Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Control inopinat in domeniul HORECA. Ce documente sunt obligatorii la cererea inspectorilor?

de Miruna Petrache la 08 Dec. 2016 Exclusiv
Tags: control inopinat, anaf, domeniul horeca, control anaf, inspectori, hoteluri, cazare

Va prezentam, prin cele ce urmeaza, lista publicata de ANAF cu principalele documente solicitate de inspectori la un control operativ si inopinat derulat la contribuabilii din domeniul "Hoteluri si alte facilitati de cazare".


1. Documentele care atesta "fiscalizarea" aparatului de marcat electronic si cele in legatura cu obligatiile care revin utilizatorilor de astfel de aparate, cum sunt:

- declaratia de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale
- cartea de interventii
- registrul special

2. Documente de justificare a incasarilor si de inregistrare operativa a incasarilor si platilor

- raportul intermediar X din care rezulta totalul vanzarilor pana la momentul controlului
- alte documente justificative privind incasarile si platile efectuate cum ar fi: chitante pentru incasarile mentionate in registrul special in situatiile in care aparatul de marcat electronic este defect, chitante pentru platile efectuate de la unitatea respectiva si/sau dispozitii de plata/incasare catre casierie pentru alte sume introduse sau extrase din unitate cu diferite justificari, dupa caz, precum si registrul de casa in care aceste documente se inregistreaza;
GDPR pentru Responsabilul cu Protectia Datelor
GDPR pentru Responsabilul cu Protectia Datelor

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Vezi detalii

Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii



- documente din care rezulta incasarile prin POS.


Principalele obligatii legale a caror respectare este verificata in contextul controlului operativ si inopinat

Obligatia contribuabilului: dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal, cu exceptiile prevazute de lege
Sanctiunea pentru nerespectarea obligatiei: Amenda de 12.500 lei, suspendare si sigilare pana la dotare.

Obligatia contribuabilului: Utilizarea aparatului de marcat electronic fiscal si justificarea cu documente a vanzarilor si sumelor de bani existente in unitatea de vanzare.
Sanctiune pentru nerespectarea obligatiei: Avertisment sau amenda de pana la 27.500 lei, in functie de gravitatea faptei si suspendarea activitatii unitatii incepand de la a doua abatere majora constatata la aceeasi unitate.

Obligatia contribuabilului: Afisarea la loc vizbil a anuntului de atentionare a clientilor, reglementat de legislatia in domeniul aparatelor de marcat electronice fiscale.
Sanctiune pentru nerespectarea obligatiei: Amenda 3.000 lei.

Obligatia contribuabilului: Respectarea interdictiei de a inmana alte documente care atesta plata contravalorii bunurilor achizitionate sau serviciilor prestate, cu exceptia bonurilor fiscale si chitantelor.
Sanctiune pentru nerespectarea obligatiei: Amenda 9.000 lei.

Obligatia contribuabilului: Justificarea sumelor de bani din unitatea de prestare a serviciilor prin datele inscrise in documentele emise cu aparate de marcat electronice fiscale, in registrul special si/sau in chitante.
Sanctiune pentru nerespectarea obligatiei: AMenda 3.000 lei si confiscarea sumelor nejustificate.

Precizare ANAF: In functie de complexitatea aspectelor descoperite in timpul controlului, inspectorii antifrauda pot extinde verificarile.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Control inopinat in domeniul HORECA. Ce documente sunt obligatorii la cererea inspectorilor?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016