Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Din dorinta de a permite intreprinderilor sa isi desfasoare activitatea in conditii mai usoare si cu costuri mai mici si de a permite cetatenilor sa se bucure de avantajele pietei unice, Comisia Europeana a anuntat un pachet important de masuri, menite sa asigure un cadru de reglementare europeana consolidat si imbunatatit si "adecvarea reglementarilor" UE.
Pachetul include un nou program care vizeaza eliminarea, la nivelul UE si la nivel national, a tuturor costurilor asociate reglementarii care nu sunt necesare. Conceput ca o continuare a programului privind reducerea sarcinii administrative, programul optimizeaza instrumentele - evaluari ale impactului, analize, consultari publice - care permit legislatiei UE sa ramana adaptata obiectivelor urmarite. Scopul acestui pachet, a carui importanta a fost recunoscuta de Consiliul European din 18-19 octombrie 2012, este de a ajuta UE sa-si mentina cresterea si sa fie competitiva in perioade dificile.
Presedintele Comisiei Europene, José-Manuel Barroso, a declarat:
"Daca vrem ca Europa sa cunoasca in continuare crestere economica, sa creeze locuri de munca si sa fie competitiva pe plan international, legislatia UE trebuie sa fie adaptata obiectivelor urmarite. Acesta este motivul pentru care trebuie sa elaboram politici care sa aiba in centrul lor preocuparea pentru o reglementare inteligenta. Astazi, ne intensificam eforturile in aceasta directie prin lansarea unui nou program cuprinzator privind calitatea si adecvarea reglementarilor. Vom examina corpusul de acte legislative in vigoare si vom viza in mod sistematic tot ceea ce nu este absolut necesar pentru a urmari, in mod eficient, obiectivele de crestere durabila, creare de locuri de munca si competitivitate."
Reglementarea inteligenta este o sarcina comuna a Comisiei, a Parlamentului European si a Consiliului, iar statele membre si Comisia sunt implicate activ in transformarea acestei responsabilitati comune intr-o misiune comuna. Comunicarea privind adecvarea reglementarilor UE evalueaza progresele importante realizate pana in prezent in ceea ce priveste punerea in aplicare a agendei Comisiei in materie de reglementare inteligenta. Comunicarea sugereaza, de asemenea, diferite modalitati prin care legislatia UE isi poate atinge obiectivele intr-un mod si mai eficace si mai eficient: demonstrand o valoare adaugata clara, asigurand maximul de beneficii cu costuri minime si respectand principiile subsidiaritatii si proportionalitatii. Obiectivul final urmarit il constituie un cadru normativ simplu, clar, stabil si previzibil.
Comunicarea identifica urmatoarele masuri:
Un nou program privind calitatea si adecvarea reglementarilor (REFIT), menit sa identifice in mod sistematic si sa puna in aplicare in mod transparent initiativele susceptibile sa asigure o reducere a costurilor de reglementare si o simplificare semnificative;
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
O continuare a programului de actiune privind reducerea sarcinii administrative (ABRplus), pentru a garanta faptul ca reusita programului de actiune privind reducerea sarcinii administrative (reducerea cu 25 % a birocratiei) se traduce in beneficii pentru intreprinderile si IMM-urile din statele membre;
Instrumente optimizate de gestionare a reglementarilor: imbunatatirea constanta a evaluarilor impactului; realizarea de evaluari mai complete si mai critice, ancorate solid in procesul de elaborare a politicilor, un proces optimizat de consultare a partilor interesate si un sprijin mai puternic acordat punerii in aplicare.
Comunicarea este insotita de doua documente de lucru ale serviciilor Comisiei:
"Analiza politicii Comisiei in materie de consultari", care evidentiaza procesul de consultari ample si transparente din cadrul Comisiei (cu peste 300 de consultari deschise care au fost publicate in ultimii trei ani) si conformitatea acestora cu cele mai bune practici internationale (partile interesate au in mod sistematic la dispozitie 12 saptamani pentru a raspunde). Analiza propune, de asemenea, o serie de masuri prin care sa se imbunatateasca si mai mult calitatea consultarilor.
