Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Potrivit unui comunicat emis de Ministerul de Finante, Trezoreria Statului va fi autorizata ca acceptator de plata cu cardul bancar si va presta acest serviciu pentru toate institutiile publice, astfel incat toti contribuabilii persoane fizice care detin carduri apartinand unui sistem de plata ce va accepta autorizarea (Mastercard, VISA sau altele), sa-si poata achita printr-un punct unic toate impozitele si taxele administrate de catre ANAF, primarii si alte institutii.
Propunerea este inclusa intr-un proiect de ordonanta de urgenta postat astazi pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, la rubrica Transparenta decizionala.
“Proiectul pe care il propunem astazi spre dezbatere face parte dintr-un pachet mai amplu de masuri promovate in scopul imbunatatirii conformarii voluntare prin modernizarea si facilitarea modalitatilor de plata a obligatiilor fiscale, fara costuri suplimentare pentru contribuabili. Autorizarea Trezoreriei Statului ca acceptator de plata cu cardul bancar este inca o masura prin care administratia isi adapteaza serviciile, venind in intampinarea contribuabilului”, a afirmat ministrul finantelor publice, Ioana-Maria Petrescu.
Noul sistem de plata oferit de Trezoreria Statului va contribui atat la stimularea platilor cu mijloace electronice moderne, cat si la diminuarea platilor in numerar efectuate de catre contribuabil la ghiseele institutiilor publice.
Implementarea acestui sistem nu va genera costuri pentru institutiile publice care vor incasa venituri bugetare intrucat se utilizeaza sistemul actual de decontare utilizat in relatia cu Trezoreria Statului, iar comisioanele de decontare vor fi suportate de la bugetul de stat.
Potrivit proiectului de ordonanta de urgenta, Trezoreria Statului va accepta conectarea la un sistem de plata numai daca acesta va cumula simultan o serie de conditii intre care mentionam limitarea comisionului. Astfel, conform proiectului de act normativ, comisionul avut in vedere in relatia cu institutiile emitente ale cardurilor si sistemele de plata nu va depasi cumulat 0.3% din valoarea tranzactiei, fara a fi acceptate alte costuri suplimentare. Acest comision este corelat cu Proiectul de Regulament privind comisioanele interbancare pentru operatiunile de plata utilizand cardul care prevede plafonarea comisioanelor interbancare pentru tranzactii la 0,2% din valoarea tranzactiei pentru cardurile de debit si 0,3% pentru cele de credit. Proiectul de Regulament este elaborat de Comisia Europeana.
In prezent, comisioanele interbancare reprezentand platile realizate intre bancile acceptante si bancile emitente pentru tranzactiile care presupun utilizarea cardurilor de plata sunt de aproximativ 0,5% + 2,50 lei (0,58 euro) pentru tranzactiile ATM, in care comisionul este platit de banca emitenta bancii acceptante (proprietara ATM-ului), si 1,00 % (standard), 1,50 % (e-commerce) si 0,7% (petrol) pentru tranzactiile POS, in care comisionul este platit de banca acceptanta bancii emitente. Aceste comisioane, in cazul sumelor achitate catre comercianti, sunt recuperate de catre bancile acceptante de la beneficiarii sumelor.

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Proiectul de ordonanta de urgenta postat astazi la transparenta decizionala va fi supus consultarii publice, iar ulterior va fi transmis spre dezbatere si aprobare Guvernului.
Informatii de context:
Proiectul de ordonanta de urgenta care creeaza cadrul legal Trezoreriei sa fie autorizata ca acceptator de plata cu cardul bancar face parte dintr-un set de masuri promovate de catre Ministerul Finantelor Publice si de catre ANAF, in scopul imbunatatirii relatiei contribuabilului cu fiscul si simplificarii modalitatilor de plata.
In acest context a fost lansat in 15 septembrie 2014 Spatiul Privat Virtual, aplicatie-pilot destinata, intr-o prima etapa, contribuabililor din Bucuresti si Ilfov prin care persoanele fizice pot comunica online cu administratia fiscala. Premisele comunicarii in format electronic intre contribuabil si autoritatile fiscale au fost stabilite prin OUG 40/2014, publicata in Monitorul Oficial in data de 23 iunie 2014.
