Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In aceasta perioada, problema incasarii sumelor de la clienti tinde sa devina din ce in ce mai acuta, reflectandu-se si in intarzieri la plata salariilor si, implicit, intarzieri la plata impozitelor si contributiilor. Dificultatile sunt binecunoscute si se refera, mai intai, la blocajul financiar resimtit de catre toti operatorii economici.
O alta problema, care insa nu tine de contextul actual, priveste incapacitatea sistemului judiciar de a asigura o rapida finalitate a demersurilor initiate in vederea recuperarii creantelor. Procedurile greoaie in instanta, urmate de costurile si ritmul lent al executorilor judecatoresti, pe fondul cresterii numarului de cazuri, determina necesitatea unor solutii noi de recuperare a creantelor si de diminuare a consecintelor, in cazul in care deja sunt inregistrate si intarzieri la plata obligatiilor fiscale.
O solutie inedita este de a utiliza administratia fiscala in procesul de recuperare a creantelor - in cazul in care exista si obligatii fiscale neachitate. Desigur ca responsabilitatea indeplinirii obligatiilor fiscale revine exclusiv si in totalitate persoanei obligate la plata. Ca urmare a acestei reguli, de la care se deroga doar in cazurile angajarii raspunderii personale a administratorului, asociatului sau altor persoane juridice in conditiile art. 27 si 28 din Codul de procedura fiscala, organele fiscale nu pot fi silite sa intreprinda masuri impotriva unor terti debitori ai persoanei obligate la plata.
Cu toate acestea, in cazul in care nu este efectuata plata la scadenta, organele fiscale, prin intermediul compartimentelor de executare silita, pot initia masurile de executare atat impotriva debitorului, cat si impotriva tertilor, fiind insa libere sa decida asupra oportunitatii vreuneia dintre modalitatile de executare. Aceasta poate fi directa asupra sumelor din casierie, prin poprirea disponibilului din conturile debitorului, prin sechestrarea si valorificarea bunurilor mobile si imobile ale acestuia, dar, fara indoiala, si prin poprirea sumelor datorate de terti, in conditiile art. 149 si 150 din Codul de procedura fiscala.
In mod practic, colaborarea cu organul de executare este permisa si posibila, prezentarea unor modalitati si surse de stingere a obligatiilor de plata mai putin costisitoare decat executarea silita mobiliara si imobiliara putand fi cu usurinta insusita ca mijloc rapid si eficient de incasare a creantelor fiscale.
In aceste conditii, este posibila initiativa societatii de a informa organul fiscal cu privire la posibilitatea executarii prin poprire asupra sumelor datorate de catre terti. in cadrul acestei proceduri, tertul poprit, sub sanctiunea unei executari silite directe din partea organului fiscal, este obligat sa vireze imediat sumele datorate societatii creditoare, in contul bugetar indicat de organele de executare silita.
In acest sens este necesara nu numai o lista a acestor terti dar, pentru a fi certa calitatea acestora de debitori si apoi posibila executarea silita prin poprire, este necesara prezentarea inscrisurilor din care rezulta obligatia de plata (contracte, comenzi etc.), dar si caracterul exigibil al sumelor.
Aceasta din urma caracteristica nu este obligatorie pentru instituirea popririi deoarece, potrivit art.149 alin.1 din Codul de procedura fiscala, pot fi poprite si sumele datorate in viitor, nescadente la data cererii adresate organului fiscal. Exigibilitatea creantei detinute fata de debitori va avea relevanta din perspectiva operativitatii masurilor de executare, putand avea un rol suplimentar de persuasiune.
Trebuie avut in vedere si faptul ca, in paralel cu masurile de executare propuse, pot fi luate, concomitent, si alte masuri de executare, direct catre societatea debitoare.
Iata deci cum, prin executarea silita prin poprire, societatea debitoare va putea fi determinata sa isi achite sumele datorate - e drept, nu direct in contul societatii creditoare, ci stingand obligatiile fiscale ale acesteia din urma.
Facturare inlocuire piese de schimb pentru produs livrat la export
Care este monografia contabila precum si modalitatea de facturare pentru inlocuirea unei piese de schimb, parte a unui prudus livrat la export care s-a defectat in perioada de garantie conform contract? Daca nu se factureaza, care este procedeul de livrare la export a acestei piese?
Livrarea pieselor de schimb in perioada de garantie nu reprezinta o activitate de vanzare sau prestare de servicii, prin urmare nu genereaza inregistrarea de venituri. Livrarea intracomunitara se face pe baza Avizului de insotire a marfii, precum si a celorlalte documente primite de la societatea care efectueaza transportul si care atesta efectuarea livrarii intracomunitare.
Pe acest aviz se mentioneaza ca livrarea reprezinta piese de schimb in perioada de garantie si nu se factureaza.
inregistrarea in contabilitate:
1. Odata cu vanzarea initiala, pe baza experientei anterioare si a previziunilor efectuate de societate cu privire la posibilitatea unor eventuale defectiuni in perioada de garantie, societatea din Romania poate inre gistra un provizion pentru garantii acordate, articol contabil:
6812 = 1512
"Cheltuieli de "Provizioane pentru
exploatare garantii acordate
privind provizioanele" clientilor"
2. Scoaterea din gestiune a piesei de schimb inlocuite, expediate in perioada de garantie:
6028 = 3028
"Cheltuieli privind "Alte materiale
alte materiale consumabile"
consumabile"
Cheltuiala inregistrata este deductibila la determinarea profitului impozabil.
