Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Transportul este vital pentru economia europeana: fara conexiuni bune, Europa nu se va dezvolta si nici nu va prospera. Noua politica a UE privind infrastructura va institui o retea europeana de transport solida in cele 28 de state membre, pentru a promova cresterea economica si competitivitatea. Aceasta retea va face legatura intre est si vest si va inlocui mozaicul de transporturi actual cu o retea autentic europeana.
Ce este politica UE privind infrastructura?
Prin noua politica a UE privind infrastructura, finantarea UE in domeniul transporturilor se tripleaza, ajungand la 26 de miliarde de euro pentru perioada 2014-2020. in acelasi timp, finantarea in domeniul transporturilor este reorientata catre o noua retea centrala definita cu strictete. Reteaua centrala va constitui coloana vertebrala a transporturilor in cadrul pietei unice a Europei. Aceasta va inlatura blocajele, va moderniza infrastructura si va simplifica operatiunile transfrontaliere de transport pentru calatorii si intreprinderile din intreaga UE. Implementarea sa va fi accelerata prin crearea a noua coridoare majore de transport care vor reuni statele membre si partile interesate, permitand concentrarea unor resurse limitate si obtinerea de rezultate.
Noua retea TEN-T centrala va fi sustinuta de o retea globala de rute la nivel regional si national, destinate sa alimenteze reteaua centrala. Scopul este ca treptat, pana in 2050, cea mai mare parte a cetatenilor si a intreprinderilor din Europa sa se afle la cel mult 30 de minute distanta, ca timp de deplasare, de aceasta retea globala.
Luata in ansamblu, noua retea de transport va oferi:
calatorii mai sigure si mai putin aglomerate;
deplasari mai fluente si mai rapide.
De ce avem nevoie de o noua politica europeana privind infrastructura?
Transporturile reprezinta un sector esential pentru o economie europeana eficienta.
Se preconizeaza ca, pana in 2050, transportul de marfa va creste cu 80%, iar transportul de calatori cu peste 50%.
Cresterea economica depinde de comert, iar comertul depinde de transporturi. Zonele din Europa care nu dispun de conexiuni bune nu vor prospera.
in practica, exista cinci categorii principale de probleme care trebuie solutionate la nivelul UE:
Legaturile lipsa, in special in cazul tronsoanelor transfrontaliere, constituie un obstacol major in calea liberei circulatii a marfurilor si a calatorilor in interiorul statelor membre si intre acestea, precum si intre statele membre si tarile invecinate.
intre statele membre si in interiorul acestora exista o discrepanta considerabila in ceea ce priveste calitatea si disponibilitatea infrastructurii (blocaje). in special, este necesara ameliorarea conexiunilor est-vest prin crearea unei noi infrastructuri de transport si/sau prin intretinerea, reabilitarea sau modernizarea infrastructurii existente.
Infrastructura de transport dintre modurile de transport este fragmentata. in ceea ce priveste efectuarea de conexiuni multimodale, numeroase terminale de marfa din Europa, gari de calatori, porturi interioare, porturi maritime, aeroporturi si noduri urbane lasa de dorit in acest sens. Avand in vedere ca aceste noduri nu dispun de capacitati multimodale, potentialul si capacitatea transportului multimodal de a elimina blocajele de infrastructura si de a completa legaturile lipsa sunt insuficient exploatate.
Investitiile in infrastructurile de transport ar trebui sa contribuie la atingerea obiectivelor de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera din sectorul transporturilor cu 60% pana in 2050.
in statele membre sunt inca in vigoare norme si cerinte operationale diferite, in special in domeniul interoperabilitatii, ceea ce contribuie semnificativ la crearea barierelor si a blocajelor care afecteaza infrastructura de transport.
Noua politica a UE privind infrastructura - prezentare detaliata
Noua retea centrala - cifre
Reteaua centrala va conecta:
94 de porturi europene principale cu legaturi feroviare si rutiere;
38 de aeroporturi principale cu legaturi feroviare cu orase mari;
15 000 de km de linii de cale ferata modernizate pentru circulatia de mare viteza;
35 de proiecte transfrontaliere vizand reducerea blocajelor.
Reteaua va constitui seva economica a pietei unice, facand posibila o circulatie libera reala a bunurilor si a persoanelor in intreaga UE.
Finantarea UE - ce bani sunt disponibili si cum pot fi obtinuti
Mecanismul pentru interconectarea Europei (MIE) pune la dispozitie 26 de miliarde de euro pentru infrastructura de transport pe perioada financiara urmatoare (2014-2020), ceea ce reprezinta triplul finantarii disponibile in prezent.
