keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Modificari Codul fiscal pe capitole! Ce pregateste din toamna Guvernul

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ioana Andreea Pavel la 08 Aug. 2017 Exclusiv
Tags: codul fiscal, modificari codul fiscal, benzina, motorina

Codul fiscal se modifica, iar schimbari semnificative ar urma sa se aplice chiar de la 1 septembrie 2017! Unele dintre cele mai importante modificari vizeaza scumpirea carburantilor, chiar daca accizele ar fi trebuit sa ramana neschimbate pana in anul 2022! In schimb, benzina si motorina se scumpesc de la 1 septembrie! Aflati ce modificari pregateste Guvernul prin propunerile anuntate mai jos pentru fiecare capitol din Codul fiscal!

 
Titlul II  - Impozitul pe profit
 
1. Se propune deducerea cheltuielilor reprezentand valoarea creantelor instrainate, potrivit legii, in limita unui plafon de 30% din valoarea creantelor instrainate la care se adauga valoarea venitului realizat din instrainarea acestora. Astfel, de exemplu, la calculul rezultatului fiscal pentru o creanta care a fost instrainata la o valoare de 1500 lei fata valoarea nominala de 10.000 lei, cheltuiala reprezentand valoarea acestei creante va fi deductibila in limita a 4500 lei.
 
 2. Se propune eliminarea impozitului pe dividende, pentru dividendele platite de o persoana juridica romana catre o persoana juridica romana. II. Titlul III  - Impozitul pe veniturile microintreprinderilor Se propune modificarea titlului articolului 57 din Codul fiscal, precum si eliminarea regulilor legate de plata impozitului pe dividende de la art. 57 alin. (2) din Codul fiscal, pentru corelarea acestora cu prevederile privind abrogarea art. 43 din acelasi act normativ. III.
 
 Titlul IV – "Impozitul pe venit"

1.  In Programul de Guvernare 2017-2020 aprobat prin Hotararea Parlamentului pentru acordarea increderii Guvernului nr.53/2017 printre alte masuri fiscale se prevad si cele privind neimpozitarea veniturilor medicilor precum si eliminarea impozitului pe dividendele obtinute de persoanele fizice.    

In acest context se propune scutirea de la plata impozitului pe venit, incepand cu data de 1 ianuarie 2018, pentru:

a) veniturile din salarii si asimilate salariilor precum si din activitati independente obtinute din exercitarea profesiei de medic, in conditiile Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata;
b) veniturile realizate de persoanele fizice din dividende distribuite incepand cu data de 1 ianuarie 2018.       
 
3.  Stabilirea regulii privind incadrarea veniturilor din activitati independente ca fiind obtinute  din Romania sau din strainatate, astfel: 
- veniturile din activitati independente sunt considerate ca fiind obtinute din Romania, in functie de locul desfasurarii activitatii, indiferent daca sunt primite din Romania sau din strainatate;
 - veniturile din drepturi de proprietate intelectuala sunt considerate ca fiind obtinute din Romania, numai daca sunt primite de la un platitor de venit din Romania sau de la  un nerezident prin intermediul unui sediu permanent  al acestuia stabilit in Romania.
 
IV. TITLUL VI -  Impozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti ÅŸi impozitul pe reprezentantele firmelor straine infiintate in Romania
 
1. Scutirea de impozit pe venitul din dividende obtinut din Romania de persoanele fizice nerezidente si juridice straine, rezidenti intr-un stat membru al UE sau intr-un stat cu care Romania are incheiata o conventie pentru eliminarea dublei impuneri. 
 
Cota de impunere de 5% aplicata veniturilor din dividende se mentine pentru persoanele fizice nerezidente si juridice straine, rezidente in alte jurisdictii.
 
2. Directiva 2003/48/CE a Consiliului din 3 iunie 2003 privind impozitarea veniturilor din economii sub forma platilor de dobanzi, cu amendamentele ulterioare s-a abrogat in relatia cu statele membre incepand cu 1 ianuarie 2016 si in relatia cu Austria incepand cu 1 ianuarie 2017, insa au fost mentinute in vigoare prevederile privind obligatiile agentului platitor stabilit in Romania pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului 2017 in relatia cu Austria precum si prevederile privind obligatiile autoritatii competente din Romania pana la 30 iunie 2017 in relatia cu Austria si care se abroga prin prezenta ordonanta . 3. Reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii, are obligatia de a plati un impozit  pentru un an fiscal de 22000 lei. Aceasta are obligatia sa declare si sa plateasca impozitul pe reprezentanta la bugetul de stat pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului de impunere. V. Titlul VIII – Accize si alte taxe speciale 
 
Se propune revenirea, pentru benzina si motorina, la nivelurile accizelor practicate in anul 2016, respectiv:
 
 â— benzina cu plumb - 3.022,43 lei/tona, respectiv 2.327,27 lei/1.000 de litri;
 â— benzina fara plumb - 2.643,39 lei/tona, respectiv 2.035,40 lei/1.000 de litri; 
● motorina - 2.245,11 lei/tona, respectiv 1.897,08 lei/1.000 de litri. Masura vizeaza aducerea ponderii taxelor in preturile de piata ale carburantilor in zona valorilor medii identificate la nivelul Uniunii Europene, asigurand in acelasi timp mentinerea preturilor produselor petroliere in plaja de preturi practicate in
regiune.
 
VI.  Titlul IX - Impozite si taxe locale 
 
Agricultura si dezvoltarea satului romanesc reprezinta o prioritate absoluta in programul de guvernare. Astfel,  prin noile politici agricole, sectorul agricol trebuie sa devina un motor de crestere economica si o sursa de locuri de munca pentru populatia din mediul rural. in acest sens, din punct de vedere al impozitelor si taxelor locale, se propun urmatoarele masuri: 
 
1. Se vor scuti de la plata impozitului pe teren terenurile agricole lucrate, iar pentru terenurile agricole nelucrate timp de 2 ani consecutiv, consiliul local poate majora impozitul pe teren cu pana la 100 lei/ha, incepand cu al treilea an, in conditiile stabilite prin hotarare a consiliului local.
 
 2. Nu se va datora impozitul pe mijloacele de transport pentru mijloacele de transport agricole de tipul tractoarelor, utilajelor agricole si altor mijloace de transport agricole, utilizate efectiv in domeniul agricol, detinute de catre persoanele fizice autorizate care obtin venituri din activitatea agricola, precum si de catre persoanele juridice care  indeplinesc, cumulativ, urmatoarele conditii:
 
- au prevazut in statut, ca obiect de activitate, "agricultura"; 
- au inregistrate in evidenta contabila, pentru anul fiscal respectiv, venituri si cheltuieli venituri si cheltuieli din aceasta activitate. 

Puteti consulta proiectul aici!
Ioana Andreea Pavel de Ioana Andreea Pavel
Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016