Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Intreprinderile afectate de criza economica vor beneficia de un colac de salvare datorita unei propuneri venite azi din partea Comisiei Europene pentru modernizarea normelor europene privind insolventa transfrontaliera, oferind astfel o "a doua sansa" intreprinderilor care sunt in mod normal viabile. Comisia propune modernizarea normelor existente in materie de insolventa transfrontaliera care dateaza din 2000. Fiind elaborate tinandu-se cont de cei zece ani de experienta in materie, noile norme nu vor mai fi axate asupra lichidarii, ci vor adopta o noua perspectiva pentru a ajuta intreprinderile sa depaseasca dificultatile financiare, protejand, totodata, dreptul creditorilor de a-si recupera creantele.
Noile norme vor spori eficienta si eficacitatea procedurilor transfrontaliere de insolventa care afecteaza, in fiecare an, aproximativ 50 000 de intreprinderi din intreaga UE. Aceasta masura reprezinta un prim pas spre o cultura a UE de "salvare si redresare" pentru a ajuta societatile si persoanele fizice aflate in dificultati financiare. Acest concept este prezentat in detaliu intr-o comunicare adoptata in paralel azi prin care se identifica acele domenii ale legislatiei nationale privind insolventa care sunt cele mai susceptibile de a crea un mediu de afaceri nefavorabil si de a impiedica dezvoltarea unui cadru eficient in materie de insolventa la nivelul pietei interne.
"Intreprinderile sunt indispensabile pentru crearea de prosperitate si de locuri de munca, insa este dificil sa infiintezi o intreprindere si sa o mentii pe linia de plutire, mai ales in contextul economic actual", a declarat doamna Viviane Reding, vicepresedinte si comisar UE pentru justitie. "Normele in materie de insolventa de care dispunem in prezent trebuie sa fie actualizate pentru a ajuta intreprinderile viabile care se confrunta cu dificultati financiare sa se mentina pe linia de plutire, in loc sa faca obiectul procedurii de lichidare.in fiecare an, din cauza procedurilor de insolventa, 1,7 milioane de persoane isi pierd locul de munca. Dorim sa oferim o a doua sansa intreprinderilor si persoanelor pe care acestea le angajeaza."
Domnul Antonio Tajani, vicepresedinte si comisar pentru industrie si antreprenoriat, a adaugat: "Studiile indica faptul ca, in comparatie cu media intreprinderilor nou-infiintate, antreprenorii care pun bazele unei intreprinderi pentru a doua oara au avut mai mult succes, iar prezenta acestora pe piata este mult mai indelungata.Aceste intreprinderi se dezvolta mai repede si angajeaza un numar mai mare de lucratori.Astfel, un esec antreprenorial nu ar trebui sa duca la o «condamnare pe viata» care sa ii interzica antreprenorului in cauza orice activitate antreprenoriala viitoare, ci ar trebui sa fie privit ca o sansa de a invata si de a face ca lucrurile sa mearga mai bine - un punct de vedere pe care azi il acceptam in intregime ca baza a progreselor inregistrate in domeniul cercetarii stiintifice."
Intr-o economie dinamica si moderna, cazurile de insolventa fac parte din viata. La nivelul UE, aproximativ jumatate din intreprinderi au o durata de viata de mai putin de cinci ani si aproximativ 200 000 de firme intra in insolventa in fiecare an. Aceasta inseamna ca aproximativ 600 de intreprinderi din Europa intra in faliment in fiecare zi. Un sfert dintre aceste falimente au un element transfrontalier. Dovezile sugereaza ca antreprenorii care au suferit un esec invata din propriile greseli si, in general, au mai mult succes a doua oara. Peste 18% dintre antreprenorii de succes au esuat la prima incercare. Prin urmare, este esential sa existe legi moderne si proceduri eficiente pentru a ajuta intreprinderile care dispun de suficienta substanta economica sa depaseasca dificultatile financiare si sa beneficieze de o "a doua sansa".
Prin revizuirea Regulamentului UE privind procedurile de insolventa, se doreste modernizarea normelor existente, astfel incat acestea sa sprijine restructurarea intreprinderilor aflate in dificultate, precum si crearea unui mediu favorabil intreprinderilor, in special in perioade de dificultati financiare. Astfel, acest regulament care dateaza din 2000 va fi aliniat cu evolutiile inregistrate la nivelul legislatiilor nationale in materie de insolventa, in special in ceea ce priveste intreprinderile foarte indatorate. De asemenea, o restructurare poate servi si interesele creditorilor, deoarece aceasta ar insemna o crestere a sanselor lor de a-si recupera creantele care ar putea fi pierdute in cazul unei lichidari.
