Tags: proiect fonduri europene, cereri finantare, call center, mysmis
La 28 martie, Ministerul Fondurilor Europene (MFE) va lansa public modulul pentru cererea de finantare in cadrul aplicatiei pentru depunerea online a proiectelor europene: Depunere Cerere de finantare in MySMIS.
"'Versiunea 1.0 Beta a MySMIS functioneaza din 1 martie 2016. Aceasta versiune a fost in testare interna si testare publica. In perioada actuala se retin cerintele justificate si se remediaza bug-urile (nefunctionalitatile). Avem intentia ca in 28 martie sa putem anunta ca fiind lansat public modulul de depunere a cererii de finantare. In acest sens, sunt functionale doua module: un modul back-office — Definire apel, respectiv un modul front-office — 'Depunere Cerere de finantare", au declarat pentru Agerpres reprezentanti ai Ministerului.
Pana la acest moment, in intervalul 8-18 martie, conform aceleiasi surse, aplicatia pentru depunerea online a proiectelor europene a fost testata de peste 1.000 de utilizatori. Aplicatia elaborata de MFE, impreuna cu Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), are rolul de a facilita schimbul electronic de informatii intre beneficiari si autoritatile cu atributii in gestionarea fondurilor europene structurale si de investitii.
Un comunicat de presa emis de MFE in aceasta privinta transmite ca "prin implementarea aplicatiei MySMIS 2014, Ministerul Fondurilor Europene raspunde prevederilor regulamentelor europene aplicabile perioadei de programare 2014 — 2020".
Ministrul Fondurilor Europene, Aura Raducu, a mai declarat pentru sursa de mai sus ca proiectul include si cate un one-stop-shop in fiecare judet:
"In perioada 8-18 martie, potentialii beneficiari pot intra in aplicatie. Intre timp am facut o retea foarte moderna de Help Desk, asa cum este si la Comisia Europeana, un fel de call center prin care, prin telefon sau email, sa i se dea omului toate informatiile de care are nevoie si clarificarile. La nivel regional si in fiecare judet facem un one-stop-shop si avem o echipa de 2-4 oameni care stau si asista beneficiarii pentru ca in marile proiecte pe care le-am avut in perioada anterioara beneficiarii nu au fost sprijiniti si informatiile pe care le-au primit uneori au fost distorsionate si nu din rea-vointa. Vrem sa evitam aceste nereguli. Sistemul informatic va fi functional dupa 18 martie, dupa aceasta testare".
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Refuz factura in SPV
Intrebare:
Un furnizor ne-a facturat in luna august 2025 un serviciu folosind pentru facturare codul de inregistrare fiscala a unui sediu secundar si nu codul unic de inregistrare. Furnizorul sustine ca a transmis factura in e-factura dar noi nu o putem vizualiza! Am solicitat furnizorului stornarea facturii gresite si refacturarea pe codul unic de inregistrare dar nu este de acord! Va rog sa ne spuneti cum trebuie sa procedam in acest caz pentru a inregistra cheltuiala!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul fiscal cu beneficiile oferite salariatilor partenerilor de business
Intrebare:
Pentru a mentine bune relatii cu angajatii clientilor, de cateva ori pe an se organizeaza competitii sportive care se deruleaza pe parcursul a cateva zile, cu participarea membrilor echipei de vanzari si a reprezentantilor firmelor colaboratoare. Actiunile nu au numai scop recreativ, in cadrul acestora sunt si sesiuni de informare privind promotii, caracteristici tehnice ale produselor. Fiind un concurs, la final se acorda si premii, care constau in cupe, medalii si articole sportive...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Trecere de la profit la micro in anul 2026
Intrebare:
Societate infiintara in anul 2014, care a figurat de la infiintare (17/06/2014) pana la 31.12.2024 cu impozit microintreprinderi, de la 01.01.2025 trece la impozit pe profit (era sub plafon) dar fara salariat. Se poate intoarce la impozit pe microintreprindere de la 01.01.2026, avand salariat incepand cu 01.11.2025 si este sub plafonul de 100.000 euro cifra de afaceri. Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Drepturi acordate pe perioada maternitatii si cresterii copilului
Intrebare:
PFA cu activitate din iunie 2024, si avand rezultat pierdere (a avut venituri care sunt sub nivelul cheltuielilor) conform DU depus pentru anul 2024. Activitate ei va fi profitabila in anul 2025, venitul net va fi aproximativ intre 6-12 salarii minime. Va continua activitate PFA-ului si in anul 2026, care tot se estimeaza sa fie profitabila. Titularul, pe langa PFA va fi angajata din octombrie 2025 cu norma intreaga si intr-un SRL.
Titularul va naste in luna mai 2026 si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<