Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Ministerul Finantelor Publice a pus, miercuri - 15 aprilie - in dezbatere publica un nou proiect de Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea si completarea Legii nr.129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului. De asemenea, proiectul prevede si modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile ulterioare, a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.99/2006 aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare si a Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
Este vorba despre:
- persoanele care comercializeaza opere de arta sau care actioneaza ca intermediari in comertul de opere de arta, inclusiv atunci cand aceasta activitate este desfasurata de galerii de arta si case de licitatii, in cazul in care valoarea tranzactiei sau a unei serii de tranzactii legate intre ele este de 10 000 EUR sau mai mult;
Prin proiectul de act normativ se asigura infiintarea Registrului central electronic, care permite identificarea, in timp util, a tuturor persoanelor fizice sau juridice care detin sau controleaza conturi de plati si conturi bancare identificate prin IBAN, astfel cum sunt definite in
Regulamentul (UE) nr. 260/2012 al Parlamentului European si al Consiliului precum si casete de siguranta detinute de o institutie de credit pe teritoriul Romaniei, precum si asigurarea accesului Oficiului la acesta in mod direct si fara intarziere, si a autoritatilor competente nationale pentru indeplinirea obligatiilor care le revin, asa cum se arata in nota de fundamentare care insoteste proiectul de Ordin.
SAF-T Ghid de raportare corecta
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
ATENTIE!
Astfel, se modifica articolul 61 – pentru extinderea sferei de aplicare a acestuia, astfel incat, pe langa institutiile de credit, sunt obligate sa transmita o serie de date si informatii si institutiile emitente de moneda electronica si institutiile de plata, iar pe de alta parte, dupa articolul 61 este introdus un nou articol, art. 611 prin intermediul caruia se propune organizarea si operationalizarea la nivelul ANAF a Registrului central electronic pentru conturi bancare si conturi de plati identificate prin IBAN, reglementandu-se totodata, categoriile de informatii ce pot fi accesibile prin intermediul acestuia, precum si modalitatea si conditiile de accesare a acestuia.
Acest acces poate contribui la combaterea utilizarii abuzive a entitatilor corporative si a altor entitati juridice si a constructiilor juridice in scopul spalarii banilor sau al finantarii terorismului atat prin acordarea de sprijin la investigatii, cat si prin efectele asupra reputatiei, dat fiind faptul ca oricine ar putea participa la tranzactii ar cunoaste identitatea beneficiarilor reali. De asemenea, faciliteaza punerea la dispozitie in timp util si eficient a informatiilor pentru institutiile financiare, precum si pentru autoritati, inclusiv autoritati din tari terte, implicate in combaterea unor astfel de infractiuni. Accesul la informatiile respective ar ajuta, de asemenea, investigatiile privind spalarea banilor, infractiuni principale asociate si finantarea terorismului.
Proiectul de act normativ reglementeaza situatiile referitoare la aplicarea masurilor suplimentare de cunoastere a clientelei de catre entitatile raportoare, in cazul relatiilor de afaceri sau tranzactiilor care implica tari terte cu grad inalt de risc.
Asadar, prin proiectul de act normativ se propune tipul masurilor suplimentare de cunoastere a clientelei care urmeaza sa fie luate in ceea ce priveste tarile terte cu grad inalt de risc, precum si aplicarea masurilor de atenuare suplimentare care sa completeze masurile de cunoastere a clientelei, in conformitate cu o abordare bazata pe riscuri si luand in considerare circumstantele specifice relatiilor de afaceri sau tranzactiilor comerciale.
Proiectul de act normativ introduce noi concepte si definitii pentru moneda virtuala si furnizor de portofel digital si extinde sfera entitatilor raportoare prin introducerea urmatoarelor noi categorii:
Proiectul de ordonanta de urgenta mai propune si unele interventii asupra Legii nr. 129/2019 in vederea asigurarii unei transpuneri cat mai corecte a Directivei (UE) 2015/849.
