Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Comisia Europeana a propus o modificare a legislatiei contabile in vigoare pentru a imbunatati transparenta anumitor intreprinderi mari in ceea ce priveste aspectele sociale si de mediu. intreprinderile in cauza vor trebui sa prezinte informatii referitoare la politicile, riscurile si rezultatele lor in ceea ce priveste aspectele de mediu, aspectele sociale si de personal, respectarea drepturilor omului, aspectele legate de combaterea coruptiei si a mitei, precum si diversitatea in cadrul consiliilor de administratie.
Michel Barnier, comisarul pentru piata interna si servicii, a declarat: "Propunem o legislatie importanta privind transparenta intreprinderilor in toate sectoarele. Aceasta vizeaza furnizarea de informatii utile intreprinderilor, investitorilor si societatii in ansamblul sau, un element pe care comunitatea investitorilor il solicita de mult timp. Intreprinderile care publica deja informatii privind performantele lor financiare si nefinanciare iau decizii urmarind o perspectiva pe termen mai lung.
De asemenea, acestea au costuri de finantare mai mici, atrag si pastreaza angajati talentati si, in ultima instanta, au mai mult succes. Aceste aspecte sunt importante pentru competitivitatea Europei si pentru a crea mai multe locuri de munca. Cele mai bune practici ar trebui sa devina regula. Noile reguli se vor aplica numai intreprinderilor mari, cu peste 500 de angajati, deoarece costurile implicate in impunerea obligatiei intreprinderilor mici si mijlocii (IMM‑uri) de a aplica noile reguli ar putea depasi beneficiile."
In temeiul propunerii, intreprinderile mari, cu peste 500 de angajati, vor avea obligatia de a publica informatiile relevante referitoare la aspectele de mediu si sociale in rapoartele lor anuale. Abordarea retinuta asigura un nivel minim al sarcinii administrative. Se vor pune mai degraba la dispozitie informatii concise necesare pentru intelegerea evolutiei, rezultatelor sau pozitiei intreprinderii, decat un raport propriu-zis si detaliat in materie de "sustenabilitate".
In cazul in care prezentarea de informatii intr-un anumit domeniu nu este relevanta pentru o anumita intreprindere, aceasta nu va avea obligatia de a le include in raport, ci numai de a explica de ce informatiile respective nu sunt relevante. Mai mult, informatiile pot fi prezentate mai degraba la nivel de grup, decat la nivelul fiecarei intreprinderi din cadrul grupului.
Masura propusa a fost conceputa pe baza unei abordari neobligatorii si ofera intreprinderilor o flexibilitate considerabila in ceea ce priveste publicarea informatiilor relevante in modul pe care il considera cel mai util. intreprinderile pot folosi orientarile internationale sau nationale pe care le considera adecvate (de exemplu, initiativa "Global Compact" a ONU, ISO 26000 sau Codul german de sustenabilitate).
In ceea ce priveste transparenta in materie de diversitate in consiliile de administratie, intreprinderile mari cotate la bursa ar trebui sa furnizeze informatii cu privire la politica lor de diversitate, care sa vizeze diversitatea legata de varsta, gen si localizare geografica, precum si de studiile si experienta profesionala a membrilor. Informatiile prezentate ar trebui sa se refere la obiectivele politicii, modul in care a fost pusa in aplicare, precum si la rezultatele obtinute. intreprinderile care nu au o politica in materie de diversitate ar trebui sa explice motivele pentru care nu au elaborat o astfel de politica. Aceasta abordare este conforma cu Cadrul general de guvernanta corporativa al UE.
Context
Aceasta masura a fost anuntata de Comisie in comunicarea referitoare la Actul privind piata unica din aprilie 2011 (a se vedea IP/11/469), in comunicarea "O noua strategie a UE (2011-2014) pentru responsabilitatea sociala a intreprinderilor", publicata in octombrie 2011 (a se vedea IP/11/1238) si in Planul de actiune privind dreptul societatilor comerciale si guvernanta corporativa, adoptat in decembrie 2012 (a se vedea IP/12/1340).
Comisia s-a implicat intr-o consultare foarte ampla cu statele membre, intreprinderile, investitorii si alte parti interesate, care a inceput printr-o consultare publica extinsa, in noiembrie 2010. S-a realizat o evaluare a impactului in 2012, in care au fost analizate diverse optiuni de politica in vederea adoptarii unei propuneri echilibrate care sa permita realizarea de progrese semnificative in materie de raportare a unor informatii utile si transparente de catre intreprinderi, dar care sa evite o sarcina administrativa nejustificata.