"Programul de actiune privind reducerea sarcinii administrative - raport final", care prezinta in detaliu propunerile inaintate de Comisie pentru a reduce cu 33 % sarcina administrativa (ceea ce reprezinta aproape 41 de miliarde de euro), depasindu-se astfel tinta de 25 % stabilita in 2008. Colegislatorii UE au adoptat o mare parte dintre aceste propuneri (reprezentand aproape 31 de miliarde de euro).
In paralel, Comisia a adaptat legislatia UE pentru a raspunde necesitatilor IMM-urilor si microintreprinderilor, conducand consultari extinse cu acestea si examinand corpusul de acte legislative pentru a detecta si a elimina sarcina administrativa impusa de acestea. La inceputul anului 2013, Comisia va prezenta un prim raport privind progresele realizate in legatura cu aceste activitati.
Context
In Comunicarea sa din 7 octombrie 2010 privind reglementarea inteligenta, Comisia s-a angajat sa prezinte, pana in 2012, un raport privind punerea in aplicare a programului.
"Pactul pentru crestere economica si locuri de munca", incheiat in iunie 2012, a indemnat Comisia sa propuna, pana la sfarsitul anului 2012, masuri de continuare a eforturilor de reducere a sarcinii normative globale la nivelul UE si la nivel national, precum si depunerea unor eforturi suplimentare in materie de reglementare inteligenta, inclusiv masuri de sprijinire a microintreprinderilor.
Constient de potentialul de crestere al reglementarii inteligente, Consiliul European din 1819 octombrie 2012 a afirmat ca asteapta cu interes prezentarea raportului respectiv.
Sursa: Comisia Europeana
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
MicroINTREPRINDERI HORECA 2023: Ce firme si de cand trebuie sa tina cont de plafonul de 500.000 euro?Nou: Masuri pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerarPlafonul de scutire la TVA va fi majorat la 65.000 de euroOG 16/2022. Firmele care platesc impozit pe profit raman cu acest sistem de impozitare din 2023?Platitor de TVA: Ce inseamna, cand si cum devii. Avantaje si dezavantajeUltimele articole
SAF-T in 2025. Pentru o casa de ajutor reciproc (CAR) se depune D406 din ianuarie 2025?Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024HG 1393/2024. 4 modificari importante aduse impozitului MICROPlafon de 50.000 lei in casierie. Exista exceptii in privinta PFA/II/IF?Bolos: Bonificatia de 3% acordata celor bun-platnici ar putea fi permanentaArticole similare
Programul “Prima casa†continua: Finantele au alocat 2 miliarde de lei pentru acest an!Au fost publicate Normele metodologice de aplicare a Programului IMM FACTOR (Hotararea 423/2021)Serie de intrebari si raspunsuri MEEMA privind acordarea de granturi. Codul CAEN 6920 pentru PFA este eligibil?Firmele mici si mijlocii joaca un rol important pentru rezolvarea unor probleme actualeANUNT IMPORTANT pentru persoanele care au aplicat la unele masuri de sprijin din fonduri externe nerambursabileUltimele articole
Declaratia Unica 2025. Doua schimbari majore, adoptate de Guvern!Noi masuri fiscale, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-urilorGuvernul a aprobat rectificarea bugetului de stat pe 2024. Care sunt cei 4 piloni principaliSprijin financiar pentru firme, de pana la 450 milioane de euro. Pana cand se depun cererileDecont precompletat e-TVA. Patronii IMM-urilor din Romania cer amanarea e-TVAArticole similare
Achizitie si livrari de bunuri efectuate in China. Regim TVA.PFA si venituri din criptomonede. OBLIGATII DE PLATA CAS si CASS in 2024Ce obligatii are un PFA dupa iesirea din evidenta platitorilor de TVA?Asociere in participatiune. OBLIGATII DE PLATA si declarativeRezultatele activitatii de inspectie fiscala in luna august 2024Ultimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Declaratia 100 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareD100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleEsalonare la plata obligatii fiscale. Cum pot firmele sa beneficieze si de amnistia fiscala (OUG 107/2024)Persoanele care NU se inregistreaza in scopuri de TVA risca amenzi de pana la 1.000 leiAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"