Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Regasiti mai jos, in cadrul unui Ghid publicat recent de ANAF, referitor la documentele justificative pe care trebuie sa le depuna persoanele fizice, cateva notiuni esentiale referitoare la declararea modificarilor survenite ulterior inregistrarii fiscale de catre persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere si de catre alte persoane fizice.
Documente care atesta modificarile intervenite in datele declarate initial
In vederea inregistrarii modificarilor intervenite in datele declarate initial, contribuabilii trebuie sa depuna/prezinte urmatoarele:
a) Asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, cu exceptia comerciantilor, depun la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii formularul 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica;
b) Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent, altele decât cele prevazute la pct. a) si persoanele fizice care obtin venituri din exercitarea profesiilor libere depun la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii formularul 070 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere.
Declaratia este insotita de documentele doveditoare care atesta modificarile intervenite.
In cazul modificarilor intervenite in datele declarate initial și inscrise in certificatul de inregistrare fiscala, contribuabilii, cu exceptia comerciantilor, depun odata cu declaratia de mentiuni și certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii acestuia și eliberarii unui nou certificat.

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
2. Documente necesare pentru suspendarea activitatii
Ca urmare a suspendarii activitatii, contribuabilii trebuie sa depuna/prezinte urmatoarele:
a) Asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, cu exceptia comerciantilor, depun la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii formularul 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica.
in vederea declararii veniturilor, asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, precum si comerciantii depun la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii formularul 223 - Declaratie privind veniturile estimate pentru asocierile fara personalitate juridica si entitatile supuse regimului transparentei fiscale”.
De asemenea, fiecare membru din cadrul asocierii fara personalitate juridica are obligatia depunerii, la organul fiscal in raza caruia isi are domiciliul fiscal, formularului 220 – Declaratia privind venitul estimat/norma de venit.
In cazul in care asociatul are domiciliul pe raza altui organ fiscal decât cel al asocierii, acesta are obligatia anexarii la declaratie si a unei copii a formularului 223 depus de catre asociatul desemnat.
b) Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent, altele decât cele prevazute la pct. a) si persoanele fizice care obtin venituri din exercitarea profesiilor libere depun la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii formularul 070 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere.
In vederea declararii veniturilor se depune la organul fiscal pe raza caruia se afla domiciliul formularul 220 - Declaratia privind venitul estimat/norma de venit.
Continuarea aici.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cine e obligat sa depuna formularul 010? Norme actuale privind inregistrarea fiscalaReminder ANAF: Contribuabilii trebuie sa depuna mai multe declaratii fiscale pana pe 10 aprilie 2023Procedura de inregistrare pentru domiciliul fiscal al contribuabiluluiStabilirea perioadei fiscale in sensul TVA in 2015 si obligatii aferente. Documentar fiscalNoi formulare modificate privind CASS si impozitul pe venit. Ce schimba concret OANAF 3622/2015?Ultimele articole
Perioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemMiercuri, 15 ianuarie 2025, termen limita pentru depunerea unor declaratii importanteReminder ANAF! Declaratii care au scadenta pe 10 ianuarie 2025Vineri, 20 decembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii importanteArticole similare
Proiect nou privind Registrul contribuabililor inactivi sau reactivati. Noile propuneri!Top subiecte pe care orice contabil trebuie sa le cunoasca in 2016Tarifele politelor de asigurare obligatorie raman plafonate pana la 31 decembrie 2024Deductibilitate cheltuieli cu bon fiscal fara CIF. Cum procedam?Furnizorii de servicii postale vor declara serviciile de trimitere contra ramburs prin F395. Instructiuni de completareUltimele articole
Comertul cu amanuntul. Cum sa procedezi daca ai declarat ERONAT cota de TVA la vanzareBon fiscal: ce este, ce trebuie sa contina si ce amenzi risti daca nu il emitiDepasire plafon TVA de 395.000 lei. Pana cand trebuie sa solicitati inregistrarea in scop de TVAMODIFICARI aduse TVA prin OG 22/2025: locul prestarii, plafonul si RO e-TVAIngrediente si alte produse alimentare. Cota TVA aplicabila din august 2025Articole similare
Comunicat ANAF privind impozitul specific in 2017Declaratia 604. Cine are obligatia depunerii?Atentie! La 10 ianuarie expira termenul pentru unele declaratiiConsecintele desfasurarii exclusive a operatiunilor scutite fara drept de deducere a TVAComunicarea firmelor cu fiscul se va face exclusiv prin SPV din martie 2022Ultimele articole
Schimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700Plafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaPerioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemFormularele de INREGISTRARE FISCALA vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua impozite noiArticole similare
Sistemul TVA la incasare in anul 2013: Depune notificarea pana la 25 octombrieBuletin ANAF: Noutati fiscale publicate in Monitor la inceput de 2024Sfatul specialistului: Noi modificari ale legislatiei privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationaleE-TVA: Neconcordante in decontul precompletat referitoare la cota TVAANAF modifica o noua declaratie de TVAUltimele articole
TVA locuinte 2025. Pana cand putea fi aplicata cota TVA de 9% la vanzarea de locuinteCodul TVA in 2025. EXEMPLU practic pentru obtinerea luiAi primit Notificare de conformare de la ANAF? Cum sa eviti o eventuala decizie de impunereActivitate de Uber si Bolt in Romania. Cum si in ce conditii pot deduce cheltuielilee-TVA. Cum sa procedati daca aveti cod de TVA anulat si ati primit Notificarea de conformare
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"