Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Presedintele Barroso a discutat cu Grupul la nivel inalt al partilor interesate independente privind sarcina administrativa, prezidat de Dr. Edmund Stoiber, fostul ministru-presedinte al Bavariei, despre posibile modalitati de stimulare a cresterii si a crearii de locuri de munca. Prin reducerea sarcinii administrative la nivelul UE, Comisia ajuta intreprinderile, in special intreprinderile mici, sa isi concentreze resursele asupra activitatilor de baza in loc sa cheltuiasca timp si bani pentru formalitati administrative inutile. in plus, Comisia coopereaza strans cu statele membre pentru a face schimb de bune practici in ceea ce priveste punerea in aplicare a legislatiei UE, avand in vedere ca aproape o treime din sarcina administrativa care le revine intreprinderilor in temeiul legislatiei UE provine din punerea in aplicare la nivel national a cerintelor UE.
José Manuel Barroso, presedintele Comisiei Europene, a declarat: „in ultimii cinci ani, Comisia a initiat masuri care reduc sarcina administrativa a intreprinderilor din UE cu pana la 32,3 miliarde EUR pe an. Trebuie sa cooperam indeaproape cu statele membre pentru a ne asigura ca aceste economii sunt cu adevarat resimtite pozitiv de intreprinderi.
La inceputul lunii octombrie, Comisia va prezenta urmatorii pasi in procesul de asigurare a adecvarii legislatiei UE si de reducere a sarcinii administrative pentru intreprinderi, in special pentru IMM-uri. Aceste eforturi sunt esentiale pentru redresarea Europei si pentru stimularea cresterii si a crearii de locuri de munca.”
Presedintele Grupului la nivel inalt al partilor interesate privind sarcina administrativa, Dr. Edmund Stoiber, a salutat initiativa Comisiei Europene privind reducerea sarcinii administrative si a declarat: „Consideram ca este o reusita notabila faptul ca am depasit obiectivul ambitios de reducere cu 25% a sarcinii administrative, ajungand in prezent la o reducere de 26,1%. Datorita acestei realizari impresionante, sarcina administrativa care revine intreprinderilor din Europa este cu aproximativ 32,3 miliarde EUR mai mica. si mai important pentru viitor este insa faptul ca in interiorul Comisiei s-a schimbat mentalitatea, astfel incat, la nivel intern, se poate analiza si lua in considerare impactul birocratic al fiecareia dintre propunerile sale.”
In cursul reuniunii de joi, 19 septembrie, cu membrii Grupului la nivel inalt, presedintele Barroso a subliniat importanta finalizarii cu succes a Programului de actiune privind reducerea sarcinii administrative in UE si a multumit grupului pentru sprijinul acordat. Obiectivul de reducere cu 25% a sarcinii administrative, inclus in Programul de actiune, a fost indeplinit si chiar depasit prin adoptarea, pana in prezent, a unor masuri in valoare de 32,3 miliarde EUR (26,1%) de catre Parlamentul European si Consiliu. Masurile includ trecerea la un sistem electronic de facturare a TVA si reducerea numarului de societati care trebuie sa furnizeze date pentru statisticile privind comertul intre statele din UE. Cea mai recenta initiativa, adoptata in luna iunie a acestui an, simplifica si mai mult normele contabile pentru intreprinderile mici (cu maximum 50 de angajati), generand economii anuale cu o valoare estimata la aproximativ 1,5 miliarde EUR.
Presedintele Barroso a accentuat rolul proeminent asumat de Comisie in cadrul agendei sale privind reglementarea inteligenta prin Programul privind o reglementare adecvata si functionala (REFIT), lansat in decembrie 2012. in ultimele sase luni s-a analizat intregul corpus al legislatiei UE in scopul de a se identifica posibilitati suplimentare de simplificare si de reducere a sarcinii administrative, acordandu-se o atentie deosebita reducerii sarcinilor impuse de legislatie IMM-urilor. Comisia ia deja masuri cu privire la primele 10 cele mai impovaratoare acte legislative ale UE, astfel cum au fost identificate de catre IMM-uri si de catre asociatiile profesionale in cadrul unei ample consultari derulate in perioada octombrie-decembrie 2012. Programul REFIT constituie, de asemenea, o continuare a Programului de actiune privind reducerea sarcinii administrative, obiectivul sau fiind acela de a verifica daca statele membre pun in aplicare legislatia in asa fel incat sa reduca in mod real sarcina intreprinderilor.

