Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Presedintele Barroso a discutat cu Grupul la nivel inalt al partilor interesate independente privind sarcina administrativa, prezidat de Dr. Edmund Stoiber, fostul ministru-presedinte al Bavariei, despre posibile modalitati de stimulare a cresterii si a crearii de locuri de munca. Prin reducerea sarcinii administrative la nivelul UE, Comisia ajuta intreprinderile, in special intreprinderile mici, sa isi concentreze resursele asupra activitatilor de baza in loc sa cheltuiasca timp si bani pentru formalitati administrative inutile. in plus, Comisia coopereaza strans cu statele membre pentru a face schimb de bune practici in ceea ce priveste punerea in aplicare a legislatiei UE, avand in vedere ca aproape o treime din sarcina administrativa care le revine intreprinderilor in temeiul legislatiei UE provine din punerea in aplicare la nivel national a cerintelor UE.
José Manuel Barroso, presedintele Comisiei Europene, a declarat: „in ultimii cinci ani, Comisia a initiat masuri care reduc sarcina administrativa a intreprinderilor din UE cu pana la 32,3 miliarde EUR pe an. Trebuie sa cooperam indeaproape cu statele membre pentru a ne asigura ca aceste economii sunt cu adevarat resimtite pozitiv de intreprinderi.
La inceputul lunii octombrie, Comisia va prezenta urmatorii pasi in procesul de asigurare a adecvarii legislatiei UE si de reducere a sarcinii administrative pentru intreprinderi, in special pentru IMM-uri. Aceste eforturi sunt esentiale pentru redresarea Europei si pentru stimularea cresterii si a crearii de locuri de munca.”
Presedintele Grupului la nivel inalt al partilor interesate privind sarcina administrativa, Dr. Edmund Stoiber, a salutat initiativa Comisiei Europene privind reducerea sarcinii administrative si a declarat: „Consideram ca este o reusita notabila faptul ca am depasit obiectivul ambitios de reducere cu 25% a sarcinii administrative, ajungand in prezent la o reducere de 26,1%. Datorita acestei realizari impresionante, sarcina administrativa care revine intreprinderilor din Europa este cu aproximativ 32,3 miliarde EUR mai mica. si mai important pentru viitor este insa faptul ca in interiorul Comisiei s-a schimbat mentalitatea, astfel incat, la nivel intern, se poate analiza si lua in considerare impactul birocratic al fiecareia dintre propunerile sale.”
In cursul reuniunii de joi, 19 septembrie, cu membrii Grupului la nivel inalt, presedintele Barroso a subliniat importanta finalizarii cu succes a Programului de actiune privind reducerea sarcinii administrative in UE si a multumit grupului pentru sprijinul acordat. Obiectivul de reducere cu 25% a sarcinii administrative, inclus in Programul de actiune, a fost indeplinit si chiar depasit prin adoptarea, pana in prezent, a unor masuri in valoare de 32,3 miliarde EUR (26,1%) de catre Parlamentul European si Consiliu. Masurile includ trecerea la un sistem electronic de facturare a TVA si reducerea numarului de societati care trebuie sa furnizeze date pentru statisticile privind comertul intre statele din UE. Cea mai recenta initiativa, adoptata in luna iunie a acestui an, simplifica si mai mult normele contabile pentru intreprinderile mici (cu maximum 50 de angajati), generand economii anuale cu o valoare estimata la aproximativ 1,5 miliarde EUR.
