Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

La finele anului trecut, o societate face o achizitie intracomunitara prin cumpararea unui utilaj care va ramane insa in depozitul furnizorului pana in primavara anului 2014. Se incheie un contract de consignment intre firma din Romania si partenerii straini.
Se prevede prin contract ca proprietarul utilajului este firma romana, ca s-a emis si factura de vanzare utilaj catre societatea din Romania, s-a facut si plata, dar ca utilajul se va pastra de furnizorul extern in depozitul sau pana in primavara cand se va livra catre firma din Romania.
Vom stabili astfel cand se intocmeste Declaratia 390 in condtiile in care societatea detine numai factura de vanzare si contractul de consignment. De asemenea, vom stabili ce alte documente ar fi necesare in conditiile in care CMR-ul va fi obtinut abia in aceasta primavara cand va fi livrat si utilajul.
De asemenea, vom stabili daca in decontul de TVA pe decembrie ar fi trebuit sa se considere taxare inversa pentru aceasta factura.
Potrivit art. 130 ^1 din Codul Fiscal se considera achizitie intracomunitara de bunuri obtinerea dreptului de a dispune, ca si un proprietar, de bunuri mobile corporale expediate sau transportate la destinatia indicata de cumparator, de catre furnizor, de catre cumparator sau de catre alta persoana, in contul furnizorului sau al cumparatorului, catre un stat membru, altul decat cel de plecare a transportului sau de expediere a bunurilor.
Declaratia 390 se completeaza potrivit prevederilor OMFP 76/2010 cu modificarile si completarile ulterioare.

Examen Consultant Fiscal 2025

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Astfel, la capitolul achizitii intracomunitare de bunuri - se inscrie suma totala a achizitiilor intracomunitare de bunuri, pe fiecare furnizor, pentru care persoana impozabila care depune declaratia este obligata la plata taxei conform art. 151 din Codul fiscal, si pentru care exigibilitatea taxei intervine in luna calendaristica respectiva, inclusiv sumele din facturile primite pentru plati de avansuri pentru achizitii intracomunitare de bunuri.
Consider ca, desi nu a avut loc transportul care sa confirme existenta unei achizitii intracomunitare, efectuarea platii poate fi considerata un avans care trebuie raportat in declaratia 390 aferent lunii decembrie.
In ceea ce priveste decontul de TVA potrivit prevederilor OPANAF 1790/2012 cu modificarile si completarile ulterioare, avansurile se declara la randurile 5 cu reportarea sumei la randul 5.1 si randul 17.
Potrivit prevederilor OPANAF 1790/2012 la randul 5 se inscriu informatiile preluate din jurnalul de cumparari, privind baza de impozitare pentru achizitiile intracomunitare de bunuri taxabile in Romania, precum si baza de impozitare pentru achizitiile de bunuri efectuate de catre beneficiarul unei livrari ulterioare efectuate in cadrul unei operatiuni triunghiulare, pentru care acesta este obligat la plata taxei conform art. 150 alin. (4) din Codul fiscal, si taxa pe valoarea adaugata aferenta, pentru care exigibilitatea taxei intervine in perioada de raportare, inclusiv sumele din facturile primite pentru plati de avansuri partiale pentru achizitii intracomunitare de bunuri.
La data definitivarii operatiei, nu este nevoie de regularizari deoarece cursul de schimb valutar ramane cel de la data facturii, potrivit prevederilor art. 139art. 139^1 alin. (2) din Codul Fiscal
si a pct. 22(2) din Normele de aplicare a Codului Fiscal.
In cazul facturarii ulterioare a valorii transportului, factura se va raporta in declaratiile aferente lunii in care are loc livrarea.
In sensul din Codul fiscal, in cazul emiterii de facturi inainte de livrarea de bunuri sau prestarea de servicii ori de incasarea unui avans, cursul de schimb valutar utilizat pentru determinarea bazei de impozitare a taxei pe valoarea adaugata la data emiterii acestor facturi va ramane neschimbat la data definitivarii operatiunii, respectiv la data regularizarii operatiunii, inclusiv in cazul operatiunilor pentru care se aplica sistemul TVA la incasare.
Consider ca este necesara declararea operatiunii in luna decembrie, luna cand s-a primit factura si intervine exigibilitatea TVA.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Inregistrarea punctului de lucru la organele competente. Cum procedam?Articole similare
Declaratia cod 311. Analiza a unor situatii de completare si depunereDecontul de TVA pentru anul 2011 - completare si depunereVineri, 8 decembrie 2023, termen limita pentru depunerea declaratiei privind schimbarea perioadei fiscaleDoua situatii in care se poate modifica perioada fiscala pentru TVA de la trimestru la lunaTVA in Noul Cod fiscal versus Vechiul Cod fiscal. Analiza comparativaUltimele articole
Achizitii intracomunitare. Cand si cum sa schimbati perioada TVA + declaratii de depus la ANAFDeclaratia 390. Termen limita pentru a evita erorile intre D390 si decontul de TVAe-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorFoaia de parcurs. Este obligatorie pentru deducerea TVA 100%?ACHIZITIE INTRACOMUNITARA. Cand si cum se face trecerea la TVA lunarArticole similare
Cum gestionam facturarea catre o societate in participatiune?Scutirea de impozit pe profitul reinvestit. OUG 19/2014Documente obtinere autorizatie utilizator finalTransfer si plata chirie. Ce tratament fiscal si contabil se aplica?Sprijin financiar pentru firme, de pana la 450 milioane de euro. Pana cand se depun cererileUltimele articole
Livrari catre clienti din state terte. Care este regimul fiscal TVACladiri inchiriate catre persoane juridice. Se aplica modificari din 2025 cu privire la impozit?Taxe PFA 2024: Ghid Complet | Impozite, Contributii si Optimizare Fiscala5 sfaturi pentru renovarea locuintei taleRO e-Transport: Cum se declara in sistem UTILAJele inchiriateArticole similare
Analiza: Incasare avans pentru livrare intracomunitara de bunuri in cadrul unei operatiuni triunghiularePana la final de ianuarie 2022 trebuie depusa D 394 privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate in scopuri de TVAFacturare avans. Se pot emite fara sa se incaseze avansul la momentul emiterii?Aplicarea cotei reduse de TVA pentru livrarea de locuinte catre persoanele fizice. Conditii pentru beneficiariRefacturare cheltuieli. Ce cota de TVA se aplica pe factura emisa pentru cheltuieli de executare si onorarii?Ultimele articole
E-TVA. Cum sa corelezi EXIGIBILITATEA TVA cu datele din Decontul precompletat e-TVAPerioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriFacturi netrimise prin E-Factura. Care este tratamentul fiscal pentru impozitul pe profit si TVAAchizitie intracomunitara de bunuri. In ce luna trebuie cuprinsa tranzactia in D390Examenul CECCAR 2024. Teste rezolvate, exact in genul celor care se dau la examenArticole similare
D394 in 2024. Bonurile cu valoare mai mica de 100 euro se declara in D394?Cum beneficiem de scutirea indirecta de accize?Depasirea planului de 10.000 de euro in cazul vanzarilor de bunuri la distanta. Este obligatorie inscrierea in OSS?Servicii intracomunitare prestate de PFA. Cum procedeaza cand isi reia activitatea, dupa activitate suspendata?Defectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Ultimele articole
Diurna. DOCUMENTE justificative pentru firmele care acorda diurna angajatilorCare este cel mai bun Service laptop Acer si ofera reparatii rapidee-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa DOCUMENTElorTVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiunee-TVA: Exista un formular tipizat pentru raspuns la Notificarea de conformare?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"