Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Ministerul de Finante a publicat legea prin care persoanelor fizice li se pune la dispozitie serviciul de comunicare electronica "Spatiul privat virtual", infiintat de ANAF.
In concret, persoanele fizice vor putea comunica electronic cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) accesand astfel informatii referitoare la propria situatie fiscala, prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual".
Serviciile de comunicare electronica puse la dispozitie de ANAF vor fi disponibile in mod gratuit, 24 de ore din 24.
Prevederile referitoare la utilizarea serviciului se regasesc in Ordinul ministrului Finantelor Publice privind procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF si persoanele fizice, informeaza HotNews.ro. Documentul va face parte din legislatia secundara necesara pentru punerea in aplicare a unora dintre prevederile OUG 40/ 2014, care stabilesc premisele comunicarii in format electronic intre contribuabil si autoritatile fiscale.
Aceeasi sursa citeaza declaratiile in aceasta privinta facute de ministrul Finantelor Publice, Ioana-Maria Petrescu:
"Mi-am propus sa promovam o noua abordare in relatia contribuabilului cu administratia fiscala, bazata pe flexibilitate si deschidere institutionala. Masurile incluse in proiectul de ordin contribuie la cresterea gradului de informatizare a activitatilor desfasurate de organele fiscale si incurajeaza contribuabilii sa depuna la ANAF documente prin mijloace electronice".
Prevederile actuale stabilesc ca, in prima etapa, "Spatiul privat virtual" va fi disponibil in sistem pilot incepand cu luna septembrie 2014 pana la sfarsitul anului, pentru un anumite documente si informatii destinate contribuabililor persoane fizice cu domiciliul fiscal in Bucuresti si in judetul Ilfov.

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Cartea Verde a Contabilitatii
Persoanele fizice se vor putea identifica electronic prin certificate digitale calificate (eliberate de furnizorii de servicii de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/ 2001) sau prin credentiale de tip nume / parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP.
Comunicarea electronica in Spatiul privat virtual se va face atat dinspre contribuabil catre ANAF, cat si dinspre organul fiscal catre contribuabil.
Documente ce pot fi comunicate prin serviciul "Spatiul privat virtual" pentru perioada septembrie-decembrie, in care se va aplica proiectul pilot sunt cele emise de organul fiscal si comunicate contribuabilului, automat - decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anul 2013 si emise dupa data de 1 septembrie 2014, sau la cererea contribuabilului - "Situatia obligatiilor fiscale de plata", "Foaie de varsamant", "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori", cat si documente emise de contribuabil si comunicate organului fiscal - cerere privind "Situatia obligatiilor fiscale de plata, cerere privind Foaie de varsamant", cerere privind "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori".

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ce beneficii au persoanele fizice prin Spatiul privat virtual si Buletinul informativ fiscal?Informatii actualizate privind SPATIUL VIRTUAL PRIVATDeclaratia unica se completeaza si se depune pana la data de 25 mai 2022. Precizari ANAFArticole similare
Precizari de la ANAF: Acordarea bonificatiilor pentru persoanele care isi achita obligatiile fiscale pana pe 15 decembrieNoi masuri impotriva fraudelor: Comisia propune instituirea Parchetului EuropeanANAF supune dezbaterii publice proiectul privind taxa pentru emisii poluanteANAF nu mai pune poprire pe conturile persoanelor cu datorii mai mici de 2.000 de leiProcedura de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursareUltimele articole
Care este cel mai bun Service laptop Acer si ofera reparatii rapideDe la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernFirme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVAMicrointreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVACum se stabileste TVA-ul pentru achizitiile intracomunitare de bunuri si serviciiArticole similare
Depunerea declaratiilor. Prevederi legale si situatii specialeExport bunuri. Ce tratament fiscal se aplica la facturare? Cum raportam prin decontul 300?Microgrant pentru capital de lucru. Plata TVA aferenta achizitiilor este eligibila?Pana la 25 octombrie sunt stabilite 17 obligatii de plata si declarative. Lista completa ANAFCifra de afaceri luata in considerare la inregistrarea in scopuri de TVAUltimele articole
Inchiriere auto. Obligatii de declarare prin D301 pentru firmele neplatitoare de TVAe-TVA. Cum sa procedati daca aveti cod de TVA anulat si ati primit Notificarea de conformareIngrediente si alte produse alimentare. Cota TVA aplicabila din august 2025Cota TVA majorata din august 2025. Apar modificari in cazul regimului special pentru agricultori?Care este cel mai bun Service laptop Acer si ofera reparatii rapideArticole similare
Avans pentru servicii 2010. Regim TVAORDIN Nr. 3.418 din 2009 al ministrului finantelor publiceJustificare TVA: folosim si facturi venite prin e-mail?E-Transport: Cum se declara valoarea totala a bunurilor pentru obtinerea codului UITCe obligatii fiscale se impun pentru asociat si administrator nerezident?Ultimele articole
Diurna administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialistDiurna. DOCUMENTE justificative pentru firmele care acorda diurna angajatilorCare este cel mai bun Service laptop Acer si ofera reparatii rapidee-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa DOCUMENTElorTVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneArticole similare
Eroare privind anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale exista?Se compenseaza in bani concediul de odihna neefectuat in anii precedenti?Diminuarea activitatii angajatorului: Solutia optima legala pentru restrangerea numarului de salariatiPlata dividende in numerar. Ce aspecte fiscale trebuie sa cunoastem pentru a nu incalca legea?Cum arata previziunile de toamna ale Comisiei Europene privind economia?Ultimele articole
e-TVA si Notificarea de conformare. Ce faci cand ai emis facturi fara TVABonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025Ghidul surselor de finantare pentru IMM-uri: Cum alegi solutia potrivita pentru afacerea taTotul despre deficitul ESA: definitie, calcul, diferenteE-Factura: Cum sa stornezi facturile emise gresit in SPV si inregistrate ulterior in contabilitate
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"