SAF-T Ghid de raportare corecta

Cartea verde a Contabilitatii 2023 varianta online

Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Dl Stoiber a indemnat Consiliul sa urmeze exemplul Comisiei, subliniind ca, in timp ce Parlamentul European pune in prezent bazele unei unitati responsabile de evaluarea impactului birocratic, in cadrul Consiliului nu exista o astfel de unitate. Daca Uniunea doreste cu adevarat sa limiteze sarcina administrativa excesiva, aceasta situatie trebuie sa se schimbe. De asemenea, dl Stoiber a criticat virulent statele membre pentru lipsa de ambitie a unora dintre ele si pentru faptul ca acestea nu valorifica numeroasele oportunitati de reducere a sarcinii administrative oferite de UE. Dl Stoiber este de parere ca aceste aspecte trebuie imbunatatite si ca ele trebuie evidentiate clar de Comisie si de Parlament in cadrul contactelor lor cu tarile in cauza.
Context
Eforturile Comisiei de a reduce sarcinile impuse de legislatie, inclusiv sarcina administrativa, se inscriu in contextul mai larg al agendei pentru o reglementare inteligenta. Reglementarea inteligenta urmareste sa garanteze faptul ca legislatia europeana aduce beneficii persoanelor si intreprinderilor in modul cel mai eficient si mai eficace posibil. Comisia este hotarata sa isi consolideze diferitele instrumente de actiune in materie de reglementare inteligenta (evaluari ale impactului, alte evaluari, consultari cu partile interesate) si a lansat, in decembrie 2012, Programul privind o reglementare adecvata si functionala (REFIT), bazandu-se pe experienta sa in ceea ce priveste evaluarea si reducerea sarcinii administrative. Prin REFIT, serviciile Comisiei au analizat intregul corpus al legislatiei UE pentru a identifica sarcinile administrative, lacunele, masurile ineficiente sau ineficace, precum si posibilitatile de a le simplifica, reduce sau elimina. Prin REFIT, Comisia acorda o atentie deosebita reducerii la minimum a sarcinii impuse de legislatie, in special pentru IMM-uri (inclusiv testul IMM, primele 10 cele mai impovaratoare acte legislative ale UE pentru IMM-uri, tabloul de bord privind rezultatele, reteaua europeana a reprezentantilor IMM-urilor).
Grupul la nivel inalt al partilor interesate privind sarcina administrativa consiliaza Comisia cu privire la sarcinile administrative care revin intreprinderilor. Grupul este alcatuit din 14 membri, dintre care sapte au devenit membri ai grupului anul acesta, in urma unei cereri publice de candidaturi. Conform noului sau mandat din 5 decembrie 2012, grupul isi va continua activitatea pana la 31 octombrie 2014. Grupul se va concentra asupra reducerii sarcinii care revine IMM-urilor si asupra monitorizarii, impreuna cu statele membre, a punerii in aplicare eficace a masurilor adoptate in cadrul Programului de actiune privind reducerea sarcinii administrative in UE, avand in vedere faptul ca beneficiile nu se vor materializa pana cand Programul de actiune nu va fi pus aplicare cu succes. Grupul invita periodic la reuniunile sale proprietari de intreprinderi mici pentru a discuta despre provocarile cu care se confrunta acestia in viata lor de zi cu zi. in plus, Grupul initiaza schimburi de opinii si de experienta privind diferite aspecte ale reducerii sarcinii administrative cu comisarii si cu serviciile Comisiei, inclusiv cu comisarii Andor, Barnier, Ciolos, Geoghegan-Quinn, Kallas, Oettinger, Potočnik si Šemeta.
