Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ioana Andreea Pavel
la 06 Dec. 2016 Exclusiv
Conform unui anunt publicat de Directia Generala de Antifrauda Fiscala, regasiti mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, pentru anul curent, cat si pentru 2017.
1. Documentele care atesta "fiscalizarea" aparatului de marcat electronic si cele in legatura cu obligatiile care revin utilizatorilor de astfel de aparate, cum sunt:
- declaratia de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale;
- cartea de interventii
- registrul special
2. Documente de justificare a incasarilor si de inregistrare operativa a incasarilor si platilor:
- raportul intermediar X din care rezulta totalul vanzarilor pana la momentul controlului;
- alte documente justificative privind incasarile si platile efectuate cum ar fi chitante pentru incasarile mentionate in registrul special in situatiiile in care aparatul de marcat electronic este defect, chitante pentru platile efectuate de la unitatea respectiva si/sau dispozitii de plata/incasare catre casierie pentru alte sume introduse sau extrase din unitate cu diferite justificari, dupa caz, precum si registrul de casa in care aceste documente se inregistreaza;
- documente din care rezulta incasarile prin POS

Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale

Ghidul practic al contabilitatii 2022 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Asociatiile de proprietari Contabilitate - fiscalitate
3. Documente care atesta provenienta marfurilor destinate comercializarii, aflate in unitatea de vanzare a bunurilor si de evidenta gestionara, care pot fi, dupa caz:
- facturi/facturi externe (invoice)
- avize de insotire a marfurilor
- documente vamale
- borderouri de achizitie
- file din carnetele de comercializare a produselor din sectorul agricol
- note de receptie si constatare diferente
- alte documente de evidenta a stocurilor, adoptate prin proceduri proprii cu privire la conducerea contabilitatii, respectiv prin intermediul politicilor contabile (de exemplu raport de gestiune, balanta analitica a stocurilor, fise de magazie etc.)
Inspectorii antifrauda au derulat in data de 6.12.2016 o actiune de informare la nivel national, in cadrul careia vor distribui materiale informative care detaliaza principalele aspecte urmarite in timpul controalelor operative si inopinate. De asemenea, sunt mentionate atat obligatiile contribuabililor, cat si sanctiunile prevazute de lege in cazul incalcarii prevederilor legale.
Contribuabili specializati in comert cu amanuntul, comert cu ridicata, restaurante si alte activitati de servicii de alimentatie (ex.: baruri, cafenele), hoteluri si alte facilitati de cazare, servicii de infrumusetare vor primi materiale informative.
DGAF acorda o atentie deosebita procesului de informare a contribuabililor in legatura cu activitatea desfasurata, cu drepturile si obligatiile acestora, toate actiunile desfasurate pana in prezent fiind prezentate cu maxima transparenta catre publicul larg, in contextul respectarii prevederilor legale.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Control inopinat 2017: Ce acte sunt obligatorii in caz de control?":
Rating:
Nota: 3.81 din 5 din 8 voturi
Rating:
Nota: 3.81 din 5 din 8 voturi
Articole similare
Sanctiuni de peste 8 milioane de lei dispuse in cadrul operatiunii VenusANAF: Comert cu ridicata. Ce documente solicita inspectorii la un CONTROL INOPINAT?CONTROL INOPINAT in domeniul HORECA. Ce documente sunt obligatorii la cererea inspectorilor?Ce implica supravegherea circulatiei produselor accizabile conform OANAF nr.. 207 din 2012OPANAF nr. 207: Proceduri privind supravegherea fiscala a produselor accizabileUltimele articole
Firmele creditate pot atrage atentia Fiscului. Ce semne determina ANAF sa vina in control?Actualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea II.1)
Mai multe articole despre control inopinat
Articole similare
Afacerea ta la un alt nivel - greseli de evitat si garantia reusiteiInstructiuni clare, pas cu pas, privind absolut orice inregistare in ReviSal in 2022
Mai multe articole despre acte obligatorii
Articole similare
Defectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Control inopinat in domeniul HORECA. Ce documente sunt obligatorii la cererea inspectorilor?Case de marcat electronice. Cum verificati daca sunt conectate la ANAF si daca transmit date catre serverCe contine regimul sanctionator pentru utilizatorii caselor de marcat electronice fiscalePatronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEF
Mai multe articole despre cartea de interventii
Articole similare
Programul „IMM Leasing de echipamente si utilaje†a fost publicat in Monitorul Oficial (OUG 118/2020)Regim special second-hand. Cum tratam marja de profit negativa?Proiect Hotarare pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin HG 1/2016Control inopinat in domeniul HORECA. Ce documente sunt obligatorii la cererea inspectorilor?Patronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEFUltimele articole
Defectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Ministerul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiContract de inchiriere. Proprietarul este OBLIGAT sa inregistreze contractul la ANAF?IMM Leasing de Echipamente si Utilaje - Noul program de sprijin pentru firme implementat de MFPANAF modifica Ordinul nr. 3731/2016 privind schimbul de informatii cu institutiile financiare nebancare
Mai multe articole despre registrul special
Articole similare
Achizitii intracomunitare de bunuri si societate neinregistrata in scop de TVA. Ce obligatii se impun?Regimul fiscal si contabil aplicabil achizitiilor intracomunitare de bunuri second-handPresedintele ANOFM: Persoanele aflate in somaj tehnic nu ar trebui sa isi piarda locul de muncaGranturi pentru IMM-urile si microintreprinderile afectate de pandemie. Ce criterii trebuie sa indeplineasca firmeleLegea prevenirii: Lista contraventiilor care intra sub incidenta legiiUltimele articole
Finantare de peste 1 miliard de lei pentru firme, prin IMM INVEST si AGRO IMM INVEST, in prima luna de la lansarea programelorFirmele cu lucratori la negru si cele care declara salarii mai mici vor fi verificate de Ministerul MunciiA fost modificat din nou Programul IMM Invest (Hotararea 828/2021)Au fost modificate normele metodologice ale programului IMM INVEST. Pentru anumite domenii nu se pot garanta creditePeste 917.000 contracte de munca au fost supendate de la declansarea starii de urgenta (Informare MMPS)
Mai multe articole despre comert cu ridicata

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"Modificari TVA aparute in 2022. Top 6 Studii de caz"