Atentie contabili!


Modificari importante privind planul de conturi!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Anulare penalitati clienti | Constituire provizioane

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 01 Mar. 2013 Exclusiv
Tags: anulare penalitati, hg 44/2004, provizioane, factura de penalitati

Analizam mai jos cazul unei societati care a emis in 2010 o factura de penalitati catre un client penttu neplata la termen. In urma recuperarii creantei de la acesta, societatea nu a somat in niciun fel clientul la plata penalitatilor, neactionandu-l in instanta. In 2012, asociatii hotarasc stornarea facturii de penalitati emise in 2010.


Vom vedea astfel daca este corecta stornarea pe seama contului 7581 in rosu in anul 2012, stornarea pe seama rezultatului reportat 2010 sau daca este obligatorie constituirea unui provizion pentru clienti incerti cu deductibilitate 30%, clientul neaflandu-se in insolventa sau faliment in 2012 (dat fiind faptul ca respectivul venit a fost impozitat in anul 2010).

Solutia consultantului:

Din punct de vedere economic, este o decizie de management daca se storneaza aceasta penalitate de intarziere, renuntandu- se la ea, caz in care vom prezenta implicatiile fiscale sau nu se renunta la penalitate si atunci se poate constitui un provizion pentru clienti rai platnici.
 
In cazul in care societatea dvs decide anularea penalitatii, situatia este reglementata de norma de aplicare pentru art. 19 din Codul fiscal, regasita la pct. 14^2 din HG 44/2004, ce stabileste ca venitul din anularea unei penalitati se reflecta in veniturile anului in care s-a anulat penalitatea, adica in anul 2012.
 
Daca societatea dvs decide sa nu anuleze aceasta penalitate, este evident ca la intocmirea situatiilor financiare anuale, riscul de a nu incasa creanta din penalitate este major si pentru intreaga creanta.
 
Astfel, din punct de vedere contabil, pentru a se respecta imaginea fidela, veti constitui un provizion in procent de 100% asupra creantei pe care societatea estimeaza ca nu o va incasa.
 
Din punct de vedere fiscal, acest provizion este deductibil in procent de 30% din valoarea venitului facturat, conform art. 22 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal.
 
Pentru a se putea exercita deducerea, trebuiesc indeplinite si celelalte conditii stabilite de temeiul normativ mai sus amintit, respectiv au trecut mai mult de 270 de zile de la scadenta, creanta nu este garantata si creanta nu provine de la un client afiliat societatii dvs.



Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Anulare penalitati clienti | Constituire provizioane":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016