Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Pentru asigurarea cadrului legal necesar aplicarii Hotararii Guvernului nr. 274/2013, cu modificarile si completarile ulterioare, in contextul majorarii bugetului schemei de ajutor de minimis de la 400 milioane lei la 500 milioane lei si pentru evitarea supraincarcarii infrastructurii informatice avand in vedere termenul-limita de depunere a declaratiilor fiscale, prima sesiune de depunere a Cererilor de acord pentru finantare se va derula in perioada 28.08.2013-31.10.2013.
Cererile de acord pentru finantare se vor inregistra on-line incepand cu data de 28.08.2013, ora 08:30.
intreprinderile inregistrate on-line vor transmite prin posta sau alte servicii de curierat sau vor depune la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice, Cererea de acord pentru finantare insotita de documentele justificative, in termen de maxim 15 zile de la data validarii inregistrarii on-line.
Documentele justificative atasate Cererii de Acord pentru finantare conform prevederilor H.G. 274/2013, cu modificarile si completarile ulterioare, trebuie sa fie valabile la data depunerii/transmiterii acestora la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice.
Toate datele necesare operatorilor economici in vederea inregistrarii cererilor se gasesc aici.
Avand in vedere:
- necesitatea finalizarii demersurilor initiate pentru suplimentarea bugetului alocat schemei de ajutor de minimis de la 400 milioane lei la 500 milioane lei prin aducerea la cunostinta opiniei publice a prevederilor Hotararii Guvernului pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 274/2013 privind acordarea ajutoarelor de minimis pentru investitiile realizate de intreprinderile mici si mijlocii, adoptata in sedinta Guvernului din data de 21.08.2013;

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Cartea Verde a Contabilitatii
- faptul ca termenul-limita de depunere a declaratiilor fiscale ale agentilor economici - 25 ale fiecarei luni - genereaza varful maxim de trafic al incarcarii sistemului informatic alocat (numarul de depuneri in aceasta zi este de zece ori mai mare decat media zilnica normala) si coincide, in luna august a.c., cu o zi nelucratoare, urmand a fi transferat pentru data de 26.08.2013;
- faptul ca aplicatiile MINIMIS si DeDoc (depunere a declaratiilor fiscale) sunt instalate pe aceeasi platforma tehnologica, in vederea utilizarii eficiente a infrastructurii informatice;
pentru a asigura conditiile optime de derulare a sesiunii de inregistrare on-line a Cererilor de acord pentru finantare si accesul nediscriminatoriu al tuturor operatorilor economici la aplicatia informatica,
urmeaza ca prima sesiune de depunere on-line a cererilor de ajutor de minimis sa se deruleze in perioada 28.08.2013-31.10.2013.
Pentru desfasurarea in conditii optime a procesului de inregistrare a Cererilor de acord pentru finantare si a documentelor justificative, in prima sesiune ce se va derula in perioada 28.08.2013-31.10.2013, in limita bugetului anual alocat schemei, va rugam sa aveti in vedere urmatoarele:
I. Inregistrarea on-line a Cererilor de acord pentru finantare
in perioada 28.08.2013-31.10.2013, inregistrarea on-line a Cererilor de acord pentru finantare se va realiza, in limita bugetului anual alocat schemei, dupa urmatorul program:
· de luni pana vineri, intre orele 08:30 - 17:00.
· Cererea de acord pentru finantare se va inregistra on-line de catre intreprinderea solicitanta de ajutor de minimis prin accesarea formularului disponibil la adresa www.mfinante.gov.ro. Se vor avea in vedere urmatoarele informatii:
Denumirea intreprinderii
Codul de identificare fiscala (Cod Unic de Identificare CUI)
Denumirea activitatii pentru care se solicita finantare
Codul CAEN al activitatii pentru care se solicita finantare
Valoarea proiectului de investitii (lei)
Valoarea ajutorului de minimis solicitat (lei)
Numele si prenumele persoanei autorizate sa reprezinte legal intreprinderea
Functia persoanei autorizate sa reprezinte legal intreprinderea
Completarea tuturor informatiilor este obligatorie.
In cazul in care informatiile referitoare la CUI, cod CAEN sau valoarea ajutorului de minimis solicitat sunt incorecte, cererea de inregistrare on-line se respinge si se transmite un mesaj de eroare.
