Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Conform unui anunt publicat de Directia Generala de Antifrauda Fiscala, regasiti mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, pentru anul curent, cat si pentru 2017.
1. Documentele care atesta "fiscalizarea" aparatului de marcat electronic si cele in legatura cu obligatiile care revin utilizatorilor de astfel de aparate, cum sunt:
- declaratia de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale;
- cartea de interventii
- registrul special
2. Documente de justificare a incasarilor si de inregistrare operativa a incasarilor si platilor:
- raportul intermediar X din care rezulta totalul vanzarilor pana la momentul controlului;
- alte documente justificative privind incasarile si platile efectuate cum ar fi chitante pentru incasarile mentionate in registrul special in situatiiile in care aparatul de marcat electronic este defect, chitante pentru platile efectuate de la unitatea respectiva si/sau dispozitii de plata/incasare catre casierie pentru alte sume introduse sau extrase din unitate cu diferite justificari, dupa caz, precum si registrul de casa in care aceste documente se inregistreaza;
- documente din care rezulta incasarile prin POS
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
3. Documente care atesta provenienta marfurilor destinate comercializarii, aflate in unitatea de vanzare a bunurilor si de evidenta gestionara, care pot fi, dupa caz:
- facturi/facturi externe (invoice)
- avize de insotire a marfurilor
- documente vamale
- borderouri de achizitie
- file din carnetele de comercializare a produselor din sectorul agricol
- note de receptie si constatare diferente
- alte documente de evidenta a stocurilor, adoptate prin proceduri proprii cu privire la conducerea contabilitatii, respectiv prin intermediul politicilor contabile (de exemplu raport de gestiune, balanta analitica a stocurilor, fise de magazie etc.)
Inspectorii antifrauda au derulat in data de 6.12.2016 o actiune de informare la nivel national, in cadrul careia vor distribui materiale informative care detaliaza principalele aspecte urmarite in timpul controalelor operative si inopinate. De asemenea, sunt mentionate atat obligatiile contribuabililor, cat si sanctiunile prevazute de lege in cazul incalcarii prevederilor legale.
Contribuabili specializati in comert cu amanuntul, comert cu ridicata, restaurante si alte activitati de servicii de alimentatie (ex.: baruri, cafenele), hoteluri si alte facilitati de cazare, servicii de infrumusetare vor primi materiale informative.
DGAF acorda o atentie deosebita procesului de informare a contribuabililor in legatura cu activitatea desfasurata, cu drepturile si obligatiile acestora, toate actiunile desfasurate pana in prezent fiind prezentate cu maxima transparenta catre publicul larg, in contextul respectarii prevederilor legale.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
ANAF: Comert cu ridicata. Ce documente solicita inspectorii la un CONTROL INOPINAT?Ce implica supravegherea circulatiei produselor accizabile conform OANAF nr.. 207 din 2012OPANAF nr. 207: Proceduri privind supravegherea fiscala a produselor accizabileCONTROL INOPINAT in domeniul HORECA. Ce documente sunt obligatorii la cererea inspectorilor?Sanctiuni de peste 8 milioane de lei dispuse in cadrul operatiunii VenusUltimele articole
Firmele creditate pot atrage atentia Fiscului. Ce semne determina ANAF sa vina in control?Actualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea II.1)Articole similare
Afacerea ta la un alt nivel - greseli de evitat si garantia reusiteiInstructiuni clare, pas cu pas, privind absolut orice inregistare in ReviSal in 2022Articole similare
Defiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se facePatronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEFCe contine regimul sanctionator pentru utilizatorii caselor de marcat electronice fiscaleDefectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Case de marcat electronice. Cum verificati daca sunt conectate la ANAF si daca transmit date catre serverUltimele articole
Control inopinat in domeniul HORECA. Ce documente sunt obligatorii la cererea inspectorilor?Articole similare
Defiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceCe contine regimul sanctionator pentru utilizatorii caselor de marcat electronice fiscaleReglementari noi si vechi cu iz de TVA privind aparatele de marcat electronice fiscalePatronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEFDefectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Ultimele articole
Montare panouri fotovoltaice. Ce obligatii fiscale trebuie sa indeplineasca prosumatoriiCare este termenul de pastrare a documentelor financiar-contabile?Ministerul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiContract de inchiriere. Proprietarul este OBLIGAT sa inregistreze contractul la ANAF?Programul „IMM Leasing de echipamente si utilaje†a fost publicat in Monitorul Oficial (OUG 118/2020)Articole similare
Situatia contractelor individuale de munca suspendate/incetate la sfarsitul lunii aprilie(Informare MMPS)Nou: Programul pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri 2015Activitatea desfasurata de zilieri. Ce completam in Declaratia 112 si 205?Regimul fiscal si contabil aplicabil achizitiilor intracomunitare de bunuri second-handSponsorizare in bunuri si facturi de achizitie. Cum inregistram si care e regimul TVA?Ultimele articole
Controale ANAF august 2024. 5 situatii in care au fost verificate persoanele juridiceANAF a efectuat 4.200 actiuni de control fiscal si 1.700 controale antifrauda in iunie 2024Actiunile de control ale ANAF, in aprilie 2024, au diminuat pierderea fiscala cu 430 milioane lei Intreprinderi legate. In ce conditii se incadreaza la regimul micro din 1 ianuarie 2024Firme care fac COMERT CU RIDICATA. Facturile emise catre persoane fizice pot fi incasate exclusiv prin banca?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"