Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Conform unui anunt publicat de Directia Generala de Antifrauda Fiscala, regasiti mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, pentru anul curent, cat si pentru 2017.
1. Documentele care atesta "fiscalizarea" aparatului de marcat electronic si cele in legatura cu obligatiile care revin utilizatorilor de astfel de aparate, cum sunt:
- declaratia de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale;
- cartea de interventii
- registrul special
2. Documente de justificare a incasarilor si de inregistrare operativa a incasarilor si platilor:
- raportul intermediar X din care rezulta totalul vanzarilor pana la momentul controlului;
- alte documente justificative privind incasarile si platile efectuate cum ar fi chitante pentru incasarile mentionate in registrul special in situatiiile in care aparatul de marcat electronic este defect, chitante pentru platile efectuate de la unitatea respectiva si/sau dispozitii de plata/incasare catre casierie pentru alte sume introduse sau extrase din unitate cu diferite justificari, dupa caz, precum si registrul de casa in care aceste documente se inregistreaza;
- documente din care rezulta incasarile prin POS

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Cartea Verde a Contabilitatii

Venituri impozabile si neimpozabile la calculul impozitului pe profit
3. Documente care atesta provenienta marfurilor destinate comercializarii, aflate in unitatea de vanzare a bunurilor si de evidenta gestionara, care pot fi, dupa caz:
- facturi/facturi externe (invoice)
- avize de insotire a marfurilor
- documente vamale
- borderouri de achizitie
- file din carnetele de comercializare a produselor din sectorul agricol
- note de receptie si constatare diferente
- alte documente de evidenta a stocurilor, adoptate prin proceduri proprii cu privire la conducerea contabilitatii, respectiv prin intermediul politicilor contabile (de exemplu raport de gestiune, balanta analitica a stocurilor, fise de magazie etc.)
Inspectorii antifrauda au derulat in data de 6.12.2016 o actiune de informare la nivel national, in cadrul careia vor distribui materiale informative care detaliaza principalele aspecte urmarite in timpul controalelor operative si inopinate. De asemenea, sunt mentionate atat obligatiile contribuabililor, cat si sanctiunile prevazute de lege in cazul incalcarii prevederilor legale.
Contribuabili specializati in comert cu amanuntul, comert cu ridicata, restaurante si alte activitati de servicii de alimentatie (ex.: baruri, cafenele), hoteluri si alte facilitati de cazare, servicii de infrumusetare vor primi materiale informative.
DGAF acorda o atentie deosebita procesului de informare a contribuabililor in legatura cu activitatea desfasurata, cu drepturile si obligatiile acestora, toate actiunile desfasurate pana in prezent fiind prezentate cu maxima transparenta catre publicul larg, in contextul respectarii prevederilor legale.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Actualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea II.1)Sanctiuni de peste 8 milioane de lei dispuse in cadrul operatiunii VenusANAF: Comert cu ridicata. Ce documente solicita inspectorii la un CONTROL INOPINAT?Firmele creditate pot atrage atentia Fiscului. Ce semne determina ANAF sa vina in control?OPANAF nr. 207: Proceduri privind supravegherea fiscala a produselor accizabileUltimele articole
Control antifrauda in 2025: TVA nedeductibil si obligatii suplimentare pentru firmeCONTROL INOPINAT in domeniul HORECA. Ce documente sunt obligatorii la cererea inspectorilor?Ce implica supravegherea circulatiei produselor accizabile conform OANAF nr.. 207 din 2012Articole similare
Instructiuni clare, pas cu pas, privind absolut orice inregistare in ReviSal in 2022Afacerea ta la un alt nivel - greseli de evitat si garantia reusiteiArticole similare
Ce contine regimul sanctionator pentru utilizatorii caselor de marcat electronice fiscaleDefectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Patronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEFCase de marcat electronice. Cum verificati daca sunt conectate la ANAF si daca transmit date catre serverDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceUltimele articole
Control inopinat in domeniul HORECA. Ce documente sunt obligatorii la cererea inspectorilor?Articole similare
Noutati Legislatie Fiscala 13 - 17 iulie 2009 - Monitorul OficialInformare ANAF privind modificarile in legislatia caselor de marcat: Emiterea bonurilor fiscale nu e obligatorie pentru anumiti operatori economici124.000 de firme si persoane au credite la cel putin doua institutii de creditMontare panouri fotovoltaice. Ce obligatii fiscale trebuie sa indeplineasca prosumatoriiTVA si Casa de marcat fiscalaUltimele articole
Defiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceCare este termenul de pastrare a documentelor financiar-contabile?Defectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Ministerul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiContract de inchiriere. Proprietarul este OBLIGAT sa inregistreze contractul la ANAF?Articole similare
Gestiune societate. Comert cu amanuntul si COMERT CU RIDICATA al produselorPresedintele ANOFM: Persoanele aflate in somaj tehnic nu ar trebui sa isi piarda locul de muncaGranturi pentru IMM-urile si microintreprinderile afectate de pandemie. Ce criterii trebuie sa indeplineasca firmeleA fost modificat din nou Programul IMM Invest (Hotararea 828/2021)Insolventa, lichidare si suspendarea activitatii: 47 de studii de caz!Ultimele articole
Controale ANAF august 2024. 5 situatii in care au fost verificate persoanele juridiceANAF a efectuat 4.200 actiuni de control fiscal si 1.700 controale antifrauda in iunie 2024Actiunile de control ale ANAF, in aprilie 2024, au diminuat pierderea fiscala cu 430 milioane lei Intreprinderi legate. In ce conditii se incadreaza la regimul micro din 1 ianuarie 2024Firme care fac COMERT CU RIDICATA. Facturile emise catre persoane fizice pot fi incasate exclusiv prin banca?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"