Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Din dorinta de a permite intreprinderilor sa isi desfasoare activitatea in conditii mai usoare si cu costuri mai mici si de a permite cetatenilor sa se bucure de avantajele pietei unice, Comisia Europeana a anuntat un pachet important de masuri, menite sa asigure un cadru de reglementare europeana consolidat si imbunatatit si "adecvarea reglementarilor" UE.
Pachetul include un nou program care vizeaza eliminarea, la nivelul UE si la nivel national, a tuturor costurilor asociate reglementarii care nu sunt necesare. Conceput ca o continuare a programului privind reducerea sarcinii administrative, programul optimizeaza instrumentele - evaluari ale impactului, analize, consultari publice - care permit legislatiei UE sa ramana adaptata obiectivelor urmarite. Scopul acestui pachet, a carui importanta a fost recunoscuta de Consiliul European din 18-19 octombrie 2012, este de a ajuta UE sa-si mentina cresterea si sa fie competitiva in perioade dificile.
Presedintele Comisiei Europene, José-Manuel Barroso, a declarat:
"Daca vrem ca Europa sa cunoasca in continuare crestere economica, sa creeze locuri de munca si sa fie competitiva pe plan international, legislatia UE trebuie sa fie adaptata obiectivelor urmarite. Acesta este motivul pentru care trebuie sa elaboram politici care sa aiba in centrul lor preocuparea pentru o reglementare inteligenta. Astazi, ne intensificam eforturile in aceasta directie prin lansarea unui nou program cuprinzator privind calitatea si adecvarea reglementarilor. Vom examina corpusul de acte legislative in vigoare si vom viza in mod sistematic tot ceea ce nu este absolut necesar pentru a urmari, in mod eficient, obiectivele de crestere durabila, creare de locuri de munca si competitivitate."
Reglementarea inteligenta este o sarcina comuna a Comisiei, a Parlamentului European si a Consiliului, iar statele membre si Comisia sunt implicate activ in transformarea acestei responsabilitati comune intr-o misiune comuna. Comunicarea privind adecvarea reglementarilor UE evalueaza progresele importante realizate pana in prezent in ceea ce priveste punerea in aplicare a agendei Comisiei in materie de reglementare inteligenta. Comunicarea sugereaza, de asemenea, diferite modalitati prin care legislatia UE isi poate atinge obiectivele intr-un mod si mai eficace si mai eficient: demonstrand o valoare adaugata clara, asigurand maximul de beneficii cu costuri minime si respectand principiile subsidiaritatii si proportionalitatii. Obiectivul final urmarit il constituie un cadru normativ simplu, clar, stabil si previzibil.
Comunicarea identifica urmatoarele masuri:
Un nou program privind calitatea si adecvarea reglementarilor (REFIT), menit sa identifice in mod sistematic si sa puna in aplicare in mod transparent initiativele susceptibile sa asigure o reducere a costurilor de reglementare si o simplificare semnificative;
![Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor](https://www.rs.ro/dbimg/product/2785-planul-de-contu.png)
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
![Operare SAGA Exemple practice si recomandari](https://www.rs.ro/dbimg/product/2841-operare-saga-ex.png)
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
![Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor](https://www.rs.ro/dbimg/product/3096-ghidul-practic-.png)
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
O continuare a programului de actiune privind reducerea sarcinii administrative (ABRplus), pentru a garanta faptul ca reusita programului de actiune privind reducerea sarcinii administrative (reducerea cu 25 % a birocratiei) se traduce in beneficii pentru intreprinderile si IMM-urile din statele membre;
Instrumente optimizate de gestionare a reglementarilor: imbunatatirea constanta a evaluarilor impactului; realizarea de evaluari mai complete si mai critice, ancorate solid in procesul de elaborare a politicilor, un proces optimizat de consultare a partilor interesate si un sprijin mai puternic acordat punerii in aplicare.
Comunicarea este insotita de doua documente de lucru ale serviciilor Comisiei:
"Analiza politicii Comisiei in materie de consultari", care evidentiaza procesul de consultari ample si transparente din cadrul Comisiei (cu peste 300 de consultari deschise care au fost publicate in ultimii trei ani) si conformitatea acestora cu cele mai bune practici internationale (partile interesate au in mod sistematic la dispozitie 12 saptamani pentru a raspunde). Analiza propune, de asemenea, o serie de masuri prin care sa se imbunatateasca si mai mult calitatea consultarilor.
