Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Atragem atentia asupra faptului ca luna aceasta, pana la 25 februarie inclusiv, se vor depune la Fisc mai multe declaratii fiscale.
Depunerea formularelor pana la 25 februarie 2014 se face in functie de obligatiile declarative ale contribuabililor, acestea fiind organizate dupa cum urmeaza:
- Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare, formular 097. Sedepune de catre persoanele impozabile inregistrate conform art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare pentru notificarea organelor fiscale cu privire la aplicarea sistemului TVA la incasare sau cu privire la incetarea aplicarii acestui sistem in conditiile prevazute la art. 134^2 si art. 156^3 alin. (11) si alin. (12). Reglementare: OPANAF nr. 3.884/2013;
- Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunarpentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii ianuarie 2014, formular 100. Reglementare: OPANAF nr. 1.950/2012;
- Declaratia privind impozitul pe profit, formular 101. Se depune de catre organizatiile nonprofit si contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Reglementare: art. 34 alin. (5) Cod Fiscal; OPANAF nr. 1.950/2012;
- Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, cu termen lunarpentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii ianuarie 2014, formular 112. Reglementare: OMFP nr. 1.045/2012;
- Declaratia privind veniturile sub forma de salarii din strainatate obtinute de catre persoanele fizice care desfasoara activitate in Romania si de catre persoanele fizice romane angajate ale misiunilor diplomatice si posturilor consulare acreditate in Romania pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii ianuarie 2014, formular 224. Reglementare: OPANAF nr. 52/2012;
Cartea Verde a impozitului pe profit
Cartea verde a Contabilitatii 2026
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Decontul de taxa pe valoarea adaugata, cu termen lunar pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii ianuarie 2014, formular 300. Reglementare: art. 156^2 Cod Fiscal; OPANAF nr. 1.790/2012. Atentie! Decontul se depune si de contribuabilii care au solicitat scoaterea din evidenta ca platitor de TVA conform art. 152 alin. (7) Cod Fiscal pana la 10 ianuarie 2014;
- Decontul special de taxa pe valoarea adaugata, formular 301, pentru contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA, conform art. 153^1 Cod Fiscal si care au efectuat: achizitii intracomunitare in luna precedenta, achizitii intracomunitare de mijloace de transport care nu sunt considerate noi conform art. 125^1 alin. (3), contribuabilii care au efectuat achizitii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA, precum si pentru contribuabilii neinregistrati si care nu au obligatia inregistrarii, care au efectuat achizitii intracomunitare de mijloace de transport noi sau produse accizabile.Reglementare: art. 156^3 Cod Fiscal; OPANAF nr. 30/2011;
- Declaratia privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adaugata, formular 307. Se depune de catre persoanele impozabile: pentru operatiunile prevazute la art. 128 alin. (7) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal; pentru ajustarea TVA de catre locatarul/utilizatorul activelor corporale fixe achizitionate printr-un contract de leasing, daca transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor are loc dupa scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA a locatarului/utilizatorului in baza prevederilor art. 152 alin. (7) din Codul Fiscal; pentru ajustarea TVA de catre persoana impozabila pentru care inregistrarea in scopuri de TVA a fost anulata conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) sau lit. g) din Codul Fiscal, care nu a efectuat ajustarile de taxa conform art. 128 alin. (4), art. 148, 149 sau 161 din Codul Fiscal in ultimul decont depus inaintea scoaterii din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA sau care a efectuat ajustari incorecte. Reglementare: art. 156^3 Cod Fiscal; OPANAF nr. 2.223/2013;
- Declaratia privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul Fiscal, formular 311.Se depune de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul Fiscal si care efectueaza in perioada in care nu au cod valid de TVA livrari de bunuri/prestari de servicii si/sau achizitii de bunuri si/sau de servicii pentru care sunt obligate la plata taxei pe valoarea adaugata. Reglementare: OPANAF nr. 2.224/2013;
- Declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare pentru obligatiile de declarare aferente operatiunilor desfasurate in luna ianuarie 2014, formular 390 VIES. Reglementare:art. 156^4 Cod Fiscal; OPANAF nr. 76/2010;
