Atentie contabili!


Modificari importante privind cotele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Controale ITM pe litoral la agentii economici din turism, alimentatie publica si comert. Ce deficiente au descoperit inspectorii

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Stancu Alina la 21 Sep. 2022
Controale ITM pe litoral la agentii economici din turism, alimentatie publica si comert. Ce deficiente au descoperit inspectorii
Tags: controale itm, agenti economici, litoralul marii negre

Inspectia Muncii, prin ITM Constanta, a desfasurat o campanie privind verificarea respectarii prevederilor legale de securitate si sanatate in munca, precum si verificarea modului de respectare a prevederilor legale privind incheierea si executarea contractelor individuale de munca de catre agentii economici care isi desfasoara activitatea pe Litoralul Marii Negre in domeniul turismului, alimentatiei publice si comertului.

Astfel, in data de 14 septembie 2022, in prezenta unei delegatii a Inspectiei Muncii, condusa de inspectorul general de stat, Dantes Nicolae BRATU, in cadrul unei intalniri cu angajatorii din domeniul HoReCa din judetul Constanta, au fost prezentate rezultatele Campaniei privind verificarea respectarii prevederilor legale de securitate si sanatate in munca, precum si verificarea modului de respectare a prevederilor legale privind incheierea si executarea contractelor individuale de munca de catre agentii economici care isi desfasoara activitatea pe Litoralul Marii Negre in domeniul turismului, alimentatiei publice si comertului, coduri CAEN 55 si 56, desfasurata de ITM Constanta in perioada 1 iulie – 3 septembrie 2022.

Campania si-a propus identificarea si combaterea cazurilor de munca nedeclarata, precum si verificarea  modului in care se respecta prevederile legale in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atentionand angajatorii si lucratorii asupra faptului ca riscurile specifice existente in mediul de munca trebuie combatute la sursa.

In domeniul relatiilor de munca, s-au efectuat 772 controale efectuate in urma carora s-au aplicat 63 sanctiuni, din care 39 amenzi in valoare totala de 784.500 lei si 24 avertismente. 31 de persoane au fost depistate muncind fara forme legale de angajare, dintre care 3 tineri cu varsta intre 15 – 18 ani. Pentru neconformitatile depistate, inspectorii de munca au dispus 153 de masuri obligatorii, cu termene concrete de realizare.

Cele mai frecvente neconformitati constatate: nu s-au incheiat contracte individuale de munca in forma scrisa, contracte care nu s-au inregistrat si transmis in registrul general de evidenta a salariatilor anterior inceperii activitatii, lipsa evidentei orelor lucrate de catre salariati si nerespectarea, cu mai mult de 30 de zile, a datei de plata a drepturilor salariale.

In domeniul securitatii si sanatatii in munca, au fost controlati 311 angajatori, din care 44 au fost sanctionati cu 35 de avertismente si 37 de amenzi in valoare totala de 155.500 lei si au fost dispuse 72 de masuri obligatorii, cu termene precise pentru remedierea neconformitatilor. 

Cele mai frecvente deficiente constatate de inspectorii de munca:

*instruirea necorespunzatoare/incompleta a lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca – 15%;
* angajatorul nu a desemnat unul sau mai multi lucratori sau nu a organizat un serviciu intern de prevenire si protectie sau nu a apelat la servicii externe pentru desfasurarea activitatii de prevenire si protectie, in conditiile legii – 8%;
* neamenajarea corespunzatoare a cailor de acces – 7%;
* intretinerea necorespunzatoare a echipamentelor de munca - 7%;
* truse sanitare incomplete - 7%.
* improvizatii la instalatiile electrice – 4%;
*neacordarea echipamentului individual de protectie lucratorilor - 4%;
* nepunerea la dispozitie a documentelor necesare controlului - 3%;
* neasigurarea supravegherii medicale pentru lucratori - 2%.

Dantes Nicolae Bratu, inspector general de stat:”Scopul campaniei a fost acela de crestere a gradului de constientizare, atat a angajatilor cat si a angajatorilor in ceea ce priveste necesitatea aplicarii si respectarii legislatiei muncii pentru diminuarea cazurilor de munca nedeclarata si subdeclarata si a numarului de accidente de munca. Un aspect important constatat in toate campaniile desfasurate pe Litoralul Marii Negre este acela ca, din cauza caracterului sezonier al acestor activitati, angajatorii din domeniul turismului, alimentatiei publice si comertului au tendinta de a minimaliza riscurile existente privind securitatea si sanatatea la locul de munca. in domeniul securitatii si sanatatii in munca, obiectivele campaniei au vizat cresterea gradului de constientizare a angajatorilor si a angajatilor in ceea ce priveste necesitatea respectarii prevederilor legale in domeniul securitatii si sanatatii in munca in scopul de a reduce cu 25% incidenta accidentelor munca prin identificarea pericolelor si evaluarea si combaterea riscurilor prezente in mediul  de munca, identificarea echipamentelor de munca, in special cele sub incidenta ISCIR – lifturi, centrale de producere a apei calde, precum si alte echipamente care pot prezenta, in exploatare, riscuri pentru lucratori (arsura termica, explozii, incendiu, etc.) cum ar fi:  hote, aragaze, butelii, verificarea modului de instruire a lucratorilor si de insusirea instructiunilor predate.” 


Sursa: ITM
Stancu Alina de Stancu Alina
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Controale ITM pe litoral la agentii economici din turism, alimentatie publica si comert. Ce deficiente au descoperit inspectorii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016