Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Potrivit unui comunicat emis de Ministerul de Finante, Trezoreria Statului va fi autorizata ca acceptator de plata cu cardul bancar si va presta acest serviciu pentru toate institutiile publice, astfel incat toti contribuabilii persoane fizice care detin carduri apartinand unui sistem de plata ce va accepta autorizarea (Mastercard, VISA sau altele), sa-si poata achita printr-un punct unic toate impozitele si taxele administrate de catre ANAF, primarii si alte institutii.
Propunerea este inclusa intr-un proiect de ordonanta de urgenta postat astazi pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, la rubrica Transparenta decizionala.
“Proiectul pe care il propunem astazi spre dezbatere face parte dintr-un pachet mai amplu de masuri promovate in scopul imbunatatirii conformarii voluntare prin modernizarea si facilitarea modalitatilor de plata a obligatiilor fiscale, fara costuri suplimentare pentru contribuabili. Autorizarea Trezoreriei Statului ca acceptator de plata cu cardul bancar este inca o masura prin care administratia isi adapteaza serviciile, venind in intampinarea contribuabilului”, a afirmat ministrul finantelor publice, Ioana-Maria Petrescu.
Noul sistem de plata oferit de Trezoreria Statului va contribui atat la stimularea platilor cu mijloace electronice moderne, cat si la diminuarea platilor in numerar efectuate de catre contribuabil la ghiseele institutiilor publice.
Implementarea acestui sistem nu va genera costuri pentru institutiile publice care vor incasa venituri bugetare intrucat se utilizeaza sistemul actual de decontare utilizat in relatia cu Trezoreria Statului, iar comisioanele de decontare vor fi suportate de la bugetul de stat.
Potrivit proiectului de ordonanta de urgenta, Trezoreria Statului va accepta conectarea la un sistem de plata numai daca acesta va cumula simultan o serie de conditii intre care mentionam limitarea comisionului. Astfel, conform proiectului de act normativ, comisionul avut in vedere in relatia cu institutiile emitente ale cardurilor si sistemele de plata nu va depasi cumulat 0.3% din valoarea tranzactiei, fara a fi acceptate alte costuri suplimentare. Acest comision este corelat cu Proiectul de Regulament privind comisioanele interbancare pentru operatiunile de plata utilizand cardul care prevede plafonarea comisioanelor interbancare pentru tranzactii la 0,2% din valoarea tranzactiei pentru cardurile de debit si 0,3% pentru cele de credit. Proiectul de Regulament este elaborat de Comisia Europeana.
In prezent, comisioanele interbancare reprezentand platile realizate intre bancile acceptante si bancile emitente pentru tranzactiile care presupun utilizarea cardurilor de plata sunt de aproximativ 0,5% + 2,50 lei (0,58 euro) pentru tranzactiile ATM, in care comisionul este platit de banca emitenta bancii acceptante (proprietara ATM-ului), si 1,00 % (standard), 1,50 % (e-commerce) si 0,7% (petrol) pentru tranzactiile POS, in care comisionul este platit de banca acceptanta bancii emitente. Aceste comisioane, in cazul sumelor achitate catre comercianti, sunt recuperate de catre bancile acceptante de la beneficiarii sumelor.

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Proiectul de ordonanta de urgenta postat astazi la transparenta decizionala va fi supus consultarii publice, iar ulterior va fi transmis spre dezbatere si aprobare Guvernului.
Informatii de context:
Proiectul de ordonanta de urgenta care creeaza cadrul legal Trezoreriei sa fie autorizata ca acceptator de plata cu cardul bancar face parte dintr-un set de masuri promovate de catre Ministerul Finantelor Publice si de catre ANAF, in scopul imbunatatirii relatiei contribuabilului cu fiscul si simplificarii modalitatilor de plata.
In acest context a fost lansat in 15 septembrie 2014 Spatiul Privat Virtual, aplicatie-pilot destinata, intr-o prima etapa, contribuabililor din Bucuresti si Ilfov prin care persoanele fizice pot comunica online cu administratia fiscala. Premisele comunicarii in format electronic intre contribuabil si autoritatile fiscale au fost stabilite prin OUG 40/2014, publicata in Monitorul Oficial in data de 23 iunie 2014.