Informatiile prezentate in Cererea de acord pentru finantare inregistrata on-line trebuie sa fie identice cu cele din Cererea de acord pentru finantare insotita de documentele justificative depusa/transmisa la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice.
· in scopul verificarii facile a starii de prelucrare a cererii inregistrate on-line, trebuie retinut numarul de inregistrare care va fi atribuit de sistemul informatic.
· Dupa completarea cererii si parcurgerea timpului necesar pentru procesarea/verificarea informatiilor sistemul va pune la dispozitie recipisa de inregistrare a cererii.
Recipisa de inregistrare on-line a Cererii de acord pentru finantare va contine:
- toate datele transmise de intreprindere,
- ziua, ora, minutul si secunda la care a fost inregistrata on-line Cererea de acord pentru finantare,
- informatii privind perioada in care se poate depune/transmite la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice Cererea de acord pentru finantare insotita de documentele justificative.
· Dupa epuizarea bugetului anual alocat schemei, sistemul informatic va respinge Cererile de inregistrare on-line.
· Zilnic, la ora 10:30, pe pagina web a Ministerului Finantelor Publice se publica lista Cererilor de acord pentru finantare inregistrate on-line pana la finele zilei anterioare.
II. inregistrarea Cererilor de acord pentru finantare si a documentelor justificative la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice
Dupa validarea inregistrarii on-line, Cererea de acord pentru finantare completata, insotita de documente justificative, se depune sau se transmite prin posta sau alte servicii de curierat, in perioada comunicata prin Recipisa de inregistrare on-line a Cererii de acord pentru finantare, la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice, str. Apolodor nr. 17, sector 5, Bucuresti, mentionandu-se pe plic "Unitatea de implementare a schemei de ajutor de minimis".
Cererea de acord pentru finantare va fi insotita de recipisa de inregistrare on-line a Cererii de acord pentru finantare, in copie. Informatiile prezentate in Cererea de acord pentru finantare inregistrata on-line trebuie sa fie identice cu cele din Cererea de acord pentru finantare completata, insotita de documente justificative, depusa/transmisa la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice.
Documentele justificative atasate Cererii de Acord pentru finantare conform prevederilor H.G. 274/2013, cu modificarile si completarile ulterioare, trebuie sa fie valabile la data depunerii/transmiterii acestora la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice.
Inregistrarea Cererilor de acord pentru finantare si a documentelor justificative la Registratura generala, se va efectua dupa urmatorul program:
· in perioada miercuri, 28.08.2013 - vineri, 13.09.2013, inclusiv in zilele de sambata si duminica, intre orele 08:30 - 17:00;
· in perioada 16.09.2013 - 31.10.2013 sau pana la expirarea termenelor de depunere a cererilor validate prin procedura on-line, in timpul programului de lucru al Ministerului Finantelor Publice, respectiv:
- de luni pana joi, intre orele 08:30 - 17:00 si
- vineri, intre orele 08:30 - 14:30.
Avand in vedere ca procedura de inregistrare a Cererilor de acord pentru finantare si a documentelor justificative la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice presupune aplicarea numarului de inregistrare pe Cererea de acord pentru finantare, va rugam sa aveti in vedere urmatoarele:
· In cazul depunerii la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice a Cererii de acord pentru finantare si a documentelor documente justificative, se va aplica stampila Registraturii generale cu numarul de inregistrare aferent pe Cererea de acord pentru finantare, restul documentelor justificative fiind predate in plic inchis;
· In cazul transmiterii prin posta a Cererii de acord pentru finantare si a documentelor justificative in plic inchis, se va deschide plicul si se va aplica stampila Registraturii generale cu numarul de inregistrare aferent pe Cererea de acord pentru finantare;
· In cazul transmiterii prin alte servicii de curierat a Cererii de acord pentru finantare si a documentelor justificative, se va aplica stampila Registraturii generale cu numarul de inregistrare aferent pe Cererea de acord pentru finantare, restul documentelor justificative fiind predate in plic inchis.
