Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor (MMAP) a publicat proiectul de Ordin de Ministru pentru aprobarea Ghidului de finantare a Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera in transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic 2020-2024.
a) 45.000 lei, dar nu mai mult de 50% din pretul de comercializare, pentru achizitionarea unui autovehicul nou pur electric NEDC, exceptand motocicleta;
b) 20.000 lei, dar nu mai mult de 50% din pretul de comercializare, pentru achizitionarea unui autovehicul nou electric hibrid, exceptand motocicleta, care genereaza o cantitate de emisii de CO2 de maximum 50 g/km NEDC, in regim de functionare mixt, conform informatiilor inscrise in COC.
De ecotichet pot beneficia solicitantii - persoana fizica sau persoana juridica, de drept public ori de drept privat, solicitantul entitate juridica fara personalitate juridica sau solicitantul organizatie profesionala care este organizata si isi desfasoara activitatea in una dintre formele de exercitare a profesiei liberale, cu sediul profesional in Romania.
Fiecare solicitant poate beneficia de 1 (un) ecotichet la achizitionarea unui autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou electric hibrid, daca indeplineste toate conditiile si respecta termenele prevazute in cuprinsul ghidului. Un solicitant poate achizitiona mai multe autovehicule noi pur electrice sau autovehicule noi electrice hibride, beneficiind astfel, in mod corespunzator, de mai multe ecotichete.
Programul se aplica la nivel national, in perioada 2020-2024, finantarea acestuia realizandu-se din veniturile Fondului pentru mediu, in limita creditelor de angajament si bugetare prevazute cu aceasta destinatie prin bugetele anuale ale Fondului pentru mediu, aprobate conform legii.
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Cartea verde a contabilitatii
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Ecotichetul se poate cumula numai cu prima de casare.
ATENTIE! Un ecotichet nu se poate cumula cu mai multe prime de casare.
In cadrul programului, solicitantul acceptat nu poate ceda dreptul sau de beneficiu asupra ecotichetului.
Conditii de acordare a ecotichetului
1. Beneficiaza de ecotichet persoana fizica care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
a) are domiciliul sau resedinta in Romania;
b) nu are obligatii de plata la bugetul local;
c) s-a inscris la un producator validat in vederea achizitionarii unui autovehicul nou pur electric sau autovehicul nou electric hibrid, obtinand nota de inscriere;
d) a achizitionat autovehiculul nou pur electric sau autovehiculul nou electric hibrid de la producatorul validat care a eliberat nota de inscriere.
2. Beneficiaza de ecotichet solicitantul persoana juridica, de drept public ori de drept privat, solicitantul entitate juridica fara personalitate juridica sau solicitantul organizatie profesionala care este organizata si isi desfasoara activitatea in una dintre formele de exercitare a profesiei liberale, cu sediul profesional in Romania, care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
a) a obtinut din partea Autoritatii aprobarea dosarului de acceptare;
b) s-a inscris la un producator validat in vederea achizitionarii unui autovehicul nou pur electric sau autovehicul nou electric hibrid, perfectand contractul de finantare si obtinand nota de inscriere;
c) a achizitionat autovehiculul nou pur electric sau autovehiculul nou electric hibrid de la producatorul validat cu care a perfectat contractul de finantare si a eliberat nota de inscriere.
Ce trebuie sa contina Dosarul de validare
Dosarul de validare a producatorului trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:
a) formularul cererii de validare a producatorului, completat integral prin tehnoredactare, conform formularului prevazut in anexa nr. 1 la prezentul ghid, in original, semnat de catre reprezentantul legal sau de catre imputernicitul acestuia;
b) imputernicirea notariala, in original, pentru cazul in care cererea de validare este semnata de catre persoana imputernicita;
c) certificatul constatator emis de catre oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul in a carui raza teritoriala isi are sediul social producatorul, in original sau in copie legalizata, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de validare; nu se accepta formatul electronic al certificatului constatator emis de Serviciul INFOCERT;
d) actul doveditor al calitatii de constructor de autovehicule, importator de autovehicule noi sau de reprezentant autorizat al constructorului/importatorului, in copie certificata „conform cu originalul”. In cazul in care acesta este redactat intr-o limba straina, trebuie prezentata traducerea autorizata in original sau copie legalizata;
e) documentul doveditor al deschiderii contului 50.70.24 "Disponibil din sume alocate din Fondul pentru mediu reprezentand finantare sau cofinantare nerambursabila a proiectelor pentru protectia mediului", in copie certificata "conform cu originalul"; prin exceptie, acest document poate fi prezentat cel mai tarziu la data perfectarii contractului de participare cu Autoritatea, in original si copie certificata „conform cu originalul” (originalul se restituie), conform celor declarate in cererea de validare.
Depunerea dosarului de validare
1. Dosarul de validare se depune paginat si opisat, intr-un dosar, in plic sigilat, la registratura Autoritatii.
2. Plicul continand dosarul de validare poate fi transmis prin orice mijloc care asigura confirmarea receptionarii acestuia de catre Autoritate in interiorul perioadei sesiunii de inscriere.
3. Plicul continand dosarul de validare va avea inscrise urmatoarele informatii:
4. La data receptionarii plicului continand dosarul de validare, acesta din urma primeste de la registratura Autoritatii un numar unic de inregistrare, in ordinea sosirii.
5. Nedepunerea dosarului in conditiile prevazute la alin. (1), cu exceptia celei referitoare la paginatie si opis, determina respingerea acestuia.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Oficial: Ghidul de finantare a Programului Rabla Plus 2020Rabla pentru Electrocasnice 2019: AFM da start inscrierilor in cea de-a treia sesiune a programuluiArticole similare
Oficial: Ghidul de finantare a Programului RABLA PLUS 2020Articole similare
Bugetul pentru Programele Rabla Clasic si Rabla Plus a fost suplimentat cu 400 de milioane de lei in luna august 2021Programul Prima masina pentru persoane fizice: Avans de 30%Astazi este ULTIMA ZI de inscriere in cadrul programelor Rabla Clasic si Rabla PlusAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"