Tags: coduri caen, alegerea codului caen, servicii de informare prestate clientilor
Pe ce cod CAEN ar putea o societate sa presteze activitati de informare (informatii economice, juridice, fiscale etc), tip newsletter? Multumesc.
Raspunsul SPECIALSTULUI:
Opinia mea este ca pentru prestarea de servicii tip ”buletin informativ”, transmis pe e-mail, Societatea ar putea sa se inscrie cu Codul CAEN 7022 “Activitati de consultanta pentru afaceri si management”.
Potrivit HG 656/1997, aceasta clasa include acordarea de consultatii, indrumare si asistenta operationala pentru firme si alte organizatii pe probleme de management, cum ar fi: planificarea strategica si organizatorica, procese de retehnologizare, managementul schimbarilor, reducerea costurilor si alte probleme financiare; obiective si strategii de marketing; planificarea, si politici privind resursele umane; strategii de compensare si pensionare; planificarea productiei si planificarea controlului.
Aceste servicii pentru afaceri pot include consultanta, indrumare sau asistenta operationala pentru firme si servicii publice cu privire la:
- proiectarea metodelor sau procedurilor contabile, programe de contabilizare a costurilor, proceduri de control bugetar
- consultanta si asistenta acordata firmelor si serviciilor publice pentru planificare, organizare eficienta si control, managementul informatiei etc.
sau Cod CAEN 7490 “Alte activitati profesionale, stiintifice si tehnice n.c.a.”
Aceasta clasa include o mare varietate de activitati de servicii furnizate in general clientilor comerciali. Sunt incluse acele activitati pentru care sunt necesare abilitati mai avansate de competenta profesionala, stiintifica si tehnica si nu include activitati de rutina, care sunt in general de scurta durata.
Aceasta clasa include:
- activitati de brokeraj pentru intreprinderi, adica aranjamente pentru cumpararea si vanzarea de intreprinderi mici si mijlocii, inclusiv a experientei profesionale, dar neincluzand activitatile de brokeraj pentru bunuri imobiliare
- activitati de brokeraj pentru brevete (aranjamente pentru cumpararea si vanzarea de brevete)
- activitati de evaluare, altele decat pentru bunuri imobiliare si asigurari (pentru antichitati, bijuterii etc.)
- auditarea facturilor si a rapoartelor privind marfurile
- activitati de prognoza a vremii
- consultanta in domeniul securitatii
- consultanta in agronomie
- consultanta in probleme de mediu
- alte activitati de consultanta tehnica
- activitati ale consultantilor, in alte domenii decat arhitectura, inginerie si management
- activitati de citire a contoarelor (gaze, apa, electricitate)
Aceasta clasa include de asemenea:
- activitati desfasurate de agenti si agentii, in numele unor indivizi, implicand de obicei obtinerea de angajamente in filme, productii teatrale sau alte spectacole de divertisment sau atractii sportive si plasarea de carti, piese de teatru, lucrari de arta, fotografii etc. la edituri, producatori etc.
Daca serviciile constau si in informari fiscale, parerea mea este ca ar trebui inscris si codul CAEN 6920 “Activitati de contabilitate si audit financiar; consultanta in domeniul fiscal”
Aceasta clasa include:
- servicii de inregistrare a tranzactiilor comerciale pentru firme sau altii
- pregatirea sau auditul conturilor financiare
- examinarea conturilor si certificarea acuratetii lor
- servicii de intocmire a documentelor de impozitare pentru persoane fizice si firme
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Firmele de exploatare platesc impozit pe veniturile realizate din masa lemnoasa exploatata de 0.5%.<br />
Firma produce seturi de berarie folosind cheresteaua care provine din masa lemnoasa exploatata.<br />
ANAF ne impune sa platim 0.5% la venitul realizat din vanzarea acestor seturi de berarie insa doar 60%reprezinta cherestea restul de 40% fiind feronerie,lac,etc.<br />
Va rog sa ne precizati modul de calcul al acestui impozit.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Buna ziua, in anul 2023 societatea a avut incasari cash in valoare de 116.600 lei. In anul 2024 de 25.500. Daca anul acesta nu depaseste plafonul de 50.000 lei, mai este obligata sa se doteze cu POS? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Ref: H.G. 571 din 30 mai 2024 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind codul fiscal, si O.U.G. 78 din 21 iunie 2024.<br />
Intelegem din aceste 2 acte normative ca zona contigua si zona economica exclusiva a Romaniei nu mai fac parte din teritoriul vamal si fiscal al Uniunii Europene<br />
Avand in vedere serviciile realizate si lucrarile de constructii - montaj executate de societatea noastra in relatia cu OMV, in legatura cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Persoana fizica, Popescu, detine un imobil pe care il inchiriaza unei societati AA in care este asociat unic, platitoare de tva si impozit pe profit. AA doreste sa renoveze imobilul, iar valoarea investitiei este peste 20% din valoarea declarata la DITL a imobilului. In contextul ART.<br />
84^1 : Reguli privind stabilirea impozitului pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor care stipuleaza ca: Venitul brut se majoreaza cu valoarea cheltuielilor ce cad,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra a incarcat facturile emise in E-factura, avem dascarcate raspunsurile si sunt OK. O firma ne refuza inregistrarea facturilor, si plata acestora, din motivul ca xml-ul nu cuprinde "Contul IBAN".<br />
Va rog sa ne ajutati: firma respectiva, are dreptul sa refuze inregistarea facturilor din motivul ca nu cuprinde contul IBAN?<br />
Mentionez ca avem contract cu aceasta firma care nu prevede nici un "amendamet" privind e-factura...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<