Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Potrivit unui comunicat emis de Ministerul de Finante, Trezoreria Statului va fi autorizata ca acceptator de plata cu cardul bancar si va presta acest serviciu pentru toate institutiile publice, astfel incat toti contribuabilii persoane fizice care detin carduri apartinand unui sistem de plata ce va accepta autorizarea (Mastercard, VISA sau altele), sa-si poata achita printr-un punct unic toate impozitele si taxele administrate de catre ANAF, primarii si alte institutii.
Propunerea este inclusa intr-un proiect de ordonanta de urgenta postat astazi pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, la rubrica Transparenta decizionala.
“Proiectul pe care il propunem astazi spre dezbatere face parte dintr-un pachet mai amplu de masuri promovate in scopul imbunatatirii conformarii voluntare prin modernizarea si facilitarea modalitatilor de plata a obligatiilor fiscale, fara costuri suplimentare pentru contribuabili. Autorizarea Trezoreriei Statului ca acceptator de plata cu cardul bancar este inca o masura prin care administratia isi adapteaza serviciile, venind in intampinarea contribuabilului”, a afirmat ministrul finantelor publice, Ioana-Maria Petrescu.
Noul sistem de plata oferit de Trezoreria Statului va contribui atat la stimularea platilor cu mijloace electronice moderne, cat si la diminuarea platilor in numerar efectuate de catre contribuabil la ghiseele institutiilor publice.
Implementarea acestui sistem nu va genera costuri pentru institutiile publice care vor incasa venituri bugetare intrucat se utilizeaza sistemul actual de decontare utilizat in relatia cu Trezoreria Statului, iar comisioanele de decontare vor fi suportate de la bugetul de stat.
Potrivit proiectului de ordonanta de urgenta, Trezoreria Statului va accepta conectarea la un sistem de plata numai daca acesta va cumula simultan o serie de conditii intre care mentionam limitarea comisionului. Astfel, conform proiectului de act normativ, comisionul avut in vedere in relatia cu institutiile emitente ale cardurilor si sistemele de plata nu va depasi cumulat 0.3% din valoarea tranzactiei, fara a fi acceptate alte costuri suplimentare. Acest comision este corelat cu Proiectul de Regulament privind comisioanele interbancare pentru operatiunile de plata utilizand cardul care prevede plafonarea comisioanelor interbancare pentru tranzactii la 0,2% din valoarea tranzactiei pentru cardurile de debit si 0,3% pentru cele de credit. Proiectul de Regulament este elaborat de Comisia Europeana.
In prezent, comisioanele interbancare reprezentand platile realizate intre bancile acceptante si bancile emitente pentru tranzactiile care presupun utilizarea cardurilor de plata sunt de aproximativ 0,5% + 2,50 lei (0,58 euro) pentru tranzactiile ATM, in care comisionul este platit de banca emitenta bancii acceptante (proprietara ATM-ului), si 1,00 % (standard), 1,50 % (e-commerce) si 0,7% (petrol) pentru tranzactiile POS, in care comisionul este platit de banca acceptanta bancii emitente. Aceste comisioane, in cazul sumelor achitate catre comercianti, sunt recuperate de catre bancile acceptante de la beneficiarii sumelor.

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Proiectul de ordonanta de urgenta postat astazi la transparenta decizionala va fi supus consultarii publice, iar ulterior va fi transmis spre dezbatere si aprobare Guvernului.
Informatii de context:
Proiectul de ordonanta de urgenta care creeaza cadrul legal Trezoreriei sa fie autorizata ca acceptator de plata cu cardul bancar face parte dintr-un set de masuri promovate de catre Ministerul Finantelor Publice si de catre ANAF, in scopul imbunatatirii relatiei contribuabilului cu fiscul si simplificarii modalitatilor de plata.
In acest context a fost lansat in 15 septembrie 2014 Spatiul Privat Virtual, aplicatie-pilot destinata, intr-o prima etapa, contribuabililor din Bucuresti si Ilfov prin care persoanele fizice pot comunica online cu administratia fiscala. Premisele comunicarii in format electronic intre contribuabil si autoritatile fiscale au fost stabilite prin OUG 40/2014, publicata in Monitorul Oficial in data de 23 iunie 2014.