Din acesti bani, 80 pana la 85% vor fi utilizati pentru a sprijini:
proiecte prioritare de-a lungul celor noua coridoare de implementare ale retelei centrale. De asemenea, va fi disponibila finantare si pentru un numar limitat de proiecte privind alte sectiuni care au o valoare adaugata europeana mare pentru reteaua centrala.
finantare pentru proiecte transversale sau "orizontale" - legate in principal de tehnologii informatice - cum ar fi finantarea SESAR (dimensiunea tehnologica a sistemului de management al traficului in cerul unic european) sau a ERTMS (sistemul european de management al traficului feroviar), care trebuie folosite de-a lungul principalelor coridoare de transport. Aceasta reprezinta o prioritate deosebita - o alta inovatie din cadrul noii retele centrale fiind faptul ca exista obligatii mai stricte pentru ca sistemele de transport sa "isi uneasca fortele", adica sa investeasca pentru respectarea, in principal, a standardelor UE existente, de exemplu in ceea ce priveste sistemele de semnalizare feroviara comune din cadrul ERTMS. Autostrazile maritime - in calitatea lor de dimensiune maritima a TEN-T - vor fi si ele incluse in aceasta prioritate.
Fondurile ramase pot fi puse la dispozitie pentru proiecte ad hoc, inclusiv pentru proiecte privind reteaua globala.
Se estimeaza ca nivelul investitiilor necesare in cadrul retelei centrale in perioada 2014-2020 se ridica la 250 de miliarde de euro. Comisia va publica cereri periodice de propuneri pentru a se asigura ca primesc finantare din partea UE numai proiectele cele mai bune si care aduc cea mai mare valoare adaugata Uniunii Europene. Prin MIE, finantarea UE in domeniul transporturilor se tripleaza, ajungand la 26 de miliarde de euro pentru perioada 2014-2020; in acelasi timp, finantarea in domeniul transporturilor este reorientata catre o noua retea centrala definita cu strictete.
In general, Mecanismul pentru interconectarea Europei va finanta infrastructura prioritara a UE in domeniul transporturilor, al energiei si al benzii largi digitale. Mecanismul va sprijini infrastructura principala care va constitui baza pietei unice si va beneficia de un fond unic in valoare de 33,242 miliarde de euro pentru perioada 2014-2020, din care 26,250 miliarde de euro vor fi alocate transporturilor; din aceasta din urma suma, 11,305 miliarde de euro sunt rezervate pentru investitiile aferente in infrastructurile de transport de pe teritoriile statelor membre eligibile pentru finantare din Fondul de coeziune.
Cum functioneaza cofinantarea? Cati bani provin de la statele membre si cati de la UE?
Infrastructurile de transport necesita investitii enorme - iar cea mai mare parte dintre acestea vor intotdeauna finantate de statele membre. Rolul Europei in materie de investitii si de coordonare este de a oferi valoare adaugata prin eliminarea blocajelor si prin completarea legaturilor si a conexiunilor lipsa, precum si de a sprijini crearea unei veritabile retele de transport europene.
Ratele normale de cofinantare pentru proiecte TEN-T privind reteaua centrala vor fi:
Pana la 50% cofinantare UE pentru studii.
Pentru lucrari, pana la 20% (de exemplu lucrari de explorare pentru un tunel important).
Exista anumite posibilitati de majorare a cofinantarii pentru proiectele transfrontaliere referitoare la conexiuni intre transportul feroviar si caile navigabile interioare (pana la 40 %).
Pentru anumite proiecte STI, precum ERTMS, se poate oferi un nivel mai mare de cofinantare, de pana la 50%, pentru a sprijini statele membre care fac tranzitia."
