Tags: cereri indemnizatii, indemnizatia pentru timp redus de munca, plati efectuate de ajofm
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a precizat, pe pagina oficiala de Facebook, ca cere saptamanal evaluari ale platilor efectuate de catre AJOFM-uri. In total au fost decontati 16 milioane de lei catre angajati pentru indemnizatia ,,kurzarbeit".
„16 milioane lei decontati de catre AJOFMuri catre angajati prin angajatori pentru indemnizatia pentru timp redus de munca (”kurzarbeit”), din care aproape 2 milioane lei pentru angajatorii din domeniul HoReCa. Din pacate, cele mai multe solicitari sunt inca incomplete intrucat nu au fost depuse documentele necesare sau au fost depuse necorespunzator. Sunt si foarte multe cereri respinse pentru ca nu indeplinesc conditiile prevazute pentru acordarea acestei indemnizatii. Rog angajatorii sa acorde o atentie suplimentara atunci cand depun cererile pentru a avea siguranta decontarii indemnizatiei in cel mai scurt timp. Eu imi fac treaba urmarind cu strictete ritmul de plati. Sunt peste 8 luni de cand fac acest lucru in permanenta. Pentru toate masurile gestionate de Guvernul Orban. Nu au fost putine. De aceea spun ca mobilizarea de la Ministerul Muncii (prin ANOFM si ANPIS) a fost fara precedent. Poate imperfecta dar sigur fara precedent.”, a spus ministrul in functie.
Violeta Alexandru nu este multumita de timpul in care se proceseaza cererile.
„Cer saptamanal evaluari ale platilor efectuate de catre AJOFMuri, care au de facut si alte plati si de indeplinit si alte sarcini pe langa masurile ce tin de sustinerea angajatorilor in contextul pandemiei Covid-19. inteleg asta, dar totusi nu sunt multumita de timpul in care se proceseaza cererile, mai ales in anumite judete unde vad ca a scazut putin randamentul. Sunt multe cauze aici, Covid, oboseala dupa luni de efort, ochii pe rezultatele alegerilor, la ANOFM - platformele stocare date depasite, etc.”, a explicat Alexandru.
„Am cerut AJOFMurilor sa comunice constant cu angajatorii si sa grabeasca eliberarea deciziilor de acordare a indemnizatiei si platile aferente. Am nevoie si de angajatori sa ma ajute ca sa ajunga banii la oameni. Este un efort comun. Eu inteleg sa il fac cu seriozitate.”, a concluzionat Violeta Alexandru.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
O societate platitoare de tva in Romania si care presteaza lucrari de instalare pompe caldura si verificare acestor instalatii ale pompelor de caldura la clienti persoane juridice din Germania, factureaza aceste servicii ca fiind servicii intracomunitare (cu taxare inversa si raportare in 390)?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O companie A din Romania importa de la o companie B din UK, bunuri cu regim militar (bunurile raman in proprietatea lui B). Acestea vor fi asamblate pe produsul finit de catre A, care factureaza catre B doar manopera. Importul este efectuat de A, deoarece B nu are autorizarile necesare pentru acest tip de bunuri. Produsele finite vor fi livrate de B catre o companie C din Romania (bunurile raman pe teritoriul Romaniei). Compania B are un reprezentant fiscal in Romania, catre care A...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Client neincasat din 2021 pentru care s-a constituit provizion in 2022 - 50% deductibil, respectiv 50% nedeductibil. S-a deschis procedura falimentului in forma simplificata. Se poate considera cheltuiala deductibila integrala, acum sau la inchiderea falimentului? Ajustarea TVA se poate face? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O societate este neplatitoare de TVA si achizitioneaza un autoturism din UE - second hand - pe baza codului de TVA obtinut pentru tranzactii intracomunitare, factura primita de la furnizor fiind cu taxare inversa. Autoturismul va avea utilizare mixta in cadrul firmei, nu va fi revandut.
Exista obligatia de plata TVA pentru acest autoturism si declararea in decont 301?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Ce riscuri exista pentru societate in cazul in care societatea scoate din evidenta contabila mijloace fixe complet amortizate, electrice si electronice foarte vechi (de exemplu din anul 2000) pe care nu le mai are in patrimoniu si nu poate face dovada predarii la unitati specializate in DEEE?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<