Tags: hotararea 654/2021, detasarea transnationala a angajatilor, declaratie
In Monitorul Oficial, Partea I nr. 611 din 18 iunie 2021 a fost publicata Hotararea nr. 654/2021 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale pe teritoriul Romaniei, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 337/2017.
Declaratia va fi transmisa catre inspectoratele de munca cel tarziu anterior inceperii activitatii.
Extras din Hotararea 654/2021:
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Articol unic. -
Normele metodologice privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale pe teritoriul Romaniei, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 337/2017, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 411 din 31 mai 2017, se modifica si se completeaza, dupa cum urmeaza:
1. La articolul 4, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
(2) in vederea obtinerii si transmiterii catre autoritatea solicitanta a documentelor prevazute la alin. (1) lit. d) - f), Inspectia Muncii solicita inspectoratelor teritoriale de munca efectuarea de verificari si actiuni de control cu privire la situatiile de detasare transnationala prevazute la art. 5 alin. (2) din Lege, in principal cu privire la orice nerespectare sau abuz in ceea ce priveste normele aplicabile privind detasarea transnationala, inclusiv cazurile transnationale de munca nedeclarata si de activitate independenta fictiva in materie de detasare a salariatilor".
2. La articolul 7, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 7. -
(1) intreprinderile prevazute la art. 3 lit. a) din Lege au obligatia de a transmite inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala urmeaza sa se desfasoare activitatea o declaratie privind detasarea transnationala a salariatilor, al carei model este prevazut in anexa nr. 1, in limba romana, cel tarziu anterior inceperii activitatii".
3. La articolul 7, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
(3) intreprinderile prevazute la art. 3 lit. a) din Lege transmit inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala se desfasoara activitatea orice modificare a elementelor prevazute in anexa nr. 1, cel tarziu in ziua producerii modificarii".
4. La articolul 7 alineatul (2), dupa litera b) se introduce o noua litera, litera b1), cu urmatorul cuprins:
"
b1) masura cu caracter transnational corespunzatoare situatiei de detasare, prevazuta de art. 5 alin. (1) lit. a), b) sau c) din Lege;".
5. Dupa articolul 7 se introduce un nou articol, articolul 71, cu urmatorul cuprins:
"
Art. 71. -
(1) Notificarea prevazuta la art. 61 alin. (3) din Lege, al carei model este prevazut in anexa nr. 2, se transmite inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala urmeaza sa isi desfasoare activitatea salariatul/salariatii detasat/detasati si cuprinde in principal urmatoarele elemente:
a) institutia destinatara (inspectoratul teritorial de munca);
b) identitatea intreprinderii prevazute la art. 3 lit. a) din Lege;
c) masura cu caracter transnational corespunzatoare situatiei de detasare, prevazuta la art. 5 alin. (1) lit. a), b) sau c) din Lege;
d) motivele invocate pentru aplicarea prevederilor art. 61 alin. (3) din Lege;
e) datele de identificare ale salariatului/salariatilor pentru care se solicita aplicarea prevederilor art. 61 alin. (3) din Lege;
f) durata, respectiv data de incepere si data de incheiere a perioadei pentru care se solicita aplicarea prevederilor art. 61 alin. (3) din Lege;
g) adresa/adresele locului de munca.
(2) Notificarea privind prelungirea detasarii, prevazuta la art. 61 alin. (3) din Lege, precum si orice modificare a elementelor acesteia se pot intocmi si transmite:
a) in format letric, prin depunere directa sau transmitere prin servicii postale sau curierat;
b) in format electronic, prin serviciul de posta electronica sau orice alte mijloace de comunicare prevazute de Lege;
c) prin completarea on-line a unui formular, accesibil pe o platforma unica gestionata de Inspectia Muncii si inspectoratele teritoriale de munca, respectand cerintele tehnice si de autentificare.
(3) Modalitatea de intocmire si transmitere prevazuta la alin. (2) lit. c) se va aplica de la momentul realizarii platformei tehnice necesara completarii si gestionarii datelor si informatiilor furnizate prin intermediul formularului on-line."
6. La articolul 9 alineatul (3), dupa litera i) se introduce o noua litera, litera j), cu urmatorul cuprins:
"
j) orice alte surse de informare media cu care intra in contact sau care sunt aduse la cunostinta Inspectiei Muncii si/sau inspectoratului teritorial de munca".
