Tags: hotararea 654/2021, detasarea transnationala a angajatilor, declaratie
In Monitorul Oficial, Partea I nr. 611 din 18 iunie 2021 a fost publicata Hotararea nr. 654/2021 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale pe teritoriul Romaniei, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 337/2017.
Declaratia va fi transmisa catre inspectoratele de munca cel tarziu anterior inceperii activitatii.
Extras din Hotararea 654/2021:
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Articol unic. -
Normele metodologice privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale pe teritoriul Romaniei, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 337/2017, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 411 din 31 mai 2017, se modifica si se completeaza, dupa cum urmeaza:
1. La articolul 4, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
(2) in vederea obtinerii si transmiterii catre autoritatea solicitanta a documentelor prevazute la alin. (1) lit. d) - f), Inspectia Muncii solicita inspectoratelor teritoriale de munca efectuarea de verificari si actiuni de control cu privire la situatiile de detasare transnationala prevazute la art. 5 alin. (2) din Lege, in principal cu privire la orice nerespectare sau abuz in ceea ce priveste normele aplicabile privind detasarea transnationala, inclusiv cazurile transnationale de munca nedeclarata si de activitate independenta fictiva in materie de detasare a salariatilor".
2. La articolul 7, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 7. -
(1) intreprinderile prevazute la art. 3 lit. a) din Lege au obligatia de a transmite inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala urmeaza sa se desfasoare activitatea o declaratie privind detasarea transnationala a salariatilor, al carei model este prevazut in anexa nr. 1, in limba romana, cel tarziu anterior inceperii activitatii".
3. La articolul 7, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
(3) intreprinderile prevazute la art. 3 lit. a) din Lege transmit inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala se desfasoara activitatea orice modificare a elementelor prevazute in anexa nr. 1, cel tarziu in ziua producerii modificarii".
4. La articolul 7 alineatul (2), dupa litera b) se introduce o noua litera, litera b1), cu urmatorul cuprins:
"
b1) masura cu caracter transnational corespunzatoare situatiei de detasare, prevazuta de art. 5 alin. (1) lit. a), b) sau c) din Lege;".
5. Dupa articolul 7 se introduce un nou articol, articolul 71, cu urmatorul cuprins:
"
Art. 71. -
(1) Notificarea prevazuta la art. 61 alin. (3) din Lege, al carei model este prevazut in anexa nr. 2, se transmite inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala urmeaza sa isi desfasoare activitatea salariatul/salariatii detasat/detasati si cuprinde in principal urmatoarele elemente:
a) institutia destinatara (inspectoratul teritorial de munca);
b) identitatea intreprinderii prevazute la art. 3 lit. a) din Lege;
c) masura cu caracter transnational corespunzatoare situatiei de detasare, prevazuta la art. 5 alin. (1) lit. a), b) sau c) din Lege;
d) motivele invocate pentru aplicarea prevederilor art. 61 alin. (3) din Lege;
e) datele de identificare ale salariatului/salariatilor pentru care se solicita aplicarea prevederilor art. 61 alin. (3) din Lege;
f) durata, respectiv data de incepere si data de incheiere a perioadei pentru care se solicita aplicarea prevederilor art. 61 alin. (3) din Lege;
g) adresa/adresele locului de munca.
(2) Notificarea privind prelungirea detasarii, prevazuta la art. 61 alin. (3) din Lege, precum si orice modificare a elementelor acesteia se pot intocmi si transmite:
a) in format letric, prin depunere directa sau transmitere prin servicii postale sau curierat;
b) in format electronic, prin serviciul de posta electronica sau orice alte mijloace de comunicare prevazute de Lege;
c) prin completarea on-line a unui formular, accesibil pe o platforma unica gestionata de Inspectia Muncii si inspectoratele teritoriale de munca, respectand cerintele tehnice si de autentificare.
(3) Modalitatea de intocmire si transmitere prevazuta la alin. (2) lit. c) se va aplica de la momentul realizarii platformei tehnice necesara completarii si gestionarii datelor si informatiilor furnizate prin intermediul formularului on-line."
