Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In lista de mai jos regasiti toate declaratiile pe care va trebui sa le depunem la ANAF, dupa caz, in calitate de contribuabili.
Astfel, pana la 25 septembrie 2015, inclusiv, vom depune:
- Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii august 2015, formular 100. Reglementare: OPANAF nr. 1.950/2012, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, cu termen lunar pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii august 2015, formular 112. Reglementare: OMFP nr. 1.045/2012, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Declaratia privind veniturile sub forma de salarii din strainatate obtinute de catre persoanele fizice care desfasoara activitate in Romania si de catre persoanele fizice romane angajate ale misiunilor diplomatice si posturilor consulare acreditate in Romania pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii august 2015, formular 224. Reglementare: OPANAF nr. 52/2012, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Decontul de taxa pe valoarea adaugata, cu termen lunar pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii august 2015, formular 300. Reglementare: art. 156^2 Cod Fiscal; OPANAF nr. 1.790/2012. Atentie! Decontul se depune si de contribuabilii care au solicitat scoaterea din evidenta ca platitor de TVA conform art. 152 alin. (7) Cod Fiscal pana la 10 august 2015;
- Decontul special de taxa pe valoarea adaugata, formular 301, pentru contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA, conform art. 153^1 Cod Fiscal si care au efectuat: achizitii intracomunitare in luna precedenta, achizitii intracomunitare de mijloace de transport care nu sunt considerate noi conform art. 125^1 alin. (3), contribuabilii care au efectuat achizitii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA, precum si pentru contribuabilii neinregistrati si care nu au obligatia inregistrarii, care au efectuat achizitii intracomunitare de mijloace de transport noi sau produse accizabile. Reglementare: art. 156^3 Cod Fiscal; OPANAF nr. 30/2011;
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Calendarul contabilului vesel 2026
Booking & Airbnb Obligatii fiscale pentru persoane fizice
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Declaratia privind taxa pe valoarea adaugata colectata, datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e), lit. g) sau lit. h) din Codul Fiscal, formular 311.Se depune de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. a) - e), lit. g) sau lit. h) din Codul Fiscal si care efectueaza in perioada in care nu au cod valid de TVA livrari de bunuri/prestari de servicii si/sau achizitii de bunuri si/sau de servicii pentru care sunt obligate la plata taxei pe valoarea adaugata. Reglementare: OPANAF nr. 632/2015;
- Declaratia privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adaugata, formular 307. Se depune de catre persoanele impozabile: pentru operatiunile prevazute la art. 128 alin. (7) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal; pentru ajustarea TVA de catre locatarul/utilizatorul activelor corporale fixe achizitionate printr-un contract de leasing, daca transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor are loc dupa scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA a locatarului/utilizatorului in baza prevederilor art. 152 alin. (7) din Codul Fiscal; pentru ajustarea TVA de catre persoana impozabila pentru care inregistrarea in scopuri de TVA a fost anulata conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) sau lit. g) din Codul Fiscal, care nu a efectuat ajustarile de taxa conform art. 128 alin. (4), art. 148, 149 sau 161 din Codul Fiscal in ultimul decont depus inaintea scoaterii din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA sau care a efectuat ajustari incorecte. Reglementare: art. 156^3 Cod Fiscal; OPANAF nr. 2.223/2013;
- Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare, formular 097. Se depune de catre persoanele impozabile inregistrate conform art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare pentru notificarea organelor fiscale cu privire la incetarea aplicarii acestui sistem in conditiile prevazute la art. 134^2 si art. 156^3 alin. (11) si alin. (12). Reglementare: OPANAF nr. 3.884/2013;
- Declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare pentru obligatiile de declarare aferente operatiunilor desfasurate in luna august 2015, formular 390 VIES. Reglementare: art. 156^4 Cod Fiscal; OPANAF nr. 76/2010;
- Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national, formular 394, pentru declararea operatiunilor desfasurate in termen lunar pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii august 2015. Reglementare: OPANAF nr. 3.596/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.