Sursa: Comisia Europeana
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Noua politica a UE privind infrastructura de transport. Un raport care anunta masuri noi":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Arhivarea si distrugerea documentelor contabile. Reguli esentiale in 2015Canalul Dunare-Bucuresti, proiectul minune de un miliard de euroORDIN Nr. 3.387 din 2009 al ministrului finantelor pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea exercitiului bugetar al anului 2009Legea 247/2016. Noutati aprobate privind cazierul judiciarCodul fiscal aprobat de Parlament poate duce la un regim de austeritateUltimele articole
Revigorarea economica este accelerata! Romania va utiliza fonduri europene de 30 de miliarde de euro pentru perioada post-pandemie de COVID-19NOU! Posta romana va livra trimiterile postare din anumite clase de servicii la domiciliul clientilor, in orice localitate din taraPremiera la MFP! Aplicatii de mobil pentru SPV si extinderea accesului la arhiva online, prin co-finantare europeana de 9 milioane euroNoi masuri sociale si economice, finantate din fonduri europene. Se acorda 20 milioane euro pentru sustinerea tinerilor antreprenoriPlan national de relansare economica. Guvernul sprijina firmele prin acordare de granturi si instrumente de asigurare a lichiditatii
Mai multe articole despre infrastructura
Articole similare
Norme codul fiscal 2008 Titlul II Capitolul IIComunicat MFP: Nu vor fi introduse noi taxe dupa acordul cu FMIFolositi calculatorul ANAF pentru timbrul de mediu pentru autovehicule 2014Transport international de persoane. Cum procedam privind TVA-ul?Transport international de persoane. Tratament TVA - scutiriUltimele articole
Nou! In anul 2021 nu se datoreaza impozit specific pentru o perioada de 90 de zile, calculate incepand cu data de 1 ianuarie (OUG 226/2020)Legea nr. 19/2020: Parintii vor primi zile libere pentru supravegherea copiilor, cat timp scolile sunt inchise temporarOUG 1/2020: Dotarea cu aparate de marcat a automatelor comerciale a fost amanata oficial!Ministrul Finantelor, despre rectificarea bugetara: Nu s-a decis nimic. Va fi postata pe site-ul MFP saptamana aceastaInformare ANAF privind modificarile in legislatia caselor de marcat: Emiterea bonurilor fiscale nu e obligatorie pentru anumiti operatori economici
Mai multe articole despre transporturile
Articole similare
Rabla Plus 2020: Noile conditii de acordare si valoarea maxima a ecovoucherelorNoutati legislatie Fiscala 17-21 noiembrie 2008 - Monitorul OficialFiscul si statele membre. Cum recuperam creantele intr-un context comunitar?FINANTARE pentru IMM-uri. Noi parteneriate potrivite pentru finantari inteligenteMFP anunta o noua perioada pentru depunerea cererilor de ajutoare de minimisUltimele articole
MONOGRAFIE contabila. Indemnizatia pentru reducerea timpului de lucru (OUG 132/2020)Serie de intrebari si raspunsuri MEEMA privind acordarea de granturi. Codul CAEN 6920 pentru PFA este eligibil?Planul de conturi pentru institutiile publice a fost modificat (Ordinul 27/2021)Solutii de FINANTARE pentru stabilitatea financiara si profitabilitatea firmei in 2021Schema programului IMM Invest a fost prelungita pana la 30 IUNIE 2021, iar bugetul aferent a fost majorat
Mai multe articole despre finantare
Articole similare
CCIR: Opinii privind propunerile pentru stimularea mediului de afaceriA fost aprobat un nou imprumut pentru achitarea facturilor catre beneficiarii de FONDURI UEProiectele finantate in perioada de programare 2014-2020 se vor potenta reciprocProiecte cu finantare din fonduri structurale. Regim TVANoi prevederi pentru obtinerea fondurilor UE. Acces mai rapid pentru agentii economiciUltimele articole
Lista propusa a ajutoarelor de la stat pentru firme in 2018. Schimbari MAJORE la Start-Up NationZoom fiscal: TVA si accize in Raportul anual intocmit de Consiliul FiscalCodul fiscal aprobat de Parlament poate duce la un regim de austeritateFinantare noua prin 862 milioane de euro pentru proiecte romanestiCum vrea Agentia Nationala de Integritate (ANI) sa evite conflictele de interese
Mai multe articole despre fonduri UE
Articole similare
Rabla Plus 2020: Noile conditii de acordare si valoarea maxima a ecovoucherelorANAF are o noua identitate vizuala in 2014. Pretul a fost de 1,5 milioane euroRiscam un derapaj economic majorAvem Lege europeana pentru IMM-urile din RomaniaNoutati legislatie Fiscala 01-05 decembrie 2008 - Monitorul OficialUltimele articole
Serie de intrebari si raspunsuri MEEMA privind acordarea de granturi. Codul CAEN 6920 pentru PFA este eligibil?Planul de conturi pentru institutiile publice a fost modificat (Ordinul 27/2021)Schema de ajutor de stat pentru sprijinirea IMM-urilor a fost modificata (Ordinul 1586/3678/2020)Procedura privind incarcarea dovezii de COFINANTARE in aplicatia electronica de inscriereTUTORIAL pas cu pas privind introducerea solicitarii pentru masura 2 - Granturi pentru capital de lucru
Mai multe articole despre cofinantare

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"