7. Dupa articolul 14 se introduce un nou articol, articolul 141, cu urmatorul cuprins:
"
Art. 141. -
(1) in situatia prevazuta la art. 5 alin. (1) lit. c) din Lege, in cazul in care salariatul, care a fost pus la dispozitia intreprinderii utilizatoare, isi desfasoara activitatea pe teritoriul unui alt stat membru, altul decat Romania, in contextul prestarii transnationale de servicii prin aplicarea dispozitiilor art. 5 alin. (2) din Lege de catre intreprinderea utilizatoare, salariatul este considerat a fi detasat pe teritoriul respectivului stat membru de catre agentul de munca temporara cu care acesta se afla intr-un raport de munca.
(2) in situatia prevazuta la alin. (1), intreprinderea utilizatoare stabilita sau care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei are obligatia de a informa agentul de munca temporara care a pus la dispozitie salariatul, cu cel putin 30 de zile inainte de inceperea activitatii pe teritoriul respectivului stat, si de a notifica inspectoratul teritorial de munca, cel tarziu in ziua anterioara detasarii salariatului pe teritoriul respectivului stat membru".
8. Dupa articolul 19 se introduce un nou articol, articolul 20, cu urmatorul cuprins:
"Art. 20. -
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentele norme metodologice."
9. Anexa se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 1 la prezenta hotarare.
10. Dupa anexa nr. 1 se introduce o noua anexa, anexa nr. 2, al carei cuprins este prevazut in anexa nr. 2 la prezenta hotarare.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Obligatii TVA achizitie si vanzare auto nou
Intrebare:
Va scriu pentru a va solicita opinia cu privire la o posibila vanzare a unui autovehicul aflat in prezent in proprietatea CLICKWARE SRL. Vehiculul a fost achizitionat recent de la un dealer auto din Cehia si nu a fost inca inmatriculat in Romania. In prezent, are numere provizorii cehe, valabile pana la sfarsitul lunii iunie.
Ia in considerare posibilitatea de a vinde autoturismul inainte de inmatricularea acestuia in Romania, direct catre o persoana fizica cu resedinta...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Prosumator. Decont accize
Intrebare:
Suntem prosumator. Producem energie electrica pe care o facturam partial furnizorului de energie si partial facem autofactura pentru ce consumam noi. Ce cantitate de energie se declara in decontul anual 120, toata cantitatea produsa (facturata furnizorului plus cantitatea pentru consum propriu din autofactura) sau doar cantitatea pentru cosumul propriu din autofactura?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cesiune autoturism catre persoana fizica, contract leasing
Intrebare:
Am preluat o societate care avea in derulare un contract de leasing financiar pentru un autoturism. In luna martie firma achita valoarea leasingului, iar valoarea reziduala este facturata de societatea de leasing pe persoana fizica, mentionand ca s-a facut un contract de cesiune, iar masina a trecut in proprietatea persoanei fizice. Exista o factura facuta de firma de leasing catre o persoana fizica cu valoarea reziduala. Care este monografia contabila pentru aceasta situatie, cum o...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Ajustari pentru deprecierea creantelor
Intrebare:
Pana la data de 01.01.2025, societatea a fost platitoare de impozit pe venit si a constituit ajustari pentru deprecierea creantelor pana la 31.12.2024.
Incepand cu data de 01.01.2025, devine platitoare de impozit pe profit.
Situatia este urmatoarea:
Societatea, pe parcursul activitatii sale (cat timp a fost microintreprindere), a vandut marfuri catre clienti care nu au mai platit, a facturat chirii, a refacturat utilitati catre chiriasi, iar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Obligativitate ordine de deplasare pentru agentii de vanzari
Intrebare:
Pentru deductibilitatea cheltuielilor cu carburantul si a cheltuielilor de intretinere a autoturismelor utilizate in activitatea de prospectare si vanzari se intocmesc foi de parcurs lunare sub forma foilor de activitate zilnica (FAZ). Mai este necesara intocmirea de ordine de deplasare pentru deplasarile in afara localitatilor in situatiile in care deplasarea se realizeaza in aceeasi zi (nu se depasesc 12 ore)? Sau utilizarea acestora ar avea doar scop intern pentru verificarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<CASS PFA si salariat
Intrebare:
Avem doua situatii:
1. un PFA - sistem real, detinut de un pensionar (limita de varsta) care este si angajat cu contract de 8 ore la o alta unitate si care a realizat venituri in 2024 in valoare de 15400 lei si cheltuieli in valoare de 12700 lei pentru care s-a calculat impozit de 10% * 2700 lei = 270 lei.
2. un PFA - sistem real, detinut de un salariat cu contract de munca de 8 ore la o alta unitate si care a realizat venituri in valoare de 200 lei -...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<