Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA-ul s-a modificat de la 1 ianuarie 2020

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

E lege: puteti accesa situatia fiscala din evidentele ANAF

de InfoTva.ro

de InfoTva.ro la 03 Sep. 2014 Exclusiv
Tags: spatiul virtual privat, comunicare, serviciul anaf, lege, documente, situatie

Ministerul de Finante a publicat legea prin care persoanelor fizice li se pune la dispozitie serviciul de comunicare electronica "Spatiul privat virtual", infiintat de ANAF.


In concret, persoanele fizice vor putea comunica electronic cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) accesand astfel informatii referitoare la propria situatie fiscala, prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual".

 Serviciile de comunicare electronica puse la dispozitie de ANAF vor fi disponibile in mod gratuit, 24 de ore din 24.

Prevederile referitoare la utilizarea serviciului se regasesc in Ordinul ministrului Finantelor Publice privind procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF si persoanele fizice, informeaza HotNews.ro. Documentul va face parte din legislatia secundara necesara pentru punerea in aplicare a unora dintre prevederile OUG 40/ 2014, care stabilesc premisele comunicarii in format electronic intre contribuabil si autoritatile fiscale.

Aceeasi sursa citeaza declaratiile in aceasta privinta facute de ministrul Finantelor Publice, Ioana-Maria Petrescu:

"Mi-am propus sa promovam o noua abordare in relatia contribuabilului cu administratia fiscala, bazata pe flexibilitate si deschidere institutionala. Masurile incluse in proiectul de ordin contribuie la cresterea gradului de informatizare a activitatilor desfasurate de organele fiscale si incurajeaza contribuabilii sa depuna la ANAF documente prin mijloace electronice".
 
Proceduri obligatorii. Spalarea banilor
Proceduri obligatorii. Spalarea banilor

Vezi detalii

Ghidul practic al contabilitatii in 2020
Ghidul practic al contabilitatii in 2020

Vezi detalii

Bugete, Cash flow, Rentabilitate, Risc
Bugete, Cash flow, Rentabilitate, Risc

Vezi detalii


Prevederile actuale stabilesc ca, in prima etapa,  "Spatiul privat virtual" va fi disponibil in sistem pilot incepand cu luna septembrie 2014 pana la sfarsitul anului, pentru un anumite documente si informatii destinate contribuabililor persoane fizice cu domiciliul fiscal in Bucuresti si in judetul Ilfov.

Persoanele fizice se vor putea identifica electronic prin certificate digitale calificate (eliberate de furnizorii de servicii de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/ 2001) sau prin credentiale de tip nume / parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP.

Comunicarea electronica in Spatiul privat virtual se va face atat dinspre contribuabil catre ANAF, cat si dinspre organul fiscal catre contribuabil.

Documente ce pot fi comunicate prin serviciul "Spatiul privat virtual" pentru perioada septembrie-decembrie, in care se va aplica proiectul pilot sunt cele emise de organul fiscal si comunicate contribuabilului, automat - decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anul 2013 si emise dupa data de 1 septembrie 2014, sau la cererea contribuabilului - "Situatia obligatiilor fiscale de plata", "Foaie de varsamant", "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori", cat si documente emise de contribuabil si comunicate organului fiscal - cerere privind "Situatia obligatiilor fiscale de plata, cerere privind Foaie de varsamant", cerere privind "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori".

Autor: InfoTva.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "E lege: puteti accesa situatia fiscala din evidentele ANAF":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA-ul s-a modificat de la 1 ianuarie!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA de la 1 ianuarie 2020"
[x]
Atentie contabili!
TVA-ul s-a modificat de la 1 ianuarie!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"MODIFICARI Majore privind TVA de la 1 ianuarie 2020"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016