Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Analizam mai jos cazul unui PFA care intentioneaza sa isi inceteze activitatea in perioada ianuarie-martie 2014, urmand sa depuna in acest sens (si in termenul specificat mai sus) la Administratia Financiara de sector unde isi are domiciliul fiscal certificatul de mentiuni la Registrul Comertului care atesta inchiderea (dizolvarea), precum si declaratia cod 070 (vectorul fiscal) pentru scoaterea din evidenta Fiscului ca platitor de orice fel de impozite si taxe. In acest caz, vom stabili in ce masura PFA-ul mai are obligatia sa depuna vreo declaratie estimativa (cod 220) pentru veniturile estimate a fi realizate in 2014 sau daca singura ei obligatie declarativa din anul 2014 d.p.d.v. al impozitului pe venit va fi depunerea declaratiei cod 200 pentru veniturile efectiv realizate in anul 2013, pana la 25.05.2014.
UPDATE DECLARATIA 220! CLICK AICI!
Solutia consultantului:
Potrivit art. 82 alin. (8) din Codul fiscal, contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente si care in cursul anului fiscal isi inceteaza activitatea au obligatia de a depune la organul fiscal competent o declaratie, insotita de documente justificative, in termen de 15 zile de la data producerii evenimentului, in vederea recalcularii platilor anticipate.
Formularul 220 - Declaratie privind venitul estimat/norma de venit (OPANAF 184/2013) se utilizeaza pentru declararea veniturilor si cheltuielilor estimate a se realiza in anul de impunere, pentru exercitarea optiunii privind modificarea modului de determinare a venitului net, precum si pentru recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit, potrivit legii.
Potrivit instructiunilor de completare a formularului 220, in situatia contribuabililor care realizeaza venituri din activitati independente si care in cursul anului fiscal isi inceteaza activitatea, se va bifa casuta 1 "Recalcularea platilor anticipate". In vederea recalcularii platilor anticipate contribuabilii vor depune declaratia, insotita de documente justificative, in termen de 15 zile de la data producerii evenimentului. De asemenea, pct. 8 „Data incetarii activitatii" din cadrul sectiuniii II „Date privind activitatea desfasurata" se completaza daca evenimentul respectiv se produce in cursul anului pentru care se depune declaratia. Persoanele fizice autorizate care inceteaza activitatea in cursul anului, inscriu data depunerii autorizatiei de functionare la organul emitent.
Independent de aceasta procedura de stabilire a platilor anticipate, conform art. 83 alin. (1) din Codul fiscal, contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente au obligatia de a depune o declaratie privind venitul realizat la organul fiscal competent, pentru fiecare an fiscal, pana la data de 25 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului. Formularul 200 - Declaratia privind venitul realizat se completeaza pentru fiecare sursa si categorie de venit.
Ghidul practic al contabilitatii in 2026 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2026
Cartea Verde a Contabilitatii 2026
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Contributii sociale pentru membrii consiliului de administratie. Raportam in Declaratia 112?Clauza de neconcurenta. Cum declaram impozitele in Declaratia 112?2014 vine cu o noua taxa: consultantii fiscali certifica pe bani declaratiile anuale de impozit pe profitCine depune formulare in mai 2013? Vezi lista completa a declaratiilorDepasire plafon de 65.000 euro in cursul anului. Cand se trece la impozitul pe profit?Ultimele articole
Declaratia informativa 392. Cum vom completa corect?Formularul 094 se depune pana la 27 ianuarie 2014ANAF: In atentia celor care depun formularul 394Formularul 014 a fost modificat. Ce implica notificarea privind modificarea anului fiscal?Esalonare la plata pentru contribuabilul cu risc fiscal mic. Care e procedura?Articole similare
Depune la timp Declaratia 200. Se apropie termenul limitaVenit persoana fizica. Cum procedam privind comisionul din vanzari incasat prin transfer bancar?ANAF vrea sa schimbe declaratiile. Vezi ce formulare ar putea sa nu mai fie valabileImpozitarea veniturilor din conventii civile. Care sunt impozitele calculate pentru mai multe situatii?Tratament fiscal pentru contributiile sociale obligatorie. Venituri din tranzactionarea titlurilor de valoareUltimele articole
Sesiune online ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independenteAnaliza zilei: Declararea veniturilor din activitati independente realizate in anul 2016. Atentie la completarea Formularului 200Cum vrea ANAF sa impoziteze diferit salariile? La ce trebuie sa ne asteptamDeclararea veniturilor din jocuri de noroc obtinute de persoanele fizice in anul fiscal 2015Sesiune online ANAF cu tema: Depunerea declaratiei privind veniturile realizate din Romania in anul 2015Articole similare
Zoom fiscal: Veniturile din profesii liberale din RomaniaVenit persoana fizica. Cum procedam privind comisionul din vanzari incasat prin transfer bancar?Depunere formular 220 Declaratie privind venitul estimat/norma de venit in luna ianuarie 2016Radiere PFA. Cum se inregistreaza mijloacele fixe in aceste conditii?Au fost stabilite regulile privind normele de venit pentru inchirierea de camere in scop turisticUltimele articole
Procedura privind stabilirea din oficiu a impozitului anual pe veniturile persoanelor fizice (publicata in M. Of.)Sesiune online ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independenteObligatia declararii veniturilor din cedarea folosintei bunurilor mobile sau imobileRecalcularea platilor anticipate. Ce trebuie sa retinem din noua procedura?Nu uitati de obligatiile pe care le aveti daca obtineti venituri din chirii! Anunt ANAFArticole similare
Se apropie data-limita pentru depunerea formularului 230!Bon fiscal deductibil 50% pentru PFA. Cum se inregistreaza?Studiu de caz: Poate factura fara TVA o societatea comerciala cu raspundere limitataRecuperare pierderi. Rectificare declaratia 220Tot ce trebuie sa stiti in 2023 despre formularul 230!Ultimele articole
Legea nr. 239 din 2025: principalele masuri adoptate de pachetul 2 de masuri fiscaleD. Unica si plata CASS. Cum gestionezi contributia in 2025 daca esti PFAPFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?PFA care a estimat alte venituri pentru 2024. In ce conditii se depune Declaratia Unica rectificativaNoutati privind salariile si beneficiile extrasalariale in 2025Articole similare
Depuneti formularele 220 si 223 pana la 25 mai 2015Noua actualizare disponibila pentru Declaratia 204
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



