Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Galati reaminteste contribuabililor faptul ca, incepand cu data de 1 ianuarie 2023, impozitul pe veniturile microintreprinderilor este optional.
Persoanele juridice romane, cu exceptia celor care desfasoara activitati in domeniul HoReCa, pot opta sa aplice impozitul pe veniturile microintreprinderilor incepand cu anul fiscal urmator celui in care indeplinesc conditiile de microintreprindere prevazute la art. 47 alin. (1) din Codul fiscal si daca nu au mai fost platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor ulterior datei de 1 ianuarie 2023.
Art. 47 alin. (1) din Codul fiscal defineste microintreprinderea ca fiind o persoana juridica romana care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent: (...)
c) a realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 500.000 euro;
d) capitalul social al acesteia este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale;
e) nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la instantele judecatoresti, potrivit legii.
f)a realizat venituri, altele decat cele din consultanta si/sau management, cu exceptia veniturilor din consultanta fiscala, corespunzatoare codului CAEN: 6920 - «Activitati de contabilitate si audit financiar; consultanta in domeniul fiscal», in proportie de peste 80% din veniturile totale;
g) are cel putin un salariat, cu exceptia situatiei prevazute la art. 48 alin. (3);
h) are asociati/actionari care detin peste 25% din valoarea/numarul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot la cel mult trei persoane juridice romane care se incadreaza sa aplice sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor, incluzand si persoana care verifica indeplinirea conditiilor.
Condit?ia prevazuta la art. 47, alin. (1), lit.c) din Codul fiscal, referitoare la plafonul maxim de 500.000 euro, se aplica incepand cu veniturile anului 2023, pentru veniturile aferente anului 2022 plafonul fiind de 1.000.000 euro.
(Reglementare: art. IX lit. e) din O.G. nr. 16/2022, modificata prin Legea nr. 370/2022)
Microintreprinderile care, in anul 2023, devin platitoare de impozit pe profit ca urmare a neindeplinirii conditiilor prevazute la art. 47 alin. (1) din Codul fiscal comunica organelor fiscale competente iesirea din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor, pana la data de 31 martie inclusiv a anului fiscal 2023, prin depunerea formularului 700.
Incepand cu data de 1 ianuarie 2023 persoanele juridice care desfasoara activitati in domeniul HoReCa pot opta pentru plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, fara sa aplice prevederile art. 52 din Codul fiscal.
Cartea verde a contabilitatii 2026
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Ghidul practic al contabilitatii in 2026 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
In situatia in care persoanele juridice care desfasoara activitati in domeniul HoReCa obtin in cursul anului venituri si din alte activitati in afara celor
corespunzatoare codurilor CAEN aferente domeniului , pentru veniturile din alte activitati aplica sistemul de declarare si plata a impozitului pe profit prevazut de Titlul II - Impozitul pe profit din Codul fiscal, daca indeplinesc oricare dintre urmatoarele conditii:
a) realizeaza venituri din consultanta si/sau management in proportie de peste 20% inclusiv din veniturile totale;
b) desfasoara activitatile de la art. 47 alin. (3) lit. f)-i) din Codul fiscal;
c) veniturile din alte activitati au depasit echivalentul in lei a 500.000 euro. Acestea datoreaza impozit pe profit pentru veniturile din alte activitati incepand cu trimestrul in care s-a indeplinit oricare dintre aceste conditii, pentru intreaga perioada in care exista contribuabilul.
Sursa: ANAF
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Regim TVA pentru achizitii bunuri din UE. Ce reguli se impun unei MICROINTREPRINDERI neinregistrate in ROI?Codul fiscal 2011 - Titlul IIISocietate declarata inactiva pentru expirare sediu. Cum depunem Declaratia 010 cand firma redevine activa?Schimbari pentru IMM-uri din 2015. Clarificari privind sistemul simplificatSinteza: Noutati din domeniul TVA: plata defalcata, intrebari si raspunsuriUltimele articole
Examen consultant fiscal 2026: TVA, una dintre cele mai dificile probe. Cum te pregatestiCartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaFactura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaMICROINTREPRINDERIle pot reveni la impozitul micro in 2026: firmele pot redepune declaratia pana la 31 martiePlafon TVA 2025: Ce trebuie sa stii despre plafonul TVA daca ai deschis o firma in 2025Articole similare
Firmele pot incheia contracte de colaborare cu persoane fizice daca acestea NU sunt inregistrate ca PFA?Facturarea electronica, obligatorie de la 1 ianuarie 2024 pentru TOATE tranzactiile intre firme Informare ITM. Prevederi legale cu privire la regimul de munca al minorilorArticole similare
Iata solutia ideala pentru a scapa de stresul schimbarilor legislative in domeniul fiscal-contabil!Firme cu cifra de afaceri sub 500.000 euro. Poate trece prin optiune la impozit pe profit?Din 2023 impozitul micro nu va mai fi obligatoriu, ci OPTIONAL (Proiect de OUG)Rectificarea impozitului pe veniturile microintreprinderilorPana pe 25 IUNIE 2024 trebuie depuse la ANAF mai multe declaratii fiscale importanteUltimele articole
Microintreprindere. Conditii micro in 2026 + EXEMPLU concret privind intreprinderile legateAchizitii intracomunitare. Obligatii fiscale pentru firmele care NU au cod special de TVAIMPOZIT MICRO. In calculul plafonului pentru trecere la impozit pe profit intra si avansurile?Plafon TVA de 395.000 lei. Firmele pot solicita iesirea de la TVA daca NU depasesc plafonul?Depasire plafon de 100.000 euro. Trecere la impozit pe profit si TVA lunar
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



