Tags: cereri indemnizatii, indemnizatia pentru timp redus de munca, plati efectuate de ajofm
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a precizat, pe pagina oficiala de Facebook, ca cere saptamanal evaluari ale platilor efectuate de catre AJOFM-uri. In total au fost decontati 16 milioane de lei catre angajati pentru indemnizatia ,,kurzarbeit".
„16 milioane lei decontati de catre AJOFMuri catre angajati prin angajatori pentru indemnizatia pentru timp redus de munca (”kurzarbeit”), din care aproape 2 milioane lei pentru angajatorii din domeniul HoReCa. Din pacate, cele mai multe solicitari sunt inca incomplete intrucat nu au fost depuse documentele necesare sau au fost depuse necorespunzator. Sunt si foarte multe cereri respinse pentru ca nu indeplinesc conditiile prevazute pentru acordarea acestei indemnizatii. Rog angajatorii sa acorde o atentie suplimentara atunci cand depun cererile pentru a avea siguranta decontarii indemnizatiei in cel mai scurt timp. Eu imi fac treaba urmarind cu strictete ritmul de plati. Sunt peste 8 luni de cand fac acest lucru in permanenta. Pentru toate masurile gestionate de Guvernul Orban. Nu au fost putine. De aceea spun ca mobilizarea de la Ministerul Muncii (prin ANOFM si ANPIS) a fost fara precedent. Poate imperfecta dar sigur fara precedent.”, a spus ministrul in functie.
Violeta Alexandru nu este multumita de timpul in care se proceseaza cererile.
„Cer saptamanal evaluari ale platilor efectuate de catre AJOFMuri, care au de facut si alte plati si de indeplinit si alte sarcini pe langa masurile ce tin de sustinerea angajatorilor in contextul pandemiei Covid-19. inteleg asta, dar totusi nu sunt multumita de timpul in care se proceseaza cererile, mai ales in anumite judete unde vad ca a scazut putin randamentul. Sunt multe cauze aici, Covid, oboseala dupa luni de efort, ochii pe rezultatele alegerilor, la ANOFM - platformele stocare date depasite, etc.”, a explicat Alexandru.
„Am cerut AJOFMurilor sa comunice constant cu angajatorii si sa grabeasca eliberarea deciziilor de acordare a indemnizatiei si platile aferente. Am nevoie si de angajatori sa ma ajute ca sa ajunga banii la oameni. Este un efort comun. Eu inteleg sa il fac cu seriozitate.”, a concluzionat Violeta Alexandru.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Inregistrare si evidenta donatii
Intrebare:
Situatie de fapt:
Suntem o asociatie non-profit, cod caen 9499. Avem un contract incheiat cu Banca pentru alimente - ONG, obiectul prezentului contract il constituie acordarea cu caracter repetitive, cu titlu gratuit de catre donator beneficiarului, adica asociatiei noastre, a unor produse alimentare si nealimentare, numite ajutoare cu scopul sustinerii si dezvoltarii activitatii social-caritabile si proiectelor asiciatiei noastre.
Atasat gasiti contractul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Vanzare cladire catre asociat
Intrebare:
O societate achizitioneaza un imobil construit in 2020 in 11.02.2021 cu valoarea de 545.000l ei prin taxare inversa. Durata de amortizare este 49 ani, valoarea amortizata fiind de 45.000 lei. In martie 2025, administratorul/asociat unic 100% hotaraste sa-l cumpere de la societate. Va rugam se ne precizati toate operatiunile pe care le avem de facut:
1. Cu ce pret de vanzare putem sa-l vindem? Daca se calculeaza tva? Inregistrari contabile?
2. Mai trebuie...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitiile intracomunitare de bunuri
Intrebare:
O societate rezidenta in Polonia cu cod valid de tva, livreaza echipamente de tratarea apelor uzate catre o societate beneficiara din Romania cu cod valabil de tva. In pretul total al echipamentelor include:
Pretul setului de echipamente, Costuri pentru supravegherea lucrarilor de instalare si punere in functiune (Supervizare la Instalare - max 10 zile lucratoare pe santier si Supervizare punere in functiune si formare a personalului - max 10 zile lucratoare pe...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Impozit suplimentar 0.5% - Activitati in domeniul petrol si gaze
Intrebare:
Impozit suplimentar pt PJ care desfasoara activitati in dom. petrol si gaze de 0.5%.
Societatea este autorizata pentru comertul cu produse combustibili lichizi si solizi, CAEN 4681.
In calitate de lider de asociere si antreprenor, are subcontractanti la diferite lucrari pentru care asigura combustibil, motorina la locul de munca si care se factureaza cf. contractelor incheiate .Practic societatea nu desfasoara activitati de comert cu carburanti cu alte...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<