Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Presedintele Barroso a discutat cu Grupul la nivel inalt al partilor interesate independente privind sarcina administrativa, prezidat de Dr. Edmund Stoiber, fostul ministru-presedinte al Bavariei, despre posibile modalitati de stimulare a cresterii si a crearii de locuri de munca. Prin reducerea sarcinii administrative la nivelul UE, Comisia ajuta intreprinderile, in special intreprinderile mici, sa isi concentreze resursele asupra activitatilor de baza in loc sa cheltuiasca timp si bani pentru formalitati administrative inutile. in plus, Comisia coopereaza strans cu statele membre pentru a face schimb de bune practici in ceea ce priveste punerea in aplicare a legislatiei UE, avand in vedere ca aproape o treime din sarcina administrativa care le revine intreprinderilor in temeiul legislatiei UE provine din punerea in aplicare la nivel national a cerintelor UE.
José Manuel Barroso, presedintele Comisiei Europene, a declarat: „in ultimii cinci ani, Comisia a initiat masuri care reduc sarcina administrativa a intreprinderilor din UE cu pana la 32,3 miliarde EUR pe an. Trebuie sa cooperam indeaproape cu statele membre pentru a ne asigura ca aceste economii sunt cu adevarat resimtite pozitiv de intreprinderi.
La inceputul lunii octombrie, Comisia va prezenta urmatorii pasi in procesul de asigurare a adecvarii legislatiei UE si de reducere a sarcinii administrative pentru intreprinderi, in special pentru IMM-uri. Aceste eforturi sunt esentiale pentru redresarea Europei si pentru stimularea cresterii si a crearii de locuri de munca.”
Presedintele Grupului la nivel inalt al partilor interesate privind sarcina administrativa, Dr. Edmund Stoiber, a salutat initiativa Comisiei Europene privind reducerea sarcinii administrative si a declarat: „Consideram ca este o reusita notabila faptul ca am depasit obiectivul ambitios de reducere cu 25% a sarcinii administrative, ajungand in prezent la o reducere de 26,1%. Datorita acestei realizari impresionante, sarcina administrativa care revine intreprinderilor din Europa este cu aproximativ 32,3 miliarde EUR mai mica. si mai important pentru viitor este insa faptul ca in interiorul Comisiei s-a schimbat mentalitatea, astfel incat, la nivel intern, se poate analiza si lua in considerare impactul birocratic al fiecareia dintre propunerile sale.”
In cursul reuniunii de joi, 19 septembrie, cu membrii Grupului la nivel inalt, presedintele Barroso a subliniat importanta finalizarii cu succes a Programului de actiune privind reducerea sarcinii administrative in UE si a multumit grupului pentru sprijinul acordat. Obiectivul de reducere cu 25% a sarcinii administrative, inclus in Programul de actiune, a fost indeplinit si chiar depasit prin adoptarea, pana in prezent, a unor masuri in valoare de 32,3 miliarde EUR (26,1%) de catre Parlamentul European si Consiliu. Masurile includ trecerea la un sistem electronic de facturare a TVA si reducerea numarului de societati care trebuie sa furnizeze date pentru statisticile privind comertul intre statele din UE. Cea mai recenta initiativa, adoptata in luna iunie a acestui an, simplifica si mai mult normele contabile pentru intreprinderile mici (cu maximum 50 de angajati), generand economii anuale cu o valoare estimata la aproximativ 1,5 miliarde EUR.
Presedintele Barroso a accentuat rolul proeminent asumat de Comisie in cadrul agendei sale privind reglementarea inteligenta prin Programul privind o reglementare adecvata si functionala (REFIT), lansat in decembrie 2012. in ultimele sase luni s-a analizat intregul corpus al legislatiei UE in scopul de a se identifica posibilitati suplimentare de simplificare si de reducere a sarcinii administrative, acordandu-se o atentie deosebita reducerii sarcinilor impuse de legislatie IMM-urilor. Comisia ia deja masuri cu privire la primele 10 cele mai impovaratoare acte legislative ale UE, astfel cum au fost identificate de catre IMM-uri si de catre asociatiile profesionale in cadrul unei ample consultari derulate in perioada octombrie-decembrie 2012. Programul REFIT constituie, de asemenea, o continuare a Programului de actiune privind reducerea sarcinii administrative, obiectivul sau fiind acela de a verifica daca statele membre pun in aplicare legislatia in asa fel incat sa reduca in mod real sarcina intreprinderilor.
![Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita](https://www.rs.ro/dbimg/product/2850-cartea-verde-a-.jpg)
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
![Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari](https://www.rs.ro/dbimg/product/173-consilier-taxe-.jpg)
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
![Manual de politici contabile - Stick USB](https://www.rs.ro/dbimg/product/1934-manual-de-polit.png)
Manual de politici contabile - Stick USB
Dl Stoiber a indemnat Consiliul sa urmeze exemplul Comisiei, subliniind ca, in timp ce Parlamentul European pune in prezent bazele unei unitati responsabile de evaluarea impactului birocratic, in cadrul Consiliului nu exista o astfel de unitate. Daca Uniunea doreste cu adevarat sa limiteze sarcina administrativa excesiva, aceasta situatie trebuie sa se schimbe. De asemenea, dl Stoiber a criticat virulent statele membre pentru lipsa de ambitie a unora dintre ele si pentru faptul ca acestea nu valorifica numeroasele oportunitati de reducere a sarcinii administrative oferite de UE. Dl Stoiber este de parere ca aceste aspecte trebuie imbunatatite si ca ele trebuie evidentiate clar de Comisie si de Parlament in cadrul contactelor lor cu tarile in cauza.
Context
Eforturile Comisiei de a reduce sarcinile impuse de legislatie, inclusiv sarcina administrativa, se inscriu in contextul mai larg al agendei pentru o reglementare inteligenta. Reglementarea inteligenta urmareste sa garanteze faptul ca legislatia europeana aduce beneficii persoanelor si intreprinderilor in modul cel mai eficient si mai eficace posibil. Comisia este hotarata sa isi consolideze diferitele instrumente de actiune in materie de reglementare inteligenta (evaluari ale impactului, alte evaluari, consultari cu partile interesate) si a lansat, in decembrie 2012, Programul privind o reglementare adecvata si functionala (REFIT), bazandu-se pe experienta sa in ceea ce priveste evaluarea si reducerea sarcinii administrative. Prin REFIT, serviciile Comisiei au analizat intregul corpus al legislatiei UE pentru a identifica sarcinile administrative, lacunele, masurile ineficiente sau ineficace, precum si posibilitatile de a le simplifica, reduce sau elimina. Prin REFIT, Comisia acorda o atentie deosebita reducerii la minimum a sarcinii impuse de legislatie, in special pentru IMM-uri (inclusiv testul IMM, primele 10 cele mai impovaratoare acte legislative ale UE pentru IMM-uri, tabloul de bord privind rezultatele, reteaua europeana a reprezentantilor IMM-urilor).
Grupul la nivel inalt al partilor interesate privind sarcina administrativa consiliaza Comisia cu privire la sarcinile administrative care revin intreprinderilor. Grupul este alcatuit din 14 membri, dintre care sapte au devenit membri ai grupului anul acesta, in urma unei cereri publice de candidaturi. Conform noului sau mandat din 5 decembrie 2012, grupul isi va continua activitatea pana la 31 octombrie 2014. Grupul se va concentra asupra reducerii sarcinii care revine IMM-urilor si asupra monitorizarii, impreuna cu statele membre, a punerii in aplicare eficace a masurilor adoptate in cadrul Programului de actiune privind reducerea sarcinii administrative in UE, avand in vedere faptul ca beneficiile nu se vor materializa pana cand Programul de actiune nu va fi pus aplicare cu succes. Grupul invita periodic la reuniunile sale proprietari de intreprinderi mici pentru a discuta despre provocarile cu care se confrunta acestia in viata lor de zi cu zi. in plus, Grupul initiaza schimburi de opinii si de experienta privind diferite aspecte ale reducerii sarcinii administrative cu comisarii si cu serviciile Comisiei, inclusiv cu comisarii Andor, Barnier, Ciolos, Geoghegan-Quinn, Kallas, Oettinger, Potočnik si Šemeta.
