Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Ministerul Finantelor Publice a pus, miercuri - 15 aprilie - in dezbatere publica un nou proiect de Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea si completarea Legii nr.129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului. De asemenea, proiectul prevede si modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile ulterioare, a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.99/2006 aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare si a Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
Este vorba despre:
- persoanele care comercializeaza opere de arta sau care actioneaza ca intermediari in comertul de opere de arta, inclusiv atunci cand aceasta activitate este desfasurata de galerii de arta si case de licitatii, in cazul in care valoarea tranzactiei sau a unei serii de tranzactii legate intre ele este de 10 000 EUR sau mai mult;
Prin proiectul de act normativ se asigura infiintarea Registrului central electronic, care permite identificarea, in timp util, a tuturor persoanelor fizice sau juridice care detin sau controleaza conturi de plati si conturi bancare identificate prin IBAN, astfel cum sunt definite in
Regulamentul (UE) nr. 260/2012 al Parlamentului European si al Consiliului precum si casete de siguranta detinute de o institutie de credit pe teritoriul Romaniei, precum si asigurarea accesului Oficiului la acesta in mod direct si fara intarziere, si a autoritatilor competente nationale pentru indeplinirea obligatiilor care le revin, asa cum se arata in nota de fundamentare care insoteste proiectul de Ordin.
![Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS](https://www.rs.ro/dbimg/product/2976-declaratia-unic.jpg)
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
![Contabilitatea organizatiilor non-profit](https://www.rs.ro/dbimg/product/1977-contabilitatea-.png)
Contabilitatea organizatiilor non-profit
![Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic](https://www.rs.ro/dbimg/product/2781-bugete-cash-flo.png)
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
ATENTIE!
Astfel, se modifica articolul 61 – pentru extinderea sferei de aplicare a acestuia, astfel incat, pe langa institutiile de credit, sunt obligate sa transmita o serie de date si informatii si institutiile emitente de moneda electronica si institutiile de plata, iar pe de alta parte, dupa articolul 61 este introdus un nou articol, art. 611 prin intermediul caruia se propune organizarea si operationalizarea la nivelul ANAF a Registrului central electronic pentru conturi bancare si conturi de plati identificate prin IBAN, reglementandu-se totodata, categoriile de informatii ce pot fi accesibile prin intermediul acestuia, precum si modalitatea si conditiile de accesare a acestuia.
Acest acces poate contribui la combaterea utilizarii abuzive a entitatilor corporative si a altor entitati juridice si a constructiilor juridice in scopul spalarii banilor sau al finantarii terorismului atat prin acordarea de sprijin la investigatii, cat si prin efectele asupra reputatiei, dat fiind faptul ca oricine ar putea participa la tranzactii ar cunoaste identitatea beneficiarilor reali. De asemenea, faciliteaza punerea la dispozitie in timp util si eficient a informatiilor pentru institutiile financiare, precum si pentru autoritati, inclusiv autoritati din tari terte, implicate in combaterea unor astfel de infractiuni. Accesul la informatiile respective ar ajuta, de asemenea, investigatiile privind spalarea banilor, infractiuni principale asociate si finantarea terorismului.
Proiectul de act normativ reglementeaza situatiile referitoare la aplicarea masurilor suplimentare de cunoastere a clientelei de catre entitatile raportoare, in cazul relatiilor de afaceri sau tranzactiilor care implica tari terte cu grad inalt de risc.
Asadar, prin proiectul de act normativ se propune tipul masurilor suplimentare de cunoastere a clientelei care urmeaza sa fie luate in ceea ce priveste tarile terte cu grad inalt de risc, precum si aplicarea masurilor de atenuare suplimentare care sa completeze masurile de cunoastere a clientelei, in conformitate cu o abordare bazata pe riscuri si luand in considerare circumstantele specifice relatiilor de afaceri sau tranzactiilor comerciale.
Proiectul de act normativ introduce noi concepte si definitii pentru moneda virtuala si furnizor de portofel digital si extinde sfera entitatilor raportoare prin introducerea urmatoarelor noi categorii:
Proiectul de ordonanta de urgenta mai propune si unele interventii asupra Legii nr. 129/2019 in vederea asigurarii unei transpuneri cat mai corecte a Directivei (UE) 2015/849.
