Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Din dorinta de a permite intreprinderilor sa isi desfasoare activitatea in conditii mai usoare si cu costuri mai mici si de a permite cetatenilor sa se bucure de avantajele pietei unice, Comisia Europeana a anuntat un pachet important de masuri, menite sa asigure un cadru de reglementare europeana consolidat si imbunatatit si "adecvarea reglementarilor" UE.
Pachetul include un nou program care vizeaza eliminarea, la nivelul UE si la nivel national, a tuturor costurilor asociate reglementarii care nu sunt necesare. Conceput ca o continuare a programului privind reducerea sarcinii administrative, programul optimizeaza instrumentele - evaluari ale impactului, analize, consultari publice - care permit legislatiei UE sa ramana adaptata obiectivelor urmarite. Scopul acestui pachet, a carui importanta a fost recunoscuta de Consiliul European din 18-19 octombrie 2012, este de a ajuta UE sa-si mentina cresterea si sa fie competitiva in perioade dificile.
Presedintele Comisiei Europene, José-Manuel Barroso, a declarat:
"Daca vrem ca Europa sa cunoasca in continuare crestere economica, sa creeze locuri de munca si sa fie competitiva pe plan international, legislatia UE trebuie sa fie adaptata obiectivelor urmarite. Acesta este motivul pentru care trebuie sa elaboram politici care sa aiba in centrul lor preocuparea pentru o reglementare inteligenta. Astazi, ne intensificam eforturile in aceasta directie prin lansarea unui nou program cuprinzator privind calitatea si adecvarea reglementarilor. Vom examina corpusul de acte legislative in vigoare si vom viza in mod sistematic tot ceea ce nu este absolut necesar pentru a urmari, in mod eficient, obiectivele de crestere durabila, creare de locuri de munca si competitivitate."
Reglementarea inteligenta este o sarcina comuna a Comisiei, a Parlamentului European si a Consiliului, iar statele membre si Comisia sunt implicate activ in transformarea acestei responsabilitati comune intr-o misiune comuna. Comunicarea privind adecvarea reglementarilor UE evalueaza progresele importante realizate pana in prezent in ceea ce priveste punerea in aplicare a agendei Comisiei in materie de reglementare inteligenta. Comunicarea sugereaza, de asemenea, diferite modalitati prin care legislatia UE isi poate atinge obiectivele intr-un mod si mai eficace si mai eficient: demonstrand o valoare adaugata clara, asigurand maximul de beneficii cu costuri minime si respectand principiile subsidiaritatii si proportionalitatii. Obiectivul final urmarit il constituie un cadru normativ simplu, clar, stabil si previzibil.
Comunicarea identifica urmatoarele masuri:
Un nou program privind calitatea si adecvarea reglementarilor (REFIT), menit sa identifice in mod sistematic si sa puna in aplicare in mod transparent initiativele susceptibile sa asigure o reducere a costurilor de reglementare si o simplificare semnificative;

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
O continuare a programului de actiune privind reducerea sarcinii administrative (ABRplus), pentru a garanta faptul ca reusita programului de actiune privind reducerea sarcinii administrative (reducerea cu 25 % a birocratiei) se traduce in beneficii pentru intreprinderile si IMM-urile din statele membre;
Instrumente optimizate de gestionare a reglementarilor: imbunatatirea constanta a evaluarilor impactului; realizarea de evaluari mai complete si mai critice, ancorate solid in procesul de elaborare a politicilor, un proces optimizat de consultare a partilor interesate si un sprijin mai puternic acordat punerii in aplicare.
Comunicarea este insotita de doua documente de lucru ale serviciilor Comisiei:
"Analiza politicii Comisiei in materie de consultari", care evidentiaza procesul de consultari ample si transparente din cadrul Comisiei (cu peste 300 de consultari deschise care au fost publicate in ultimii trei ani) si conformitatea acestora cu cele mai bune practici internationale (partile interesate au in mod sistematic la dispozitie 12 saptamani pentru a raspunde). Analiza propune, de asemenea, o serie de masuri prin care sa se imbunatateasca si mai mult calitatea consultarilor.