![Dosarul Permanent al Clientului Model Editabil si Recomandari](https://www.rs.ro/dbimg/product/3210-dosarul-permane.jpg)
Dosarul Permanent al Clientului Model Editabil si Recomandari
![Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024](https://www.rs.ro/dbimg/product/3020-examenul-de-acc.jpg)
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
![Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024](https://www.rs.ro/dbimg/product/3203-ghidul-practic-.jpg)
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
De asemenea, regulamentul va consolida securitatea juridica, prin stabilirea de norme clare pentru a determina competenta judiciara, precum si prin asigurarea unei colaborari intre instantele care se ocupa de actiuni diferite, atunci cand un debitor se confrunta cu procedura de insolventa in mai multe state membre. Informarea creditorilor va fi imbunatatita prin obligarea statelor membre sa publice deciziile majore - cum ar fi cele cu privire la deschiderea procedurii de insolventa. in ansamblul lor, aceste schimbari vor imbunatati eficienta si eficacitatea procedurilor transfrontaliere de insolventa.
Se doreste ca prezenta propunere sa constituie, de asemenea, un prim pas spre o cultura a UE de "salvare si redresare" in cazul societatilor si persoanelor fizice care se confrunta, pe un plan mai general, cu dificultati financiare. Provocarea este de a aborda dificultatile financiare ale debitorului, protejand in acelasi timp interesele creditorului. in viitor, s-ar putea aplica reguli diferite pentru antreprenorii onesti si pentru cazurile in care falimentul este fraudulos sau se datoreaza iresponsabilitatii debitorului. in primul caz, o perioada mai scurta de regularizare a pasivului in ceea ce priveste datoriile si restrictiile juridice care rezulta in urma falimentului ar contribui la garantarea faptului ca initiativa antreprenoriala nu devine o "condamnare pe viata", in eventualitatea in care intreprinderea intra in faliment.
Propunerea de regulament va fi acum transmisa Parlamentului European si Consiliului UE pentru negociere si adoptare.
Context
Legislatia europeana in materie de insolventa este prevazuta in Regulamentul (CE) nr. 1346/2000 privind procedurile de insolventa, care se aplica de la 31 mai 2002. Regulamentul contine norme in materie de jurisdictie, recunoastere si lege aplicabila si prevede coordonarea procedurilor de insolventa deschise in mai multe state membre. Regulamentul se aplica ori de cate ori debitorul are active sau creditori in mai multe state membre.
La 30 martie 2012, Comisia a lansat o consultare publica privind modernizarea normelor UE in materie de insolventa (text disponibil in limba engleza). Au fost invitate sa isi impartaseasca experienta in ceea ce priveste insolventa si in special in ceea ce priveste insolventa transfrontaliera urmatoarele parti interesate: intreprinderi mici si mari, persoane care desfasoara activitati independente, specialisti in domeniul insolventei, autoritati judiciare, autoritati publice, creditori, cadre universitare si publicul larg.
Sursa: Comisia Europeana
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Formularul 200 se depune pana la 26 maiEfectuarea platilor anticipate la impozitul pe venit si contributiile sociale aferente trimestrului II 2016. Termen 25 iunie 2016Putem plati cu cardul la ANAF. Ce taxe si impozite se achita conform OMFP 943/2016?Zoom fiscal: Veniturile din profesii liberale din RomaniaDeclaratia 205 | Depunere si sanctiuniUltimele articole
PFA infiintat in 2024. Taxe, impozite si declaratiiImpozitarea veniturilor din cedarea folosintei bunurilor, incepand cu 1 ianuarie 2024ANAF a publicat lista seminariilor web pentru luna iunie 2024PFA. Impozite si contributii aferente anului 2023Ce taxe, CAS, CASS si impozit sunt aplicabile unui PFA pentru a ramane cu suma de 8.000 ron net lunarArticole similare
Calendar ANAF: Obligatii fiscale cu termen la 27 septembrie 2010Scutirea de TVA pentru importul bunurilor de capital si alte echipamente la transferul de activitateImpozitul pe salarii. Documentar fiscal in conformitate cu legislatia actualaRegimul fiscal-contabil al microINTREPRINDERIlor in 2021- explicat prin exemple practice. Ce noutati au aparut?Conditiile schimbarii sistemului de impunere pentru microINTREPRINDERI care depasesc plafonul de venituriUltimele articole
Microintreprindere in 2024. Cum se stabileste corect cota de impozitare de 1 sau de 3%Joi, 25 iulie, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale la ANAFRegimul special de scutire pentru INTREPRINDERIle miciInformare ANAF: Agricultorii pot beneficia de o compensatie in cota forfetara, in anumite conditiiLista seminariilor web pentru luna iulie, publicata pe portalul ANAFArticole similare
Facturi neincasate si initiere FALIMENT. Cum procedeaza firma pentru a avea castig?Finantare pentru IMM-uri. Noi parteneriate potrivite pentru finantari inteligenteSituatii care genereaza inactivitatea fiscala. Consecinte si conditii de reactivareSubventie pentru angajarea somerilor. Analiza zileiClient declarat in FALIMENT: Obligatia ajustarii bazei de impozitare a TVAUltimele articole
Atentie! TVA colectata in perioada in care codul de TVA este ANULAT se declara prin formularul 311Certificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]Din 29 iulie 2024 firmele pot accesa schema pentru investitii majore in industriile cu traditie in RomaniaTVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleAjustari de TVA. Cand se vor declara in D300![Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB0724b240722141113.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"