Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ioana Andreea Pavel
la 10 Aug. 2017 Exclusiv
Noi modificari privind reprimirea codului de TVA anulat au intrat in vigoare la 24 iulie, dupa ce in Monitorul Oficial al Romaniei nr.584/ 21.07.2017 a fost publicata Legea nr.177/ 2017 privind aprobarea OUG nr.3/ 2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/ 2015 privind Codul fiscal.
Documentul aduce completari procedurii de inregistrare in scopuri de TVA, in sensul in care agentii economici isi vor recapata codul de TVA dupa ce vor indrepta situatia care a generat risc fiscal ridicat, fara sa mai treaca prin filtrul criteriilor stabilite de ANAF privind analiza de risc.
CE SE MODIFICA DE LA 1 OCTOMBRIE!
Concret, incepand cu data de 1 octombrie 2017, vor fi reinregistrate din oficiu in scopuri de TVA, fara a mai fi verificate din perspectiva riscului fiscal, firmele care:
• au depus deconturi pe zero;
• nu au depus deconturi timp de 6 luni;
• asociatii/administratorii au cazier fiscal, daca inceteaza situatia care a condus la anulare.
CAND SE ANULEAZA DIN OFICIU CODUL DE TVA?
Contabilitatea HORECA Monografii contabile si cazuri practice
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Anularea din oficiu a codului de TVA se produce atat in momentul in care contribuabilul este declarat inactiv, in conformitate cu prevederile Codului de Procedura Fiscala, cat si in urmatoarele situatii:
• atunci cand asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au/au avut inscrise in cazierul fiscal anumite fapte de natura penala;
• in situatia in care firma nu a depus, pe parcursul a sase luni consecutive, niciun decont de TVA, in cazul persoanei impozabile care are perioada fiscala luna calendaristica si pentru doua trimestre consecutive, in cazul persoanei impozabile care are perioada fiscala trimestrul calendaristic;
• atunci cand contribuabilul a depus deconturi pentru 6 luni consecutive, in cazul persoanei impozabile care are perioada fiscala luna calendaristica, si pentru 2 trimestre consecutive, in cazul persoanei impozabile care are perioada fiscala trimestrul calendaristic, in care nu au fost evidentiate
achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii realizate in cursul acestor perioade de raportare;
• in situatia in care persoana impozabila nu era obligata si nici nu avea dreptul sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA;
• atunci cand persoana impozabila infiintata in baza Legii nr.31/ 1990 privind societatile comerciale, republicata, cu sediul activitatii economice in Romania, prezinta risc fiscal ridicat.
CAND POATE FI O FIRMA DECLARATA INACTIVA?
Potrivit prevederilor art.92 din Codul de Procedura Fiscala, o firma poate fi declarata inactiva in urmatoarele situatii:
- nu isi indeplineste, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligatie declarativa prevazuta de lege;
- se sustrage controalelor efectuate de organul fiscal central prin declararea unor date de identificare a domiciliului fiscal care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;
- organul fiscal central constata ca nu functioneaza la domiciliul fiscal declarat;
- inactivitatea temporara inscrisa la registrul comertului;
- durata de functionare a societatii este expirata;
- societatea nu mai are organe statutare;
- durata detinerii spatiului cu destinatia de sediu social este expirata (aceasta durata poate fi determinata de perioada de valabilitate inscrisa in contractul de inchiriere sau in contractul de comodat depus la Oficiul Registrului Comertului).
Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Braila
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Votati articolul "Firmele pot primi din oficiu a codului de TVA anulat. In ce conditii scapa de criteriile ANAF!":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Articole similare
Achizitii de la o societate inactiva si vanzare bunurilor respective. Cum facturam?Putem efectua stornarea facturilor cu returnarea marfii catre o FIRMA INACTIVA?
Mai multe articole despre firma inactiva
Articole similare
Cum se factureaza anumite bunuri in cazul unei societati careia i s-a anulat dreptul de TVA?Anulare COD DE TVA. Care sunt declaratiile pe care le depunem?Anunt oficial privind depunerea Formularului 311Inregistrare in scopuri de TVA si firma nou-infiintata. Cum e mai avantajos pentru societate?Inregistrarea TVA prin optiune si achizitie auto second-hand. Cum procedam?Ultimele articole
Calendar ANAF. Declaratii cu scadenta in data de 25 martie 2024Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in data de 26 februarie 2024Joi, 25 ianuarie 2024, termenul de depunere a unor declaratii fiscale importanteLuni, 27 noiembrie 2023, termenul de depunere a declaratiilor fiscale pentru perioada de raportare incheiataLivrarea intracomunitara de bunuri - ce reprezinta si studii de caz utile
Mai multe articole despre cod de tva
Articole similare
Cod TVA anulat. Reinregistrare in scopuri de TVAPFA si ajustarea dreptului de deducere la ANULAREA CODULUI DE TVA. Cum procedam?Sistemul TVA la incasare, iesirea din evidenta platitorilor de TVA si cont 4428. Care sunt efectele fiscale?Inregistrarea in scopuri de TVA intarziata. Cum se poate rezolva situatia?Societate cu cod de TVA anulat si reinregistrare in scop de TVA. Ce declaratii se depun?Ultimele articole
GHID: Procedura inregistrarii in scopuri de TVAAnulare cod TVA. 3 studii de caz importanteMinisterul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiReminder ANAF! 26 octombrie - termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale -Retragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA. Ajustare negativa TVA pentru obiecte de inventar in folosinta
Mai multe articole despre anularea codului de tva
Articole similare
Noutati privind procedura de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursareDin 1 iulie 2024 va fi introdus un impozit de 70% pentru veniturile care NU pot fi justificate de persoanele fiziceProiect: Mai putine inspectii fiscale pentru solutionarea deconturilor de TVA negative cu optiune de rambursareReprimire din oficiu a codului de TVA anulat. Conditii actualeStrategia fiscala a Guvernului: majorare penalitati, deduceri impozite, noi taxe pentru proprietatiUltimele articole
Rezultatele actiunilor ANAF in 2023: Au fost identificate obligatii fiscale nedeclarate de 10,62 miliarde leiE-Sigiliu. Procedura a fost aprobata prin Ordinul 5/2024E-Transport: Din 15 decembrie 2023 se aplica modificarile aduse de OUG 115/2023Modificari ale amenzilor contraventionale. A fost ELIMINATA facilitatea platii amenzilor la jumatate din suma, in termen de 15 zileE-Transport. Firmele care lucreaza in sistem lohn sunt OBLIGATE sa declare bunurile care nu intra in categoria celor cu RISC FISCAL?
Mai multe articole despre risc fiscal
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"