- Declaratia informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul …., formular 392A. Se depune de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, potrivit dispozitiilor art. 153 Cod Fiscal, a caror cifra de afaceri, efectiv realizata la finele anului calendaristic este inferioara sumei de 220.000 lei. Reglementare: art. 156^3 alin. (4) Cod Fiscal; OPANAF nr. 93/2014;
- Declaratia informativa privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile efectuate in anul …., formular 392B. Se depune de catre persoanele impozabile neinregistrate in scopuri de TVA, potrivit dispozitiilor art. 153 Cod Fiscal, a caror cifra de afaceri realizata la finele anului calendaristic, excluzand veniturile obtinute din vanzarea de bilete de transport international rutier de persoane, este inferioara sumei de 220.000 lei. Reglementare:art. 156^3 alin. (5) Cod Fiscal;. OPANAF nr. 93/2014;
- Declaratia informativa privind veniturile obtinute din vanzarea de bilete pentru transportul rutier international de persoane, cu locul de plecare din Romania in anul .... , formular 393. Se depune catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA, potrivit dispozitiilor art. 153 Cod Fiscal, care, in cursul anului precedent, au prestat servicii de transport international de persoane. Reglementare:art. 156^3 alin. (6) Cod Fiscal; OPANAF nr. 93/2014;
- Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national, formular 394, pentru declararea operatiunilor desfasurate in luna ianuarie 2014 de catre platitorii de TVA cu perioada fiscala lunara. Reglementare: OPANAF nr. 3.596/2011 cu modificarile si completarile ulterioare.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ce declaratii au termen la 25 februarie 2014?Mai avem doar 2 zile la dispozitie pentru depunerea unor declaratiiCe declaratii depunem pana la 28 februarie?Formular 092. Se depune obligatoriu pana la 7 februarieArticole similare
Impozit pe venitul microintreprinderilor. Pana cand se depune Declaratia 010?Certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridicePuteti opta pentru o alta perioada fiscala. Formular 306Cifra de afaceri si facturare. In ce conditii se depune Declaratia 392A?Calculul declaratia 101Ultimele articole
Perioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriONG-uri in 2023: Au obligatia de a depune D100 chiar daca nu desfasoara activitate economica?Declaratia 112 in 2023: Anumite firme NU vor mai depune formularul pana pe 25 FEBRUARIE 2023OUG 153/2020: Se mai aplica reducerile cu privire la impozite si in 2023?Decont TVA completat si transmis eronat. Cum se poate corecta procedura?Articole similare
Vineri 6 mai, termen pentru Declaratia 092ONG-urile trebuie sa declare si sa achite impozitul pe profit pana la 27 februarie 2017Cine are obligatia sa depuna formularele cu TERMEN-LIMITA la 25 februarie?TERMEN-LIMITA 20 septembrie pentru Declaratia 401. Cine depune formularul?Asigurarea obligatorie a locuintelor nu intra in vigoare nici de la 1 iulieUltimele articole
E-Factura in 2025: De la 1 ianuarie 2025 sistemul este obligatoriu in relatia B2CObligatii privind transmiterea facturilor exclusiv prin sistemul RO e-FacturaE-Factura: Ce amenzi se aplica contribuabililor care NU depun facturile la timpSe aplica amenzi pentru inregistrarea facturii in E-Factura cu o data ANTERIOARA primirii prin SPV?E-Factura. Ce sanctiuni primesc contribuabilii care NU transmit facturile la timpArticole similare
Ce declaratii au termen la 25 februarie 2014?Analiza: Declararea veniturilor din cedarea folosintei bunurilor de catre contribuabilii care califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independenteContribuabilii sunt obligati sa se inscrie in SPV incepand cu 1 martie 2022Sefa ANAF: Noi trimitem poprire catre toate bancile, inclusiv la tertiMontare panouri fotovoltaice. Ce obligatii fiscale trebuie sa indeplineasca prosumatoriiUltimele articole
Ce se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Factura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaActe necesare pentru acord de functionare: ghid complet pentru SRL si PFADecont precompletat RO e-TVA si bonuri fiscale: cum tratezi diferentelee-TVA in 2026. Mai exista obligativitatea de a raspunde la NOTIFICAREA de conformare P300?Articole similare
Furnizor neplatitor TVA, factura cu TVA colectataMasuri de simplificare la aplicarea TVA - taxarea inversaZoom fiscal: Totul despre cum aplicam in 2016 sistemul TVA la incasareNoutati privind declaratiile informative 392 A, 392 B si 393Ce retinem in 2014 privind Declaratiile informative 392A, 392B si 393?Ultimele articole
[GHID complet] Regimul special de TVA pentru LIVRARILE DE BUNURI second-hand[GHID] Grupul fiscal unic de TVA: cum functioneaza, cum se constituie si ce obligatii ai ca membru + STUDIU DE CAZFacturare in RO e-Factura. Facturile in euro pot fi transmise in sistem?E-Factura in 2025. Ce noutati se aplica pentru E-Factura in acest anAparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