Presedintele Barroso a accentuat rolul proeminent asumat de Comisie in cadrul agendei sale privind reglementarea inteligenta prin Programul privind o reglementare adecvata si functionala (REFIT), lansat in decembrie 2012. in ultimele sase luni s-a analizat intregul corpus al legislatiei UE in scopul de a se identifica posibilitati suplimentare de simplificare si de reducere a sarcinii administrative, acordandu-se o atentie deosebita reducerii sarcinilor impuse de legislatie IMM-urilor. Comisia ia deja masuri cu privire la primele 10 cele mai impovaratoare acte legislative ale UE, astfel cum au fost identificate de catre IMM-uri si de catre asociatiile profesionale in cadrul unei ample consultari derulate in perioada octombrie-decembrie 2012. Programul REFIT constituie, de asemenea, o continuare a Programului de actiune privind reducerea sarcinii administrative, obiectivul sau fiind acela de a verifica daca statele membre pun in aplicare legislatia in asa fel incat sa reduca in mod real sarcina intreprinderilor.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Examen Consultant Fiscal 2024
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Dl Stoiber a indemnat Consiliul sa urmeze exemplul Comisiei, subliniind ca, in timp ce Parlamentul European pune in prezent bazele unei unitati responsabile de evaluarea impactului birocratic, in cadrul Consiliului nu exista o astfel de unitate. Daca Uniunea doreste cu adevarat sa limiteze sarcina administrativa excesiva, aceasta situatie trebuie sa se schimbe. De asemenea, dl Stoiber a criticat virulent statele membre pentru lipsa de ambitie a unora dintre ele si pentru faptul ca acestea nu valorifica numeroasele oportunitati de reducere a sarcinii administrative oferite de UE. Dl Stoiber este de parere ca aceste aspecte trebuie imbunatatite si ca ele trebuie evidentiate clar de Comisie si de Parlament in cadrul contactelor lor cu tarile in cauza.
Context
Eforturile Comisiei de a reduce sarcinile impuse de legislatie, inclusiv sarcina administrativa, se inscriu in contextul mai larg al agendei pentru o reglementare inteligenta. Reglementarea inteligenta urmareste sa garanteze faptul ca legislatia europeana aduce beneficii persoanelor si intreprinderilor in modul cel mai eficient si mai eficace posibil. Comisia este hotarata sa isi consolideze diferitele instrumente de actiune in materie de reglementare inteligenta (evaluari ale impactului, alte evaluari, consultari cu partile interesate) si a lansat, in decembrie 2012, Programul privind o reglementare adecvata si functionala (REFIT), bazandu-se pe experienta sa in ceea ce priveste evaluarea si reducerea sarcinii administrative. Prin REFIT, serviciile Comisiei au analizat intregul corpus al legislatiei UE pentru a identifica sarcinile administrative, lacunele, masurile ineficiente sau ineficace, precum si posibilitatile de a le simplifica, reduce sau elimina. Prin REFIT, Comisia acorda o atentie deosebita reducerii la minimum a sarcinii impuse de legislatie, in special pentru IMM-uri (inclusiv testul IMM, primele 10 cele mai impovaratoare acte legislative ale UE pentru IMM-uri, tabloul de bord privind rezultatele, reteaua europeana a reprezentantilor IMM-urilor).
Grupul la nivel inalt al partilor interesate privind sarcina administrativa consiliaza Comisia cu privire la sarcinile administrative care revin intreprinderilor. Grupul este alcatuit din 14 membri, dintre care sapte au devenit membri ai grupului anul acesta, in urma unei cereri publice de candidaturi. Conform noului sau mandat din 5 decembrie 2012, grupul isi va continua activitatea pana la 31 octombrie 2014. Grupul se va concentra asupra reducerii sarcinii care revine IMM-urilor si asupra monitorizarii, impreuna cu statele membre, a punerii in aplicare eficace a masurilor adoptate in cadrul Programului de actiune privind reducerea sarcinii administrative in UE, avand in vedere faptul ca beneficiile nu se vor materializa pana cand Programul de actiune nu va fi pus aplicare cu succes. Grupul invita periodic la reuniunile sale proprietari de intreprinderi mici pentru a discuta despre provocarile cu care se confrunta acestia in viata lor de zi cu zi. in plus, Grupul initiaza schimburi de opinii si de experienta privind diferite aspecte ale reducerii sarcinii administrative cu comisarii si cu serviciile Comisiei, inclusiv cu comisarii Andor, Barnier, Ciolos, Geoghegan-Quinn, Kallas, Oettinger, Potočnik si Šemeta.
