Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Ca urmare a depunerii pe 0 a deconturilor de TVA, timp de 6 luni, societatea a devenit neplatitoare de TVA, incepand cu 01.07.2012. Vom stabili astfel cu ce data exista posibilitatea ca aceasta sa redevina platioare de TVA si ce procedura va urma.
Solutia consultantului:
In situatia in care data de 01.07.2012 este inscrisa corect, fara a fi data de 1.07.2013, in prezent nu mai poate fi solicitata inregistrarea in scopuri de TVA deoarece termenul de 180 de zile de la data anularii a fost depasit. In acest sens, am in vedere prevederile art. 153 alin. (9^1) lit. d) " ......Dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA conform alin. (9) lit. a) - e), organele fiscale competente inregistreaza persoanele impozabile in scopuri de TVA astfel:.... d) la solicitarea persoanei impozabile, in situatia prevazuta la alin. (9) lit. e), pe baza unei declaratii pe propria raspundere din care sa rezulte ca va desfasura activitati economice cel mai tarziu in cursul lunii urmatoare celei in care a solicitat inregistrarea in scopuri de TVA.
Data inregistrarii in scopuri de TVA a persoanei impozabile este data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA. In situatia in care persoana impozabila nu depune o cerere de inregistrare in scopuri de TVA in maximum 180 de zile de la data anularii, organele fiscale nu vor aproba eventuale cereri ulterioare de reinregistrare in scopuri de TVA.
Prin acelasi articol, alin. (9^1) lit. d) se reglementeaza in mod expres faptul ca " Persoanele impozabile aflate in situatiile prevazute de prezentul alineat nu pot aplica prevederile referitoare la plafonul de scutire pentru mici intreprinderi prevazut la art. 152 pana la data inregistrarii in scopuri de TVA, fiind obligate sa aplice prevederile art. 11 alin. (1^1) si (1^3)."
Astfel, in situatia in care firma respectiva realizeaza operatiuni taxabile desi codul de TVA este anulat din oficiu, trebuie sa colecteze TVA. Suma TVA colectata se raporteaza organului fiscal competent prin formularul cod 311 "Declaratie privind TVA datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul Fiscal.
Daca anularea s-a efectuat incepand cu data de 1 iulie 2013, posibilitatea de reinregistrare in scopuri de TVA poate fi valorificata in cadrul termenului de 180 de zile calculat incepand cu data de 1 iulie 2013. Aceasta posibilitate este reglementata prin art. 153 alin. (9^1) lit. d) deoarece anularea s-a efectuat in baza prevederilor art. 153 alin. (9) lit. e) din Codul fiscal conform procedurii reglementate prin OMFP 700/2012 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare.
![Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari](https://www.rs.ro/dbimg/product/173-consilier-taxe-.jpg)
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
![Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete](https://www.rs.ro/dbimg/product/3035-ghidul-practic-.jpg)
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
![Manual de politici contabile - Stick USB](https://www.rs.ro/dbimg/product/1934-manual-de-polit.png)
Manual de politici contabile - Stick USB
In concluzie, daca anularea s-a efectuat incepand cu 1.07.2012, conform legislatiei in vigoare aplicabila in prezent, nu mai exista posibilitatea ca societatea respectiva sa redevina platitoare de TVA.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Cheltuieli de protocol 2013. Cum deducem TVA in baza bonului fiscal?Vanzare conctructie si cota TVA. Cum tratam incasarile in numerar?MFP: amenzi noi in 2013. Vezi proiectulONG cu activitate economica. Cum procedam privind facturarea cu TVA?Loteria bonurilor fiscale aprilie 2019. Bonul castigator are valoarea de 914 leiUltimele articole
E-Factura: Ce inregistrari contabile sunt necesare pentru facturile platite care NU sunt transmise in SPV?Formularul c801 – Ghidul CompletDecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneRegimul special de scutire pentru intreprinderile miciCalendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in 10 iulie 2024Articole similare
Sistemul TVA la incasare si anularea inregistrarii in scopuri de TVA din oficiu. Ce solutii are societatea?Inregistrarea dupa anularea codului de TVA. Cum procedam?Articole similare
Anunt ANAF: modificari TVA de la 25 iulieTratament TVA pentru cumparator cu codul de TVA anulat din oficiuCe consecinte fiscale negative apar la achizitii de la furnizor cu codul TVA anulat din oficiu?Raportarea fiscala a ajustarilor de TVA la retragerea din categoria platitorilor de TVAPentru perioada cat firma a avut codul de TVA anulat, factura trebuia emisa cu TVA sau nu?Ultimele articole
TVA Intracomunitar: ghidul completGHID: Procedura inregistrarii in scopuri de TVAAnulare cod TVA. 3 studii de caz importanteMinisterul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiReminder ANAF! 26 octombrie - termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale -Articole similare
5 milioane de lei pentru sprijinirea IMM-urilorAtentie! Cand poate fi anulata inregistrarea in scopuri de TVAReinregistrarea in scopuri de TVA ca urmare a anularii codului | DEPUNERE DECONTURI fara sumeIMM-urile primesc sprijin in valoare de 15 milioane lei10 milioane de lei pentru lansarea unor programe anuale de sprijin pentru IMM-uriArticole similare
Stornare factura. Cum procedam cu factura de inchiriere si cu garantia?Anulare inregistrare in scop de TVA. Suma incasata prin lichidator, descoperita ulterior. Cum procedam?Achizitii efectuate cu bonuri fiscale. Cum, deducem in baza bonului?Achizitie intracomunitara: Regimul formularelor 390 si 301Livrarea de constructii noi modernizate. Cum se factureaza?Ultimele articole
Regimul special de scutire pentru intreprinderile miciTVA Intracomunitar: ghidul completTaxe si impozite 2024. La ce sa te astepti anul acestaDarea in plata. Ce inseamna si studii de caz practice cu privire la sfera de aplicare a TVATot ce trebuie sa stii despre noile MODIFICARI FISCALE![Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB cop rap231108160950.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"