"Programul de actiune privind reducerea sarcinii administrative - raport final", care prezinta in detaliu propunerile inaintate de Comisie pentru a reduce cu 33 % sarcina administrativa (ceea ce reprezinta aproape 41 de miliarde de euro), depasindu-se astfel tinta de 25 % stabilita in 2008. Colegislatorii UE au adoptat o mare parte dintre aceste propuneri (reprezentand aproape 31 de miliarde de euro).
In paralel, Comisia a adaptat legislatia UE pentru a raspunde necesitatilor IMM-urilor si microintreprinderilor, conducand consultari extinse cu acestea si examinand corpusul de acte legislative pentru a detecta si a elimina sarcina administrativa impusa de acestea. La inceputul anului 2013, Comisia va prezenta un prim raport privind progresele realizate in legatura cu aceste activitati.
Context
In Comunicarea sa din 7 octombrie 2010 privind reglementarea inteligenta, Comisia s-a angajat sa prezinte, pana in 2012, un raport privind punerea in aplicare a programului.
"Pactul pentru crestere economica si locuri de munca", incheiat in iunie 2012, a indemnat Comisia sa propuna, pana la sfarsitul anului 2012, masuri de continuare a eforturilor de reducere a sarcinii normative globale la nivelul UE si la nivel national, precum si depunerea unor eforturi suplimentare in materie de reglementare inteligenta, inclusiv masuri de sprijinire a microintreprinderilor.
Constient de potentialul de crestere al reglementarii inteligente, Consiliul European din 1819 octombrie 2012 a afirmat ca asteapta cu interes prezentarea raportului respectiv.
Sursa: Comisia Europeana
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
OG 16/2022. Firmele care platesc impozit pe profit raman cu acest sistem de impozitare din 2023?A fost modificat modelul contractului individual de munca. Obligatii noi pentru angajatoriCodul Fiscal 2010 TITLUL V - Capitolul IV - Redevente si dobanzi la INTREPRINDERI asociateAchizitii intracomunitare de servicii. Cod special de TVA si depunere D3890Organizatie non-profit inregistrata in scopuri de TVA. Cum se aplica TVA pentru cotizatii si servicii prestate?Ultimele articole
Regimul special de scutire pentru INTREPRINDERIle miciInformare ANAF: Agricultorii pot beneficia de o compensatie in cota forfetara, in anumite conditiiLista seminariilor web pentru luna iulie, publicata pe portalul ANAFMod de calcul sume redirectionate prin formularul 177Termen limita in 2024 pentru depunerea D100 si D101Articole similare
Noutati Legislatie Fiscala 07 - 13 aprilie 2008Guvernul renunta la forfetar, dar introduce alte impoziteUltimul pas pentru operationalizarea IMM Plus, indeplinit. Cum se acorda sprijinul pentru firmeMFP a publicat noul proiect pentru garantarea creditelor la IMM-uriProgramul “O familie, o casa†ar putea deveni “Noua casaâ€. Statul garanteaza 60% din creditele ipotecare pentru locuinteUltimele articole
Decont precompletat e-TVA. Patronii IMM-urilor din Romania cer amanarea e-TVACombaterea contrabandei si fraudei la granita continua. Doua noi scanere au fost puse in functiune la Albita Certificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]Din 29 iulie 2024 firmele pot accesa schema pentru investitii majore in industriile cu traditie in RomaniaIMM Plus a fost aprobat de Guvern: Bugetul de 12,5 miliarde lei va sprijini 11.500 companiiArticole similare
Achizitie si livrari de bunuri efectuate in China. Regim TVA.Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru zilele de 26 si 28 februarieANAF implementeaza o noua facilitate pentru persoanele fizice: identificarea vizuala online in SVPOUG nr. 39 din 2010 privind Codul de procedura fiscalaTermen de depunere si de declarare la bugetul general consolidat - 25 februarieUltimele articole
Calendar ANAF. Pana pe 25 iunie 2024 trebuie depuse la fisc 10 declaratii importanteRezultatele activitatii de inspectie fiscala in luna mai 2024Calendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in data de 27 mai 2024Joi, 25 ianuarie 2024, termenul de depunere a unor declaratii fiscale importanteGuvernul a decis! 2 mai, 16 august si 27 decembrie 2024 vor fi zile libere pentru salariatii din sectorul public![Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB cop rap231108160950.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"