Legislatia in vigoare a UE, in special, A Patra Directiva privind dreptul societatilor comerciale, reglementeaza publicarea de informatii nefinanciare intr-un mod care permite intreprinderilor sa decida sa faca publice anumite informatii referitoare la aspectele de mediu, sociale si de alta natura ale activitatilor lor.
Cu toate acestea, cerintele prevazute de legislatia in vigoare s-au dovedit a fi neclare si ineficiente si sunt aplicate in moduri diferite in diversele state membre. in prezent, mai putin de 10 % din cele mai mari intreprinderi din UE prezinta aceste informatii in mod regulat. in timp, unele state membre au introdus cerinte in materie de publicare a informatiilor care depasesc obiectul celei de A Patra Directive privind dreptul societatilor comerciale. De exemplu: Regatul Unit a introdus, in 2006, acte legislative care sunt in curs de actualizare; Suedia a adoptat legislatie in 2007; Spania - in 2011; Danemarca si-a actualizat legislatia in acelasi an; cele mai recente modificari au fost introduse de Franta in mai 2012.
Costurile aferente cerintelor in materie de prezentare a informatiilor pentru intreprinderile mari sunt proportionale cu valoarea si utilitatea informatiilor, precum si cu dimensiunea si complexitatea intreprinderilor respective.
La 6 februarie 2013, Parlamentul European a adoptat doua rezolutii ("Responsabilitatea sociala a intreprinderilor: un comportament responsabil si transparent al intreprinderilor si o crestere economica durabila" si "Responsabilitatea sociala a intreprinderilor: promovarea intereselor societatii si a unei cai spre o redresare economica sustenabila si cuprinzatoare"), recunoscand importanta transparentei intreprinderilor in ceea ce priveste aspectele de mediu si sociale.
Sursa: Comisia Europeana

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cine depune Declaratia 092 pana la 7 augustNoile reguli de impozitare modifica 3 formulare fiscaleImpozitul pe profit: Ce obligatii declarative si de plata apar la fuziunea prin absorbtie?Formulare ANAF septembrie 2013. Ce declaratii depunem si la ce termen?Achizitie intracomunitara de bunuri. Cum aplicam taxarea inversa?Ultimele articole
Declaratia informativa 392. Cum vom completa corect?Formularul 094 se depune pana la 27 ianuarie 2014ANAF: In atentia celor care depun formularul 394Formularul 014 a fost modificat. Ce implica notificarea privind modificarea anului fiscal?2014 vine cu o noua taxa: consultantii fiscali certifica pe bani declaratiile anuale de impozit pe profitArticole similare
Saptamana 12Societate cu cod CAEN in Horeca. Cum se aplica impozitul pe veniturile micro in 2023?Pro rata. Ce inseamna, formula de calcul si cazuri practiceCE: Raportul anual privind alinierea la normele UE. Cum se prezinta Romania?Noutati legislatie Fiscala 09-13 februarie 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
Piata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscalePlafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaTrecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulFirme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVAArticole similare
MASURI UE in domeniul afacerilor. Noile idei pentru relansarea cresterii economiceNoi MASURI UE in vederea impulsionarii schimburilor comercialeMASURI UE pentru combaterea fraudei: Progrese majore in politica antifraudaNoi MASURI UE pentru o adevarata piata unica destinata consumatorilorIntreprinderile scapa de unele obligatii de plata. Vezi noile MASURI UEUltimele articole
UE continua masurile de combatere a crizei din zona euroArticole similare
MFP modifica legislatia RCA (proiect de lege)Ce ar trebui schimbat la politica economica adoptata de un guvernNoutati legislatie Fiscala 11-15 august 2008 - Monitorul OficialOficiul de lupta antifrauda isi sporeste activitatile de investigareOUG 48/2021. Se muta bugetul de la Masura 3 la Masura 2 pentru plata granturilor de capital de lucruUltimele articole
Achizitii intracomunitare peste plafonul de 10.000 euro. Unde se achita TVA-ul?Pensiile romanilor se majoreaza din 2025! Cu cat va creste Valoarea Punctului de ReferintaPragul de impozitare micro ar putea scadea gradual la 88.500 mii euro pana in 2027Precizari ANAF referitoare la Registrul RO e-Factura optionalFinantele introduc obligatoriu, de la 1 ianuarie 2025, facturarea electronica pentru relatia B2C
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"