6. La articolul 9 alineatul (3), dupa litera i) se introduce o noua litera, litera j), cu urmatorul cuprins:
"
j) orice alte surse de informare media cu care intra in contact sau care sunt aduse la cunostinta Inspectiei Muncii si/sau inspectoratului teritorial de munca".
7. Dupa articolul 14 se introduce un nou articol, articolul 141, cu urmatorul cuprins:
"
Art. 141. -
(1) in situatia prevazuta la art. 5 alin. (1) lit. c) din Lege, in cazul in care salariatul, care a fost pus la dispozitia intreprinderii utilizatoare, isi desfasoara activitatea pe teritoriul unui alt stat membru, altul decat Romania, in contextul prestarii transnationale de servicii prin aplicarea dispozitiilor art. 5 alin. (2) din Lege de catre intreprinderea utilizatoare, salariatul este considerat a fi detasat pe teritoriul respectivului stat membru de catre agentul de munca temporara cu care acesta se afla intr-un raport de munca.
(2) in situatia prevazuta la alin. (1), intreprinderea utilizatoare stabilita sau care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei are obligatia de a informa agentul de munca temporara care a pus la dispozitie salariatul, cu cel putin 30 de zile inainte de inceperea activitatii pe teritoriul respectivului stat, si de a notifica inspectoratul teritorial de munca, cel tarziu in ziua anterioara detasarii salariatului pe teritoriul respectivului stat membru".
8. Dupa articolul 19 se introduce un nou articol, articolul 20, cu urmatorul cuprins:
"Art. 20. -
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentele norme metodologice."
9. Anexa se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 1 la prezenta hotarare.
10. Dupa anexa nr. 1 se introduce o noua anexa, anexa nr. 2, al carei cuprins este prevazut in anexa nr. 2 la prezenta hotarare.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Sponsorizare asociatie nonprofit de catre o companie
Intrebare:
O Companie a sponsorizat o Asociatie nonprofit care are mai multe obiecte de activitate prevazute prin statut, printre care: initierea si derularea de programe si proiecte cu caracter educational, cultural-artistic, spiritual, sportiv si conceperea, realizarea si editarea de materiale educationale in diverse domenii de formare, sub forma tiparita si in format electronic, concretizate in carti, cursuri, publicatii.
Concret, Asociatia a organizat si finantat din surse...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Avantajele in bani si in natura
Intrebare:
Societatea noastra are masini gestionate de personal, atat cu deductibilitate 100% cat si 50%.
In unele cazuri, pentru masinile cu deductibilitate 100%, s-au efectuat km in weekend in interes personal.
Dorim sa gasim o solutie sa pastram deductibilitatea integrala (este personal de vanzari care le gestioneaza), si sa retinem lunar, in baza km efectuati in scop personal, un cost complet per km (care sa includa si cota parte de amortizare, cheltuieli de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Vanzare sub pret
Intrebare:
Un ONG are cod de TVA pentru activitate economica, tipareste ziare pe care le vinde si/sau le distribuie gratuit. ONG-ul deduce 100% TVA pentru cheltuielile aferente tiparirii ziarelor. Ziarele se vand la un pret de 2 lei, sub cel de cost de 5 lei. Este corect ca pentru ziarele oferite gratuit sa se emita autofactura la acelasi pret de vanzare de 2 lei sau trebuie sa emita autofactura la pret de cost de 5 lei, in vederea colectarii TVA-ului?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Vanzare imobil cu dotari incluse
Intrebare:
Societatea are cateva apartamente tip penthouse, cu suprafete si valori mari, iar, pentru promovarea vanzarilor, bucatariile au fost mobilate si utilate cu aparatura necesara, totul intrand in pretul apartamentului.
In situatia in care sunt vandute catre societati si se aplica taxare inversa, cum se procedeaza cu TVA-ul aferent mobilierului achizitionat?
Societatea nu vrea sa il factureze separat, este un bonus pentru aceste apartamente.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<