Sursa: Comisia Europeana
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Noi norme fiscale: Sigiliile aplicate de Directia AntifraudaNoutati legislatie fiscala 28 septembrie - 2 octombrie 2009 - Monitorul OficialFinantele prezinta exemple practice la impozitarea veniturilor din activitati agricoleCursul pentru calculul accizelor in 2013, folosit si pentru timbrul de mediuRefacturarea costului asigurarii de catre societatile de leasingUltimele articole
TAXE SI IMPOZITE 2024. La ce sa te astepti anul acestaManualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziContabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilEsti specialist in domeniul fiscal-contabil? Cunosti la perfectie legislatia? Rentrop& Straton te asteapta in echipa!Ce taxe trebuie sa platesti in Romania daca ai o afacere. Lista COMPLETAArticole similare
BEI acorda asistenta tehnica pentru implementarea proiectelor euroepene cofinantate de banca in RomaniaSerie de intrebari si raspunsuri MEEMA privind acordarea de granturi. Codul CAEN 6920 pentru PFA este eligibil?Noile prevederi referitoare la facilitatile fiscale acordate incubatoarelor de afaceriPerioada de acordare a garantiilor din cadrul Programului IMM Factor va fi prelungita. Creste si plafonul maxim al granturilorFinantele propun 4 noi programe de finantare pentru mediul de afaceriUltimele articole
Decont precompletat e-TVA. Patronii IMM-URIlor din Romania cer amanarea e-TVACombaterea contrabandei si fraudei la granita continua. Doua noi scanere au fost puse in functiune la Albita Certificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]Din 29 iulie 2024 firmele pot accesa schema pentru investitii majore in industriile cu traditie in RomaniaUltimul pas pentru operationalizarea IMM Plus, indeplinit. Cum se acorda sprijinul pentru firmeArticole similare
Ministerul Finantelor lanseaza IMM INVEST PLUS, dupa aprobarea Comisiei EuropeneCe obligatii revin microINTREPRINDERIi apartinand intreprinzatorului debutant?Din 1 martie 2022 inrolarea contribuabililor in SPV va fi obligatorieFinantele propun 4 noi programe de finantare pentru mediul de afaceriCe documente trebuie sa contina dosarul solicitarii de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contibuabililor?Ultimele articole
Microintreprindere in 2024. Cum se stabileste corect cota de impozitare de 1 sau de 3%Joi, 25 iulie, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale la ANAFRegimul special de scutire pentru INTREPRINDERIle miciInformare ANAF: Agricultorii pot beneficia de o compensatie in cota forfetara, in anumite conditiiLista seminariilor web pentru luna iulie, publicata pe portalul ANAFArticole similare
Deficit major de incasare a TVA. Inregistrat de Romania719 milioane de lei sunt alocate programelor finantate din fonduri structuraleMinistrii din UE s-au reunit pentru a gasi solutii privind revigorarea economieiAvantaje pentru intreprinderi: Comisia propune norme moderne de insolventaComisia lanseaza o consultare pentru a impulsiona comertul electronic in UEUltimele articole
Finantele introduc obligatoriu, de la 1 ianuarie 2025, facturarea electronica pentru relatia B2CIMM Plus a fost aprobat de Guvern: Bugetul de 12,5 miliarde lei va sprijini 11.500 companii Guvernul a decis! 2 mai, 16 august si 27 decembrie 2024 vor fi zile libere pentru salariatii din sectorul publicIMM-urile din Romania vor primi garantii directe cu valoare totala de 1 miliard de euroNormele privind detasarea transnationala, modificate de Ministerul Muncii (Proiect de Hotarare)Articole similare
Indemnizatii primite pe perioda starii de urgenta/alerta. Cum se declara in Declaratia Unica (formular 212)Legea Kurzarbeit a fost promulgata de Presedinte! Angajatorii pot reduce timpul de lucru al angajatilor cu 80%Contribuabilii trebuie sa depuna 10 declaratii fiscale pana pe 25 mai 2022OUG 26/2021 modifica OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilorMinisterul Finantelor rectifica bugetul asigurarilor sociale de stat si cel pentru somaj. Vezi daca sumele au fost majorate sau diminuateUltimele articole
Depunerea Declaratiei Unice [Ghid Complet]Calendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in data de 27 mai 2024Declaratia Unica in 2024. ANAF a publicat un GHID util contribuabililorDeclaratia Unica in 2023: ANAF recomanda ca documentul sa fie depus prin mijloace electronice de transmitere la distantaDeclaratia Unica in 2023 si instructiunile de completare aferente noului formular pus in dezbatere publica de ANAF![Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB0724b240722141113.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"