Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Vom analiza mai jos cazul unei societati care a depus doua deconturi consecutive de TVA fara sume pe rulaje, deoarece nu a avut activitate. Vom stabili cum va proceda societatea in cazul in care doreste sa isi reia activitatea si sa solicite un nou cod valabil de TVA, precum si cum se va deduce TVA pana la eliberarea codului.
Solutia consultantului:
Din informatiile furnizate intelegem ca inregistrarea in scopuri de TVA a societatii dvs. a fost anulata conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. e) din Codul fiscal . In masura in care doriti sa va reinregistrati in scopuri de TVA ar trebui sa depuneti declaratia 099.
Legea prevede ca in situatia in care nu depuneti cererea de reinregistrare (declaratia 099) in maximum 180 de zile de la data anularii codului, organele fiscale nu vor aproba eventuale cereri ulterioare de reinregistrare in scopuri de TVA dupa acest termen. Cu alte cuvinte, in cazul in care se depaseste acest termen iar societatea reincepe activitatea economica, aceasta va fi obligata sa aplice prevederile art. 11 alin. (1^1) şi (1^3) din Codul fiscal , respectiv sa colecteze TVA pentru operatiunile efectuate (prestari sau livrari) fara a avea dreptul sa deduca TVA pentru achizitii. Practic doar se va colecta TVA care trebuie platita la bugetul de stat.
Art. 153 alin. (9^1) prevede la ultimul paragraf ca societatea nu poate aplica sistemul de scutire pentru intreprinderile mici prevazut la art. 152 din Codul fiscal . Cu alte cuvinte, daca nu va reinregistrati in termen nu puteti aplica nici regimul special de scutire de la 152 si va trebui sa emiteti facturi cu TVA fara insa sa aveti dreptul de a deduce TVA de pe achizitii si nici clientii neavand dreptul de a deduce TVA de pe facturile dvs.
Desi nu este clar prevazut in lege, consideram ca inregistrarea in scopuri de TVA ar trebui sa se efectueze automat doar in masura in care realizati operatiuni care vor depasi plafonul de 220.000 lei, moment la care ar trebui sa puteti aplica regimul normal de TVA, respectiv TVA la incasare.
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Manual de politici contabile - Stick USB
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
ANULARE COD TVA. Furnizor in faliment. Cum procedam?Anularea codului de TVA. Deducere TVA dupa data reinregistrarii in scop TVACe consecinte fiscale negative apar la achizitii de la furnizor cu codul TVA anulat din oficiu?Criteriile netransparente de anulare din oficiu a codului de TVA. Practici abuzive?Achizitie de la contribuabil inactiv. Regim TVAUltimele articole
Cod de TVA anulat. Corectare situatie fiscalaANULARE COD TVA. 3 studii de caz importanteAnulare din oficiu platitor de TVA. Ajustarea TVA pentru bunuri in stoc. Ce formulare trebuie depuseTVA. Cum se aplica regimul special?Persoana impozabila cu cod TVA anulat din oficiu. Care sunt obligatiile fiscale?Articole similare
Cum puteti recupera creantele de la partenerii rau-platnici?Luni, 7 noiembrie 2022, este termenul limita pentru depunerea Declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscaleCine nu depune D 392A si D 392B?Emitere bon fiscal: Detalierea serviciilor prestateCalendar ANAF: Pana pe 20 octombrie contribuabilii trebuie sa depuna notificarea pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareUltimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Proiect: Noi ajustari privind Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVAMiercuri, 20 noiembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale importanteMicrointreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVAE-Transport: Cum se declara valoarea totala a bunurilor pentru obtinerea codului UITAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"