Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Intreprinderile afectate de criza economica vor beneficia de un colac de salvare datorita unei propuneri venite azi din partea Comisiei Europene pentru modernizarea normelor europene privind insolventa transfrontaliera, oferind astfel o "a doua sansa" intreprinderilor care sunt in mod normal viabile. Comisia propune modernizarea normelor existente in materie de insolventa transfrontaliera care dateaza din 2000. Fiind elaborate tinandu-se cont de cei zece ani de experienta in materie, noile norme nu vor mai fi axate asupra lichidarii, ci vor adopta o noua perspectiva pentru a ajuta intreprinderile sa depaseasca dificultatile financiare, protejand, totodata, dreptul creditorilor de a-si recupera creantele.
Noile norme vor spori eficienta si eficacitatea procedurilor transfrontaliere de insolventa care afecteaza, in fiecare an, aproximativ 50 000 de intreprinderi din intreaga UE. Aceasta masura reprezinta un prim pas spre o cultura a UE de "salvare si redresare" pentru a ajuta societatile si persoanele fizice aflate in dificultati financiare. Acest concept este prezentat in detaliu intr-o comunicare adoptata in paralel azi prin care se identifica acele domenii ale legislatiei nationale privind insolventa care sunt cele mai susceptibile de a crea un mediu de afaceri nefavorabil si de a impiedica dezvoltarea unui cadru eficient in materie de insolventa la nivelul pietei interne.
"Intreprinderile sunt indispensabile pentru crearea de prosperitate si de locuri de munca, insa este dificil sa infiintezi o intreprindere si sa o mentii pe linia de plutire, mai ales in contextul economic actual", a declarat doamna Viviane Reding, vicepresedinte si comisar UE pentru justitie. "Normele in materie de insolventa de care dispunem in prezent trebuie sa fie actualizate pentru a ajuta intreprinderile viabile care se confrunta cu dificultati financiare sa se mentina pe linia de plutire, in loc sa faca obiectul procedurii de lichidare.in fiecare an, din cauza procedurilor de insolventa, 1,7 milioane de persoane isi pierd locul de munca. Dorim sa oferim o a doua sansa intreprinderilor si persoanelor pe care acestea le angajeaza."
Domnul Antonio Tajani, vicepresedinte si comisar pentru industrie si antreprenoriat, a adaugat: "Studiile indica faptul ca, in comparatie cu media intreprinderilor nou-infiintate, antreprenorii care pun bazele unei intreprinderi pentru a doua oara au avut mai mult succes, iar prezenta acestora pe piata este mult mai indelungata.Aceste intreprinderi se dezvolta mai repede si angajeaza un numar mai mare de lucratori.Astfel, un esec antreprenorial nu ar trebui sa duca la o «condamnare pe viata» care sa ii interzica antreprenorului in cauza orice activitate antreprenoriala viitoare, ci ar trebui sa fie privit ca o sansa de a invata si de a face ca lucrurile sa mearga mai bine - un punct de vedere pe care azi il acceptam in intregime ca baza a progreselor inregistrate in domeniul cercetarii stiintifice."
Intr-o economie dinamica si moderna, cazurile de insolventa fac parte din viata. La nivelul UE, aproximativ jumatate din intreprinderi au o durata de viata de mai putin de cinci ani si aproximativ 200 000 de firme intra in insolventa in fiecare an. Aceasta inseamna ca aproximativ 600 de intreprinderi din Europa intra in faliment in fiecare zi. Un sfert dintre aceste falimente au un element transfrontalier. Dovezile sugereaza ca antreprenorii care au suferit un esec invata din propriile greseli si, in general, au mai mult succes a doua oara. Peste 18% dintre antreprenorii de succes au esuat la prima incercare. Prin urmare, este esential sa existe legi moderne si proceduri eficiente pentru a ajuta intreprinderile care dispun de suficienta substanta economica sa depaseasca dificultatile financiare si sa beneficieze de o "a doua sansa".
Prin revizuirea Regulamentului UE privind procedurile de insolventa, se doreste modernizarea normelor existente, astfel incat acestea sa sprijine restructurarea intreprinderilor aflate in dificultate, precum si crearea unui mediu favorabil intreprinderilor, in special in perioade de dificultati financiare. Astfel, acest regulament care dateaza din 2000 va fi aliniat cu evolutiile inregistrate la nivelul legislatiilor nationale in materie de insolventa, in special in ceea ce priveste intreprinderile foarte indatorate. De asemenea, o restructurare poate servi si interesele creditorilor, deoarece aceasta ar insemna o crestere a sanselor lor de a-si recupera creantele care ar putea fi pierdute in cazul unei lichidari.