3. Daca anterior s-a inregistrat provizionul pentru garantii, la efectuarea cheltuielii care a constituit obiectul privizionului, acesta se anulueaza corespunzator:
1512 = 7812
"Provizioane pentru "Venituri din
garantii provizioane"
acordate clientilor"
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Solutii de criza pentru recuperarea creantelor":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Clientii bancilor pot alege raul cel mai mic: RECUPERARE CREANTE sau rate intarziate la bancaCum puteti recupera creantele de la partenerii rau-platnici?ANAF adopta modelul spaniol pentru recuperarea creantelor fiscale din alte stateRECUPERARE CREANTE de la o firma aflata in falimentRECUPERARE CREANTE: Va oferim cateva solutii de criza!Ultimele articole
Este OFICIAL! Procedura de acordare a esalonarii la plata de catre organul fiscal central a fost publicata in Monitor (OPANAF 3896/2020)Cererea de esalonare la plata si documentele justificative, modificate! (OPANAF 1960/2019)Care este regimul TVA al unei vanzari de drepturi litigioase?Atragerea raspunderii solidare - modalitate de recuperare a creantelor fiscaleHotararea Nr. 3 din 2010 a Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa din Romania
Mai multe articole despre recuperare creante
Articole similare
Societate in insolventa. Procedura split TVAImportanta pregatirii la timp a proiectelor pentru perioada de programare 2014-2020Contract de leasing. Cum facem inregistrarea diferentelor de curs?Noutati legislatie fiscala 1-5 iunie - Monitorul OficialJoaca de-a soarecele si pisica: Patriciu nu se mai intelege cu BNR-ulUltimele articole
Modificare norme OUG 37/2020. Noi prevederi pentru anumite categorii de debitori care solicita suspendarea platii ratelor( Proiect de Hotarare MFP)Planul de conturi pentru institutiile publice a fost modificat (Ordinul 27/2021)Ministerul Finantelor mentine in continuare esalonarea simplificata pentru sume de peste 500 de lei, respectiv 5.000 de leiReminder ANAF! Tipuri de facilitati fiscale ce pot fi accesate pentru conformare la plata obligatiilor fiscaleSchema programului IMM Invest a fost prelungita pana la 30 IUNIE 2021, iar bugetul aferent a fost majorat
Mai multe articole despre garantii
Articole similare
Acordare premii. Ce regim TVA se aplica?Manual de politici contabile, actualizat conform cerintelor legislative generate de pandemia 2020. Protejeaza-te impotriva amenzilor ANAF!Facilitati fiscale in 2012: vezi ce categorii se inscriuAnulare penalitati clienti | Constituire PROVIZIOANEContabilitatea Institutiilor Publice 2014Ultimele articole
Planul de conturi pentru institutiile publice a fost modificat (Ordinul 27/2021)Webinarul pe teme FISCALE: Noutati fiscale valabile in 2021Cesiune de creante la o microintreprindere. Care sunt implicatiile fiscale?Contabilitate si Monografii contabile. Portite legale in plina CRIZATot ce trebuie sa stii despre baza impozabila a veniturilor unei microintreprinderi in 2020
Mai multe articole despre provizioane
Articole similare
Ce tratament fiscal aplicam pentru avansul la o achizitie auto nefinalizata?Acordarea creditului fiscal extern. Cum completam Declaratia 101?A venit Pastele cu cadouri!Profit reinvestit. Ce inregistrari contabile efectuam?Completarea declaratiei 101Ultimele articole
MONOGRAFIE contabila. Indemnizatia pentru reducerea timpului de lucru (OUG 132/2020)ONG-urile trebuie sa declare si sa achite impozitul pe profit pana la 27 februarie 2017Investitii in doua trimestre consecutive. Cum calculam scutirea de impozit pentru profitul reinvestit?Ce impozite se aplica pe veniturile realizate de o asociatie nonprofit din activitatea de reclama si publicitate?Vanzare mijloace fixe la valoarea neamortizata catre persoane afiliate. Ce obligatii indeplinim?
Mai multe articole despre profit impozabil
Articole similare
ANAF nu mai pune POPRIRE pe conturile persoanelor cu datorii mai mici de 2.000 de leiIndreptare erori din documente de plataAmanare calcul dobanzi si penalitati, conform OUG 29/2020. Obligatii fiscaleOUG 69/2020: Facilitati fiscale pentru contribuabili. Bonificatii. Prorogare termeneIn atentia celor cu datorii restante catre bugetul general consolidat la data de 30 septembrie 2015Ultimele articole
Nou! In anul 2021 nu se datoreaza impozit specific pentru o perioada de 90 de zile, calculate incepand cu data de 1 ianuarie (OUG 226/2020)Colectare creante fiscale. Au fost inlocuite modelele unor formulare din domeniu (Informare ANAF)Anulare accesorii conform OUG 69/2020. Ce documente trebuie intocmite in situatia in care societatea achita datoriile si nu solicita esalonare?Termene de suspendare si executari silite in perioada de pandemieOUG nr.53/2020- Noi masuri cu impact fiscal. Prelungirea perioadei de acordare a indemnizatiei de somaj
Mai multe articole despre poprire

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"