Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Peste 35 milioane euro pentru promovarea produselor agricole in UE si in tarile terte

de InfoTva.ro la 30 Apr. 2013 Exclusiv
Tags: taxe si impozite, promovare produse agricole, finantare ue, proiect

Comisia Europeana a aprobat 22 de programe destinate sa promoveze produsele agricole in Uniunea Europeana si in tarile terte. Programele, care in marea lor majoritate au o durata de trei ani, sunt dotate cu un buget total de 71,94 de milioane EUR, la care UE contribuie cu 35,97 de milioane EUR. Programele selectate acopera uleiul de masline, laptele si produsele lactate, carnea, fructele si legumele proaspete si prelucrate, produsele ecologice, ouale, vinurile si bauturile spirtoase si produsele horticole, precum si produsele de calitate inregistrate si protejate ca DOP (denumiri de origine protejate), IGP (indicatii geografice protejate) si STG (specialitati traditionale garantate).



In cadrul schemei de informare si de promovare, serviciile Comisiei au primit, pana la data de 30 noiembrie 2012, 36 de propuneri de programe care vizeaza atat piata interna a UE cat si tarile terte, in cadrul primului val al programului din 2013. Dupa evaluare, 22 de propuneri de programe au fost retinute pentru cofinantare, dintre care 16 vizeaza piata interna, iar 6 vizeaza tarile terte. Doua dintre programele selectate au fost propuse de mai multe state membre. Tarile terte/regiunile vizate sunt: Rusia, China, America de Nord, Asia de Sud-Est, Norvegia, Elvetia, Ucraina, India si Coreea de Sud.

In 2000, Consiliul a decis ca UE poate sa contribuie la finantarea masurilor care ofera informatii privind produsele agricole si alimentare sau promoveaza comercializarea acestora pe piata unica a UE si in tarile terte. Bugetul anual total disponibil pentru aceste programe de promovare este de aproximativ 55 de milioane EUR.

Masurile finantate pot consta in relatii publice, campanii de promovare sau de publicitate, care subliniaza in mod deosebit avantajele produselor din UE, in special in ceea ce priveste calitatea, siguranta si igiena produselor alimentare, calitatea nutritiva, etichetarea, bunastarea animalelor sau metodele de productie care respecta mediul inconjurator.

Aceste masuri pot acoperi, de asemenea, participarea la evenimente si targuri, campaniile de informare cu privire la sistemul UE de denumiri de origine protejate (DOP), indicatii geografice protejate (IGP) si specialitati traditionale garantate (STG), informatiile privind sistemele de calitate si de etichetare ale UE si privind agricultura ecologica, precum si campanii de informare privind sistemul UE al vinurilor de calitate produse in regiuni determinate (v.c.p.r.d).

UE finanteaza pana la 50 % din costul acestor masuri (pana la 60 % pentru programele de promovare a consumului de fructe si legume in randul copiilor sau cele referitoare la informarea cu privire la consumul responsabil de bauturi alcoolice si la pericolele prezentate de consumul excesiv de alcool), restul fiind preluat de catre organizatiile profesionale/interprofesionale care le-au propus si, in unele cazuri, de asemenea, de catre statele membre in cauza. In ceea ce priveste promovarea pe piata unica si in tarile terte, organizatiile profesionale interesate pot adresa statelor membre propunerile lor de doua ori pe an. Statele membre trimit apoi Comisiei lista programelor pe care le-au selectionat impreuna cu o copie a fiecarui program. Dupa aceea, Comisia evalueaza programele si decide daca acestea sunt eligibile.
Achizitii de servicii din afara Romaniei
Achizitii de servicii din afara Romaniei

Vezi detalii

Totul despre controlul TVA
Totul despre controlul TVA

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!

Vezi detalii



Sursa: Comisia Europeana

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Peste 35 milioane euro pentru promovarea produselor agricole in UE si in tarile terte":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016