Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Incasarea sumelor de la clienti poate sa devina in multe situatii o problema, fapt care duce la intarzieri la plata salariilor si, implicit, intarzieri la plata impozitelor si contributiilor. Dificultatile sunt binecunoscute si se refera, mai intai, la blocajul financiar resimtit de catre toti operatorii economici.
O alta problema, care insa nu tine de contextul actual, priveste incapacitatea sistemului judiciar de a asigura o rapida finalitate a demersurilor initiate in vederea recuperarii creantelor. Procedurile greoaie in instanta, urmate de costurile si ritmul lent al executorilor judecatoresti, pe fondul cresterii numarului de cazuri, determina necesitatea unor solutii noi de recuperare a creantelor si de diminuare a consecintelor, in cazul in care deja sunt inregistrate si intarzieri la plata obligatiilor fiscale.
O solutie inedita este de a utiliza administratia fiscala in procesul de recuperare a creantelor - in cazul in care exista si obligatii fiscale neachitate. Desigur ca responsabilitatea indeplinirii obligatiilor fiscale revine exclusiv si in totalitate persoanei obligate la plata. Ca urmare a acestei reguli, de la care se deroga doar in cazurile angajarii raspunderii personale a administratorului, asociatului sau altor persoane juridice in conditiile art. 27 si 28 din Codul de procedura fiscala, organele fiscale nu pot fi silite sa intreprinda masuri impotriva unor terti debitori ai persoanei obligate la plata.
Cu toate acestea, in cazul in care nu este efectuata plata la scadenta, organele fiscale, prin intermediul compartimentelor de executare silita, pot initia masurile de executare atat impotriva debitorului, cat si impotriva tertilor, fiind insa libere sa decida asupra oportunitatii vreuneia dintre modalitatile de executare. Aceasta poate fi directa asupra sumelor din casierie, prin poprirea disponibilului din conturile debitorului, prin sechestrarea si valorificarea bunurilor mobile si imobile ale acestuia, dar, fara indoiala, si prin poprirea sumelor datorate de terti, in conditiile art. 149 si 150 din Codul de procedura fiscala.
In mod practic, colaborarea cu organul de executare este permisa si posibila, prezentarea unor modalitati si surse de stingere a obligatiilor de plata mai putin costisitoare decat executarea silita mobiliara si imobiliara putand fi cu usurinta insusita ca mijloc rapid si eficient de incasare a creantelor fiscale.
In aceste conditii, este posibila initiativa societatii de a informa organul fiscal cu privire la posibilitatea executarii prin poprire asupra sumelor datorate de catre terti. in cadrul acestei proceduri, tertul poprit, sub sanctiunea unei executari silite directe din partea organului fiscal, este obligat sa vireze imediat sumele datorate societatii creditoare, in contul bugetar indicat de organele de executare silita.
In acest sens este necesara nu numai o lista a acestor terti dar, pentru a fi certa calitatea acestora de debitori si apoi posibila executarea silita prin poprire, este necesara prezentarea inscrisurilor din care rezulta obligatia de plata (contracte, comenzi etc.), dar si caracterul exigibil al sumelor.
![Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS](https://www.rs.ro/dbimg/product/2976-declaratia-unic.jpg)
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
![Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor](https://www.rs.ro/dbimg/product/2785-planul-de-contu.png)
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
![Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari](https://www.rs.ro/dbimg/product/173-consilier-taxe-.jpg)
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Aceasta din urma caracteristica nu este obligatorie pentru instituirea popririi deoarece, potrivit art.149 alin.1 din Codul de procedura fiscala, pot fi poprite si sumele datorate in viitor, nescadente la data cererii adresate organului fiscal. Exigibilitatea creantei detinute fata de debitori va avea relevanta din perspectiva operativitatii masurilor de executare, putand avea un rol suplimentar de persuasiune.
Trebuie avut in vedere si faptul ca, in paralel cu masurile de executare propuse, pot fi luate, concomitent, si alte masuri de executare, direct catre societatea debitoare. Iata deci cum, prin executarea silita prin poprire, societatea debitoare va putea fi determinata sa isi achite sumele datorate - e drept, nu direct in contul societatii creditoare, ci stingand obligatiile fiscale ale acesteia din urma.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Atragerea raspunderii solidare - modalitate de recuperare a creantelor fiscaleRECUPERARE CREANTE de la o firma aflata in falimentCare este regimul TVA al unei vanzari de drepturi litigioase?Solutii de criza pentru recuperarea creantelorCum puteti recupera creantele de la partenerii rau-platnici?Ultimele articole
Persoanele fizice au fost incluse, conform Legii 134/2023, in categoria dezvoltatorilor imobiliari. Acestea vor putea acorda si crediteEste OFICIAL! Procedura de acordare a esalonarii la plata de catre organul fiscal central a fost publicata in Monitor (OPANAF 3896/2020)Cererea de esalonare la plata si documentele justificative, modificate! (OPANAF 1960/2019)Clientii bancilor pot alege raul cel mai mic: RECUPERARE CREANTE sau rate intarziate la bancaANAF adopta modelul spaniol pentru recuperarea creantelor fiscale din alte stateArticole similare
Saptamana 28 ian - 03 februarie 2008ANAF pune la dispozitia contribuabililor un nou serviciu electronic, programarea ONLINEANAF adopta modelul spaniol pentru recuperarea creantelor fiscale din alte stateGuvernul sprijina investiile noi! Se pot depune deja cereri pentru finantare in baza HG 332/2014OMFP nr. 99 din 2010Ultimele articole
Decont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneFinantele introduc obligatoriu, de la 1 ianuarie 2025, facturarea electronica pentru relatia B2CAtentie! TVA colectata in perioada in care codul de TVA este ANULAT se declara prin formularul 311Din 29 iulie 2024 firmele pot accesa schema pentru investitii majore in industriile cu traditie in RomaniaServiciul PROGRAMARI ONLINE pus la dispozitie de ANAFArticole similare
Actualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea II.3)Inregistrare contract leasing financiar. Cum procedam?Vanzare cladire. FacturareNoutati privind restructurarea obligatiilor bugetare restante la 31 iulie 2020ANAF modifica publicarea listelor cu DEBITORIUltimele articole
Cum se ajusteaza taxa deductibila dupa achizitionarea unui autoturismTVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleCesiune parti sociale. Aspecte contabile si fiscaleAJFP Brasov: Popriri de peste 88 milioane de lei pe conturile persoanelor fizice, in primele 9 luni din 2023ANAF: Incasarile prin plata voluntara in primele 8 luni ale lui 2023 sunt de peste 95%![Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB cop rap231108160950.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"