Sursa: Comisia Europeana
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Plata anticipata a impozitului pe profit - avantaje si dezavantajeComert online. Cum facem vanzarea prin curier si incasarea facturilor?Rambursarea taxei catre persoane impozabile, stabilite in state membre, neinregistrate in scopuri de TVA in RomaniaCum a simplificat Comisia legislatia fiscalaIn atentia persoanelor fizice: Formulare modificateUltimele articole
SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieCum se declara TVA-ul de import in SAF-TTAXE SI IMPOZITE 2024. La ce sa te astepti anul acestaManualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziContabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilArticole similare
Codul fiscal se modifica drastic din 2017. Cum arata noile modificari?Timbrul de mediu: ghimpe in coasta IMM-URIlor?In atentia firmelor care vor putea opta pentru procedura simplificata de raportare contabilaImpozitul minim a trimis 56.000 de oameni in somajPerioada de acordare a garantiilor din cadrul Programului IMM Factor va fi prelungita. Creste si plafonul maxim al granturilorUltimele articole
Declaratia Unica 2025. Doua schimbari majore, adoptate de Guvern!Noi masuri fiscale, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-URIlorSprijin financiar pentru firme, de pana la 450 milioane de euro. Pana cand se depun cererileDecont precompletat e-TVA. Patronii IMM-URIlor din Romania cer amanarea e-TVACombaterea contrabandei si fraudei la granita continua. Doua noi scanere au fost puse in functiune la AlbitaArticole similare
Inregistrarea in scopuri de TVA dupa anularea codului. Cand poate redeveni societatea platitoare de TVA?Aparate de marcat: facilitati, obligatii si termene. Raspunsuri de la specialistii ANAF la cele mai importante intrebariSocietate cu cod CAEN in Horeca. Cum se aplica impozitul pe veniturile micro in 2023?Procedura pentru amnistia fiscala a fost publicata. Prevederile OMFP 3831/2015MFP: Ajutor de la stat pentru investitiile cu impact majorUltimele articole
SAF-T in 2025. Pentru o casa de ajutor reciproc (CAR) se depune D406 din ianuarie 2025?Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024HG 1393/2024. 4 modificari importante aduse impozitului MICROPlafon de 50.000 lei in casierie. Exista exceptii in privinta PFA/II/IF?Bolos: Bonificatia de 3% acordata celor bun-platnici ar putea fi permanentaArticole similare
Cum stam la capitolul spirit antreprenorial in RomaniaRaport privind mecanismul de alerta: sprijinirea ajustarii macroeconomice in UEGuvernul a decis! 2 mai, 16 august si 27 decembrie 2024 vor fi zile libere pentru salariatii din sectorul publicScutiri la plata accizelor. Norme in vigoareFMI si COMISIA EUROPEANA sustin rectificarea bugetara adoptata de Guvernul RomanieiUltimele articole
Pensiile romanilor se majoreaza din 2025! Cu cat va creste Valoarea Punctului de ReferintaPragul de impozitare micro ar putea scadea gradual la 88.500 mii euro pana in 2027Precizari ANAF referitoare la Registrul RO e-Factura optionalFinantele introduc obligatoriu, de la 1 ianuarie 2025, facturarea electronica pentru relatia B2CIMM Plus a fost aprobat de Guvern: Bugetul de 12,5 miliarde lei va sprijini 11.500 companiiArticole similare
Precizari MMPS: In ce conditii se acorda sprijinul pentru telemunca angajatilor si zilele libere pentru parintiLegea Kurzarbeit a fost promulgata de Presedinte! Angajatorii pot reduce timpul de lucru al angajatilor cu 80%Declaratia Unica 2022: Ce riscuri exista pentru NEDEPUNEREA formularului?Calendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in data de 27 mai 2024OUG 26/2021 modifica OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilorUltimele articole
Depunerea Declaratiei Unice [Ghid Complet]Declaratia Unica in 2024. ANAF a publicat un GHID util contribuabililorDeclaratia Unica in 2023: ANAF recomanda ca documentul sa fie depus prin mijloace electronice de transmitere la distantaDeclaratia Unica in 2023 si instructiunile de completare aferente noului formular pus in dezbatere publica de ANAFContribuabilii trebuie sa depuna 10 declaratii fiscale pana pe 25 mai 2022Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"