De asemenea, incepand cu 1 iulie 2014, formularele privind deciziile de impunere anuala pentru venituri realizate de persoane fizice si pentru contributiile de asigurari sociale de sanatate datorate de acestea, contin o serie de informatii care sa faciliteze plata obligatiilor fiscale. Astfel, fiecare decizie de impunere contine informatii privind: codul de identificare fiscala a beneficiarului, contul de venituri bugetare corespunzatoare obligatiei de plata, codul IBAN in care trebuie efectuata plata, suma pe care contribuabilul o are de platit si o rubrica de explicatii. Pe decizia de impunere sunt incluse informatii privind modalitatile de plata.
Sursa: MFP

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Masurile de simplificare demarate si adoptate de Guvernul CiolosChiliman nu considera initiativa Finantelor de a colecta o parte din taxele locale de bun augurDe ce trei sferturi dintre romani fug de numerarNoi norme de plata pentru comertul cu amanuntulO noua campanie pentru bonul fiscal si extragere cu premii. De data aceasta, nu ANAF o demareazaUltimele articole
Microintreprinderi cu TVA la incasare. Data la care intervine exigibilitatea taxelorPFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINEDe cand sunt obligate firmele care au avut incasari de peste 50.000 lei in 2022 sa accepte platile cu cardul?Din 1 ianuarie 2023 anumite persoane juridice sunt obligate sa accepte platile prin terminale POSFirmele care realizeaza anual o cifra de afaceri mai mare de 10.000 euro sunt obligate sa utilizeze POS-uri (OG 16/2022)Articole similare
Acces rapid la informatiile gratuite din registrele de insolventa din UECum puteti verifica gratuit situatia firmelor insolvente din UE?Contribuabilii pot folosi formularul unic de contact in relatia cu ANAFChiliman nu considera initiativa Finantelor de a colecta o parte din taxele locale de bun augurRaport asupra platii taxelor de catre contribuabili. Care e locul Romaniei?Ultimele articole
Legea privind prevenirea si combaterea spalarii banilor SE MODIFICA! (proiect de OUG)Acces rapid la informatiile gratuite din registrele de insolventa din UEArticole similare
Deductibilitate TVA si cheltuieli vehicule incepand cu 1 iulie 2012Codul fiscal 2008 - Capitolul I Sectiunea 3. Nivelul accizelor - art. 176-177Conform datelor MFP, TVA-ul si accizele au salvat bugetul Romaniei in 2010OpANAF 1162/2016 actualizeaza Carta drepturilor si obligatiilor persoanei fizice supuse verificarii situatiei fiscale personaleComercializarea autoturismelor second-hand. Regimul special TVAUltimele articole
E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineBolos: Bonificatia de 3% acordata celor bun-platnici ar putea fi permanentaImpozitarea veniturilor din strainatate: Ce trebuie sa stii si cum te poate ajuta un avocat fiscalSAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieDepunere raportari contabile la 30 iunie 2024. Cum trebuie sa procedati in cazul in care apar eroriArticole similare
MFP modifica deciziile de impunere. Ce informatii noi contin?Acces la situatia fiscala a persoanelor fizice. Un nou serviciu ANAFPlatim taxele mai usor. ANAF modifica unele formulareObligatii fiscale si transmiterea in format electronic. Ultimele noutatiArticole similare
D216 in 2024: Pana cand poate fi depus formularul si cine are aceasta obligatieCDR nu sustine sistemul de plata defalcata a TVA si anunta ca va duce la blocaje majoreReducerea TVA ajuta piata online si cea a locurilor de munca. Exista insa si reversul: controalele ANAF ii fac pe comercianti sa majoreze preturileNoua modificare asupra procedurii de aplicare a amnistiei fiscale (Ordinul 6438/2024)Zoom fiscal: Procedura privind aprobarea perioadei fiscale semestriale/anuale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVAUltimele articole
Factura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + documente necesareD300 ANAF. Cum tratezi in D300 TVA-ul fara drept de deducereEsalonare clasica la plata in 2025: ANAF simplifica proceduraSemnatura electronica si olografa: Ce accepta ANAF la bilanturiDeclaratie Unica. Formularul poate fi depus pana pe 26 mai 2025
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"