De asemenea, incepand cu 1 iulie 2014, formularele privind deciziile de impunere anuala pentru venituri realizate de persoane fizice si pentru contributiile de asigurari sociale de sanatate datorate de acestea, contin o serie de informatii care sa faciliteze plata obligatiilor fiscale. Astfel, fiecare decizie de impunere contine informatii privind: codul de identificare fiscala a beneficiarului, contul de venituri bugetare corespunzatoare obligatiei de plata, codul IBAN in care trebuie efectuata plata, suma pe care contribuabilul o are de platit si o rubrica de explicatii. Pe decizia de impunere sunt incluse informatii privind modalitatile de plata.
Sursa: MFP

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Amprenta virtuala pentru toti romaniiModalitati prin care puteti plati impozitele, taxele, contributiile sau alte sume datorate bugetului de statToti comerciantii vor fi obligati sa accepte PLATA CU CARDULCe inregistrari contabile se fac pentru PLATA CU CARDUL personal, plata aferenta unei facturi de firma?De ce trei sferturi dintre romani fug de numerarUltimele articole
Card POS. La incasarea prin POS exista obligatia emiterii facturii?Microintreprinderi cu TVA la incasare. Data la care intervine exigibilitatea taxelorPFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINEDe cand sunt obligate firmele care au avut incasari de peste 50.000 lei in 2022 sa accepte platile cu cardul?Din 1 ianuarie 2023 anumite persoane juridice sunt obligate sa accepte platile prin terminale POSArticole similare
Chiliman nu considera initiativa Finantelor de a colecta o parte din taxele locale de bun augurAcces rapid la informatiile gratuite din registrele de insolventa din UECum puteti verifica gratuit situatia firmelor insolvente din UE?Acces rapid la informatiile gratuite din registrele de insolventa din UEContribuabilii pot folosi formularul unic de contact in relatia cu ANAFUltimele articole
Legea privind prevenirea si combaterea spalarii banilor SE MODIFICA! (proiect de OUG)Raport asupra platii taxelor de catre contribuabili. Care e locul Romaniei?Articole similare
Editorial: Cu TVA-ul la psihologCodul fiscal 2008 - Capitolul V. Schimbul de informatii in domeniul impozitelor directe - art. 124^28-124^41Adaugare cod CAEN pentru PFA. Cum procedam?Perchezitii in Bucuresti si Ilfov la firme suspectate de evaziune fiscalaRemuneratii primite de nerezidenti ce au calitatea de administrator. Ce facilitati impun conventiile intre state?Ultimele articole
E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineBolos: Bonificatia de 3% acordata celor bun-platnici ar putea fi permanentaImpozitarea veniturilor din strainatate: Ce trebuie sa stii si cum te poate ajuta un avocat fiscalSAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieDepunere raportari contabile la 30 iunie 2024. Cum trebuie sa procedati in cazul in care apar eroriArticole similare
Acces la situatia fiscala a persoanelor fizice. Un nou serviciu ANAFObligatii fiscale si transmiterea in format electronic. Ultimele noutatiPlatim taxele mai usor. ANAF modifica unele formulareMFP modifica deciziile de impunere. Ce informatii noi contin?Articole similare
ANAF a publicat lista contribuabililor cu obligatii fiscale RESTANTE la 30 septembrie 2024Sunteti pregatit pentru un control? Ce trebuie sa stiti despre autorizatiile de functionareSituatii financiare anuale. Pana cand trebuie sa depuna bilantul microintreprinderileContractele de asigurare sociala in contextul majorarii salariului minim la 2.300 lei (Informare CNPP)Contabil inregistrat la ANAF cu venituri independente: lista contributiilor datorateUltimele articole
Firma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700e-Factura. Pentru platile facute INAINTE de livrarea bunului, trebuie depusa Notificarea 800?TVA la incasare ANAF. Cine si in ce conditii poate aplica sistemulSemnatura electronica. NU mai trebuie sa mergeti la sediul ANAF pentru a o obtine, ea poate fi solicitata onlineSesizari catre ANAF privind evaziunea fiscala: metode, pasi si recomandari
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"