Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Vom analiza mai jos cazul unei societati care a depus doua deconturi consecutive de TVA fara sume pe rulaje, deoarece nu a avut activitate. Vom stabili cum va proceda societatea in cazul in care doreste sa isi reia activitatea si sa solicite un nou cod valabil de TVA, precum si cum se va deduce TVA pana la eliberarea codului.
Solutia consultantului:
Din informatiile furnizate intelegem ca inregistrarea in scopuri de TVA a societatii dvs. a fost anulata conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. e) din Codul fiscal . In masura in care doriti sa va reinregistrati in scopuri de TVA ar trebui sa depuneti declaratia 099.
Legea prevede ca in situatia in care nu depuneti cererea de reinregistrare (declaratia 099) in maximum 180 de zile de la data anularii codului, organele fiscale nu vor aproba eventuale cereri ulterioare de reinregistrare in scopuri de TVA dupa acest termen. Cu alte cuvinte, in cazul in care se depaseste acest termen iar societatea reincepe activitatea economica, aceasta va fi obligata sa aplice prevederile art. 11 alin. (1^1) şi (1^3) din Codul fiscal , respectiv sa colecteze TVA pentru operatiunile efectuate (prestari sau livrari) fara a avea dreptul sa deduca TVA pentru achizitii. Practic doar se va colecta TVA care trebuie platita la bugetul de stat.
Art. 153 alin. (9^1) prevede la ultimul paragraf ca societatea nu poate aplica sistemul de scutire pentru intreprinderile mici prevazut la art. 152 din Codul fiscal . Cu alte cuvinte, daca nu va reinregistrati in termen nu puteti aplica nici regimul special de scutire de la 152 si va trebui sa emiteti facturi cu TVA fara insa sa aveti dreptul de a deduce TVA de pe achizitii si nici clientii neavand dreptul de a deduce TVA de pe facturile dvs.
Desi nu este clar prevazut in lege, consideram ca inregistrarea in scopuri de TVA ar trebui sa se efectueze automat doar in masura in care realizati operatiuni care vor depasi plafonul de 220.000 lei, moment la care ar trebui sa puteti aplica regimul normal de TVA, respectiv TVA la incasare.

Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
ANULARE COD TVA. Furnizor in faliment. Cum procedam?TVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneAnularea codului de TVA. Deducere TVA dupa data reinregistrarii in scop TVADeducerea dupa reinregistrarea in scopuri de TVA. Cum sa evitati consecintele negative ale anularii codului de TVAAnulare din oficiu TVA. Cum emitem facturile si ce declaratii se depun?Ultimele articole
D700 in 2025. Completare D700 pentru reinregistrare in scopuri de TVAANULARE COD TVA din oficiu. Are implicatii diferite fata de anularea lui din initiativa societatii?Cod de TVA anulat. Corectare situatie fiscalaANULARE COD TVA. 3 studii de caz importanteAnulare din oficiu platitor de TVA. Ajustarea TVA pentru bunuri in stoc. Ce formulare trebuie depuseArticole similare
Exercitarea dreptului de deducere pentru importul de bunuri. Ce solutii avem?Luni, 20 mai 2024, termenul de depunere a declaratiilor pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareInregistrarea bonurilor fiscale in declaratia 394 in anul 2016. Tinem cont de Ordinul 3769/2015?Conturile de TVA, destinatie noua. Modificari de ultima ora la Split TVASocietate in insolventa. Cum procedam cu TVA-ul si declaratia 300?Ultimele articole
Masini second-hand. Evaziune TVA de 29 mil. lei descoperita de DGAFFirme inactive in 2025. Cum poti deduce cheltuielile aferente perioadei de inactivitateDeclaratia 700. PFA-urile pot iesi de la plata TVA daca in anul curent NU mai depasesc plafonul?Spatii comerciale de inchiriat. Ce cota TVA se aplica la vanzarea cladiriie-TVA si Notificarile de conformare: Raspunsul nu este (inca) obligatoriu in 2025
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"