De asemenea, incepand cu 1 iulie 2014, formularele privind deciziile de impunere anuala pentru venituri realizate de persoane fizice si pentru contributiile de asigurari sociale de sanatate datorate de acestea, contin o serie de informatii care sa faciliteze plata obligatiilor fiscale. Astfel, fiecare decizie de impunere contine informatii privind: codul de identificare fiscala a beneficiarului, contul de venituri bugetare corespunzatoare obligatiei de plata, codul IBAN in care trebuie efectuata plata, suma pe care contribuabilul o are de platit si o rubrica de explicatii. Pe decizia de impunere sunt incluse informatii privind modalitatile de plata.
Sursa: MFP

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
PFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINECe firme trebuie sa accepte PLATA CU CARDUL din 2017?Fraudele la plata au crescut. Cum arata raportul Bancii Central EuropeneModalitati prin care puteti plati impozitele, taxele, contributiile sau alte sume datorate bugetului de statMFP a publicat proiectul privind platile in numerar intr-o noua forma. Noi plafoane!Ultimele articole
Card POS. La incasarea prin POS exista obligatia emiterii facturii?Microintreprinderi cu TVA la incasare. Data la care intervine exigibilitatea taxelorDe cand sunt obligate firmele care au avut incasari de peste 50.000 lei in 2022 sa accepte platile cu cardul?Din 1 ianuarie 2023 anumite persoane juridice sunt obligate sa accepte platile prin terminale POSFirmele care realizeaza anual o cifra de afaceri mai mare de 10.000 euro sunt obligate sa utilizeze POS-uri (OG 16/2022)Articole similare
Chiliman nu considera initiativa Finantelor de a colecta o parte din taxele locale de bun augurCum puteti verifica gratuit situatia firmelor insolvente din UE?Acces rapid la informatiile gratuite din registrele de insolventa din UEContribuabilii pot folosi formularul unic de contact in relatia cu ANAFAcces rapid la informatiile gratuite din registrele de insolventa din UEUltimele articole
Legea privind prevenirea si combaterea spalarii banilor SE MODIFICA! (proiect de OUG)Raport asupra platii taxelor de catre contribuabili. Care e locul Romaniei?Articole similare
PFA cu venituri sub 12 salarii minime brute pe tara. Este OBLIGATA sa plateasca CAS optional?Comunicat privind depunerea declaratiilor fiscale pana la 19 decembrie 2014Vesti bune ministerul are... – publicat in septembrie 2007Codul Fiscal 2010 TITLUL II - Capitolul II - Calculul profitului impozabilCum sa nu depasesti plafonul de TVA, indiferent cat incasezi ca PFAUltimele articole
E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineBolos: Bonificatia de 3% acordata celor bun-platnici ar putea fi permanentaImpozitarea veniturilor din strainatate: Ce trebuie sa stii si cum te poate ajuta un avocat fiscalSAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieDepunere raportari contabile la 30 iunie 2024. Cum trebuie sa procedati in cazul in care apar eroriArticole similare
Platim taxele mai usor. ANAF modifica unele formulareMFP modifica deciziile de impunere. Ce informatii noi contin?Obligatii fiscale si transmiterea in format electronic. Ultimele noutatiAcces la situatia fiscala a persoanelor fizice. Un nou serviciu ANAFArticole similare
ANAF: Proiect pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de declaratii informativeCartea Verde a Fiscalitatii 2016 contine si Calendarul obligatiilor fiscale!Pana pe 20 martie 2024 trebuie depuse declaratiile pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareReglementari privind arendarea bunurilor agricole. Impozitul pe veniturile microintreprinderilorSe modifica Formularul 100Ultimele articole
Ai primit Notificare de conformare de la ANAF? Cum sa eviti o eventuala decizie de impunereActivitate de Uber si Bolt in Romania. Cum si in ce conditii pot deduce cheltuielilee-TVA. Cum sa procedati daca aveti cod de TVA anulat si ati primit Notificarea de conformareDeclaratia 406. Cum si pana cand trebuie corectata D406 pentru a evita amenzile de 1.500 leiAchizitii intracomunitare. Cand si cum sa schimbati perioada TVA + declaratii de depus la ANAF
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"