"Programul de actiune privind reducerea sarcinii administrative - raport final", care prezinta in detaliu propunerile inaintate de Comisie pentru a reduce cu 33 % sarcina administrativa (ceea ce reprezinta aproape 41 de miliarde de euro), depasindu-se astfel tinta de 25 % stabilita in 2008. Colegislatorii UE au adoptat o mare parte dintre aceste propuneri (reprezentand aproape 31 de miliarde de euro).
In paralel, Comisia a adaptat legislatia UE pentru a raspunde necesitatilor IMM-urilor si microintreprinderilor, conducand consultari extinse cu acestea si examinand corpusul de acte legislative pentru a detecta si a elimina sarcina administrativa impusa de acestea. La inceputul anului 2013, Comisia va prezenta un prim raport privind progresele realizate in legatura cu aceste activitati.
Context
In Comunicarea sa din 7 octombrie 2010 privind reglementarea inteligenta, Comisia s-a angajat sa prezinte, pana in 2012, un raport privind punerea in aplicare a programului.
"Pactul pentru crestere economica si locuri de munca", incheiat in iunie 2012, a indemnat Comisia sa propuna, pana la sfarsitul anului 2012, masuri de continuare a eforturilor de reducere a sarcinii normative globale la nivelul UE si la nivel national, precum si depunerea unor eforturi suplimentare in materie de reglementare inteligenta, inclusiv masuri de sprijinire a microintreprinderilor.
Constient de potentialul de crestere al reglementarii inteligente, Consiliul European din 1819 octombrie 2012 a afirmat ca asteapta cu interes prezentarea raportului respectiv.
Sursa: Comisia Europeana

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Masuri de sprijin pentru populatie si pentru mediul de afaceri, adoptate de GuvernKlaus Iohannis: Avem nevoie de o guvernare care sa intervina din ce in ce mai putin in activitatea economicaExpirarea perioadei de inactivitate inscrisa la Registrul Comertului. Cum se poate desfasura activitatea in prezent?Util pentru microINTREPRINDERI. Achizitii intracomunitare si obligatia inregistrarii in ROIDepunerea formularului 098: model cerere de inregistare in scopuri de TVAUltimele articole
SAF-T 2025: Cum incadrezi entitatile neplatitoare de TVA in D406Piata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscalePlafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaTrecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulArticole similare
Subventii si sprijinul de minimis pentru IMM-uri. Vezi declaratiile MFPOUG 138/2020. Noi modificari privind Programul IMM LEASING de ECHIPAMENTE si UTILAJE. Accesul la finantare va fi mai flexibilVa fi majorat cu peste 10 miliarde de lei plafonul total al garantiilor acordate in cadrul Programului IMM INVEST PLUSPresedintele CNIPMMR: Nu cerem iubire pentru intreprinzatorii din Romania, dar cerem respectMEEMA propune noi masuri bugetare pentru sprijinirea IMM-urilor (Proiect de OUG )Ultimele articole
Ghidul surselor de finantare pentru IMM-uri: Cum alegi solutia potrivita pentru afacerea taDeclaratia Unica 2025. Doua schimbari majore, adoptate de Guvern!Noi masuri fiscale, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-urilorGuvernul a aprobat rectificarea bugetului de stat pe 2024. Care sunt cei 4 piloni principaliSprijin financiar pentru firme, de pana la 450 milioane de euro. Pana cand se depun cererileArticole similare
Se modifica procedura de obtinere a certificatului de atestare fiscala incepand cu 1 iulieReglementarile noi in 2013 privind contractele intre profesionistiProcedura partiala de desfiintare totala sau partiala a deciziilor de impunere anuala privind CASSAcciza diferentiata la motorina. Ce procedura se aplica?Amnistie fiscala prin OUG 107/2024. Care sunt obligatiile bugetare restante la 31 august 2024Ultimele articole
Diurna administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialistCalendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024D100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleEsalonare la plata obligatii fiscale. Cum pot firmele sa beneficieze si de amnistia fiscala (OUG 107/2024)Persoanele care NU se inregistreaza in scopuri de TVA risca amenzi de pana la 1.000 lei
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"