Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Regasiti mai jos, in cadrul unui Ghid publicat recent de ANAF, referitor la documentele justificative pe care trebuie sa le depuna persoanele fizice, cateva notiuni esentiale referitoare la declararea modificarilor survenite ulterior inregistrarii fiscale de catre persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere si de catre alte persoane fizice.
Documente care atesta modificarile intervenite in datele declarate initial
In vederea inregistrarii modificarilor intervenite in datele declarate initial, contribuabilii trebuie sa depuna/prezinte urmatoarele:
a) Asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, cu exceptia comerciantilor, depun la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii formularul 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica;
b) Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent, altele decât cele prevazute la pct. a) si persoanele fizice care obtin venituri din exercitarea profesiilor libere depun la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii formularul 070 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere.
Declaratia este insotita de documentele doveditoare care atesta modificarile intervenite.
In cazul modificarilor intervenite in datele declarate initial și inscrise in certificatul de inregistrare fiscala, contribuabilii, cu exceptia comerciantilor, depun odata cu declaratia de mentiuni și certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii acestuia și eliberarii unui nou certificat.

Manual de politici contabile - Stick USB

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
2. Documente necesare pentru suspendarea activitatii
Ca urmare a suspendarii activitatii, contribuabilii trebuie sa depuna/prezinte urmatoarele:
a) Asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, cu exceptia comerciantilor, depun la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii formularul 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica.
in vederea declararii veniturilor, asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, precum si comerciantii depun la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii formularul 223 - Declaratie privind veniturile estimate pentru asocierile fara personalitate juridica si entitatile supuse regimului transparentei fiscale”.
De asemenea, fiecare membru din cadrul asocierii fara personalitate juridica are obligatia depunerii, la organul fiscal in raza caruia isi are domiciliul fiscal, formularului 220 – Declaratia privind venitul estimat/norma de venit.
In cazul in care asociatul are domiciliul pe raza altui organ fiscal decât cel al asocierii, acesta are obligatia anexarii la declaratie si a unei copii a formularului 223 depus de catre asociatul desemnat.
b) Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent, altele decât cele prevazute la pct. a) si persoanele fizice care obtin venituri din exercitarea profesiilor libere depun la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii formularul 070 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere.
In vederea declararii veniturilor se depune la organul fiscal pe raza caruia se afla domiciliul formularul 220 - Declaratia privind venitul estimat/norma de venit.
Continuarea aici.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
ANAF modifica formularele privind impozitul pe venit, CASS si veniturile din strainatateCalendar ANAF: Obligatii fiscale pentru contribuabili in luna AUGUST 2023In atentia contribuabililor: 7 iulie este termenul limita pentru depunerea Declaratiei 092Caz practic: Casele de marcat in cazul producatorilorAfla ce declaratii au termen la 10 augustUltimele articole
Perioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemMiercuri, 15 ianuarie 2025, termen limita pentru depunerea unor declaratii importanteReminder ANAF! Declaratii care au scadenta pe 10 ianuarie 2025Vineri, 20 decembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii importanteArticole similare
Pentru perioada cat firma a avut codul de TVA anulat, factura trebuia emisa cu TVA sau nu?OMFP 2800/2017: Anularea penalitatilor de intarziere in cazul celor care opteaza pentru plata defalcata TVAProiect OUG: Infiintarea, organizarea si functionarea agentiilor pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportuluiUn adevarat compendiu care explica prevederile Noului Cod fiscal 2016TVA de 5 la suta. Vezi propunerea pentru modificarea art.140 din Codul fiscalUltimele articole
Majorare TVA in 2025: Ce se intampla cu scutirile in domeniul medicalMicrointreprindere. Cand trece la impozit pe profit daca NU a depus bilantul la timp in 2025Piata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilor Impozit venituri din pensii. MODIFICARI importante aduse de OUG 11/2025CCF propune MODIFICARI asupra proiectului pe TVA al Finantelor. Firmele mici ar putea fi afectateArticole similare
Reminder ANAF! Obligatii fiscale cu termen scadent pe data de 10 ianuarie 2022Contribuabil inactiv: Stornare facturi si returnare marfaProcedura de inregistrare a contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanenteRaportare prin decontul special de TVA si achizitii electronice. Cum vom proceda corect?Infiintarea unei subunitati pe teritoriul unui alt statUltimele articole
Schimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700Plafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaPerioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemFormularele de INREGISTRARE FISCALA vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua impozite noiArticole similare
Declararea si plata impozitului pe profit in 2013 | Cine nu aplica sistemul?Cum facem dovada la transport livrare intracomunitaraFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVANoile norme tehnice la acordarea statutului de expeditor sau destinatar agreat in cadrul regimului de tranzit unional sau comunCalendar fiscal complet pentru luna februarie 2014. Ce declaratii depunem?Ultimele articole
E-TVA ANAF. MODEL de raspuns in cazul in care exista diferente de TVASAF-T: Firmele cu cod TVA intracomunitar depun D406?SAF-T 2025: Cum incadrezi entitatile neplatitoare de TVA in D406Cod UIT ANAF: 3 lucruri esentiale de stiut la achizitii de bunuriTVA la cafea si ceai in HoReCa. Justitia RESPINGE interpretarea ANAF
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"