Astfel, se propune completarea regimului de reglementare si supraveghere al emitentilor de moneda electronica si prestatorilor de servicii de plata autorizati in alte state membre care desfasoara activitate pe teritoriul Romaniei in baza dreptului de stabilire sub alta forma decat prin intermediul unei sucursale, in sensul impunerii stabilirii unui punct unic de contact, responsabil cu asigurarea respectarii cerintelor legale in materie de prevenire si combatere a spalarii banilor si finantarii terorismului pentru activitatea derulata de toţi agenţii/distribuitorii acestora din respectivul stat membru.
De asemenea, prin proiectul de ordonanta de urgenta, se reglementeaza aspectele legate de obligatia statului roman cu privire la emiterea si actualizarea listei cu functiile care sunt considerate functii publice importante, in conformitate cu dispozitiile art. 3 pct. 9 din Directiva (UE) 2015/849, astfel cum a fost modificata si completata prin Directiva (UE) 2018/843, sens in care a fost desemnata, ca autoritate responsabila, Agentia Nationala de Integritate.
Un alt element de noutate, il reprezinta eliminarea accesului la registrul beneficiarilor reali conditionat de demonstrarea unui interes legitim, conform art. 30 alin.(5) din Directiva (UE) 2015/849, astfel cum a fost modificata si completata prin Directiva (UE) 2018/843.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Declaratia privind beneficiarii reali: completare, acte insotitoare si transmitere in 2021Procedura de inregistrare on-line si de aprobare a tarifelor pentru accesul la Registrul Beneficiarilor Reali, pusa in dezbatere publicaOrganizatii nonprofit si depunerea declaratiei privind beneficiarul real. Exceptii de la aceasta obligatieGuvernul sustine in continuare combaterea evaziunii fiscaleDeclaratia beneficiarului real. Mod corect de intocmire. Studiu de cazUltimele articole
Firme care intra sub incidenta Legii 129/2019. Au obligatia de a se inregistra la ONPCSB?Regiile autonome, companiile, societatile nationale si cele detinute de stat trebuie sa depuna Declaratia privind beneficiarul realDeclaratia anuala privind beneficiarul real NU mai trebuie depusa de toate persoanele juridiceDeclaratia privind beneficiarii reali NU mai trebuie depusa daca datele de inmatriculare se includ in actul constitutivReminder ONRC! Declaratia privind beneficiarii reali trebuie depusa pana la data de 1 octombrie 2021Articole similare
Au inceput controalele ONPCSB! Se verifica daca ati elaborat procedurile obligatorii prin Legea nr. 129/2019NOU in LEGEA 129/2019: Declaratia care trebuie depusa de persoanele juridice. Nerespectarea obligatiei, sanctionata cu pana la 10.000 de leiPrevenirea si combaterea spalarii banilor: Legea nr. 129/2019, publicata in Monitorul OficialLEGEA 129/2019. Obligatiile societatilor care nu se incadreaza la entitate raportoareLEGEA 129/2019: Desemnarea persoanei imputernicite in raport cu Oficiul National de Prevenire a Spalarii BanilorUltimele articole
Firme care intra sub incidenta Legii 129/2019. Au obligatia de a se inregistra la ONPCSB?Declaratia privind beneficiarii reali: completare, acte insotitoare si transmitere in 2021Declaratia privind beneficiarul real. De la ce data se calculeaza termenul de 15 zile si cand se considera depasit?Obligatiile unei societati nou infiintate fata de ONPCSBLEGEA 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor, modificata de OUG 111/2020. Ce s-a schimbatArticole similare
Impozitele vor putea fi platite cu cardul de catre persoanele fiziceMinistrul Finantelor: Incepand cu 2019 se vor aplica cresterile prevazute in Legea salarizariiInregistrarea in contabilitate a subventiilor pentru energia electrica primite conform OUG 118/2021Ce trebuie sa stii despre modificarea procedurii privind autorizarea antrepozitelor fiscale (ANAF)Ce declaratii au termen la 25 martie 2015?Ultimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteModificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microSituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"