Pana la 30 septembrie a.c. inclusiv:
- Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, depusa potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal", formular 318, pentru rambursarea TVA achitata pentru importuri si achizitii de bunuri/servicii in alt stat membru in anul 2014. Reglementare: art. 147^2 Cod Fiscal; pct. 49^1 HG 44/2004; OMFP nr. 3/2010.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Achizitii intracomunitara de bunuri sub plafonul de 10.000 euro. Ce obligatii vor avea neplatitorii de TVA?Somaj tehnic 2020: Perioada decontata de la bugetul asigurarilor de somajUn nou formular pentru decontul de TVA (300)Calcul plafoane in 2017. Anunt ANAF referitor la cursul de schimb valutarCRACIUN FERICIT si un an nou mai bun!Ultimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce DECLARATII trebuie depuse daca NU esti platitor de TVACartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaDeclaratia 394: 4 intrebari frecvente despre completare si depunereCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Factura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaArticole similare
Noul Cod fiscal in 2014: Ce modificari au intrat in vigoare de la 1 ianuarie?Reduceri la plata impozitului pe profit/ pe venit. Cum se acorda bonificatiile pentru trm. IV 2020?Termenele de declarare aferente Declaratiei 112ANAF: Care sunt modificarile Codului fiscal, aplicabile de la 1 ianuarie 2017?Noutati legislatie Fiscala 29 septembrie - 03 octombrie 2008 - Monitorul OficialUltimele articole
Impozit pe profit. Poti redirectiona impozitul catre ONG-uri pana pe 25 SEPTEMBRIE 2025Perioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriCalendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in 25 SEPTEMBRIE 2024Perioada fiscala la TVA in 2023 pentru persoanele impozabile care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriDecontarea a 41,5 % din salariu si respingerea cererii. Se poate depune contestatie in acest caz?Articole similare
TVA. Transport intracomunitarANAF: DECLARATIA 390 VIES trebuie depusa. Sanctiunile se vor aplicaFacturare taxa pentru marca comunitara. Completam D 390 VIES? Cum inregistram?Prestari servicii publicitare catre parteneri din Comunitate. Ce regim TVA se aplica?Declaratii pe care le depunem la 25 iulie. O lista cu declaratiile cu termen-limitaUltimele articole
DECLARATIA 390 VIES: ce este si cum se completeaza corect?Vineri, 27 decembrie 2024, termenul limita de depunere a declaratiei 390 VIESAchizitie intracomunitara de bunuri. In ce luna trebuie cuprinsa tranzactia in D390Achizitii intracomunitare de servicii scutite de TVAAchizitie intracomunitara taxabila in Romania, perioada fiscala de raportareArticole similare
Circulara ANAF: Obligatia depunerii trimestriale a declaratiei privind obligatiile de plataOperatiuni cu fier vechi, achizitii intracomunitare si exporturi. Cum gestionam TVA-ul?e-TVA. Raspunsul la Notificare NU mai e obligatoriu pana la final de 2025ANAF a demarat verificarea persoanelor fizice cu venituri mari care prezinta risc fiscal ridicat26 iunie e termenul pentru mai multe obligatii fiscaleUltimele articole
Ce se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Factura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaActe necesare pentru acord de functionare: ghid complet pentru SRL si PFADecont precompletat RO e-TVA si bonuri fiscale: cum tratezi diferentelee-TVA in 2026. Mai exista obligativitatea de a raspunde la NOTIFICAREA de conformare P300?Articole similare
Declaratiile care se depun pana la 27 ianuarie 2017. Termen prelungitVineri, 20 decembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii importanteUltimele declaratii din luna septembrie. Termene la 25 si 30 septembrieSistemul TVA LA INCASARE. Cum procedam la determinarea cifrei de afaceri?Ce reguli aplicam la deducerea TVA in sistemul TVA LA INCASARE?Ultimele articole
Dreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareTVA LA INCASARE: reguli de exigibilitate si deducere in livrarile dintre societati afiliate si neafiliateFactura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaFacturile in sistemul TVA LA INCASARE: cand colectezi, cand deduci si cum raportezi CORECTRadierea din sistemul TVA LA INCASARE. Procedura completa
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



