Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA-ul s-a modificat de la 1 ianuarie 2020

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

Asigurare impotriva insolventei (II) - Studiu de caz

de Infotva.ro

de Infotva.ro la 06 Mai. 2011
Tags: insolventa, asigurare, creante, tva, plafon, inregistrari contabile, deductibilitate

In contextul actual al mediului economic romanesc, a devenit o necesitate a ne asigura impotriva riscurilor de insolventa respectiv de neplata pentru creantele detinute. Cum acest tip de asigurare nu ...

In contextul actual al mediului economic romanesc, a devenit o necesitate a ne asigura impotriva riscurilor de insolventa respectiv de neplata pentru creantele detinute.
Cum acest tip de asigurare nu este reglementat in mod specific nici in legislatia fiscala nici in cea contabila, se solicita un punct de vedere pentru urmatoarele...

Conditii comune:
Prima de asigurare se calculeaza ca un procent la cifra de afaceri corectata cu TVA, a firmei noastre, pentru anul precedent. Firma de asigurare stabileste un plafon de creditare pentru fiecare client, plafon ce poate fi revizuit in cursul anului. In conditiile in care un client intarzie plata unei facturi mai mult de un termen t1, el este notificat conform prevederilor legale. Daca clientul nu da curs notificarii si nu isi stinge datoria in 15 zile de la notificare, intervine firma de asigurare. In prima faza se evalueaza soldul clientului fata de plafonul stabilit. Timp de un termen t2, firma face demersuri pentru recuperarea pe cale amiabila a creantei. T1 +  t2 este mai mic de 270 zile.
Daca aceste demersuri au succes, iar soldul este sub plafon ne recuperam banii si nu datoram nici un alt cost firmei de asigurare. Daca suma este peste plafon se datoreaza un comision pentru ceea ce depaseste plafonul.
Daca aceste demersuri nu au succes, la expirarea termenului t2, primim cu titlul de dauna un procent (ceva asemanator fransizei la CASCO) aplicat la minimum dintre sold neincasat si plafon aprobat. Orice incasare ulterioara efectuata de noi sau de firma de asigurare este insusita cu precadere de firma de asigurare pana la acoperirea sumei platita catre noi cu titlul de dauna, iar restul ne parvine.
In cazul in care pe numele clientului este deschisa procedura de insolventa termenul t2 se considera implinit si lucrurile decurg asa cum au fost descrise mai sus.

Intrebari:

3. Cum se inregistreaza banii primiti de la asigurator in cadrul perioadei t2 in contul creantei?
4. Cum se inregistreaza o eventuala despagubire primita de la firma de asigurare?

 Documente suplimentare obligatorii in caz de control
Documente suplimentare obligatorii in caz de control

Vezi detalii

Manual de Politici contabile pentru ONG
Manual de Politici contabile pentru ONG

Vezi detalii

Ghidul practic al contabilitatii in 2020
Ghidul practic al contabilitatii in 2020

Vezi detalii


5. Daca se merge pe varianta clienti incerti, ce suma se poate considera deductibila, daca presupunem ca am ajuns la termenul de 270 de zile: 30% din total creanta sau 30% din creanta-dauna incasata. Nota: de tinut cont ca avem obligatia de a restitui total sau partial dauna incasata in cazul in care se reuseste recuperarea creantei.

Raspunsuri:

3.    Noi consideram ca se inregistreaza astfel:
664 "Pierderi din creante" = 4118 "Clienti incerti" cheltuiala nedeductibila, pentru suma neacoperita de privizion, si deductibila pentru suma acoperita de provizion
5121 "Conturi la banci" = 7581 "Venituri din despagubiri", venit neimpozabil partial in functie de cat acopera o cheltuiala nedeductibila
491 "Ajustari creante clienti" = 7812 "Venituri din provizioane"

4.     5121 "Conturi la banci" = 7581 "Venituri din despagubiri", venit impozabil

5.     Potrivit art. 22 din alin. (1) lit. c) din Codul fiscal , procentul de deducere al provizionului este de 0 % din valoarea fara TVA a creantei facturate, deoarece creanta este garantata.   


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Infotva.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Asigurare impotriva insolventei (II) - Studiu de caz":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA-ul s-a modificat de la 1 ianuarie!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA de la 1 ianuarie 2020"
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]
Atentie contabili!
TVA-ul s-a modificat de la 1 ianuarie!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"MODIFICARI Majore privind TVA de la 1 ianuarie 2020"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016