Sursa: Comisia Europeana

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
PFA: impozite si declaratii. Contributii sociale. Organizarea evidentei pentru PFA inregistrata in scopuri de TVAUE mareste eforturile contra unor afaceri din domeniul comertului cu bauturi alcooliceAlerta fiscalitate 10-14 noiembrie 2008Taxa de poluare. Inregistrari contabileSprijin de 300 milioane de euro pentru fermieriUltimele articole
Esti specialist in domeniul fiscal-contabil? Cunosti la perfectie legislatia? Rentrop& Straton te asteapta in echipa!Ce taxe trebuie sa platesti in Romania daca ai o afacere. Lista COMPLETAProtejati-va eficient impotriva sanctiunilor INJUSTE dispuse de ANAF! Hotarari CJUE si ICCJ care sunt in avantajul dumneavoastraLipsa numerar in casierie. Soldul este considerat cheltuiala deductibila sau nedeductibila la calculul impozitului?Facilitati fiscale pentru companiile care ofera ajutor umanitar, conform OUG 20/2022Articole similare
Au fost modificate normele metodologice ale programului IMM INVEST. Pentru anumite domenii nu se pot garanta crediteGuvernul modifica TVA-ul si PenalitatileCe impozit ar putea fi redus la jumatate din iulieOprea (MMACA): Este necesara o abordare noua care sa permita fabricarea de produse durabileCNIPMMR vrea in noul Guvern si un Minister dedicat IMM-URIlorUltimele articole
4 provocari pentru dezvoltarea unui business mic si cum le faci fata cu succesIMM-URIle si firmele mari din mai multe domenii pot beneficia de schema de ajutor de stat HoReCa 2. Criterii de eligibilitateMinisterul Finantelor lanseaza IMM INVEST PLUS, dupa aprobarea Comisiei EuropeneOUG 119/2022: Preturile finale plafonate la energie electrica si gaze se aplica pana pe 31 august 2023Va fi majorat cu peste 10 miliarde de lei plafonul total al garantiilor acordate in cadrul Programului IMM INVEST PLUSArticole similare
Codul fiscal 2008 Titlul X. Dispozitii finale - art. 297-298Certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridiceDeclararea semestriala a impozitului specific se face prin Formularul 100!Procedura de dizolvare - lichidare si radiere in cazul microinteprinderilor. Dividende bilant interimarIn atentia contribuabililor care aplica regimul special pentru agricultori si realizeaza livrari intracomunitare de bunuri agricoleUltimele articole
Firmele au obligatia de a obtine autorizatia de functionare din punct de vedere al SSM, inainte de inceperea oricarei activitatiInspectii fiscale ANAF: Peste 18 milioane lei au fost atrase prin actiunile de control desfasurate in luna aprilieMonografie contabila in cazul impozitului retinut la sursa de nerezidentiAchizitia intracomunitara: ce inseamna, noutati legislative si documente necesare pentru scutirea de TVAMicroINTREPRINDERI in insolventa. Va fi afectat in acest caz sistemul de impunere?Articole similare
Cum se incalca drepturile de proprietate intelectuala. Capturi facute de UECum va putea fi rezolvata problema ambalajelor?ANAF: firmele mici isi vor putea reesalona datoriile pe 5 ani, fara garantiiMFP propune accelerarea privatizarii si modificarea inspectiei fiscaleProgram de Guvernare: Cota unica de impozitare, restructurarea ANAF si revizuirea unor acte normative precum legea split TVAUltimele articole
Normele privind detasarea transnationala, modificate de Ministerul Muncii (Proiect de Hotarare) ANAF a finalizat proiectul pentru cresterea conformarii in domeniul impozitului pe veniturile persoanelor fiziceIMM-urile si firmele mari din mai multe domenii pot beneficia de schema de ajutor de stat HoReCa 2. Criterii de eligibilitateRomania a solicitat oficial BEI cofinantare de 4 miliarde de euro pentru investitii in sanatate si transport MONOGRAFIE contabila pentru grantul de capital de lucru IMM AGRI FOODArticole similare
Ordinul 1673/2020. A fost aprobata procedura de verificare a zilierilor care primesc sprijin financiar conform art. 4 din OUG 132/2020Ministerul Finantelor rectifica bugetul asigurarilor sociale de stat si cel pentru somaj. Vezi daca sumele au fost majorate sau diminuateOrdinul 596/2021. Noile documente necesare acordarii indemnizatiei pentru timp redus de lucruHotarari importante pentru sprijinirea investitiilorOrdinul 1393/2020. A fost publicat modelul documentelor necesare obtinerii sprijinului financiar pentru orarul flexibil de muncaUltimele articole
Declaratia Unica in 2023: ANAF recomanda ca documentul sa fie depus prin mijloace electronice de transmitere la distantaDeclaratia Unica in 2023 si instructiunile de completare aferente noului formular pus in dezbatere publica de ANAFDeclaratia Unica 2022: Ce riscuri exista pentru NEDEPUNEREA formularului?Contribuabilii trebuie sa depuna 10 declaratii fiscale pana pe 25 mai 2022Somajul Tehnic se aplica si firmelor care au activitatea redusa. Precizari oficiale AJOFM
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Aplicarea corecta a cotelor de TVA. 5 studii de caz"