti in acelasi stat membru, primul si al doilea paragraf se aplica atat statelor membre in care este stabilita piata reglementata candidata, cat si statului membru in care este stabilit operatorul sau de piata."
Proceduri obligatorii pentru implementarea Standardelor de Control Intern Managerial
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Produsele licitate prevazute la art.4 alin. (3) din Regulamentul privind licitatiile sunt contractele spot cu scadenta la doua zile si contractele futures cu scadenta la cinci zile. Cu toate ca transpunerea prevederilor art. 35 alin.(4) din Regulamentul privind licitatiile nu este obligatorie, Comisia Europeana recomanda transpunerea acestora de catre statele membre pentru a evita situatia in care o piata reglementata nu poate fi selectata drept platforma de licitatie.
Astfel, in perspectiva desemnarii unei piete reglementate din Romania drept platforma comuna de licitatie, C.N.V.M., in calitate de autoritate competenta care a implementat MiFID, trebuie sa se asigure, cu suficient timp inainte de deschiderea primei ferestre de licitatie, ca masurile nationale de implementare a dispozitiilor Titlurilor III si IV din Directiva 2004/39/CE se aplica licitatiilor produselor, indiferent daca acestea sunt sau nu instrumente financiare.
Precizam ca prevederile Titlului III - „Piete reglementate" din cadrul Directivei 2004/39/CE au fost implementate prin Legea nr.297/2004 si prin Regulamentul CNVM nr.2/2006 privind pietele reglementate si sistemele alternative de tranzactionare. Prevederile Titlului III vizeaza autorizarea pietelor reglementate, cerintele organizatorice ale pietelor reglementate, admiterea instrumentelor financiare la tranzactionare, suspendarea sau retragerea instrumentelor financiare de la tranzactionare, accesul la piata reglementata, cerinte de transparenta pre si post tranzactionare, etc.
Dispozitiile Titlului IV din MiFID referitoare la desemnarea autoritatilor competente, competentele acestora si procedurile privind caile de atac au fost implementate in principal prin Legea nr.297/2004.
Pentru ca prevederile nationale ce transpun dispozitiile Titlului III si ale Titlului IV din MiFID sa poata fi extinse si asupra licitatiilor de certificate de emisii de gaze cu efect de sera care nu sunt instrumente financiare se impune modificarea corespunzatoare a Legii nr.297/2004, respectiv a art. 125 potrivit caruia o piata reglementata este un sistem pentru tranzactionarea instrumentelor financiare si a art. 126 care stabileste ca operatorii de piata autorizati de CNVM au obiect exclusiv de activitate care consta in administrarea pietelor reglementate de instrumente financiare.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Proiect MFP: societatile cu valori mobiliare admise la tranzactionare aplica Standardele Internationale de Raportare FinanciaraComisia Europeana lanseaza o carte verde privind finantarea pe termen lung a economiei europeneDezbatere pentru modificarea Legii pietei de capitalCe promisiuni face ASF privind taxele si comisioanele pe PIATA DE CAPITALBancile i-ar lasa pe clienti sa plateasca taxa pe tranzactiile financiareUltimele articole
Investitii record de peste 3,23 miliarde de lei in cadrul FIDELIS IV din 2024Ministrul demis al Finantelor critica dur Programul de Guvernare: Ascunde adevaratele intentii, precum revenirea la austeritateProgram de Guvernare: Cota unica de impozitare, restructurarea ANAF si revizuirea unor acte normative precum legea split TVARomania trece la statut de Piata Emergenta. Teodorovici: Este un moment istoric!ASF modifica prevederile legislative pentru facilitarea investitiilor onlineArticole similare
Servicii bancare achizitionate din UE. Ce implicatii TVA apar?Semnarea Acordului intre Romania si SUA pentru imbunatatirea conformarii fiscale internationale si implementarea legislatiei FATCACum sa gestionezi profitul obtinut prin PFA, pentru un viitor financiar mai sigurSolutii de FINANTARE pentru stabilitatea financiara si profitabilitatea firmei in 2021Codul fiscal 2008 - Capitolul IX. Operatiuni scutite de taxa - art. 141-144^1Ultimele articole
Declaratia 100 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareDin 13 mai, o noua editie Tezaur: Dobanzi neimpozabile de pana la 6,85% pe an la titlurile de stat Cum sa gestionezi profitul obtinut prin PFA, pentru un viitor financiar mai sigurCesiune parti sociale. Aspecte contabile si fiscaleO noua editie Tezaur: Dobanzi neimpozabile de pana la 7,10% pe an la titlurile de statAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"