Sursa: MFP

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ce banca isi alunga clientiiAgentie de turism. Cum tinem evidenta fiscala a operatiunilor realizate?Modificare baza impozabila prin emiterea deciziei de impunere. Solutie in cazul inspectiei fiscaleExigibilitatea accizelor pentru tigari. Cum procedam la transferul dintre sucursale?Modificari in Codul fiscal: impozitul pe venit si pe veniturile obtinute din Romania de nerezidentiUltimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieArticole similare
Comunicat Finante: Modelul registrului de bani personali si procedura de inregistrare la organul fiscalCursul de schimb valutar utilizat pentru determinarea bazei impozabile a TVABunuri achizitionate in folosul asociatului. Care va fi tratamentul fiscal?Marfa primita pe baza de aviz. Factura primita la finalul lunii cu discount si NIR. Cum procedam?Comunicat MFP: Recuperarea cheltuielilor de scolarizare prin executare silitaUltimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteModificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microSituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaArticole similare
Nou! In anul 2021 nu se datoreaza impozit specific pentru o perioada de 90 de zile, calculate incepand cu data de 1 ianuarie (OUG 226/2020)Ordinul 1679/2022: Cum se face redirectionarea impozitului pe profit/pe veniturile micro pentru efectuarea de sponsorizariNoutati Legislatie Fiscala 05 - 11 mai 2008APIA demareaza Campania de depunere a Cererilor Unice de Plata 2020Fonduri nerambursabile UE pentru fermieri care participa prima data la o schema de calitateUltimele articole
Sprijin nerambursabil de pana la 70.000 de euro pentru tinerii fermieri. Care sunt conditiile pentru accesarea banilorCompaniile care beneficiaza de ajutoare de stat pentru investitii au primit acordurile de finantare din 2021Termen limita pentru DEPUNEREA CERERILOR de indemnizatie de sprijin Covid-19REMINDER (APIA): Cererile Unice de Plata in cadrul Campaniei 2019 mai pot fi depuse doar pana la data de 15 mai!Se apropie termenul-limita pentru DEPUNEREA CERERILOR de anulare accesorii aferente restantelor din 30 septembrie 2015Articole similare
Noi prevederi privind regimul de declarare derogatoriu pentru persoanele in inactivitate temporaraSchema de ajutor introdusa prin HG 300/2024. Bugetul va fi suplimentat cu 750 milioane leiMinisterul Finantelor Publice da startul unei sesiuni de inregistrare a cererilor pentru stimularea investitiilorDin 16 august incepe sesiunea de inregistrare a cererilor pentru ajutoarele de minimisNu uitati ca la 10 iunie se incheie sesiunea de inregistrare CERERI DE ACORD pentru finantare in baza HG 332/2014Ultimele articole
Bilantul primei sesiuni de inscriere a proiectelor de investitii cu impact major in economieEste OFICIAL! Procedura de acordare a esalonarii la plata de catre organul fiscal central a fost publicata in Monitor (OPANAF 3896/2020)Cererea de esalonare la plata si documentele justificative, modificate! (OPANAF 1960/2019)Schema de ajutor de stat: MFP anunta semnarea primelor finantari din 2018Schema de ajutor pentru stimularea investitiilor cu impact major in economie a fost modificataArticole similare
Nereguli descoperite de Curtea de Conturi la Ministerul Dezvoltarii. Explicatiile oficialeDeclaratia 390. Regimul TVA. Impozitul pe veniturile nerezidentilorNoutati legislatie Fiscala 09-13 iunie 2008 - Monitorul OficialIn iunie vor fi lansate trei programe de sprijin financiar pentru IMM-uri: Start-up Nation, Microindustrializare si Comert si ServiciiCE: Plata facturilor si mai multe investitii: pozitia PE privind bugetul UE pentru 2015Ultimele articole
Schema de ajutor introdusa prin HG 300/2024. Bugetul va fi suplimentat cu 750 milioane leiSAF-T in 2025. Pentru o casa de ajutor reciproc (CAR) se depune D406 din ianuarie 2025?Declaratia 100 in 2025: pentru ce se depune, termene, mod de completareSAF-T in 2024. ONG-urile nonprofit sunt obligate sa depuna D406?Acord de FINANTARE pentru managementul dezastrelor naturale, semnat intre Finante si Banca Mondiala
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"