Astfel, se propune completarea regimului de reglementare si supraveghere al emitentilor de moneda electronica si prestatorilor de servicii de plata autorizati in alte state membre care desfasoara activitate pe teritoriul Romaniei in baza dreptului de stabilire sub alta forma decat prin intermediul unei sucursale, in sensul impunerii stabilirii unui punct unic de contact, responsabil cu asigurarea respectarii cerintelor legale in materie de prevenire si combatere a spalarii banilor si finantarii terorismului pentru activitatea derulata de toţi agenţii/distribuitorii acestora din respectivul stat membru.
De asemenea, prin proiectul de ordonanta de urgenta, se reglementeaza aspectele legate de obligatia statului roman cu privire la emiterea si actualizarea listei cu functiile care sunt considerate functii publice importante, in conformitate cu dispozitiile art. 3 pct. 9 din Directiva (UE) 2015/849, astfel cum a fost modificata si completata prin Directiva (UE) 2018/843, sens in care a fost desemnata, ca autoritate responsabila, Agentia Nationala de Integritate.
Un alt element de noutate, il reprezinta eliminarea accesului la registrul beneficiarilor reali conditionat de demonstrarea unui interes legitim, conform art. 30 alin.(5) din Directiva (UE) 2015/849, astfel cum a fost modificata si completata prin Directiva (UE) 2018/843.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.9 din 5 din 5 voturi
Articole similare
Declaratia privind beneficiarul real. In ce cazuri NU trebuie sa depuna formularul persoanele juridice. Studiu de cazLegea 129/2019 pentru PREVENIREA SI COMBATEREA SPALARII BANILOR, modificata de OUG 111/2020. Ce s-a schimbatProcedura de inregistrare on-line si de aprobare a tarifelor pentru accesul la Registrul Beneficiarilor Reali, pusa in dezbatere publicaNoutati legislatie fiscala 12 - 16 octombrie 2009 - Monitorul OficialPREVENIREA SI COMBATEREA SPALARII BANILOR trece in subordinea FinantelorUltimele articole
Firme care intra sub incidenta Legii 129/2019. Au obligatia de a se inregistra la ONPCSB?Regiile autonome, companiile, societatile nationale si cele detinute de stat trebuie sa depuna Declaratia privind beneficiarul realDeclaratia anuala privind beneficiarul real NU mai trebuie depusa de toate persoanele juridiceDeclaratia privind beneficiarii reali NU mai trebuie depusa daca datele de inmatriculare se includ in actul constitutivReminder ONRC! Declaratia privind beneficiarii reali trebuie depusa pana la data de 1 octombrie 2021Articole similare
Obligatiile unei societati nou infiintate fata de ONPCSBAu inceput controalele ONPCSB! Se verifica daca ati elaborat procedurile obligatorii prin Legea nr. 129/2019NOU in LEGEA 129/2019: Declaratia care trebuie depusa de persoanele juridice. Nerespectarea obligatiei, sanctionata cu pana la 10.000 de leiFirme care intra sub incidenta Legii 129/2019. Au obligatia de a se inregistra la ONPCSB?LEGEA 129/2019: Desemnarea persoanei imputernicite in raport cu Oficiul National de Prevenire a Spalarii BanilorUltimele articole
Declaratia privind beneficiarii reali: completare, acte insotitoare si transmitere in 2021Declaratia privind beneficiarul real. De la ce data se calculeaza termenul de 15 zile si cand se considera depasit?LEGEA 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor, modificata de OUG 111/2020. Ce s-a schimbatLEGEA 129/2019. Obligatiile entitatilor raportoareLEGEA 129/2019. Obligatiile societatilor care nu se incadreaza la entitate raportoareArticole similare
Iata principalele obligatii declarative cu termene in luna mai 2016Import de marfuri cu tranzit intracomunitar T1 intr-un stat membru. Regim TVA, declarativ si contabilSocietatile de leasing continua razboiul pornit de la TVACe contributii de sanatatea datoreaza romanii care obtin venituri din Romania, dar cu resedinta sau domiciliul in strainatate?Cum se face indreptarea erorilor din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale administrate de ANAFUltimele articole
Informare ANAF: Agricultorii pot beneficia de o compensatie in cota forfetara, in anumite conditiiASF, prin MF, propune plafonarea pretului politelor de asigurare obligatorie pana la 30 septembrie 2024 Cheltuieli deplasare nejustificate. Tratament fiscalDividendele in 2024: Tot ce Trebuie sa StiiScutiri de TVA, livrari intracomunitare. Formularul CMR trebuie sa cuprinda si stampila beneficiarului?![Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB cop rap231108160950.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"