Manual de inventariere Societati comerciale PFA ONG

Agenda Fiscala a Contabilului 2023

Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
De asemenea, regulamentul va consolida securitatea juridica, prin stabilirea de norme clare pentru a determina competenta judiciara, precum si prin asigurarea unei colaborari intre instantele care se ocupa de actiuni diferite, atunci cand un debitor se confrunta cu procedura de insolventa in mai multe state membre. Informarea creditorilor va fi imbunatatita prin obligarea statelor membre sa publice deciziile majore - cum ar fi cele cu privire la deschiderea procedurii de insolventa. in ansamblul lor, aceste schimbari vor imbunatati eficienta si eficacitatea procedurilor transfrontaliere de insolventa.
Se doreste ca prezenta propunere sa constituie, de asemenea, un prim pas spre o cultura a UE de "salvare si redresare" in cazul societatilor si persoanelor fizice care se confrunta, pe un plan mai general, cu dificultati financiare. Provocarea este de a aborda dificultatile financiare ale debitorului, protejand in acelasi timp interesele creditorului. in viitor, s-ar putea aplica reguli diferite pentru antreprenorii onesti si pentru cazurile in care falimentul este fraudulos sau se datoreaza iresponsabilitatii debitorului. in primul caz, o perioada mai scurta de regularizare a pasivului in ceea ce priveste datoriile si restrictiile juridice care rezulta in urma falimentului ar contribui la garantarea faptului ca initiativa antreprenoriala nu devine o "condamnare pe viata", in eventualitatea in care intreprinderea intra in faliment.
Propunerea de regulament va fi acum transmisa Parlamentului European si Consiliului UE pentru negociere si adoptare.
Context
Legislatia europeana in materie de insolventa este prevazuta in Regulamentul (CE) nr. 1346/2000 privind procedurile de insolventa, care se aplica de la 31 mai 2002. Regulamentul contine norme in materie de jurisdictie, recunoastere si lege aplicabila si prevede coordonarea procedurilor de insolventa deschise in mai multe state membre. Regulamentul se aplica ori de cate ori debitorul are active sau creditori in mai multe state membre.
La 30 martie 2012, Comisia a lansat o consultare publica privind modernizarea normelor UE in materie de insolventa (text disponibil in limba engleza). Au fost invitate sa isi impartaseasca experienta in ceea ce priveste insolventa si in special in ceea ce priveste insolventa transfrontaliera urmatoarele parti interesate: intreprinderi mici si mari, persoane care desfasoara activitati independente, specialisti in domeniul insolventei, autoritati judiciare, autoritati publice, creditori, cadre universitare si publicul larg.
Sursa: Comisia Europeana

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Venit persoana fizica. Cum procedam privind comisionul din vanzari incasat prin transfer bancar?Declaratia 205 are un singur termen de depunere din 2012Miercuri, 25 mai 2016, expira termenul de depunere pentru Declaratia 221Vesti rele pentru PFA-uri. Ce alte surprize aduce noul proiect de OUG?Veniturile din conventii civileUltimele articole
Modificari asupra CAS si CASS din 2023 pentru veniturile din ACTIVITATI INDEPENDENTE si drepturile de proprietate intelectualaVenituri din mai multe surse in 2022. In aceasta situatie se calculeaza CASS?Declaratia Unica in 2023: ANAF recomanda ca documentul sa fie depus prin mijloace electronice de transmitere la distantaPFA cu venituri sub 12 salarii minime brute pe tara. Este OBLIGATA sa plateasca CAS optional?Declaratia Unica in 2023: 4 modificari importante introduse in noul formular prin OG 16/2022 si OG 2/2022Articole similare
Achizitii intracomunitare de bunuri de la un platitor de TVA. Formular D390Studiu de caz: Depasirea plafonului TVA si inspectia fiscalaGranturi de 1 miliard de euro pentru IMM-uri. Sumele pentru capitalul de lucru se acorda in baza certificatelor de situatii de urgentaProiect de modificare a normelor de aplicare a Codului fiscalFormularul 099 trebuie depus in mod obligatoriu de contribuabilii care solicita reinregistrarea in scopuri de TVAUltimele articole
Principalele modificari aduse Codului Fiscal incepand cu 1 ianuarie 2023Impozitul pe veniturile microINTREPRINDERIlor a devenit optional din 1 ianuarie 2023Pana pe 31 martie 2023 firmele trebuie sa comunice iesirea din sistemul micro si intrarea in regimul impozitului pe profitDe cand se aplica plafonul de 500.000 euro pentru iesirea din categoria microINTREPRINDERIlor?Amenzi de pana la 10.000 lei pentru firmele care nu au autorizatie de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in muncaArticole similare
Tratament fiscal si contabil pentru scoaterea din evidenta a titlurilor de participareProbleme cu ajustarea TVA? Le rezolva Codul fiscal in 199 intrebari si raspunsuriCe implicatii fiscale apar la anularea unei creante?UE a fixat noi reguli pentru companiile aeriene: Toate taxele, incluse in pretul biletelor!Persoanele care detin depozite mici in banci nu platesc taxa pentru salvarea bancilorUltimele articole
Amenzi de pana la 1.000 lei pentru angajatorii aflati in FALIMENT care NU elibereaza salariatilor adeverinta de activitate in cel mult 60 de zileSAF-T: Contribuabilii care nu sunt inregistrati in scopuri de TVA transmit D406 trimestrialRefuzul angajatorului de a aproba acordarea concediului paternal se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 4000 lei si 10.000 leiInformare ITM: 10 situatii in care firmele NU au voie sa concedieze angajatiiFinantele propun noi masuri fiscale: prorogarea termenului pentru restructurarea obligatiilor bugetare si desfiintarea loteriei bonurilor fiscale
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA în 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"